200 fans | Vote

#404 : Mensonges et vérités

 

 

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Cordélia, après son retour, ne se souvient plus de ses amis.
Effrayée par le monde des démons et des vampires, elle se réfugie chez Connor qui l'a sauvée de l'attaque d'un démon!

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Captures de l'épisode disponibles

Popularité


3.67 - 6 votes

Titre VO
Slouching Towards Bethlehem

Titre VF
Mensonges et vérités

Première diffusion
27.10.2002

Première diffusion en France
10.09.2003

Plus de détails

Réalisation: Skip Schoolnik

Scénario: Jeffrey Bell

Guest stars:
Stephanie Romanov (Lilah Morgan),
David Grant Wright,
Carol Avery,
Steven Mayhew,
Nynno Ahli (Carlo).

 

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Cordelia returns from being a Higher Power and Team Angel is thrilled to see her. Unfortunately, she has amnesia and can't remember anything about her life or the monsters that she deals with on a daily basis. Meanwhile, Wolfram & Hart learns that she's back among the corporeal and decides to see what she might know about life on the Higher Plane.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

De nuit, le long d'une route déserte de Los Angeles, une famille est en panne de voiture. Le père essaie de réparer le moteur du 4x4 pendant que sa femme et son fils attendent dans la voiture... lorsque surgit Connor. Après avoir proposé son aide au père de famille, il disparait tout aussi soudainement et une dépanneuse arrive sur la route, à vive allure et le volume de l'auto-radio très fort. Lorsque le père se dirige vers les dépanneurs, il s'avère que ceux-ci sont des vampires, qui s' attaquent aussitôt à la famille. Connor refait son apparition et se rapidement débarrasse des créatures de la nuit. Les membres de la famille se réconfortent mutuellement tandis que Connor les observe avec envie...

Un peu plus tard, Connor s'introduit dans l'Hyperion par effraction et découvre que Cordelia est de retour parmi les membres de la Team Angel. La jeune femme est en effet réapparu... mais elle est amnésique. Angel tente alors de lui rappeler quelques souvenirs, mais évite de lui parler des démons et autres créatures étranges qui peuplent L.A. afin de ne pas l'effrayer. Dans cette optique, il demande donc à Gunn de tenir Lorne à l'écart alors que celui-ci s'apprêtait à rentrer dans le hall de l'hôtel. Pendant que Fred et Angel discutent dans le bureau, Cordelia reste seule dans le hall. Le comportement étrange de ses 'amis', la présence d'armes sur les lieux et un appel téléphonique à propos de "démons" commençant à l'inquiéter, Cordelia demande à rentrer chez elle...

Angel la conduit donc dans une des chambres de l'Hyperion où toutes ses affaires sont stockées dans des cartons. Alors qu'elle commence à étudier quelques uns des objets lui appartenant, Angel la laisse seule pour se reposer. Après un moment, Cordelia est toujours seule dans sa chambre. Après avoir changé de tenue et, Elle feuillette son livre de classe du lycée de Sunnydale, mais les messages laissés par ses camarades sont très étranges : "serpent géant", "flèches enflammées"... En étudiant ensuite quelques vieilles photos, elle trouve une photo de 'bébé Connor' et sort de sa chambre pour aller demander quelques renseignements. Dans le couloir, elle entend quelqu'un chanter et se dirige vers la chambre de Lorne. Celui-ci est en train de lire l'aura d'un de ses clients. Cordy écoute quelques instants la conversation depuis le couloir, mais lorsque Lorne ouvre sa porte, la jeune femme est déjà redescendu dans le hall de l'hôtel.

Sur place, Cordelia ne trouve personne. Discrétement Angel cache des gobelets de sang et quitte la pièce furtivement. Lorsque la porte de l'hôtel s'ouvre pour laisser entrer Fred et Gunn maculés de liquide rose et visqueux, Cordy se cache derrière le comptoir. Après avoir déposé leurs armes dégoulinantes de sang sur le comptoir, les deux membres de la 'Team Angel' ont une discussion qui peut laisser croire à Cordy que sa vie est menacée tant qu'elle restera dans l'hôtel. Pour éviter une goutte sang qui allait lui tomber dessus, Cordelia jaillit de sous le comptoir et s'enfuit dans le jardin. Là, elle est attaquée par deux hommes en noir, mais elle parvient à se débarrasser d'eux grâce à quelques prises de karaté. Lorsqu'Angel, Gunn et Fred la rejoignent, elle pense alors être une espionne sur laquelle ils ont pratiqué un lavage de cerveau, mais Angel parvient à la rassurer.

De retour dans la chambre de Cordelia, Angel explique à son amie que la photo qu'elle a trouvée représente son fils, Connor. Cordelia pense ensuite qu'elle était une nonne car elle a trouvé de nombreux chapelets dans ses affaires et lorsqu'elle dépose ces objets saints dans le mains d'Angel, celui-ci se transforme en vampire... bien malgré lui. Cordy s'enfuit alors dans le hall où elle tombe nez-à-nez sur Lorne. Consciente que ses "soi-disant" amis lui cache quelque chose, elle exige de connaitre toute la vérité sur son passé.

Toute la bande explique alors à Cordelia son passé de pom-pom girl et de princesse, les visions de Doyle, Wolfram&Hart, les démons, etc. Devant le scepticisme affiché par Cordy suite à ces révélations, Angel lui demande de chanter pour Lorne, en espérant lui faire retrouver la mémoire. La jeune femme commence alors à entonner, plus que médiocrement, une chanson mais Lorne, rapidement mal à l'aise, quitte la pièce sans donner de réponse à ses amis. Intrigué, Angel décide de suivre le démon- chanteur jusque dans sa chambre. Celui-ci prévient alors le vampire que le Mal approche. Pendant ce temps, Cordy est elle aussi à la recherche de Lorne...

Dans l'appartement de Wesley, Lilah et Wes sont couchés ensemble. L'avocate apprend à son amant que Wolfram&Hart et Angel sont au courant pour leur aventure. Lorsque Wes parle de "relation", Lilah lui signale qu'il a perdu son pari et qu'il lui doit un dollar...

Dans les couloirs de l'Hyperion, Cordelia est toujours à la recherche de Lorne et d'Angel. Elle tombe alors sur le client qui chantait pour Lorne. Celui-ci découvre une immense bouche pleine de dents aiguisées et poursuit Cordelia, pour en faire son "casse-croute", jusque dans le hall. Là, il réussit à la rattraper, mais Connor intervient et tue le client "mangeur d' humains", avant de s'enfuir de l'hôtel avec Cordy. Quand Angel, Gunn et Fred arrivent dans le hall et trouvent le corps du mangeur d'humains, le vampire reproche à ses compagnons d'avoir laissée Cordelia seule et panique à l'idée que la prophétie de Lorne commence à se réaliser. Le démon-chanteur arrive, précisant que son client n'a aucun rapport avec l'Apocalypse qu'il a lu en Cordelia et qu'il faut s'attendre à bien pire. Angel et son équipe décident donc de partir à la recherche de leur amie.

De leur côté, Connor et Cordelia arrivent au repaire que le jeune garçon s'est aménagé dans le grenier du Muséum d'histoire naturelle. Quand Connor lui dit comment il s'appelle, Cordy réalise qu'il s'agit du fils d'Angel et lui demande pourquoi il ne vit pas avec son père. La jeune femme apprécie alors les réponses sincères que lui donne Connor.

Pendant ce temps, à l'appartement de Wesley, Lilah reçoit un appel téléphonique lui indiquant où se trouve Cordelia, tandis que Wes, faisant semblant de dormir, ne rate pas une miette de la conversation. En quittant l'appartement, l'avocate laisse tomber le billet de 1 dollar que lui a donné Wesley, pour le pari qu'il a perdu.

Plus tard, dans le grenier du Muséum, Cordelia se réveille pendant que Connor piège l'entrée du local, pour assurer leur sécurité. Malgré tout, Cordelia est inquiète et désespère d'avoir perdu la mémoire. Connor lui rappelle alors qu'elle est fan de chaussures et de beignets... Au même moment, à l'Hypérion, Wesley fait son apparition et informe le groupe que Cordelia est auprès de Connor. Alors que Cordy s'est rendormie et que le jeune garçon veille sur elle, un inconnu entre dans la pièce et se laisse prendre dans le piège installé par Connor. De nombreux intrus pénètrent ensuite violemment dans la pièce, obligeant les deux jeunes gens à se battre, lorsqu'arrivent Angel et ses compagnons... et que Lilah assiste à la scène par caméra interposée. Sur son ordre, les mystérieux agresseurs battent en retraite. Quand Angel suggère à Cordy de rentrer à l' hôtel pour sa sécurité, celle-ci fait part de son désir de rester avec Connor, car il lui a dit la vérité... contrairement au reste du groupe.

Pendant que, dans son appartement, Wesley réfléchit à sa relation avec Lilah, le reste du groupe revient à l'hôtel. Angel commence à déprimer à cause de la décision de Cordelia, lorsqu'ils découvrent que Lorne a été agressé pendant leur absence. Celui-ci est ligoté sur une chaise, inconscient, avec une plaie sanglante au front. Alors qu'il reprend connaissance, il explique que les gens de Wolfram&Hart ont réussi à extraire de son crâne tout ce qu'il avait lu dans l'aura de Cordelia. Réalisant que l'attaque chez Connor était un piège, le groupe remet en question l'honnêteté et la fiabilité de Wesley.

Au même moment, ce dernier se rend à l'appartement de Lilah car il a compris que l'avocate l'avait manipulé.

Chacun dans leur côté, Angel et Connor sont plongés dans leurs réflexions...

4#04 - MENSONGES & VÉRITÉ

 

*Prologue.*

 

***** Route inconnue de Los Angeles, de nuit. *****

Une famille dans une Jeep Cherokee s’est arrêtée sur le bas-côté, à proximité d’un pont autoroutier. Le capot de la voiture est levé, et le père regarde le moteur.

Père Minivan: "Essaye encore, chérie. (bruit de voiture essayant de démarrer mais le moteur ne marche pas) Voyons voir. Ouais. Encore une fois. (la voiture fait le même bruit)."

La mère et le fils adolescent sont dans la voiture : la mère derrière le volant, et le fils à l’arrière.

Ado Minivan: "C’est encore pire."
Mère Minivan: "Ton père essaye juste de nous ramener à la maison."

Connor arrive à la vitre de l’ado.

Connor: "Ca va ?"
Ado Minivan, effrayé: "Papa ?"
Père Minivan: "Je peux t’aider ?"
Connor: "Tu as des problèmes."
Père Minivan: "Non, on va bien."
Connor, au fils: "J’aime ton chapeau."
Père Minivan: "Vraiment, merci de s’être arrêté, mais, euh, mais on a déjà appelé de l’aide."

Il y a le bruit d’un véhicule qui approche derrière eux, et le père se retourne pour voir. Quand il se retourne, Connor a disparu. Une camion remorque avec des lumières arrive devant la voiture, mais il y a quelque chose de bizarre. Ils conduisaient comme des maniaques et avaient de la musique rock à fond. Ils sortent de la voiture, et le père se tourne pour leur parler.

Père Minivan: "Hey, les gars vous êtes juste à l’heure. On ne savait pas vraiment si on avait besoin d’un sursaut ou d’une remorque."
Conducteur, en visage de vampire: "Je vote pour le sursaut."

Le vampire avance vers le père et l’attaque, pendant que sa cohorte va vers la mère et l’ado dans la voiture. La mère le voit venir et ferme la porte, alors le vampire frappe dans la fenêtre, essayant de la briser. Le vampire frappe encore le père, et le vampire allant chez la mère a brisé la fenêtre, attrapant la mère. Elle crie, mais le vampire se change en poussière devant ses yeux. Après que la poussière se soit dissipée, on voit Connor se tenant là.

Connor: "Vous allez bien ?"
Mère Minivan: "Uh-huh."

Connor entre et appuie sur l’allume cigare. Puis il va aider le père à se battre avec le vampire qui l’attaque. Connor attrape un container rempli d’essence et frappe le vampire avec, répandant de l’essence sur lui. Puis il retourne vers la voiture, prend l’allume-cigare chaud, et le jette sur le vampire.

