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#403 : Le casino gagne toujours

 

 

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Angel, Gunn et Fred décident d'aller à Las Vegas pour  rendre visite à Lorne. Une fois sur place, ils découvrent rapidement que Lorne est retenu prisonnier par un puissant sorcier, qui utilise les pouvoirs du démon-chanteur pour s'enrichir.

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Popularité


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Titre VO
The House Always Wins

Titre VF
Le casino gagne toujours

Première diffusion
20.10.2002

Première diffusion en France
10.09.2003

Plus de détails

Réalisation: Marita Grabiak

Scénario: David Fury

Guest stars:
Morocco Omari (Spencer),
Clayton Rohner (Lee DeMarco),
Jennifer Autry,
Matt Bushell,
Tom Schmid,
Sven Holmberg,
Brittany Ishibashi (Vivian),
Diana Saunders,
John Colella,
Rod Tate.

 

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Angel, Gunn and Fred head to Las Vegas to see Lorne only to find that he is being forced to steal people's destinies. Once Angel's is stolen, only Cordelia can help. Meanwhile a friend unexpectedly shows up at the hotel.

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De nuit, dans une ruelle sombre, Connor se bat avec un vampire. Angel assiste au combat depuis le toit d'un immeuble avoisinant et commente la façon de se battre de son fils. Pendant ce temps, depuis sa dimension supérieure, Cordelia surveille Angel et tente toujours de communiquer avec lui. Alors qu'elle pense avoir réussi à se faire comprendre du vampire, elle constate, dépitée, que celui-ci s'adresse en fait à Gunn et Fred qui viennent de le rejoindre sur le toit. De son côté, Connor a tué son adversaire et s'est enfui dans la nuit. Fred et Gunn font remarquer à Angel qu'il n'est pas très concentré sur sa mission depuis la disparition de Cordelia. Afin de divertir (et de rassurer) ses amis, Angel décide de les emmener à Las Vegas pour voir Lorne.

A Las Vegas, les 3 compères visite la ville dans la décapotable d'Angel, à la recherche du casino dans lequel Lorne peut se produire. Ceux-ci sont alors étonnés de découvrir que leur ami pyléen est la star d'un casino réputé : le 'Tropicana'.

Un peu plus tard au 'Tropicana', le trio d'Angel Investigations assiste au spectacle de Lorne tandis que celui-ci commence son show au milieu de ses danseuses, les "Lornettes". Pendant son tour de chant, il fait invite quelques personnes du public à interpréter quelques paroles de "Lady Marmelade". Alors que Lorne est sur le point de passer devant Angel et ses amis, il les ignore cordialement et passe le micro à une jeune fille en robe bleue... au plus grand étonnement des trois affidés. Pendant que Lorne discute avec cette jeune fille, il apprend qu'elle s'appelle Viviane et qu'elle est sur le point de partir étudier la cuisine à Paris. Lorne termine ensuite son spectacle, abandonnant ses amis à leurs interrogations.

Après le show, Angel, Fred et Gunn attendent le démon-chanteur en coulisses, au milieu d'autres fans en folie. Les deux hommes se posent toujours des questions quant au comportement étrange de Lorne, tandis que Fred est toujours enthousiasmée par le spectacle auquel elle vient d'assister. Lorsque Lorne s'apprête à rejoindre sa loge après avoir signé quelques autographes, Angel tente de l'interpeller, mais il est aussitôt stoppé par un agent de sécurité. Quand un des gardes du corps demande à Lorne si Angel est un ami, la star prétend aussitôt le contraire, avant d'entrer dans sa loge.

Une des Lornettes sert à boire au démon vert juste avant qu'un homme n'entre dans la pièce. Il s'agit de Lee, le directeur du casino. Celui-ci flatte le talent de Lorne avant de l'obliger par la force et la menace à lui désigner sur un plan certains spectateurs de son show. Lorne dévoile alors l'avenir des personnes qu'il a fait chanter, dont Viviane la future chef. Après s'être assuré que le démon ne lui cachait rien, Lee quitte les lieux. Des barreaux en métal apparaissent et bloquent la porte, empêchant ainsi Lorne de s'enfuir.

Pendant ce temps à Los Angeles... Dans l'appartement de Wesley, l'ancien observateur a une conversation salace au téléphone avec Lilah, tandis qu'un de ses subordonnés étudie des plans et des schémas...

Dans la salle de jeux du 'Tropicana', Fred et Gunn tentent de trouver une explication plausible au comportement de Lorne, mais Angel est toujours septique. Au même moment, une des Lornettes accoste Vivian et lui remet un jeton pour participer au "Spin to Win": si elle tente sa chance en faisant tourner la roue, la jeune femme peut espérer remporter un million de dollars. Vivian se dirige alors joyeusement vers la salle où se trouve la roue. Une fois cette discussion terminée, Angel intercepte la Lornette et lui demande de transmettre à Lorne un message qu'il vient de gribouiller sur une serviette en papier. Après avoir réussi à convaincre la danseuse, le vampire regarde les gens enfiler des pièces les unes derrière les autres dans les machines à sous. Leurs regards inexpressifs incitent Angel à penser qu'il se passe quelque chose d'étrange dans ce casino. Cette sensation est également perçue par Cordelia, depuis sa dimension supérieure. Pendant ce temps, Gunn et Fred sont assis à une table de Black-Jack et discutent d'Angel, au moment où celui-ci se fait embarquer par deux agents de sécurité...