Connor: "Hey. (jette l’allume-cigare au vampire, qui s’enflamme et explose)... (au père) C’est votre famille ?"
Ado Minivan: "Papa !"

Le père n’arrive même pas à réaliser ce qui est arrivé. Il fait signe à Connor de le laisser seul, et il retourne à la Jeep pour être avec sa famille. Connor les regarde avec nostalgie s’étreindre et se cajoler.

 

***** Dans le hall de l'Hyperion. *****

Connor saute sur un balcon à l’hôtel et casse la clenche d’une des fenêtres, glissant à l’intérieur. Il se glisse en catimini dans un des couloirs de l’hôtel. Puis, quand il est près du hall, il entend la découverte de Cordy par ses amis. Cordy se tient dans le hall dans une longue robe blanche.

Gunn: "Ok, mais c’est là où j’ai touché le..."
Angel: "Cordelia?"
Cordelia: "Qui êtes vous?"
Angel: "Mon dieu ! C’est toi. Tu es revenue. (Cordelia s’éloigne) Tu ne te rappelles pas ? Angel. (A Fred et Gunn) Hum, vous la voyez aussi, hein? Je ne suis pas..."
Gunn: "Non, mec, c’est réel."
Angel, à Cordelia:  "Ca va. On est amis. Tu nous connais. Fred. Gunn. Tu es étourdie ou quelque chose a dû... Dieu merci, tu es revenue."
Cordelia: "Alors on se connaît?"
Angel: "Ouais, vraiment bien."
Cordelia: "Ok, hum…qui suis-je?"
Angel: "De quoi est-ce que tu te souviens?"
Cordelia: "Je ne sais pas. Des nombres. Des animaux. De la soie."
Angel: "Mais pas nous."
Cordelia: "Ou moi. Je ne me souviens pas de moi."
Angel: "Tu es Cordelia Chase. Tu travailles ici. Avec nous. Tu es partie depuis un moment, mais tu es sauvée maintenant. (allant vers elle, mais elle recule) Ca va. On... on est amis. On est ici pour t’aider."
Cordelia: "Je suis partie?"
Angel: "Quelle importance si tu es revenue?"

Connor regardait mais se cache de nouveau juste alors que Cordy lève les yeux là où il se tenait.

Cordelia: "Il y a des autres personnes ici?"
Fred: "Hum, sans vouloir faire ‘Film de la Semaine’, mais je crois que tu pourrais être un peu amnésique. Comme si tu avais perdu ou tapé ta tête."
Gunn: "On devrait l’emmener à l’hôpital?"
Cordelia, effrayée: "Un hôpital? Je n’ai pas besoin de... (polie) Pas maintenant, peut-être plus tard."
Fred, murmurant: "Je ne crois pas que voir un docteur va résoudre ses problèmes."

Angel voit Lorne approcher dans le jardin...

Angel, murmurant à Fred et Gunn: "Personne ne verra vert. (A Cordy) Tu voudrais savoir ce qui pourrait t’aider à te souvenir ? Voir certaines de tes affaires. (A Gunn) Tu voudrais aller voir ses affaires dans le jardin?"
Gunn: "Je vais voir."

A l’extérieur de la porte, Gunn pousse Lorne hors de vue avant que Cordy ne le voit.

Angel : "Hey, Fred. Tu veux bien m’aider à chercher dans le bureau?"
Fred : "Bien sûr. (à Cordelia) Excuse moi."

Fred et Angel parlent dans le bureau, pendant que Cordy les regarde du hall.

Angel:" Ca aurait pu être un désastre. Salut. Bon retour, tu es sauvée. Au juste, il y a un démon vert juste derrière toi."
Fred: Tu ne crois pas qu’on devrait lui dire? Je veux dire qu’on vit dans un monde de démons et de choses bizarres. Elle est prête à le découvrir."
Angel, feuilletant des papiers sur le bureau: "Eh bien, ouais, sûrement, mais je veux dire qu’il faut être malin. Je veux qu’elle se souvienne qui je suis avant que je l’effraye avec la partie morbide et sanglante de mon histoire."

Cordy les regarde du hall à travers la fenêtre du bureau.

Fred: Angel, tu n’es pas curieux de savoir pourquoi elle est revenue?
Angel, s’arrêtant de feuilleter les documents: "Je n’ai même pas... J’étais tellement content de la voir. Pourquoi est-elle revenue?"
Fred: "Je ne sais pas. Mais si Cordy a été là où je pense, tout est possible."

Angel et Fred la regardent tous les deux à travers la fenêtre. Cordy est seule dans le hall, se sent vraiment mal à l’aise sur là où elle est et qui sont ces gens. Elle voit Angel et Fred qui la regardent. Ils lui font signe.

Cordelia: "Ok, ça donne la chair de poule. (voyant une arme sur le sol) Alors c’est ça."

Angel et Fred reviennent dans le hall par le bureau.

Angel: "J’ai pas vraiment pu trouver quelque chose à toi dans le bureau."
Cordelia, reculant: "Ca va. (le téléphone sonne) Quelqu’un ne devrait pas répondre?"
Angel, marchant vers elle: "Le répondeur va le prendre. (pause) Tu n’as vraiment pas besoin d’avoir peur."
Cordelia: "C’est facile à dire pour toi. Je ne connais pas ça. Je ne te connais pas, cet endroit..."
(Cordelia au répondeur): "Bonjour. Vous êtes bien chez Angel Investigations. Nous ne pouvons pas vous prendre maintenant, mais si vous laissez votre nom et numéro, nous vous rappellerons dès que possible. Merci ! Et attendez le bip. (bip)"
Cordelia: "Mais cette voix... Oh mon dieu ! C’est moi. Je travaille ici."
Murray: "Euh, oui, c’est Murray, je suis au spa. Ecoutez, il est plus de minuit, et euh, vous feriez mieux de venir ici. Le grand démon est revenu. On dirait qu’elle va faire éclore son petit suceur de sang..."

Angel tousse et fait des gestes à Fred pour qu’elle aille au téléphone avant que Cordy n’en entende trop et soit effrayée.

Fred, attrapant le téléphone: "Nous sommes là. Uh-huh. On y sera."
Cordelia: "Il... a dit ‘grand démon’?"
Fred: "Ouais. Sa, hum... femme. C’est une sale affaire de divorce. Tu sais, des trucs de privés. (à Angel) Je devrais trouver Charles et terminer ça avant que la situation se renouvelle."

Cordy tourne la tête vers Angel, et Fred mime un accouchement, essayant d’expliquer ce qui se passe à Angel sans le laisser savoir à Cordy.

Angel : "Ok. Je vais rester ici et aider Cordelia à s’installer."
Fred : "Ok."

Fred courre dans le jardin. L’expression de Cordy est suspicieuse, comme si elle savait qu’il y avait plus qu’ils ne lui disent.

Angel: "Alors..."
Cordelia: "Je veux rentrer chez moi. Tu sais où je vis?"

 

***** Dans la chambre de Cordelia, à l'Hyperion. *****

Angel ouvre la porte d’une des chambres de l’hôtel et allume la lumière. Toutes les affaires de Cordy ont été stockées ici, dans des cartons.

Cordelia, entrant: "C’est ça? Tout?"
Angel, se tenant à côté de la porte: "Fred et Gunn, ils ont tout déménagé de ton vieil appartement après que tu... (elle prend une chaussure d’un des cartons) Tu te souviens de ça? Tu l’as portée quand on était au ballet."
Cordelia: "Le ballet? Pour de vrai? Toi et moi?"
Angel: "On y était tous, mais ouais. (pause) C’est vraiment spécial. (Cordelia marche dans la pièce) Je pensais que tu te rappellerais peut-être parce que…C’est dommage. On a passé, euh, un vrai bon moment. En travaillant ensemble aussi."
Cordelia, prenant un ourson en peluche: "J’aurais voulu me rappeler."
Angel, se rapprochant: "Moi aussi. Je vais t’aider à retrouver ces souvenirs."
Cordelia, s’asseyant: "Super. (pause) Mais pas ce soir."
Angel, retournant à la porte: "Je... je comprends. Si tu as besoin de..."
Cordelia: "Oui."
Angel: "Tu es vraiment entre amis. (ferme la porte)"
 
Un peu plus tard dans sa chambre, Cordy a mis un pantalon noir et une chemise vert olive. Elle se regarde dans un grand miroir ovale en étant assise sur le bord du lit.

Cordelia: "Cordelia. Salut. Je suis Cordy. Je suis Cordelia Chase. Je suis... Respire. Respire. (soupirant et se dirigeant vers une table) Sunnydale. (ouvrant le livre de classe, voyant des photos d’elle en pom-pom girl) Ok, populaire. C’est pas vraiment une surprise. (regardant les messages écrits par ses camarades) (lisant) ‘Cordelia, le lycée était marrant. Dommage qu’il ait brûlé.’ Quoi? (lisant) ‘Hey, tu te souviens du serpent géant?’  (lisant) ‘Chère Cordelia, merci pour les flèches enflammées’. Les flèches enflammées?"

Elle va vers le carton à photos et en regarde quelques-unes. Il n’y a que des photos d’elle.

Cordelia: "C’est super. Super. Chaud. Marrant. Ok, un peu débile. Encore super. J’étais une espionne ? (une photo d’elle portant Connor bébé avec Angel) Qui est-ce?"

Cordy sort de sa chambre et va dans le couloir. Elle entend des bruits d’une chambre voisine. Elle s’arrête pour écouter. C’est quelqu’un qui chante. Elle suit le son.

Inconnu: "Sucre, sucre, bah bah bum bum bum.  Tu es mon petit sucre."
Lorne : "Ok, ok, tête de cruche. Ca suffit. Ca suffit. Ecoute, je vais faire ça simple. (Cordelia écoute à la porte) Toi, tu as une dépendance. Tu le sais et je le sais. Maintenant si tu n’arrêtes pas de te faucher... tu vois... tu vas finir sur la mauvaise pente... tu vois..."

Lorne va à la porte et regarde dehors, mais Cordy est partie avant qu'il ne puisse la voir. Il retourne vers le type qui chantait pour lui, qui bave abondamment.

Type bavant: "Quoi?"

 

***** Dans le hall de l'Hyperion. *****

Cordy a trouvé son chemin pour retourner dans le hall.

Cordelia : "Hé ho? (pause) Quelqu'un est là?"

Hors de vue, Angel déplace de grands gobelets de sang sous le comptoir. Elle descend vers le comptoir et voit une goutte de sang sur le comptoir où étaient les gobelets. Elle le touche, réalise que c'est du sang et prend peur.

Cordelia: "Hé ho?"

Angel sort furtivement de la pièce.

Cordelia: "Oh, mon dieu."

La porte s'ouvre, et Cordy se cache derrière le comptoir. Fred et Gunn arrivent dans le hall ébouriffés et tâchés de liquide rose. Ils portent les armes qu'ils ont utilisées pour se battre ce soir.

Gunn: "Tu sais à quel point je déteste ces petits bébés?"
Fred: "Tu peux parler. Je ne suis pas assez rapide pour écrabouiller."
Gunn: "Je sais qu'on est payés pour faire ça, mais c'est pas le genre de grabuge que je ferais gratuitement."

Ils posent leurs armes sur le dessus du comptoir, juste au-dessus de la tête de Cordy.

Fred: "Je vais pouvoir enlever leurs minuscules cerveaux de mes cheveux pour une semaine."
Gunn: "Attend. Retourne-toi."
Fred: "Qu'est-ce qu'il y a?"
Gunn: "Tu ne voudrais pas le savoir. Reste juste tranquille."
Fred: "Charles, on devrait monter à l'étage. Cordelia ne voudrait pas savoir qu'on fait ce genre d'extermination."

Une goutte de sang sur leurs armes se forme au-dessus de la tête de Cordy. Elle va goutter sur elle à n'importe quel moment si elle ne bouge pas.

Gunn: "Attend, je l'ai presque. Quand est-ce que tu crois que le type aux crocs va s'éclaircir avec elle, hein? Répandre la vraie vérité?"
Fred: "Je suis sûre que le moment va se présenter de lui-même..."