Derrière le casino, le vampire se fait tabasser par les deux vigiles, mais il parvient à s'en débarrasser rapidement. En se dirigeant vers l'entrée du 'Tropicana', Angel percute Vivian. Continuant son chemin comme si de rien n'était, la jeune femme manque de se faire écraser par un taxi et ne doit la vie sauve qu'à l'intervention d'Angel.

De leur côté, Fred et Gunn ont décidé d'aller voir Lorne. Puisque la loge de leur ami est gardée par deux vigiles, Fred se déguise en Lornette pour pouvoir entrer dans la pièce, pendant que Gunn surveille discrètement sa petite copine. Une fois à l'intérieur, Fred et Lorne mettent au point une stratégie pour faire évader le démon-chanteur, une fois que celui-ci a expliqué à la jeune femme les raisons de sa captivité...

Pendant ce temps, Angel arrive dans la salle réservée aux joueurs de "Spin to Win" pour connaitre la cause des faits étranges qui se déroulent au 'Tropicana'. Alors que le croupier et un vigile tente de le faire sortir, Lee DeMarco intervient et incite Angel à tenter sa chance. Le vampire refuse, mais sa mise est malgré tout prise en compte grâce à un tour de magie... et Angel perd !

Dans les coulisses, Lorne a réussi à s'échapper grâce à Fred et, avec Gunn, ils quittent les lieux en courant. Au même moment, dans la salle de contrôle du casino, Lee apprend qu'Angel est un vampire avec une âme quand spencer, le chef de la sécurité, l'informe que Lorne s'est évadé. Les trois fugitifs courent à travers le casino lorsque Gunn repère Angel en train de jouer à une machine à sous. Le vampire a le regard absent, comme les autres joueurs, mais Gunn, qui ne se doute de rien, lui demande de ralentir leurs poursuivants.

Gunn, Lorne et Fred parviennent à atteindre la rue et à se noyer dans la foule. Tandis qu'ils continuent de fuire, Lorne explique alors à ses amis la façon de procéder de Lee: Lorne sélectionne les clients du casino qui ont un avenir prometteur et Lee les incite ensuite à jouer au "Spin to Win" où ils jouent, malgré eux, leur destin. Tous ces destins sont ensuite vendus au marché noir. Les clients malchanceux passent alors le reste de leur existence à jouer au casino, comme des zombies. Gunn se rappelle soudain du comportement étrange d'Angel et réalise que son ami a lui aussi été envouté. Tandis qu'ils sont sur le point de se faire capturer par les vigiles du 'Tropicana', Lorne pousse un cri aigu, faisant exploser les ampoules qui éclairent la rue. Dans la confusion qui s'ensuit, le trio parvient à disparaitre dans la foule... Lorsqu'ils ont atteint la décapotable et qu'ils font route vers le casino pour récupérer leur ami vampire, Gunn reproche à Lorne d'avoir vendu la destinée d'Angel, mais le démon-chanteur fait comprendre qu'il n'a pas eu d'autre choix que d'obéir aux ordres de Lee DeMarco.

Arrivé à proximité du 'Tropicana', Fred et Lorne attendent dans la voiture tandis que Gunn va chercher Angel. Ce dernier est toujours en train de jouer aux machines à sous quand Gunn arrive. Le jeune black essaie de convaincre le vampire de le suivre, mais Spencer arrive, suivi de Fred et Lorne retenus entre deux agents de sécurité... Angel continue alors de jouer.

Les gardes escortent Fred, Lorne et Gunn dans la salle de contrôle où les attend Lee DeMarco. Celui-ci affirme son intention de tuer les amis de Lorne. Cordelia, qui entend la conversation depuis son 'petit nuage', enrage d'être une Puissance Supérieure et de ne pouvoir aider ses amis. Elle cherche alors une solution pour qu'Angel rejoigne les autres, en espérant que ça puisse sauver Gunn et Fred. Devant sa machine à sous, Angel obtient "miraculeusement" une combinaison de 3 diamants, décrochant ainsi le Jackpot.

Compte-tenu qu'il est impossible de gagner quoique ce soit dans ce casino, le vampire est alors emmené dans la salle de contrôle, comme l'avait prévu Cordelia. Quand Lee constate qu'Angel est toujours envouté, il demande à ses hommes de main d'emmener Fred et Gunn dans le désert pour les tuer. Dans un état second, Angel frappe alors un des gardes. Une bagarre générale s'ensuit, au cours de laquelle Spencer est tué. Lorne parvient à s'emparer de la sphère contenant les destins volés aux clients et, malgré les supplications de Lee, il la brise, libérant ainsi les destinées d'Angel et de Vivian.

Bien plus tard, tout le gang est de retour à l'Hyperion. Ils ont alors la surprise de trouver Cordelia en train de les attendre dans le hall de l'hôtel... mais la jeune femme est amnésique.