Cordy sursaute pour éviter la goutte de sang. Fred et Gunn se tournent pour la voir. Elle s'enfuit, se cognant dans le cabinet à armes, faisant tomber par terre beaucoup d'armes exotiques.

Fred: "Ca va. Cordelia..."

Cordy prend peur, et s'enfuit, mais Angel est dans son chemin.

Angel: "Je peux t'expliquer."

Il l'attrape, mais elle recule. Elle s'enfuit dans le jardin. Dans le jardin, Cordy est attaquée par deux hommes habillés en noir. Elle est capable de les combattre avec des supers mouvements de karaté. Angel, Fred et Gunn accourent dans le jardin pour l'aider.

Cordelia: "Wow. Comment est-ce que j'ai...? (pause) Je suis une espionne. (Angel soupire) J'ai compris maintenant. Vous êtes tous des espions. Sûrement tous russes. Et vous m'avez fait un lavage de cerveau, et voulez me faire croire qu'on est amis pour que je puisse révéler des trucs sur la nanotechnologie que vous voulez."
Gunn: "Alors... j'ai l'air d'un russe pour toi?"
Cordelia: "Un russe noir."
Angel: "C'est une boisson."
Cordelia: "Dit le chef des espions."
Angel: "Personne ici n'est un espion. Ces deux types sont des avocats - ça parait bizarre... de Wolfram & Hart. Ils doivent savoir que tu es revenue. On va la garder dans l'hôtel pour qu'elle soit en sécurité..."
Cordelia: "En sécurité? C'est une blague? (montrant Fred et Gunn) Tes amis étaient juste en train de parler de meurtre d'enfants. Et il y a... il y a... il y a du chant et du sang et... et des trucs pointus. Et est-ce que j'ai mentionnée le chant? Je veux dire, qu'est-ce qui se passe ici, Angie?"
Angel: "Angel."
Cordelia: "Peu importe."
Angel: "Je sais que les choses semblent bizarres. Peut-être même effrayantes. Mais tu dois me croire quand je te dis qu'on essaye de faire tout ce qu'on peut pour d'aider à traverser les moments difficiles. La Cordelia que nous connaissons... la personne que tu essayes de te rappeler... est vraiment chez elle ici, aussi bizarre que ça puisse sembler. Alors je te demande de regarder à l'intérieur, pour me croire quand je te dis que tu es en sécurité et que tu es parmi des amis qui veulent seulement le mieux pour toi."
Cordelia: "Je te crois."

Angel sourit.

 

***** Dans la chambre de Cordelia, à l'Hyperion. *****

Cordy est assise dans son lit, parlant à Angel qui se tient sur le seuil de la porte.

Cordelia: "Alors, je ne suis pas une espionne?"
Angel : "Non."
Cordelia: "Est-ce que je suis mère? (Angel s'avance, et elle lui tend une photo de Connor bébé)"
Angel : "C'est mon fils. C'est Connor. Mais non, tu n'es pas sa mère."
Cordelia: "Alors, on n’était pas une famille heureuse ?"
Angel, s'asseyant à côté d'elle : "Pas vraiment."
Cordelia: "Et toi et moi? On n'était pas..."
Angel : "N'était pas..."
Cordelia: "Ensemble? (se penchant pour l'embrasser)"
Angel, se penchant pour l'embrasser : "Pas vraiment."
Cordelia, se reculant soudainement avant qu'ils ne s'embrassent: "J'étais une nonne?"
Angel : "Une quoi?"
Cordelia: "On n’était pas une famille heureuse parce que j'étais une nonne? (prenant une boite à côté d'elle) Je fouillais dans mes affaires (prenant une main pleine de chapelets) et j'ai trouvé tous ces..."

Cordy met les chapelets ornés de crucifix dans les mains d'Angel, le faisant se changer en vampire sans le vouloir. Il grogne, et elle crie. Cordy s'enfuit de sa chambre et courre frénétiquement dans le couloir pour échapper à Angel en vampire...

 

***** Dans le hall de l'Hyperion. *****

Elle finit dans le hall et fonce dans Lorne. Ils tombent par terre, avec lui au-dessus d'elle. Ils sont face à face. Quand ils réalisent tous les deux qui ils regardent, ils se mettent à crier. Cordy commence à taper sur le torse de Lorne et le pousse de côté.

Cordelia: "Eloigne toi de moi. (bégayant pendant qu'elle le frappe)"
Lorne: "Je comprend. Je comprend. Arrête juste tout ce barda."

Angel accoure dans le hall, et attrape Cordy.

Angel: Cordelia, arrête. Arrête. Ca va. Ca va. Il est avec nous.
Lorne, se relevant: Hey, si c'était pour la lingerie manquante, c'était pour un ami.
Cordelia: Dis moi que c'est Halloween, et qu'il n'est pas ce que je pense qu'il est.
Lorne: Des bonbons ou un sort.

Fred et Gunn entrent dans le hall, et vont chez Lorne.

Fred: "Tu ne te souviens pas de Lorne? Vous êtes de vieux copains."
Gunn: "Ouais, tu, euh, voudrais savoir pourquoi on l'appelle Lorne?"
Cordelia: "Ce que je veux c'est des réponses, et je les veux maintenant, monsieur!"
Angel: "Ok. Peut-être qu'on a pas été à cent pour cent... honnêtes parce que, eh bien, on avait peur que la vérité t'effraie."
Cordelia: "Ouais, et le mensonge et la fourberie étaient si confortables."
Angel: "Tu as raison. C'est notre faute. Je crois qu'il est temps qu'on s'explique. Sur tout."

Cordy est assise sur une des chaises dans le hall, avec tous les autres en train de la regarder.

Cordelia: "C'est... tout? (soupirant) C'est vraiment clair maintenant. (se lèvant, marche) J'étais une pom-pom girl, une princesse et une guerrière. Et j'ai des visions et des supers pouvoirs et je suis la cible d'un méchant cabinet d'avocats parce que j'ai passé les trois derniers mois à un niveau supérieur, me battant pour les forces du bien, qui mènent une bataille contre  (comptant sur ses doigts) les démons et les méchants insectes, parce que tous ces trucs sont vrais et que c'est le monde où je vis. Et je crois que je sais pourquoi je ne me rappelle de rien, hey... qui le voudrait!"
Lorne: "Hum, (lui offrant son verre) brise marine?"
Angel: "Je sais que c'est beaucoup à gérer."
Cordelia: "Dit le vampire avec une âme et sa bande d'acolytes farfelus."
Gunn, levant la main: "Hum, je suis pas un acolyte."
Angel: "Je crois qu'il y a un moyen de s'en sortir. Chante."
Cordelia: "Ouais... Quoi?"
Fred: "Pour que Lorne puisse te lire."
Gunn: "Tu chantes, il voit ton avenir."
Angel: "J'espère qu'il sera capable d'expliquer ce qui est arrivé et comment est-ce qu'on peut de faire retrouver la mémoire."
Cordelia: "Je ne peux pas juste chanter. Je... je ne sais même pas si je suis musicienne. Je le suis?"
Gunn: "Bien sûr? Tu te souviens d'une chanson?"
Cordelia: "E... eh bien, il y en a tellement. Comment choisir?"
Angel: "Ca n'a pas vraiment d'importance. (doucement) Pour ma part j'aime bien les ballades, mais, euh...fais comme tu veux."
Cordelia, chantant médiocrement: "Parce que le grand amour m'arrive. J'ai trouvé le grand amour de tout à l'intérieur de moi.  Le grand amour de tout est facile à obtenir. Apprendre à t'aimer toi-même..."

Pendant que Cordy chante, Lorne a l'air choqué et renversé.

Fred, murmurant à Gunn: "Tu trouves pas qu'il est un peu vert... Je veux dire, plus que d'habitude?"
Lorne, interrompant Cordelia: "Euh, super, ça suffit. Ok ! Tu étais géniale. (allant vers la porte) Tu étais géniale. T... tout est génial. On est tous, euh... Je vois, euh, vraiment, vraiment, hum... (quittant la pièce)"
Cordelia: "J'étais vraiment si nulle?"
Angel: "C'était pas toi. C'était...la chanson. Ca lui a rappelé... hum... (partant, suivant Lorne)"
Cordelia: "Oh, allez! Vous êtes vraiment des bons menteurs les gars. C'est ridicule. (se dirigeant vers la porte)"
Gunn: "Où tu vas?"
Cordelia: "Dehors. Loin. Ca fait quelque chose?"
Fred: "Mais ce n'est pas sûr."
Cordelia: "Oh, c'est vrai, à cause des méchants avocats ninja."
Gunn: "On vient avec toi, juste au cas où."
Cordelia: "Vous n'arrêtez pas de me dire que j'étais un être supérieur. Ne m'oblige pas à te changer en rat. (claquant la porte)"
Gunn: "Elle peut faire ça?"
Fred: "Hum...viens."

 

***** A l'étage de l'Hyperion. *****

Fred et Gunn suivent Cordy dans le couloir.

Fred: "Ca te dirait un sandwich. Allons à la cuisine."
Gunn: "On a des cookies."
Cordelia: "Je ne veux pas de sandwich. Je ne veux pas de cookies. Je veux parler à Angel, sans acolytes (s'éloignant)."
Gunn: "Je ne suis pas un acolyte."

*****

Angel frappe à une porte.

Angel: "Lorne. Parle moi. Qu'est-ce que tu as vu?"
Lorne: "Pars."
Angel: "Si c'est si mauvais, j'ai besoin de savoir."
Lorne, ouvrant la porte: "C'est si mauvais. Bonne nuit (essayant de fermer la porte, mais Angel l'arrête)."
Angel: "Je veux des détails."
Lorne: "Je n'en ai pas. Juste une migraine déchirante, un ventre plein de serpents à sonnettes, et un fort soupçon que je vais de nouveau vomir mon déjeuner si je ne commence pas à me boire bêtement (essayant de nouveau de fermer la porte, mais Angel l'arrête)."
Angel: "Allez, Lorne. Tu vas me dire quelque chose."
Lorne, soupirant: "Est-ce que les mots 'traîner vers Bethlehem' te disent quelque chose? Ou alors désespoir, tourment, terreur ? Et je ne me réfère pas au petit choix de chanson de la demoiselle, non plus, quoique c'était horrible de son propre côté. Ce que j'ai vu était brouillé. C'était des morceaux, des flashs. C'était assez pour envoyer ma peau se cacher sous le lit. Le mal arrive, Angel, et il a prévu de rester."

 

***** A l'appartement de Wesley. *****

Ensemble dans le lit, Wes tient Lilah dans ses bras. Elle le cajole, avec sa tête contre son torse.

Lilah: "C'est pas un secret."
Wesley: "Qu'est-ce qui n'est pas un secret?"
Lilah: "Nous. La firme sait qu'on...fait ça."
Wesley: "N'est-ce pas leur boulot de savoir ce genre de choses. Les détails sordides de la vie de leur employés."
Lilah: "Mmm...Ouais, je pensais juste que je devais te le dire. Sordide. Rrreow. Angel le sait aussi."
Wesley: "Je ne travaille plus pour Angel. Et je me fous de ce qu'il pense."
Lilah: "Tu mens. C'est ce que tu disais quand il dormait avec les poissons. On sait tous les deux comment ça s'est terminé."
Wesley: "C'était différent. Alors Angel est au courant de notre relation. (les yeux de Lilah s'ouvrent) Super."

Lilah grimpe sur lui, elle porte une chemise de nuit rouge...

Lilah: "Un dollar. Tu me dois un dollar."
Wesley: "Oh, merde!"
Lilah: "Tu as appelé ça une relation. (embrassant son front) Tu as perdu le pari. (Wes prend son porte-feuille sur la table de chevet) Tu l'as dis en premier. (Wes lui tend un dollar) Signe le en premier, comme preuve."
Wesley: "Preuve de quoi?"
Lilah: "De maintenant. De ça (chatouillant son nez, ils s'embrassent)."

 

***** A l’Hypérion. *****

Cordelia se balade dans les couloirs de l'hôtel, cherchant sûrement encore Angel.