4#03 - LE CASINO GAGNE TOUJOURS.

 

*Prologue.*

 

***** Dans une ruelle inconnue, de nuit. *****

Un homme sort de la porte arrière d'un club dans une allée sombre. Il respire fort et il tient son bras gauche. Il s'arrête vite alors que Connor sort soudainement de derrière une voiture garée.

L'homme: Aucun humain ne pourrait bouger aussi vite. Qu'est-ce que tu es ?

Connor frappe l'homme avec un fort crochet du droit.

Connor: Je ne le sais pas encore. Mais je sais ce que tu es...

L'homme se retourne pour lui faire face, portant maintenant son visage de vampire.

Connor: ... et quoi faire de toi. Ca ira pour le moment.

A proximité, Angel se penche au bord du toit d'un immeuble et regarde le combat.

Angel: Tu parles trop. Donne lui le temps de....regarde ça ! Ne le laisse pas t'encastrer. C'est ça Connor. Non, n'y va pas de pied en cap. Il est trop gros. Plus rapide qu'il n'en a l'air. Attend une ouverture. Reste vigoureux. Tu peux le faire. - C'est ça.
Cordelia: Bien sûr qu'il peut le faire. C'est le fils à son père. Les mêmes regards sombres, la même douceur de garçon perdu, et la rêverie, mon garçon, il est froid comme de la pierre.

Dans une lumière blanche, au dessus des nuages, Cordelia regarde Angel espionner son fils.

Cordelia: Tu n'as vraiment pas besoin de t'inquiéter pour lui, Angel. Peut-être qu'il y a quelque chose dont tu pourrais t'inquiéter un peu plus, comme, par exemble, *moi* ! Tu te souviens de moi ? Celle qui est bloquée dans le trouble monde magique pour disons, l'éternité ? Tu dois me faire sortir de là, Angel. Je t'en prie ! Aide moi !

Angel lève la tête comme pour écouter quelque chose. On entend des sirènes. Connor fait une pichenette et frappe le vampire dans le ventre. Le vampire se relève et écrase Connor contre une benne à ordures, enlevant le pieu de son poing, et le frappe d'un gros coup de poing. Connor se remet du coup, ramasse le pieu et cours en trébuchant après le vampire volant. Le vampire s'arrête rapidement alors que de la maçonnerie se crashe par terre devant ses pieds. Levant les yeux il voit Angel le regardant du toit au dessus. Entendant quelque chose le vampire se retourne... et Connor lui plante le pieu dans le coeur. Alors que le vampire se désintègre, Connor lève les yeux, mais il n'y a plus une trace d'Angel. Après un autre rapide coup d'oeil autour de lui, Connor s'enfuit.
Angel, se penchant de nouveau au bord du toit, le regarde.

Angel: Je sais que tu es là... en train de me regarder.
Cordelia: Oh mon dieu ! Angel, tu peux m'entendre ? Je t'aime tellement ! Tu ne peux pas imaginer !
Fred: On espionnait pas.
Cordelia: Ah, quelle plaie.

Fred et Gunn arrivent vers Angel.

Gunn: Eh bien, en fait, si.
Fred: Ok. On l'était. C'est juste qu'on est un peu concerné à propos de toi. En se demandant où tu rôdes toutes les nuits.
Angel: Je ne rôde pas.
Gunn: Tu devrais le surveiller. Lui parler si c'est ce que tu veux.

Angel ne répond pas.

Fred: Qu'est-ce que tu veux vraiment, Angel ? Je demande juste parce que, eh bien... tu semblais un peu distrait. Comme, peut-être que tu n'es pas aussi prêt que tu le crois pour continuer sans Connor... et Cordy ?
Gunn: Et franchement, mec, quand ta tête est autre part ? On patauge sérieusement. Je veux dire, tu agis comme un type avec un agenda clair, toujours en mouvement, mais... on sait pas où on va.

Angel se redresse, la trace d'un sourire sur son visage et passe à côté d'eux.

Angel: Venez.
Gunn: Par exemple.

Ils se dépêchent de rattraper Angel.

Fred: Uhm, Angel, où est-ce qu'on va ?
Angel: Dans une petite retraîte, tous les trois.
Fred: Oh, comme un voyage spirituel ?
Gunn: Whoa, tu veux dire comme ce monastère où tu es allé au Tibet ?
Angel: Exactement.

La voiture d'Angel roule sur l'autoroute vers l'enseigne brillante 'Bienvenue à Las Vegas, Nevada', alors qu'on entend Lorne chanter 'Viva Las Vegas'.

 

* Générique.*

 

La décapotable d'Angel passe à côté de l'entrée du 'Mirage' vivement éclairé. Elle roule à côté du 'Riviera'. Elle roule à côté du 'Stardust'.

Gunn: Maintenant c'est mon genre de retraite spirituelle.
Angel: J'ai juste pensé qu'on pourrait tous fuir pour décompresser. Je sais que ça fait longtemps que j'ai pas eu de vacances - sans compter ma récente croisière dans l'océan.
Fred: Ouais, mais on est ici pour voir Lorne, non ?
Angel: Absolument. Et peut-être qu'après on pourra aller voir ce Danny Gans que je n'arrête pas de voir dans les publicités.
Fred: Tu veux dire après que Lorne t'aie lu ? Pour t'aider à retrouver ton chemin ?
Angel, montrant la route: Ouais, peu importe. Wow. Cette place a sacrément changé.
Gunn: Attend. Tu m'as jamais dit que tu étais à Vegas auparavant.
Angel: Ouais, quelques fois. Ca fait longtemps. Il y avait les dunes avant.
Gunn: Oh, mec, alors ça fait longtemps. Ils ont enlevé les Dunes il y a dix ans.
Angel, avec un petit rire: Pas le casino. Je veux parler de vraies dunes. Bugsy les appelait tas de crottes.
Gunn: Bugsy ? Bugsy Siegel ?
Angel: Ouais. Pas doué avec les mots, je sais, mais l'homme, il avait un revers terrible sur les courts de tennis. Alors, qu'est-ce que vous voulez faire en premier ?
Fred: Ah, eh bien, l'endroit où Lorne chante est appelé le 'Tropicana'.
Gunn: Le Tropicana ? *Le* Tropicana ? Ca peut pas être ça.
Fred: Pourquoi pas ?
Angel: Ah, le 'Tropicana' est un casino de haut profil, pas vraiment modéré, pas un tripot éloigné. En ressemblant à Lorne, tu devrais aller dans un endroit un peu plus... tu sais... discret.
Fred, remarquant quelque chose sur la route: Uhm, discret comment, exactement.

Angel s'arrête à côté d'un énorme panneau annonçant 'Lorne, the green velvet fog' et son engagement exclusif au 'Tropicana'.

 

***** A l'intérieur du 'Tropicana'. *****

On entend des applaudissements alors que des filles peu vêtues au maquillage vert et aux cornes rouges caracolent sur la scène faisant voleter des éventails immenses faits de bouffantes plumes blanches. Elles mettent les éventails ensemble et Lorne s'élève doucement au milieu. Gunn, Fred et Angel assis à une des tables juste devant la scène regardent Lorne qui commence à chanter.

Lorne: C'est pas si facile d'être vert. Avoir à passer chaque jours de la couleur des feuilles. Quand je pense que ça serait mieux d'être rouge ou jaune ou...
Gunn: Personne ne semble être dérangé par le fait que c'est un démon.
Fred, souriant: Ils doivent penser que c'est du maquillage... comme le Blue Men Group. (A Angel) Tu ne crois pas que le Blue Men Group... ?
Angel: Juste deux d'entre eux.
Lorne: Oh, mais le vert est la couleur du printemps, et le vert peut être cool et amical. Oh, et le vert peut être grand comme un océan, ou important comme une montagne, ou haut comme un arbre. Oh, quand le vert est tout ça ça pourrait me faire me demander pourquoi, mais pourquoi me demander, pourquoi me demander. Je suis vert et ça le fait bien. C'est magnifique et je crois que c'est ce que je veux être.

La foule applaudit. Angel la rejoint en hésitant quelque peu.

Lorne: Merci ! Merci beaucoup ! Vous savez, je dois vous dire à tous, je dois vous dire, vous êtes de loin la meilleure foule dont j'ai eu le privilège en me représentant ici au 'Tropicana'. (plus d'aplaudissements) Oui ! Oui, c'est vrai. Abandonnez ça pour soi. D'accord ! (défait sa cravate) Maintenant, vous savez quoi ? Juste pour vous, je crois qu'il est temps qu'on remonte les choses d'un cran. Qu'est-ce que vous en dites ? (acclamations) Voilà, vas-y, chérie. (Lorne jette sa cravate dans la foule) Ouais. Maestro, roulement de tambours, s'il vous plait (en français) (Les tambours jouent) Ah, c'est ça ! Paco, je veux un peu de basse ! Ah, merci, merci ! (en français) Maintenant j'ai juste besoin d'un peu d'aide pour mes Lornettes !

Le rideau de la scène s'ouvre pour révéler les danseuses d'avant, et la foule acclame.

Lorne: Ouais ! Pavanez vous, les filles ! Ouais. Allez les filles !

Lorne saute de la scène en se lançant dans  une interprétation de 'Lady Marmelade'. Fred pousse un cri et applaudit follement. Gunn et Angel se tournent pour la regarder.

Fred, génée: Il est vraiment bon.

Ils se retournent tous pour regarder Lorne se produire sur scène. A un moment, il tient le micro devant un homme portant un costume, qui obéit en chantant la phrase suivante. La foule acclame. Un peu plus tard il offre le micro à une demoiselle moyennement âgée pour chanter une autre phrase alors qu'il marche dans la foule.

Fred: Oh, il arrive ! Il va exploser quand il nous verra.
Gunn: Huh-uh. Il ferait mieux de ne pas planter ce fichu micro devant moi.
Fred: Oh, allez, Charles. C'est pour s'amuser. En plus, tu as une belle voix.
Gunn: Ouais, tu le fais si tu veux, mais je suis pas d'humeur à...
Angel: Il est parti.