Cordelia: "Ce dépotoir est grand comment? Angel? Mr. Visage-bosselé? Hé ho? (entendant un bruit) Ecoutez, je ne veux pas de cookies ou de jus de fruit ou que vous me suiviez tous les deux, alors n'insistez pas."

Une personne sort de l'ombre : c'est le type qui chantait pour Lorne avant.

Gars bavant: "Tu sens bon."

Sa bouche s'ouvre et une autre en sort, pleine de dents aiguisées et de bave. Il pousse un grognement bizarre, et Cordy crie et s'enfuit, dans le hall. L'oreille d'Angel intercepte le son de l'autre côté de l'hôtel, et il courre l'aider. Le Gars bavant suit Cordy, et se pose juste devant elle. Elle s'arrête, morte de peur.

Cordelia: "Qu'est-ce que vous voulez?"
Gars bavant: "Un casse-croûte."

A ce moment, quelqu'un saute sur le gars bavant et l'assomme. C'est Connor qui l'a sauvée.

Connor: "Tu n'es pas en sécurité ici."
Cordelia: "Tu crois?"

Le Gars Bavant essaye de se lever, et Connor lui jette un poignard dans l'estomac. Il tombe.

Cordelia: "Tu peux me sortir de là?"

Connor lui donne la main, et ils partent ensemble avant même qu'Angel n'arrive dans le hall. Dans le hall, Angel, Fred et Gunn regardent le cadavre du Gars Bavant.

Angel: "Comment est-ce que vous avez pu la laisser sortir toute seule?"
Fred: "Les mots 'grande fille' me viennent à l'esprit."
Gunn: "Et cette fille est assez entraînée pour botter des fesses. Je veux dire, tu as vu les coups qu'elle a mis à ces types de Wolfram et Hart. Et est-ce qu'elle peut vraiment me changer en rat?"
Angel: "Et si Wolfram et Hart revient ? (reculant) Et s'il y avait des centaines de choses comme ça ? Et si c'est comme ça que ça commencerait ? Je veux dire, le traînage et Bethlehem. Et qu'ils l'ont emmenés à cause de ce qu'elle sait... même si elle ne se souvient pas qu'elle le sait."

Angel va vers les portes d'entrées et les verrouillent, semblant un peu paniqué.

Fred: "Tu as de nouveau caféiné ton sang, ou il y a quelque chose que tu ne nous dis pas?"
Lorne, entrant dans la pièce: "Oh, il y a quelque chose, mais c'est pas ça. C'était juste un de mes clients qui avait la mauvaise habitude de se faire des casse-croûtes humains."
Angel: "Et tu l'as laissé ici avec Cordy?"
Fred: "Hé ho, on retourne au quelque chose. C'est pour ça que tu as couru quand Cordelia chantait?"
Lorne: "Eh bien, A : C'était pas une course, je m'enfuyais, et B : Oui."
Gunn: "Eh bien, c'est horrible à quel point?"
Lorne: "Eh bien, je n'ai pas lu le Livre des Révélations récemment, mais si je cherchais des adjectifs, je commencerais sûrement là. (Angel se lève)"
Fred: "C'est tout ce que tu as vu?"
Lorne: "C'était le dessus de l'iceberg. Ce que j'ai reçu de Cordy était dense. (Angel va au cabinet d'armes) Un gros oignon de l'enfer. Plus tu épluches, plus tu pleures. Ou tu vomis, dans ce cas. Mais je vous dis, c'est une grosse démangeaison qui va gratter."

Angel tend des armes à Fred et Gunn et en prend une pour lui.

Angel: "Ecoutez, on doit trouver Cordelia avant... On doit la trouver. Elle est dehors, seule. Sans souvenirs. Sûrement terrifiée."

 

***** Au muséum d'histoire naturelle. *****

Vue sur un gros ours polaire se tenant sur ses pattes arrières. C'est un objet dans un musée. Il y a des lumières bleues derrière, rendant la scène arctique.

Cordelia: "C'est trop cool."
Connor: "J'adore celui-là. J'aurais voulu le tuer."
Cordelia: "C'est une drôle de manière d'exprimer ton affection. Je t'aime...bang, t'es mort. (Connor commence à aller vers l'aire de rangement, Cordy le suit) J'ai une question, pourquoi tu étais à l'hôtel? Tu vis là-bas?"
Connor: "Non."
Cordelia: "T'as juste décidé de passer?"
Connor: "J'ai vu que tu étais revenue."
Cordelia: "Alors, on se connaît? On est amis?"
Connor: "Tu as été gentille avec moi une fois."
Cordelia: "Et les autres? Tu es amis avec eux?"
Connor, commençant à grimper à une échelle: "Par là."
Cordelia: "Hum, si on grimpe sur une échelle ensemble, peut-être, je ne sais pas, que tu pourrais me dire ton nom."
Connor: "Connor."
Cordelia: "Connor? Vraiment, c'est marrant, Angel a un bébé nommé Connor. Est-ce qu'il l'a appelé... Oh, mon dieu."

Il fait sombre. Connor ouvre une double porte en métal.

Cordelia: "C'est toi. Tu es le fils d'Angel."
Connor: "C'est pas comme si j'avais le choix."

Connor allume la lumière. L'attique est clairsemé, mais il a un lit et quelques couvertures pour faire un bel endroit où dormir. Ca ressemble à une loge avec toutes les têtes d'animaux et la lumière chaude et incandescente.

Cordelia: "C'est quoi cet endroit?"
Connor, enlèvant de la nourriture du lit: "Chez moi."
Cordelia, marchant aux alentours: "C'est chez toi? Si tu es le fils d'Angel, pourquoi tu ne vis pas avec lui?"
Connor, s'asseyant sur le lit: "Ils ne t'ont pas dit? Je l'ai jeté au fond de l'océan... pour le punir."
Cordelia riant, puis s'arrêtant: "Tu es sérieux."
Connor: "J'ai aussi essayé de te tuer. J'étais nouveau dans ce monde. J'ai pas compris. Je t'ai mis un couteau sous la gorge. Désolé."
Cordelia : "Merci. (allant vers lui) Tu es la première personne qui est honnête avec moi. (s'asseyant à côté de lui sur le lit) Me dire la vérité. (touchant sa main) Ca veut dire beaucoup."

 

***** Dans l’appartement de Wesley. *****

Ensemble dans le lit, Lilah et Wes dorment, pas enlacés. Le portable de Lilah sonne. Portant encore la chemise de nuit rouge, elle allume la lampe de chevet, et répond au téléphone.

Lilah: "Ouais. (regardant Wes, dormant à côté d'elle) Attendez. (descendant du lit et sortant dans le couloir, fermant à moitié à la porte derrière elle) Ouais. (dans le lit, les yeux de Wes s'ouvrent) Elle est revenue ? Et vous avez une optique positive sur elle ? Vous êtes sûr que c'est elle ? (Wes écoute à la porte) Uh-huh. Elle est avec le gamin ? C'est inattendu. (se tournant pour surveiller Wes, mais il est au lit) Non, je suis là. Préparez une équipe d'extraction. J'arrive. (raccrochant le téléphone)"

Lilah entre dans la pièce, et commence à s'habiller. Wes se tourne comme s'il venait juste de se réveiller.

Wesley: "Tu pars?"
Lilah: "Heu. Pas de repos pour les méchants. Tu devrais te rendormir."
Wesley: "Tu dois vraiment y aller?"
Lilah, allant vers lui: "Pourquoi? Je te manque déjà? (embrassant son front)"

Elle prend ses clés et son sac sur la table de chevet, et le dollar signé que Wes lui a donné tombe par terre. Elle prend sa veste et sort de la pièce.

 

***** Dans le grenier du Muséum d'histoire naturelle. *****

Cordy dort dans le lit. Connor est assis à la fenêtre, travaillant sur quelque chose. Il se lève et va vers la porte.

Cordelia: "Tu ne pars pas."
Connor: "Je croyais que tu dormais."
Cordelia: "Non, ne pars pas, ok?"

Connor fait un nœud avec la corde ou ce sur quoi il travaillait sur la poignée...

Connor: "Je verrouille la porte. (se mettant à côté du lit) Tu es en sécurité."
Cordelia: "Alors pourquoi j'ai tellement peur? (s'asseyant dans le lit) J'essaye de me rappeler des petites choses. Est-ce que j'ai des frères et sœurs? Quelle est ma nourriture préférée? Qui était mon premier baiser? Il n'y a rien. Juste un vide...(commençant à pleurer) Est-ce que tu sais à quel point je me sens seule?"
Connor: "Tu aimes les chaussures. Et les beignets. Et tu es vraiment brave."
Cordelia, tenant sa tête dans ses mains: "Vraiment? (le regardant) Les beignets?"
Connor, s'asseyant sur le lit à côté d'elle: "Et, tu es brave."
Cordelia: "Quand est-ce que j'étais brave?"
Connor: "Maintenant. Ce soir. Tu as tout perdu et tu es encore forte."
Cordelia, se tournant pour lui faire face: "J'ai ce sentiment horrible que quelque chose de mal va arriver. Ou peut-être est arrivé. Et je n'arrive pas à m'en souvenir. Et je ne sais pas quoi faire... ou qui croire... à part toi. Je ne sais pas pourquoi, mais j'ai confiance en toi. Pourquoi est-ce que j'ai le sentiment que tu as aussi tout perdu?"
Connor: "Je n'ai rien à perdre. (allant à la fenêtre)"
Cordelia: "Ne pars pas trop loin, ok?"

Connor s'assoie à la fenêtre.

 

***** A l'hôtel Hyperion. *****

Fred et Gunn regardent une carte de Los Angeles.

Fred: "Elle doit être dans le coin."
Gunn: "Alors Angel la trouvera."
Fred: "Et si elle n'est pas dans cette ville? Et si elle a été attrapée, ou..."
Gunn: "Elle est quelque part dehors."
Angel, entrant dans la pièce: "Rien. On va devoir étendre la recherche. Tous les hôpitaux, les stations de police. Elle n'a pas pu juste disparaître. (pause) Ok, une fois. Mais pas de nouveau. Quelqu'un doit savoir où est Cordelia."
Wesley: "Moi. (Entrant dans le hall) Un peu négligent, l'égarer après tous ces efforts pour la trouver."
Angel: "On ne l'a pas trouvé, elle est juste apparue. Sans mémoire, sans savoir qui elle est ou où elle était."
Wesley: "Un nouveau départ. Ca n'a pas l'air si mal. (s'avançant)"
Angel: "Qu'est-ce que tu sais?"
Wesley: "Wolfram et Hart a prévu de l'enlever."
Gunn: "Déjà essayé."
Wesley: "Ils essayeront encore. Elle a pu passer du temps avec les Puissances Supérieures. Wolfram et Hart la considéreront comme précieuse. Et je doute que ton garçon sera capable de les arrêter."
Angel: "Mon... Elle est avec Connor? Tu mets ça sur la bonne autorité?"
Wesley: "Tu n'as pas l'air très concerné."
Angel:  "Connor est mon fils. Je suis sûr qu'il prend bien soin d'elle."

 

***** Dans le grenier du Muséum d'histoire naturelle. *****

Cordelia dort dans le lit sur le côté. On voit que Connor dort à côté d'elle avec ses mains autour de sa taille. Elle se tourne pour se mettre sur le dos, et la main de Connor se pose sur sa poitrine. Ses yeux s'ouvrent quand elle le réalise, mais avant qu'elle puisse dire quelque chose, Connor est sur elle, couvrant sa bouche avec sa main.

Connor: "Il y a quelqu'un."

La porte du grenier s'ouvre, et un homme vêtu de noir arrive dans la pièce. Il trébuche sur le fil du piège que Connor a installé avant, et fini accroché à l'envers par un pied. Connor prend un bâton et commence à frapper l'homme sur la tête et les épaules.

Connor: "Tu te souviens comment te battre?"
Cordelia: "Quoi?"
Connor: "Ils viennent pour toi. J'ai posé des pièges, mais tu devras te battre. Tu sais comment?"

Connor tend une épée à Cordy, qui est encore assise dans le lit. Un autre homme vêtu de noir se crashe dans la fenêtre.