Lorne passe juste à côté d'eux, ne regardant même pas dans leur direction.

Fred: Il est juste allé par là-bas.
Gunn: Oh. Eh bien... bien.

Lorne offre le micro à une jeune femme dans une robe bleu et elle chante les prochaines quelques paroles de la chanson.

Lorne, riant: D'accord ! Eh bien, tu es bien pour me chatouiller ! Quel est ton nom, tarte aux pêches ?
Fille: Vivian.
Lorne: Oh, Viv, on dirait que tu fais une petite fête.
Vivian: Ah, eh bien, une fête d'adieu en fait.
Lorne: D'adieu ? Chérie, on vient juste de se rencontrer ! Où est-ce que tu vas ?
Vivian: Paris. Je viens d'être acceptée dans une école culinaire là-bas.
Lorne: Oh, eh, bien, n'est-ce pas super ? Et si on envoyait un peu de bonne volonté à ton futur chef ?

La foule acclame.

Lorne: Ah, oui, merveilleux. Merci chérie. (mimant un baiser à Vivian) Et Vivian, j'ai juste une chose à te dire...

Avec ça Lorne se lance dans le reste de la chanson, revenant vers la scène. Gunn regardent et sourient, mais Angel regarde moins enthousiaste.

Dans les coulisses, après le spectacle.

Angel, Gunn et Fred attendent près d'un groupe d'autres fans à l'entrée arrière.

Fred: C'était juste... wow ! N'est-ce pas ? Je... je veux dire les lumières, les Lornettes, et hého ! Trente pièces d'orchestres ?
Gunn: Ouais, mais je sais toujours pas pourquoi il nous a ignorés pendant la chanson. (Fred le regarde) C'est juste bien de se demander, c'est tout.
Angel: Ah, je ne sais pas. J'ai pensé que c'était un peu trop surproduit à mon goût. C'est comme si je disais à Sammy Davis aux 'Sands' : 'Quand toi, Frank et Dean êtes au repas, t'as pas besoin de garniture.'
Gunn: Attend. Tu as connu le rat-pack ?
Angel: Les connaître ? Non. Je les ait rencontrés - une fois. Deux fois. Pour boire. Peut-être que c'était trop fois. J'avais une vie avant que vous veniez les gars.
Fred: Alors, tu sais ce que tu vas chanter ?
Angel: Chanter ?
Fred: Pour Lorne... pour qu'il te lise.
Angel: Hey, vous savez, on-on pas vraiment besoin de faire ça. On est juste venu ici. Hey, qui est pour faire un black-jack ?

Lorne sort par la porte de scène et la foule dans le vestibule commence à acclamer et crier.

Lorne: Salut ! Comment vous allez ?
Fred: Lorne ! Lorne, c'est nous !
Lorne signe quelques autographes pour les gens, mais ne regarde pas vraiment vers le gang.
Lorne: Hey ! Je t'adore.
Fred: On t'aime aussi... Attends... (A Gunn) Il est devenu superficiel, c'est ça ?

Lorne se détourne vers sa loge, flanqué de deux gardes de sécurité. Angel essaye de suivre.

Angel: Hey, Lorne, attend.

Deux gardes de plus arrêtent Angel.

Angel: Whoa. Doucement, ok ? Je le connais. Je voulais juste lui dire bonjour.
Garde: Comme tout le monde, mec.

Un des gardes du corps de Lorne s'arrête alors qu'ils prennent un tournant. Spencer continue avec Lorne.

Garde: Qui sont tes amis ?
Lorne: Quels amis ? Oh, ce sont juste quelque uns des mes anciens fans.

 

***** Dans la loge de Lorne. *****

Lorne et son garde passent la porte de sa loge, qui est gardé par deux hommes en vestes noires avec des oreillettes. Lorne s'assoie à la table de sa loge. Une des Lornettes pose une boisson à côté de lui.

Lorne: Oh, merci. Merci, chaton.

La fille part. Lorne avale la boisson d'une traite, puis va enlever sa veste. Il y a un coup à la porte. Spencer va répondre et laisse entrer un petit gars en costume clair.

Lee: Excuse-moi, Lorne, je ne voudrais pas te déranger, mais je dois te dire que c'était... c'était (embrassant ses doigts) mwa ! Tu es... Eh bien, il n'y a pas de mots pour... Oui ! Génial.

Immobile, Lorne se verse un autre verre.

Lee: C'est ce que tu es. Un consommé...
Lorne: Je suis fatigué, Lee.
Lee: Ah, d'accord. Bien sûr. Qui ne le serait pas ? Le spectacle que tu as fait ? Tu te donnes à 100, 150 %. Facilement 200 ! Et c'est pour ça que tu es le roi, bébé. Je suis tellement content d'avoir un talent comme toi qui se produit dans mon casino !

Le garde sort un tableau indiquant la disposition des places dans la salle de spectacle.

Lee, montrant le tableau: Ecoute, je ne voudrais pas gâcher davantage ton précieux temps.
Lorne: On pourrait faire ça plus tard ?
Lee: Ah, oui, j'aurais aimé, Lorne. Mais tu as un autre spectacle à préparer, et j'ai des choses à faire.
Lorne: Ouais, mais plus tard ça serait tellement mieux.

Spencer arrive et frappe Lorne en plein dans le ventre. Le verre se brise par terre alors que Lorne s'affale sur le siège derrière lui, haletant. Spencer remet sa cravate en place et Lee se met devant Lorne.

Lee: Je crois que maintenant c'est le bon moment. Ou est-ce qu'on devrait percer une autre fille de ton numéro ?

En soupirant, Lorne montre le tableau.

Lorne: Le type avec la cravate défaite devant la scène... c'est un sénateur du Nevada... expédié dans douze ans. Ah, le garçon mignon, table 12, il va avoir un Pulitzer. Ah, la fille par là dans le bleu ? Vivian, chef du futur, elle va avoir 35 restaurants de star dans la prochaine décennie.
Lee: Quoi d'autre ?
Lorne: Uhm, c'est... c'est ça. C'est ça. C'est tout.

Après un regard à Lee le garde enlève le tableau et Lee tapote Lorne sur le genou.

Lee: Ok. Eh bien, c'est terrifiant. Tu es un prince. (se levant alors que le garde ouvre la porte) Maintenant, s'il y a quelque chose d'autre que mon équipe peut faire pour ton confort, fais leur signe. Bon deuxième spectacle terrifiant.

Lee appuie sur le bouton d'un petit interrupteur et des barres de fer se glissent à l'entrée de la loge de Lorne.

 

***** Dans l'appartement de Wesley. *****

Un homme (Hawkins ?) est assis sur le sofa de l'appartement de Wesley regardant quelques papiers sur la table devant lui. Wesley passe derrière lui, parlant dans son téléphone sans fil.

Wesley: Non, je travaille assez tard. C'est bon. Désolé de te décevoir, Lilah, mais je n'attend pas devant la porte avec un rôti calciné. (tendant une autre page à Hawkins) Eh bien, si tu peux détruire le monde à minuit on pourrait encore... (son téléphone bippe) Et merde . Attend. (appuyant sur un bouton de son téléphone) C'est Pryce. Une minute. (A Hawkins) Est-ce qu'Emil peut rassembler tout ça pour moi ?
Hawkins: Un ensemble vraiment amusant. Ca ne sera pas facile.
Wesley: J'ai pas besoin que ça soit facile. J'ai besoin que ça marche.
Hawkins: Je suppose. Ouais.
Wesley: Allez-y. (au téléphone) Ouais, on va pomper les clients d'Angel s'il a quitté la ville. Rappellez moi avec les détails dans 20 minutes. (poussant le bouton du téléphone) Désolé, Lilah, minuit ne pourrait pas être...Uh-huh. Oh, t'as fait ça ?... C'est ma paire préférée. Tu es assise à ton bureau ?... Enlève les. (A Hawkins) Pourquoi vous êtes encore là ? (au téléphone alors qu'Hawkins part) Non, pas après ta réunion. Maintenant... Fait semblant de faire tomber ton crayon. (il s'assoit sur le sofa) Très bien. Maintenant...

 

***** Au 'Tropicana', dans la salle des jeux. *****

Gunn et Fred sont assis à une table de black-jack. Angel se tient derrière eux.

Gunn: Angel, allez. Assieds-toi. Relax. Joue un peu.
Angel: Je ne comprend pas. Lorne sait qu'on est là. Pourquoi il ne nous a pas encore contactés ?
Fred: Peut-être qu'il est juste fatigué après sa représentation.
Gunn: Ouais. Ou peut-être que c'est dur de nous voir de tellement haut.
Fred: Hein ?
Gunn: Le succès. Ca te fait oublier le petit peuple.
Fred: Je ne crois pas à ça. Pas Lorne.

Angel repère une des Lornettes passant avec un plateau.

Gunn: Quoi ? Tu as vu comme il nous as ignorés. Ca arrive. (au donneur) Frappez moi.

Angel prend une serviette sur la table et sort un stylo. La Lornette va vers Vivian, assise à l’une des tables, et lui tend un petit jeton avec ‘Joue pour gagner’ écrit dessus.

Vivian: Je ne comprends pas. J’ai gagné quelque chose ?
Lornette: La chance de gagner notre million de dollars au tourne-pour-gagner. C’est un jeu exclusif que nous avons ici au casino en promotion.
Vivian: Wow ! Alors je pourrais gagner un million de dollars.
Lornette: Changer votre vie. (montrant le garde de sécurité) Montrez votre jeton à cet homme, et il vous montrera la salle de jeux.

Vivian lève les yeux et voit un panneau de Lorne disant ‘tu dois jouer pour gagner, pussycats’ devant un rideau.

Vivian: Merci !

La Lornette s’éloigne et Angel arrive dans son chemin.

Angel: Excusez-moi.
Lornette: Je ne suis pas une serveuse, monsieur.
Angel: Je sais. Vous faites le spectacle avec Lorne.

Derrière eux, Vivian montre son jeton au gardien et a le droit de traverser le rideau.