Cordelia: "Qu'une façon de le découvrir."

Cordy se lève et pointe l'épée vers le type qui s'est crashé dans la pièce. Connor et Cordy se battent avec les intrus. Davantage se crashent par la fenêtre et la porte. Cordy s'en sort vraiment bien avec son épée. Un des intrus met une caméra sur le mur pour que Lilah puisse voir la scène de plus loin.

Connor: "Cordelia!"

Ils continuent à se battre, mais Connor et Cordy sont vite dominés. Un des intrus essaye de faire sortir Cordy de la pièce, mais Angel frappe dans la porte. Il arrive à la rescousse avec Gunn et Fred. Angel prend Cordy dans ses bras.

Angel, doucement à Cordelia: "Hey..."

Angel et Gunn se battent avec les intrus. Lilah regarde de son appareil installé.

Lilah: "Eh bien, tu n'es pas l'étudiant?"
Carlo: "Miss Morton. C'est fait."
Lilah: "Hmm. La musique dans mes oreilles, Carlo. Je rentre chez moi. Dis aux garçons que c'est quatre et dix."
Carlos: "A toutes les unités : arrêtez. Je répète : arrêtez."

Les intrus arrêtent de se battre et quittent immédiatement la pièce.

Gunn: "C'est ça, les singes. N'oubliez pas le gros chien! (à Angel et Fred) C'est mieux que acolyte."
Angel, à Cordelia: "Ils t'ont fait mal? Tu vas bien?"
Cordelia: "Ouais, je vais bien."
Connor: "Je ne crois pas autant."
Angel: "Tu as essayé. Je l'apprécie. Et j'aime vraiment ce que tu as, hum, fais avec le... bien. (A Cordy) On devrait sûrement te ramener à la maison."
Cordelia: "En fait, j'aimerais rester ici. Avec Connor. (se mettant à côté de Connor)"
Angel: "Je ne pense pas que ce soit la meilleure idée. Connor est un combattant génial. Je l'ai aidé à s'entraîner. Mais tu as besoin de plus que des muscles maintenant."
Cordelia: "Tu as raison. J'ai besoin de quelqu'un qui ne me mentira pas... comme tu l'as fait. Vous tous, je sais que vous essayiez de m'aider, mais la vérité est le seul moyen de le faire, et c'est ce que Connor m'a donné."

Angel, Fred et Gunn sortent. Angel se retourne.

Angel, à Connor: "Prend soin d'elle. (sortant)"

 

***** Dans l'appartement de Wesley. *****

Wes est seul dans la chambre de son appartement, marchant et buvant. Il va vers le côté du lit où Lilah dort et s'assoie. Il baisse les yeux et remarque le dollar qu'il a signé par terre. Il le prend et réalise qu'il n'est pas heureux de ça.

 

***** A l'hôtel Hyperion. *****

Angel, Fred et Gunn arrivent dans le hall de l'hôtel. Angel semble triste.

Fred: "Si ça peut te consoler, je t'aurais choisis toi."
Angel: "Merci. Mais non, ça n'aide pas."
Gunn: "Hey, souviens toi juste, mec, c'est pas vraiment Cordy... eh bien, pas tout à fait elle."
Angel: "Peut-être qu'elle a raison. Peut-être qu'on aurait du tout déverser dès le début, vous savez? Jouez toutes les cartes."
Gunn: "Tu veux dire les cartes de démons et monstres et vampires? Ca n'aurait pas marché."
Fred: "Elle est juste confuse. Donne lui du temps. Elle verra la vérité : qui est le vrai champion."
Gunn: "Nom de dieu! Si l'Equipe d'Angel ne s’était pas montrée, Wolfram et Hart l'aurait attrapée et probablement..."

Angel entend quelque chose dans une autre pièce. Il se lève, et fait signe à Fred et Gunn de le suivre. Ils arrivent dans le bureau pour trouver Lorne attaché à une chaise, bâillonné et ligoté, avec une grosse plaie saignante sur la tête. Il a perdu connaissance.

Fred, allant vers Lorne: Oh, mon dieu!
Angel: Lorne?

Angel et Gunn commencent à le détacher...

Fred: "Il est vivant?"
Angel: "Qu'est-ce qui s'est passé? Qui a fait ça?"
Lorne, trop faible pour parler: "W... "
Gunn: "Wesley? Pas de nouveau. (Lorne fait non de la tête)"
Angel: "Wolfram et Hart. (Lorne fait oui de la tête)"
Gunn: "Oh, mais... mais pourquoi? Je pensais que Cordy était leur cible."
Angel: "Ils ont du savoir que Lorne l'a lue."
Gunn: "Oh attend, alors tu dis que la petite danse chez Connor était un piège?"
Angel: "Et on est tombé dedans comme une meute de renards. Ils n'étaient pas après Cordy, ils étaient après ce que Lorne a vu quand il l'a lue."
Fred, tamponnant la blessure de Lorne: "Ils l'ont aspiré de sa tête?"
Lorne: "Mm-hmm."
Angel: Combien ? Qu'est-ce qu'ils ont eu ?
Lorne: "Ils avaient... ils avaient un démon. Je... je ne voulais pas parler. Et la chose a creusé... à l'intérieur. Et a sorti Cordy."
Angel: "Lorne, combien ils ont eu?"
Lorne: "Tout."
Fred: "On s'est fait avoir."
Gunn: "Par Wolfram et Hart ou Wesley. C'est lui qui s'est montré avec le bon bout pour Junior. Comment est-ce qu'on sait si ce n'est pas lui qui joue avec nous?"
Angel:  "On ne sait pas. Mais ce qu'on sait c'est que Wolfram et Hart peut maintenant en savoir plus sur le destin de Cordy et le truc des ténèbres que nous. Et ça c'est un problème."

 

***** A l'appartement de Lilah. *****

Il y a un coup à la porte. Lilah regarde qui c'est, puis ouvre la porte. C'est Wesley.

Lilah: "Ooh. De passage. Quelle surprise."
Wesley: "Ah bon?"
Lilah: "Eh bien, que ça t'ait pris tellement longtemps, ouais."
Wesley, entrant: "Tu as joué avec moi."
Lilah: "Tu as joué toi-même."
Wesley: "Au téléphone, tu voulais que je l'entende pour que je le dise à Angel."
Lilah: "Volonté libre. Lève les yeux."
Wesley: "Lilah..."
Lilah: "Je faisais juste mon boulot. C'est toi qui a décidé de prendre ce que tu as surpris et de le donner aux gentils. Alors avant que tu deviennes furieux, décide de qui tu es vraiment fou."
Wesley (soupirant): "Quel était le vrai plan?"
Lilah: "Disons juste, j'aurais pu avoir le cerveau de Lorne dans une jarre, mais je l'ai laissé dans sa tête parce que c'est un ami à toi."
Wesley: "Qu'est-ce que c'est supposé faire ? Me calmer pour te faire confiance à nouveau?"
Lilah: "Si j'avais pensé que tu me ferais confiance, je n'aurais jamais joué avec toi comme ça."
Wesley: "C'est jamais simple, non?"

 

***** Dans le grenier du Muséum d'histoire naturelle. *****

Cordy dort dans le lit. On voit que Connor est assis à la fenêtre avec la tête posée contre le mur.

 

***** A l'Hyperion. *****

Dans sa chambre, Angel se tient aux portes du patio. Sa chambre est vide, comme son lit. Angel pose sa tête contre le mur, imitant l'attitude de Connor dans la scène précédente.

*Fin.*


Previously on Angel:

1 EXT. SHIP OFF THE PACIFIC COAST - NIGHT
Connor, with the help of Justine, has trapped Angel in a mesh-front metal box that's been welded shut.

CONNOR
You murdered my father.

ANGEL
I didn't.

Connor and Justine push the metal box with Angel inside over the edge into the ocean.

Cut to:

2 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Gunn and Fred have tied Connor up in the office. Fred is threatening Connor with a stun gun.

FRED
He's been down there for three months, and you knew.

WESLEY
(carrying Angel) I believe you're looking for this.

ANGEL
(to Connor) What you did to me was unbelievable. I love you, Connor. Now get out of my house.

Cut to:

3 INT. WESLEY'S APARTMENT - NIGHT
Wesley is leaning over Lilah.

WESLEY
I had to raise him.

LILAH
For what?

WESLEY
Fighting people like you. (leans in for a kiss)

Cut to:

4 EXT. HIGHWAY - NIGHT
The world has stopped around Cordelia. She has stepped out of her car, and is talking to Skip, her communicator liaison with the Powers That Be.

SKIP
What you're being called to do transcends love. You'll become a higher being.

CORDELIA
Me?

Cordelia is being raised into the air, surrounded by heavenly light.

Cut to:

5 INT. CORDELIA'S APARTMENT - NIGHT
Fred, Gunn and Angel are talking while packing up Cordelia's apartment.

ANGEL
(holding a picture of Cordelia, Angel, and Wes) I need Cordy. Now.

Cut to:

6 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Fred is standing in front of a presentation easel giving Angel and Gunn a briefing. Gunn is sitting down, watching her. Angel is in the back of the room, concentrating on an artist's sketchpad, using his knees as a support while he draws. Fred is standing in front of a flip chart with a simplistic drawing. Labeled "Mystical Qualities", the chart has a little simple drawing of a ghost, saying "Boo."

FRED
The Axis of Pythia. It's an ancient relic said to be able to find souls or entities across dimensions.

Angel holds up another sketch from his pad. It's a detailed drawing of a smiling Cordelia.

ANGEL
Entities, like...

GUNN
Cordelia.

Cut to:

7 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
In the lobby, Angel talks with Fred and Gunn.

ANGEL
There was all this light around her, made up of ... pure joy... Felt sorta permanent.

Cut to:
8 INT. HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Fred and Gunn come inside to see Angel standing there staring. Standing just inside the front door, they are shocked at what they see in the lobby. It's Cordelia, wearing a white robe. She turns to face them with a blank look on her face.

ANGEL
Cordelia?

CORDELIA
Who are you people?

Fade to black.

END RECAP.

The Start Of Episode

PROLOGUE:
9 EXT. RANDOM STREET IN LOS ANGELES - NIGHT
A family in a Jeep Cherokee are pulled off to the side of the road near an overpass. The car's hood is up, and the Dad is looking at the engine area.

MINIVAN DAD
Try it again, honey. (sound of car trying to start but the engine is not turning over) Let's see. Yeah. One more time. (car makes the same sound)

The Mom and teenage son are in the car: mother behind the wheel, and son in the backseat.

MINIVAN TEEN
He's just making it worse.

MINIVAN MOM
Your father's just trying to get us home.

Connor walks up to the teen's window.

CONNOR
You OK?

MINIVAN TEEN
(scared) Dad?

MINIVAN DAD
Can I help you?

CONNOR
You're in trouble.

MINIVAN DAD
No, we're fine.

CONNOR
(to son) I like your hat.

MINIVAN DAD
Really, thanks for stopping, but, uh, but we've already called for help.

There's a noise of an approaching vehicle from behind them, and the Dad turns to look. When he turns back, Connor has disappeared. A tow truck with yellow flashing lights pulls up in front of the car, but there's something off. They were driving like maniacs and blaring rock music. They get out of the car, and the Dad turns to talk to them.

MINIVAN DAD
Hey, you guys are just in time. Not sure if we needed a jump or a tow.

DRIVER
(in vamp face) I vote jump.

The vampire lunges for the Dad and attacks him, while his cohort goes for the Mom and Teen in the car. Mom sees him coming and locks the door, so the vampire beats on the window, trying to smash it in. The vampire is still punching the Dad outside, and the vampire going for Mom has broken through the glass, grabbing Mom. She screams, but then the vampire turns to dust in front of her eyes. After the dust clears, show Connor standing there.

CONNOR
You OK?

MINIVAN MOM
Uh-huh.

Connor reaches inside and punches the cigarette lighter in. Then he goes to help Dad fight the vampire attacking him. Connor grabs a container full of gas and beats the vampire with it, spilling gas all over it. The he runs back to the car, grabs the hot cigarette lighter, and tosses it to the vampire.