Angel: Je me demandais juste si vous pouviez lui donner cette note de ma part.
Lornette: Je suis désolée. Je ne peux pas faire ça.
Angel: D’accord. Ecoutez, je suis un de ses vieux amis et il aurait voulu savoir que j’étais ici. Si vous pouviez juste lui donner cette note pour moi, je suis sûr qu’il appréciait. (lui faisant un sourire) Je sais que j’apprécierais.
Lornette: Je verrais ce que je peux faire.

Elle s’éloigne et Angel jette un dernier regard au panneau de Lorne avant de se détourner. Il regarde le long des rangées de machines à sous, où des gens sont assis, mettant des jetons dans les machines, leur yeux fixés droit devant, leur expression ne changeant jamais. La caméra s’élève pour nous montrer la salle de jeux et Angel d’au-dessus.

Cordy: Tu l’as aussi capté, n’est-ce pas Angel ?  Quelque chose ne va pas avec ces gens. Ils auraient sûrement besoin de ton aide.

La caméra se recule dans les brillants nuages blancs où Cordy flotte.

Cordy: Alors ça me fait me demander "où est ce sens aigu de la perception ?" pour autant que je sois concernée, hein ? Quoi ? je suis hors de portée de tes super-sens de vampire ? Angel !

Le son de son nom fait écho alors que la caméra se focalise sur Angel, se tenant entre les machines à sous. Angel lève les yeux et scrute la pièce. Fred et Gunn sont assis à la table de black-jack. Fred a une pile de jetons empilés devant elle. Gunn a un gobelet à moitié vide.

Fred: Je me sens vraiment mal pour ça.
Gunn: Oh, ne te sent pas mal, bébé. Si j’avais ta tête pour les nombres, je compterais aussi les cartes.
Fred: Non ! Je veux parler du fait que Lorne agit bizarrement avec nous.
Gunn: Ce type est dans un vieux ‘star trek’. Mec. Qui a besoin de lui ?
Fred: Angel. Je m’inquiète vraiment pour lui, Charles. (Fred regarde derrière elle vers Angel) Ok. Je sais qu’il avait raison de renvoyer Connor, mais avec Cordelia partie, la solitude doit être insoutenable pour lui.
Gunn: Ce type a du surmonter beaucoup plus pendant toutes ces années. Alors, Lorne ou pas Lorne, je crois que cette idée de voyage va faire beaucoup de bien à Angel.
Fred: Je l’espère.

Derrière eux, deux gardes de sécurité attrapent Angel et le traînent au loin.

Gunn: Ca va aller.
Fred: Peut-être que tu as raison. Je voudrais juste qu’on sache ce qui se passe avec Lorne.
Gunn: Eh bien, allons voir.
Fred: Quoi – maintenant ?
Gunn: Hey, si ça peut faire du bien à ma chérie, calmer ses esprits, mon amusement peut attendre.
Fred: C’est parce que tu n’as plus de jetons, non ?
Gunn, se levant: Ouais.
Fred: Où est passé Angel ? Il était juste là il y a une seconde.
Gunn: Eh bien, peu importe où il est, je paris qu’il a beaucoup plus de chance que moi.

 

***** A l'arrière du casino. *****

Les deux gardes de sécurité ont emmené Angel à l’arrière du casino et le frappent des poings, des pieds, et avec des bâtons.

Garde: Hey, tu veux vraiment pas abandonner, non ? On n’apprécie pas les suspects ici, monstre. Ne pense même pas à revenir dans ce casino. Parce qu’on va te faire rappeler ton...

Angel endure la dernière série de coups, portant son visage de vampire.

Garde: ... visage.
Angel: Laissez moi vous donner quelque chose en plus pour vous rappeler de moi.

Angel, de retour en visage humain, éloigne les deux gardes avec quelques coups rapides.

Angel: Cet endroit était tellement plus amical quand la foule se ruait dedans.

Angel va vers le coin du casino et rentre dans Vivian.

Angel: Désolé.

Vivian ne réagit pas, continue juste de marcher... devant un taxi roulant à côté. Angel l’attrape et l’éloigne de la route du taxi.

Conducteur: Idiot !
Angel: Vous allez bien ?
Vivian: Bien.
Angel: Où est-ce que vous essayiez d’aller ?
Vivian, levant un grand gobelet en plastique: Je n’ai plus de jetons. J’ai besoin de plus de jetons. Je dois jouer pour gagner.

 

***** Dans les coulisses. *****

Fred et Gunn regardent dans le couloir vers les gardes devant la loge de Lorne.

Gunn: Mec. Les chefs d’Etat n’ont pas autant de sécurité. Quelque chose commence à sembler ‘pas juste’ sur lui.
Fred: C’est ce que je disais... juste avec une meilleure grammaire. Est-ce qu’on devrait trouver Angel ?
Gunn: Eh bien, on ne passera jamais les boxeurs un et deux sans se battre.

Une des Lornettes sort par une porte dans le couloir adjacent et passe à côté d’eux, sans les voir. Fred et Gunn échangent un regard. La porte de la loge des Lornettes s’ouvre, et une Lornette sort en portant un martini sur un petit plateau. Elle va vers les gardes à la porte de Lorne.