CONNOR
Hey. (tosses lighter to vampire, who ignites and explodes) (to Father) Is that your family?

MINIVAN TEEN
Dad!

Dad can't even deal with what's gone on. He gestures that Connor leave him alone, and he goes back to the Jeep to be with his family. Connor longingly watches them hug and cuddle.

Cut to:

10 EXT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Connor jumps onto a balcony at the hotel and breaks the latch on one of the windows, letting himself in.

Cut to:

11 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Connor is sneaking stealthily down one of the hotel corridors. Then, when he's near the lobby, he hears the discovery of Cordelia by her friends. Cordelia is standing in the lobby in a long white gown.

GUNN (O.S.)
OK, but three is where I draw the—

ANGEL (O.S.)
Cordelia?

CORDELIA
Who are you people?

ANGEL
My God! It's you. You're back. (Cordelia backs away) Don't you remember? Angel. (to Fred and Gunn) Um, you see her too, right? I'm not just—

GUNN
No, man, it's real.

ANGEL
(to Cordelia) It's OK. We're friends. You know us. Fred. Gunn. You're dazed or something must— Thank God you're back.

CORDELIA
So we know each other?

ANGEL
Yeah, really well.

CORDELIA
OK, um... who am I?

Fade to black.

ACT I:
12 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Resume conversation in the lobby between Cordelia and Angel, Fred and Gunn.

ANGEL
What do you remember?

CORDELIA
I don't know. Numbers. Animals. Flossing.

ANGEL
But not us.

CORDELIA
Or me. I don't remember me.

ANGEL
You're Cordelia Chase. You work here. With us. You've been gone for a while, but you're safe now. (steps toward her, but she steps back) It's OK. We-we're friends. We're here to help you.

CORDELIA
I've been gone?

ANGEL
What's important is that you're back?

Connor was watching, but steps out of sight just as Cordelia looks up to where he was standing.

CORDELIA
Are there other people here?

FRED
Um, not to sound all "Movie of the Week", but I think you might have some kind of amnesia. Like maybe you fell or banged your head.

GUNN
Should we take her to a hospital?

CORDELIA
(scared) Hospital? I don't need a— (polite) Not yet, maybe later.

FRED
(whispers) I don't think seeing a doctor will solve her problems.

ANGEL
(sees Lorne approaching from the garden, Angel whispers to Fred and Gunn) Neither will seeing green. (to Cordy) You wanna know what might help you remember? Seeing some of your things. (to Gunn) You wanna check for her things out in the garden?

GUNN
Checking away.

Outside the door, Gunn pushes Lorne out of sight before Cordelia sees him.

ANGEL
Hey, Fred. You wanna help me look in the office?

FRED
Sure. (to Cordy) Excuse us.

Cut to:

13 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Fred and Angel talk in the office, while Cordy watches them from the lobby.

ANGEL
That could've been a disaster. Hi. Welcome back, you're safe. By the way, there's a green demon right behind you.

FRED
Don't you think we should tell her? I mean we do live in a world of demons and icky things. She's bound to find out.

ANGEL
(rifling through papers on the desk) Well, yeah, sure, but I mean let's be smart. I want her to remember who I am before I freak her out with the whole undead, drinks blood part of my resume.

Cordelia watches them from the lobby through the office window.

FRED
Angel, aren't you curious about why she's back?

ANGEL
(stops) I hadn't even— I was just so happy to see her. Why is she back?

FRED
I don't know. But if Cordy's been where I think she has, anything's possible.

Angel and Fred both look at her through the window.

Cut to:

14 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Cordelia is alone in the lobby, still very uncomfortable about where she is and who these people are. She sees Angel and Fred staring at her. They wave at her.

CORDELIA
OK, that's creepy. (sees a bladed weapon on the floor) So's that.

Angel and Fred come back into the lobby from the office.

ANGEL
Couldn't really find anything of yours in the office.

CORDELIA
(steps back) That's OK. (phone rings) Shouldn't someone answer that?

ANGEL
(walks toward her) The machine'll get it. (beat) You really don't have to be afraid.

CORDELIA
Easy for you to say. I don't know that. Don't know you, this place...

CORDELIA (V.O. ANSWERING MACHINE)
Hi. You've reached Angel Investigations. We can't come to the phone right now, but if you leave your name and number, we'll get back to you as soon as possible. Thanks! And wait for the beep. (beep)

CORDELIA
But that voice— Oh, my God! It's me. I work here.

MURRAY (V.O.)
Uh, yeah, this is Murray, down at the spa. Listen, it's after midnight, and uh, you better get down here. That demon broad came back. Looks like she's gonna try and hatch her blood-sucking little—

Angel coughs and gestures subtly that Fred should get the phone before Cordelia hears too much and gets frightened.

FRED
(grabs phone) We're here. Uh-huh. OK. We'll be right there.

CORDELIA
Did—he say "demon broad"?

FRED
Yeah. His, um, wife. It's an ugly divorce case thing. You know, private eye stuff. (to Angel) I should get Charles and terminate it before the situation multiplies.

Cordelia turns her head to Angel, and Fred mimes giving birth, trying to explain what's going on for Angel without letting Cordelia know.

ANGEL
OK. I'll just stay here and help Cordelia settle in.

FRED
Ok.

Fred runs out to the garden. Cordelia's expression shows suspicion, like she knows there's more going on than they're telling her.

ANGEL
So—

CORDELIA
I wanna go home. Know where I live?

Cut to:

15 INT. CORDY'S ROOM AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Angel opens the door to one of the rooms at the hotel and flips on the light. All of Cordelia's belongings have been stored here, boxed up.

CORDELIA
(walks in) This is it? Everything?

ANGEL
(stands near door) Fred and Gunn, they moved everything over from your old apartment after you— (she picks up a strappy shoe from one of the boxes) You remember that? You wore it when we went to the ballet.

CORDELIA
The ballet? For real? You and me?

ANGEL
We all went, but yeah. (beat) Pretty special. (Cordy walks around room) I thought maybe you'd remember because... It's too bad. We had, uh, a really good time. Working together too.

CORDELIA
(picks up teddy bear) I wish I could remember.

ANGEL
(steps closer) Me too. I wanna help you get those memories back.

CORDELIA
(sits down) Great. (beat) But not tonight.

ANGEL
(backs up to door) I-I understand. If you need any—

CORDELIA
I will.

ANGEL
You really are among friends. (closes door)

Cut to:

16 INT. CORDY'S ROOM AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Cordelia is changed into black pants and a scoop-necked long-sleeved olive green shirt. She's looking at herself in a large oval dressing mirror while sitting on the edge of the bed.

CORDELIA
Cordelia. (chipper) Hi. I'm Cordy. I'm Cordelia Chase. I'm— Just breathe. Just breathe. (sighs, walks to a nearby table) Sunnydale. (opens yearbook, sees picture of her as cheerleader) OK, popular. No real surprise there. (flips to messages written by classmates)
(reading) "Cordelia, homeroom was fun. Too bad it burnt to the ground."
What?
(reading) "Hey, how 'bout that giant snake."
(reading) "Dear Cordelia, thanks for the flaming arrows."
Flaming arrows?

Walks to box with pictures, flips through. They are all pictures of her.

CORDELIA
That's cute. Cute. Hot. Yikes. OK, out from the mental ward. Cute again. Was I a spy? (picture of her holding baby Connor standing with Angel) Whose—?

Cut to:

17 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Cordelia walks out of her room and into the hallway. Walking down the hallway, she hears noises from a nearby room. She stop to listen. It's a voice singing. She follows the sound.

GUY (O.S.)
Sugar, sugar, bah bah bum bum bum. You are my candy girl.

LORNE
OK, OK, jug head. That's enough. That's enough. Look, I'll make this simple. (Cordy listens at the door) You, you have an addiction. You know it and I know it. Now if you don't stop snacking on you-know-who's you're gonna end up on the wrong end of you-know—

Lorne goes to the door and looks out, but Cordy has left before he could see her. He goes back to the guy who was singing for him, who's drooling profusely.

DROOLING GUY
What?

Cut to:

18 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Cordelia has found her way back to the lobby.

CORDELIA
Hello? (beat) Somebody down here?

Out of sight, Angel is moving large mugs of blood off of the counter. She goes downstairs to the counter and sees a drop of blood on the counter where the mugs were. She touches it, realizes it's blood and freaks.

CORDELIA
Hello?

Angel sneaks out of the room.

CORDELIA
Oh, my God.

Door opens, and Cordy hides behind the counter. Fred and Gunn come in to the lobby disheveled and covered in pink goo. They're carrying weapons they used in fighting tonight.

GUNN
How much do I hate those little babies?

FRED
Tell me about it. I couldn't squish-squash fast enough.

GUNN
I know we get paid to do it, but that's the kind of mayhem I would do for free.

They lay their weapons on the countertop, right above Cordy's head.

FRED
I'm gonna be washing their teeny brains out of my hair for a week.

GUNN
Hang on. Turn around.

FRED
What is it?

GUNN
You don't even want to know. Just hold still.

FRED
Charles, we should go upstairs. Cordelia doesn't want to know we do this kind of exterminating.

A drop of blood from their weapons is forming right over Cordelia's head. It's going to drop on her any moment if she doesn't move.

GUNN
Hang on, almost got it. When do you think fang boy's gonna come clean with her, huh? Spill the really real?

FRED
I'm sure the time will present itself—

Cordy jumps to avoid the blood droplet. Fred and Gunn turn to see her. She runs away, backing into a weapons cabinet, causing lots of exotic weapons to fall on the floor.

FRED
It's OK. Cordelia...

Cordy freaks, and runs, but Angel's in her path.

ANGEL
I can explain.

He grabs her, but she recoils. She runs out into the garden.

Cut to:

19 EXT. GARDEN AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
In the garden, Cordelia's attacked by two men clothed in black. She's able to fight them off with great karate-like moves. Angel, Fred, and Gunn run out to the garden to help her.

CORDELIA
Wow. How did I—? (beat) I am a spy. (Angel sighs) I get it now. You're all spies. Probably all Russian. And you've brainwashed me, and want me to believe we're friends so I'll spill the beans about some nano-techno-thingy that you want.

GUNN
So... I look Russian to you?

CORDELIA
Black Russian.

ANGEL
That's a drink.

CORDELIA
Says the head spy.

ANGEL
Nobody here is a spy. Those two guys are lawyers—weird as that may seem—from Wolfram and Hart. They must know you're back. We'll have to keep her in the hotel so she's safe—

CORDELIA
Safe? Is that some kind of joke? (pointing at Fred and Gunn) Your friends here were just talking about murdering children. And there's-there's-there's singing and blood and-and pointy things. And did I mention the singing? I mean, what the hell is going on here, Angie?

ANGEL
Angel.

CORDELIA
Whatever.

ANGEL
I know things seem weird. Maybe even scary. But you have to believe me when I tell you we're trying to do everything we can to help you get through this difficult time. The Cordelia that we know—the person who you're trying to remember—is very much at home here, bizarre as that may seem. So I ask you to look inside, to believe me when I tell you that you're safe and you're among friends who only want the best for you.

CORDELIA
I believe you.

Angel smiles.

Cut to:

20 INT. CORDY'S ROOM AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Cordelia's sitting on her bed, talking to Angel who's standing in the doorway.

CORDELIA
So, I'm not a spy?

ANGEL
No.

CORDELIA
Am I a mom? (Angel walks forward, and she hands him a picture of baby Connor)

ANGEL
That's my son. That's Connor. But no, you're not his mother.

CORDELIA
So, we weren't a happy family?

ANGEL
(sits next to her) Not like that.

CORDELIA
And you and me? We weren't—

ANGEL
Weren't...

CORDELIA
Together? (leans in for a kiss)

ANGEL
(leans in for a kiss) Not exactly.

CORDELIA
(suddenly pulling back before they kiss) Was I a nun?

ANGEL
A what?

CORDELIA
Were we not a happy family because I was a nun? (reaches over to a box next to her) I was going through my stuff (grabs a handful of rosaries) and I found all these—

Cordelia puts numerous rosaries adorned with crucifixes in Angel's hands, causing him to vamp out uncontrollably. He growls, and she screams.

Fade to black.

ACT II:
21 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Cordelia ran out of her room and down the hallway frantically escaping vamped-out Angel. She ends up in the lobby and runs into Lorne. They fall down, with him on top of her. They are face to face. When each realizes who/what they're looking at, they both scream. Cordelia starts beating on Lorne's chest and pushes him off.

CORDELIA
Get off me. (stutters while she beats on him)

LORNE
I'm getting. I'm getting. Just stop the clobbering.

Angel runs in to the lobby, and grabs Cordelia.

ANGEL
Cordelia, stop. Stop. It's OK. It's OK. He's with us.

LORNE
(stands) Hey, if this was about that missing lingerie, that was for a friend.

CORDELIA
Tell me that this is Halloween, and he isn't what I think he is.

LORNE
Trick or treat.

Fred and Gunn enter the lobby, and go to Lorne.

FRED
Don't you remember Lorne? You two are old buddies.

GUNN
Yeah, you, uh, wanna know why we call him Lorne?

CORDELIA
What I want is answers, and I want 'em now, mister!

ANGEL
OK. Maybe we haven't been a hundred percent... honest because, well, we were afraid the truth would scare you.

CORDELIA
Yeah, and the lying and deceit have been so comforting.

ANGEL
You're right. Our mistake. I think it's time we came clean. About everything.

Cut to:

22 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Cordelia's sitting down on one of the chairs in the lobby, with everyone else facing her.

CORDELIA
That's... everything? (sighs) It all makes perfect sense now. (stands, paces) I was a cheerleader, a princess and a warrior. And I have visions and super powers and I'm the target of an evil law firm because I've spent the last three months living on a higher plane, fighting for the forces of good, who wage a battle against (counts on her fingers) demons and evilies and squishy bug babies, 'cause all that stuff's real and that's the world I live in. And I think I know why I don't remember any of this 'cause, hey— who'd want to!

LORNE
Um, (offers his glass to her) sea breeze?

ANGEL
I know it's a lot to take in.

CORDELIA
Says the vampire with a soul and his wacky gang of sidekicks.

GUNN
(raises his hand) Um, not a sidekick.

ANGEL
I think there's a way we might be able to sort this out. Pick a song.

CORDELIA
Yeah— What?

FRED
So Lorne can read you.

GUNN
You sing, he sees your future.

ANGEL
Hopefully he'll be able to explain what's happened and how we can get your memory back.

CORDELIA
I can't just sing. I-I don't even know if I'm even musical. Am I?

GUNN
Sure? You remember any songs?

CORDELIA
W-well, there's so many. How do I pick?

ANGEL
It doesn't really matter. (softly) I'm kinda a ballad man myself, but, uh... just pick anything.

CORDELIA
(singing poorly) Because the greatest love of all is happening to me. I've found the greatest love of all inside of me. The greatest love of all is easy to achieve. Learning to love yourself—

While Cordy's singing, Lorne looks shocked and upset. Fred whispers to Gunn:

FRED
Does he look a little green to you... I mean, more than usual?

LORNE
(interrupting Cordy) Uh, great, enough. OK! You were great. (backs toward the door)You were great. E-everything's great. We're all just, uh... I see, uh, a very, very, um... (leaves the room)

CORDELIA
Was I really that bad?

ANGEL
Wasn't you. It was... the song. It reminds him of... um... (leaves, following Lorne)

CORDELIA
Oh, come on! You guys aren't even good liars. This is ridiculous. (walks toward the door)

GUNN
Where you going?

CORDELIA
Out. Away. Does it matter?

FRED
But it's not safe.

CORDELIA
Oh, right, 'cause of evil ninja law firm.

GUNN
We'll come with, just in case.

CORDELIA
You keep telling me I was a higher being. Don't make me turn you into a rat. (slams door)

GUNN
Can she do that?

FRED
Um... come on.

Cut to:

23 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Fred and Gunn follow Cordelia down the hallway.

FRED
How 'bout a sandwich. Let's go to the kitchen.

GUNN
We have cookies.

CORDELIA
I don't want a sandwich. I don't want cookies. I wanna talk to Angel, sans sidekicks. (walks off)

GUNN
I am not a sidekick.

Cut to:

24 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Angel knocks on a door.

ANGEL
Lorne. Talk to me. What'd you see?

LORNE (O.S.)
Go away.

ANGEL
If it's that bad, I need to know.

LORNE
(opens door) It's that bad. G'night. (tries to close door, but Angel stops him)

ANGEL
I need details.

LORNE
I got none. Just a splitting migraine, a tummy full of rattlesnakes, and a strong suspicion I'm gonna lose my lunch again if I don't start drinking myself silly. (tries to shut door again, Angel stops him)

ANGEL
C'mon, Lorne. You gotta give me something.

LORNE
(sighs) Do the words "slouching towards Bethlehem" ring a bell? Or how about despair, torment, terror? And I'm not referring to little missy's choice of song, either, although that was horrifying in its own right. What I saw was jumbled. It was pieces, flashes. It was enough to make my skin crawl away and scamper under the bed. Evil's coming, Angel, and it's planning on staying.

Cut to:

25 INT. WESLEY'S APARTMENT - NIGHT
In bed together, Wesley is holding Lilah in his arms. She's cuddling up to him, with her head on his chest.

LILAH
It's not a secret.

WESLEY
What isn't a secret?

LILAH
Us. The firm knows that we're... doing this.

WESLEY
Isn't it their job to know this sort of thing. The sordid details of their employees lives.

LILAH
Mmm... Yeah, I just thought I should tell you. Sordid. Rrreow. Angel knows too.

WESLEY
I don't work for Angel anymore. And I could care less what he thinks.

LILAH
You faker. That's what you said when he was sleeping with the fishes. We both know how that played out.

WESLEY
That was different. So Angel knows about our relationship. (Lilah's eyes flash open) Big deal.

LILAH
(climbs on top of him, she's wearing a slinky red nightgown) A dollar. You owe me a dollar.

WESLEY
Oh, damn!

LILAH
You called this a relationship. (kisses his forehead) You lost the bet. (Wes grabs his wallet off the bedside table) You said it first. (Wesley hands her a dollar) Sign it first, as proof.

WESLEY
Proof of what?

LILAH
Of now. Of this. (nuzzles his nose, they kiss)

Cut to:

25 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Cordelia's wandering through the halls of the hotel, presumably still looking for Angel.

CORDELIA
How big is this dump? Angel? Mr. Bumpy-face? Hello? (hears a noise, but nothing's there) Look, I don't want cookies or juice or you two following me around, so just back off.

A person steps out from the shadows, and it's that guy who was singing for Lorne earlier.

DROOLING GUY
You smell good.

His mouth opens and another mouth comes out of it, full of sharp teeth and drool. He makes a strange growling roaring sound, and Cordelia screams and runs away, into the lobby. Angel's ear picks up the sound from the other side of the hotel, and he runs to her aid. The Drooling Guy follows Cordy, and lands right in front of her. She stops, frightened stiff.

CORDELIA
What do you want?

DROOLING GUY
A snack.

Just then, someone jumps down on the Drooling Guy and knocks him down. It's Connor who saves her.

CONNOR
You're not safe here.

CORDELIA
Ya think?

The Drooling Guy tries to get up, and Connor throws a dagger at him in the stomach. He falls down.

CORDELIA
Can you get me out of here?

Connor offers her his hand, and they leave together before Angel ever shows up in the lobby.

Fade to black.

ACT III:
26 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
In the lobby, Angel, Fred, and Gunn are looking at the corpse of the Drooling Guy.

ANGEL
How could you let her wander off alone?

FRED
The words "grown woman" come to mind.

GUNN
And the gal does have a history of whooping ass. I mean, you saw the hurting she put on those Wolfram and Hart dudes. And could she really turn me into a rat?

ANGEL
What if Wolfram and Hart came back? (steps back) What if there were hundreds of those things? What if this is the way it starts? I mean, the slouching and the Bethlehem. And they've taken her because of what she knows—even if she can't remember she knows it.

Angel goes to the front doors and locks them, seeming somewhat panicked.

FRED
Have you been caffeinating your blood again, or is there something you're not telling us?

LORNE
(walks into the room) Oh, there's a something, but this isn't it. That was just a client of mine who had a fatal habit of snacking on humans.

ANGEL
And you let it in here with Cordy?

FRED
Hello, back to the something. Is that why you ran out while Cordelia was singing?

LORNE
Well, A: I wasn't running, I was fleeing, and B: Yes.

GUNN
Well, how horrible is this thing?

LORNE
Well, I haven't read the Book of Revelations lately, but if I was searching for adjectives, I'd probably start there. (Angel stands)

FRED
Was that all you saw?

LORNE
That was the tip of the 'berg, pumpkin nut. What I got from Cordy was dense. (Angel goes to weapons cabinet) A big, fat, tummy-clinching onion from hell. The more layers you peel, the more you cry. Or vomit, in this case. But I tell ya, this is one itch daddy's done a-scratching.

Angel hands out weapons to Fred and Gunn and takes one for himself.

ANGEL
Look, we got to get Cordelia before— We have to find her. She's out there, alone. No memory. Probably terrified.

Cut to:

27 INT. NATURAL HISTORY MUSEUM - NIGHT
Shot of a stuffed polar bear standing on its hind legs. It's an exhibit in a museum. There's blue lights behind it, making the scene feel arctic.

CORDELIA
How cool is that?

CONNOR
I love that one. I wish I'd killed it.

CORDELIA
Kind of a funny way to express your affection. I love you... bang, you're dead. (Connor starts walking away through storage area, Cordy follows) I gotta ask, why were you at the hotel? You live there?

CONNOR
No.

CORDELIA
Just decided to drop by?

CONNOR
I saw you were back.

CORDELIA
So, we know each other? We're friends?

CONNOR
You were nice to me once.

CORDELIA
What about the others? You friends with them?

CONNOR
(starts climbing a ladder) This way.

CORDELIA
Um, if we're gonna be climbing ladders together, maybe, I don't know, you could throw a name at me.

CONNOR
Connor.

CORDELIA
Connor? Really, that's funny, Angel has a baby named Connor. Did he name it af— Oh, my God.

Cut to:

28 INT. ATTIC AT NATURAL HISTORY MUSEUM - NIGHT
It's dark. Connor opens a metal double-door.

CORDELIA
You're him. You're Angel's son.

CONNOR
It's not like I got to choose.

Connor flips the light on. The attic room is sparse, but he's fixed it up with a bed and some blankets to make a nice place to crash. It resembles a lodge with all the mounted, stuffed animal heads and the warm incandescent lighting.

CORDELIA
What is this place?

CONNOR
(removes fast food containers from the bed) Home.

CORDELIA
(walks around) This is home? If you're Angel's son, why don't you live with him?

CONNOR
(sits on bed) They didn't tell you? I sunk him to the bottom of the ocean... to punish him.

CORDELIA
(laughs, then stops) You're serious.

CONNOR
I tried to kill you too. I was new to this world. Didn't understand. Put a knife to your throat. Sorry.

CORDELIA
Thank you. (walks to him) You're the first person who's been straight with me. (sits beside him on the bed) 'S told me the truth. (touches his hand) Means a lot.

Cut to:

29 INT. WESLEY'S APARTMENT - NIGHT
In bed together, Lilah and Wes are sleeping, not entwined. Lilah's cell phone rings. Still wearing the slinky red nightgown, she turns the bedside light on, and answers the phone.

LILAH
Yeah.
(looks at Wes, sleeping beside her) Hold on.
(gets out of bed and goes out to the hallway,
partially closing door behind her) Yeah.
(in bed, Wes's eyes are open) She's back?
And you got a positive visual of her?
You're sure that it's her?
(Wes is listening at the door) Uh-huh. She's with the kid? That's unexpected.
(she turns to check on Wes, but he's in bed) No, I'm here.
Put an extraction team together.
I'm on my way.
(hangs up phone)


Lilah comes in the room, and starts to get dressed. Wes turns over as if just waking.

WESLEY
You're leaving.

LILAH
Huh. No rest for the wicked. You should go back to sleep.

WESLEY
Do you really have to go?

LILAH
(walks to him) Why? You missing me already? (kisses his forehead)

She picks up her keys and her purse from the bedside table, and the signed dollar bill Wes gave her falls to the floor. She takes her jacket and walks out the door.

Cut to:

30 INT. ATTIC AT NATURAL HISTORY MUSEUM - NIGHT
Cordy is asleep in the bed. Connor is sitting in the window, working on something. He gets up and heads for the door.

CORDELIA
You're not leaving.

CONNOR
I thought you were sleeping.

CORDELIA
Just, don't go, OK?

CONNOR
(loops the wire of whatever he was working on onto the doorknob) I'm locking the door. (stands beside the bed) You're safe.

CORDELIA
Then why am I so scared? (sits up in bed) I'm trying to remember little things. Do I have brothers and sisters? What's my favorite food? Who was my first kiss? There's nothing there. Just an empty... (starts to cry) Do you know how lonely that makes me feel?

CONNOR
You like shoes. And donuts. And you're very brave.

CORDELIA
(holding her head in her hands) Really? (looks at him) Donuts?

CONNOR
(sits on bed beside her) And, you're brave.

CORDELIA
When was I brave?

CONNOR
Now. Tonight. You lost everything and you're still strong.

CORDELIA
(shifts to face him) I have this horrible feeling that something bad is going to happen. Or maybe has happened. And I can't remember it. And I don't know what to do—or who to trust—except you. I don't know why, but I trust you. Why do I get the feeling that you've lost everything too?

CONNOR
I had nothing to lose. (goes to window)

CORDELIA
Don't go too far, OK?

Connor sits in the window.

Cut to:

31 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Fred and Gunn are looking over a map of Los Angeles.

FRED
She's gotta be somewhere close.

GUNN
Then Angel will find her.

FRED
What is she's not on her own? What if she's been taken, or...

GUNN
She's out there somewhere.

ANGEL
(walks into the room) Nothing. We're gonna have to widen the search. All hospitals, police stations. She couldn't have just disappeared. (beat) OK, once. But not again. Somebody has to know where Cordelia is.

WESLEY (O.S.)
I do.

Turn to show Wes has entered the lobby.

WESLEY
A bit careless, misplacing her after all the effort to find her.

ANGEL
We didn't find her, she just showed up. With no memory, no idea who she is or where she's been.

WESLEY
Fresh start. Doesn't sound so bad. (walks forward)

ANGEL
What do you know?

WESLEY
Wolfram and Hart are planning to extract her.

GUNN
Already tried.

WESLEY
They'll try again. She might have spent time with the Powers That Be. Wolfram and Hart will consider her valuable. And I doubt your boy will be able to stop them.

ANGEL
My— She's with Connor? You have that on good authority?

WESLEY
You don't seem too concerned.

ANGEL
Connor's my son. I'm sure he's taking excellent care of her.

Cut to:

32 INT. ATTIC AT NATURAL HISTORY MUSEUM - NIGHT
Cordelia is sleeping in the bed on her side. Pan out to show Connor's sleeping beside her with his arm around her waist. She turns to lie on her back, and Connor's hand ends up cupping her breast. Her eyes widen when she realizes this, but before she can say anything, Connor is on top of her, covering her mouth with his hand.

CONNOR
Someone's here.

The door to the attic opens, and a man clad all in black steps into the room. He trips the wire on the trap Connor set earlier, and ends up hanging upside down by his foot. Connor take a stick and proceeds to beat the man profusely about the head and shoulders.

CONNOR
Do you remember how to fight?

CORDELIA
What?

CONNOR
They're coming for you. I've set traps, but you'll have to fight. Do you know how?

Connor hands a sword to Cordelia, who's still sitting in the bed. Another black-clad guy crashes through the window.

CORDELIA
One way to find out.

Cordelia stands up and points the sword at the guy who crashed into the room.

Fade to black.

ACT IV:
33 INT. ATTIC AT NATURAL HISTORY MUSEUM - NIGHT
Resume. Connor and Cordelia are fighting off the intruders. More crash into the room through the windows and door. Cordelia is holding her own very well with the sword. One of the intruders puts a camera on the wall so Lilah can watch remotely from her handheld device.

CONNOR
Cordelia!

They continue to fight, but Connor and Cordelia both are soon overpowered. One of the intruders tries to escort Cordelia out of the room, but Angel kicks down the door. He's come to the rescue with Gunn and Fred. Angel takes Cordelia in his arms.

ANGEL
(softly to Cordy) Hey...

Angel and Gunn fight off the intruders. Lilah watches from her remote device.

LILAH
Well, aren't you the stud?

CARLO
Miss Morton. It's done.

LILAH
Hmm. Music to my ears, Carlo. I'm going home. Tell the boys it's fourth-and-ten.

CARLO
All units: punt. I repeat: punt.

The intruders stop fighting and leave the room immediately.

GUNN
That's right, monkey boys. Don't mess with the big dog! (to Angel and Fred) It's better than sidekick.

ANGEL
(to Cordy) Did they hurt you? Are you OK?

CORDELIA
Yeah, I'm OK.

CONNOR
I didn't expect so many.

ANGEL
You tried. I appreciate it. And I really like what you've, um, done with the...nice. (to Cordy) We should probably get you back home.

CORDELIA
Actually, I'd like to stay here. With Connor. (walks to Connor's side)

ANGEL
I don't think that's the best idea. Connor's a great fighter. I helped train him. But you need more than just muscle right now.

CORDELIA
You're right. I need someone who won't lie to me... like you did. All of you, I know you were trying to help, but the truth is the only way to do that, and that's what Connor's given to me.

Angel, Fred and Gunn walk out the door. Angel turns back.

ANGEL
(to Connor) Keep her safe. (walks out)

Cut to:

34 INT. WESLEY'S APARTMENT - NIGHT
Wesley is alone in his apartment bedroom, pacing and drinking. He walks to the side of the bed Lilah slept on and sits down. He looks down and notices the dollar bill he signed was left on the floor. He picks it up and has a realization he's not happy about.

Cut to:

35 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Angel, Fred and Gunn walk into the hotel lobby. Angel seems sad.

FRED
If it makes you feel better, I would have chosen you.

ANGEL
Thanks. But no, it doesn't.

GUNN
Hey, just remember, man, that's not really Cordy— well, not all of her.

ANGEL
Maybe she's right. Maybe we should've spilled everything from the start, you know? Played it all card-up.

GUNN
You mean demons and monsters and vamps card-up? Wouldn't've worked.

FRED
She's confused is all. Give her time. She'll see the truth: who the real champion is.

GUNN
Damn straight! If Team Angel hadn't shown up with a little clobbering time, Wolfram and Hart would've nabbed her and probably—

Angel heard something from the other room. He stands, and directs Fred and Gunn to back him up. They bust into the office only to find Lorne tied up in a chair, bound and gagged, with a large bleeding hold in his head. He's passed out.

FRED
(goes to Lorne) Oh, my God!

ANGEL
Lorne? (Angel and Gunn start to untie him)

FRED
Is he alive?

ANGEL
What happened? Who did this?

LORNE
(too weak to speak) W...

GUNN
Wesley? Not again. (Lorne shakes his head "no")

ANGEL
Wolfram and Hart. (Lorne nods his head "yes")

GUNN
OK, but-but why? I thought Cordy was their target.

ANGEL
They must've known Lorne read her.

GUNN
OK wait, so are you saying that the slam dance at Connor's place was a decoy?

ANGEL
And we fell for it like a bunch of rookies. They weren't after Cordy, they were after what Lorne saw when she sang.

FRED
(dabs his wound with a cloth) They sucked it out of his head?

LORNE
Mm-hmm.

ANGEL
How much? What'd they get?

LORNE
They had—they had a demon. I-I wouldn't talk. And the thing burrowed... inside. And took Cordy out.

ANGEL
Lorne, how much did they get?

LORNE
All of it.

FRED
They tricked us.

GUNN
Wolfram and Hart or Wesley. He's the one who showed up with the hot tip about Junior. How do we know he's not the one playing us?

ANGEL
We don't. But what we do know is that Wolfram and Hart may now know more about Cordy's doom and gloom thing than we do. And that's a problem.

Cut to:

36 INT. LILAH'S APARTMENT - NIGHT
There's a knock on the door. Lilah looks to see who it is, then opens the door. It's Wesley.

LILAH
Ooh. A drop-by. That's a surprise.

WESLEY
Is it?

LILAH
Well, that it took you so long, yeah.

WESLEY
(walks inside) You played me.

LILAH
You played yourself.

WESLEY
On the phone, you wanted me to hear that so I would tell Angel.

LILAH
Free will. Look it up.

WESLEY
Lilah...

LILAH
I was just doing my job. You're the one who decided to take what you overheard and give it to the good-n-plentys. So before you go all righteous fury, figure out who you're really mad at here.

WESLEY
(sighs) What was the real plan?

LILAH
Let's just say, I could've had Lorne's brain in a jar, but I left it in his head 'cause he's a friend of yours.

WESLEY
What's that supposed to do? Lull me into trusting you again?

LILAH
If I'd thought you'd ever trust me, I would've never played you like that.

WESLEY
It's never simple, is it?

Cut to:

37 INT. ATTIC AT NATURAL HISTORY MUSEUM - NIGHT
Cordelia is sleeping in the bed. Pan up to show Connor sitting in the window leaning his head against the wall.

Cut to:

38 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
In his room, Angel is standing in the french patio doors. His room is empty, as is his bed. Angel leans his head against the wall, mirroring Connor's pose in the previous scene.

Kikavu ?

Au total, 104 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

vampire141 
24.07.2022 vers 19h

cordelia 
16.06.2022 vers 23h

jptruelove 
10.11.2021 vers 10h

carine79 
31.08.2021 vers 09h

Nia110617 
07.04.2021 vers 12h

Neelah 
19.02.2021 vers 18h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 4 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

DGreyMan 
emajandra1 
loveseries 
Sonmi451 
Ne manque pas...

Rejoins l'équipe HypnoCheck pour vérifier les informations des épisodes de la citadelle.
L'équipe HypnoCheck recrute ! | En savoir plus

L'équipe HypnoDiff, chargée de la saisie des synopsis et des news diffusions, recrute.
L'équipe HypnoDiff recrute ! | Plus d'infos

Le nouveau numéro d'HypnoMag est disponible !
HypnoMag | Lire le nouveau numéro !

Alternative Awards : À vos nominés
Alternative Awards | On compte sur vous !

Activité récente
Actualités
Avril 2024 : PDM et calendrier

Avril 2024 : PDM et calendrier
La nouvelle session de la Photo du Mois est arrivée sur le quartier. Ce mois-ci, vous devez...

Mars 2024 : PDM et calendrier

Mars 2024 : PDM et calendrier
La nouvelle session de la Photo du Mois est arrivée sur le quartier. Ce mois-ci, vous devez...

Sortie américaine du film Ordinary Angels avec Amy Acker

Sortie américaine du film Ordinary Angels avec Amy Acker
Au départ prévu pour le 13 octobre 2 023, le film Ordinary Angels sort dans les cinémas américains...

Amy Acker dans Average Joe : The Movie

Amy Acker dans Average Joe : The Movie
Après Ordinary Angel qui s'inspire des évènement  liésà l'une des pires tempêtes de neige qu'a connu...

Février 2024 : photo du mois et calendrier

Février 2024 : photo du mois et calendrier
La nouvelle session de la Photo du Mois est arrivée sur le quartier. Ce mois-ci, vous devez...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

Supersympa, 16.04.2024 à 14:31

Bonjour à tous ! Nouveau survivor sur le quartier Person of Interest ayant pour thème l'équipe de Washington (saison 5) de la Machine.

choup37, 18.04.2024 à 08:49

5 participants prennent part actuellement à la chasse aux gobelins sur doctor who, y aura-t-il un sixième?

chrismaz66, 18.04.2024 à 11:04

Choup tu as 3 joueurs de plus que moi!! Kaamelott est en animation, 3 jeux, venez tenter le coup, c'est gratis! Bonne journée ^^

choup37, 19.04.2024 à 19:45

Maintenant j'en ai plus que deux, je joue aussi sur kaa

Viens chatter !