Le garde #1: C’est quoi ça ? Il a déjà eu à boire.

La Lornette lève les yeux. C’est Fred portant le maquillage vert, les cornes rouges et les minuscule vêtements d’une Lornette.

Fred: Ah. Ouais. Ce... c’est vrai. D’accord. Je sais. Ils... ils m’ont dit... Je veux dire, ils m’ont envoyés...
Le garde #1: Oh, j’ai compris. C’est un petit supplément de pré-spectacle pour le type vert, hein ?
Fred: Quoi ? (riant un peu) Un supplément ? Je suis quoi ?
Le garde #1: Oh, ne sois pas nerveuse. Le démon, il ne mort pas... pas avec sa bouche de toute façon.

Les gardes se regardent et rigolent. Fred essaye de marcher entre eux mais le plus gros garde l’arrête.

Le garde #2: Attend une minute.

Fred s’arrête, se tournant pour regarder là où Gunn jette un coup d’œil dans le coin du couloir.

Le garde #2: Tu as raté beaucoup de points sur ton cou et derrière ton oreille. Tu devrais arranger ça avant que tu ailles sur scène.
Fred: Oh, c’est vrai. Parce que ça aurait été vraiment embarrassant.

Dans la loge de Lorne.

Fred parle du bout des lèvres à travers la porte de la loge de Lorne... pour faire tomber le plateau alors que Lorne arrête à peine le balancement avec la bouteille de whisky vers sa tête dès que la porte se ferme.

Lorne: Oh ! Je suis désolé tarte à la pêche. Je pensais que tu aurais été…
Fred: Ta copine supplémentaire ?
Lorne: Ma quoi quoi ? (la regardant bien) Oh, F... Fred ? Winifred ? (poussant un rire et l’étreignant) Oh, hey, alléluia ! Oh, jolies joues ! Tu n’imagines pas l’enfer que j’ai traversé !
Fred, regardant autour d’elle: Uh-huh. Ca ressemble à de la vraie torture.
Lorne: Ouais, eh bien, tes héros en on mis du temps pour venir me sauver !
Fred: Franchement, Lorne, nous n’étions pas au courant que tu aies besoin d’aide.
Lorne: Pas au courant ? Je te l’avais dit !
Fred: Quand ?
Lorne: Pourquoi, chaque fois que tu as appelée, je n’arrêtais pas de demander Foufette!
Fred: Oh. Je pensais juste que tu utilisais des phrases du show business où je n’étais pas assez dans le vent pour répondre. Qui est Foufette?
Lorne: Foufette ! Foufette, le chien ? Le chien que tu n’as pas ? Le code universel de reconnaissance pour ‘Je suis retenu prisonnier. Envoie de l’aide.’
Fred: Oh. Ok. Je suis dans le vent maintenant. Qui te retient prisonnier ?
Lorne: Oh, le cafard qui possède cet endroit, Lee DeMarco. Il étais une sorte de magicien de salon jusqu’à ce qu’il mette la main sur quelque chose de valablement mystique. Maintenant c’est un psychopathe et il m’utilise pour détruire la vie des gens.
Fred: Il t’utilise comment ?
Lorne: Il y a ce jeu.

 

***** Dans la salle des jeux du 'Tropicana'. *****

Angel entre dans la salle de jeux ‘Tourne pour Gagner un Million de Dollars’. Quatre personnes sont assises autour d’une table avec une roulette au milieu.

Croupier: Je vous l’ait dit monsieur, vous ne pouvez pas entrer ici. C’est un jeu privé. Seulement avec invitation.

Un garde de sécurité se dirige vers Angel. Angel attrape le bras du garde et le brise sans même éloigner ses yeux du croupier.

Croupier: Monsieur, il y a un jeu en cours. Vous allez devoir partir.
Lee, venant par un rideau: Non. Tout va bien.
Croupier: Mais Mr. DeMarco, la roue tourne déjà.
Lee: Je sais. Laissez le jouer.

Lee jette un jeton à Angel. Angel l’attrape et le jette sur la table. Il se pose à côté de la roue.

Angel: Je ne suis pas ici pour jouer à des jeux. Je veux en savoir plus sur une fille qui est venue ici.

Le jeton sur la table glisse dans un des emplacements vides sur la table sans que personne ne le touche.

Lee: Nous avons eu beaucoup de filles ici. Pouvez-vous être plus précis ?
Angel: Je ne crois pas avoir à l’être. Ce n’est pas juste là, n’est-ce pas ?
Lee: Je suis sûr de ne pas savoir de quoi vous parler.
Angel: Peut-être que je pourrais secouer votre mémoire avec un petit…
Croupier: La maison gagne !

Angel baisse les yeux sur la table alors que le croupier fait glisser les jetons avec son bâton.

Lee: Merci d’avoir joué... Les compliments du casino.

Chaque joueur reçoit un gobelet plein de jetons. Angel se tient immobile, regardant la table de jeu. Un léger froncement de sourcils traverse momentanément son visage. Lee lui tend un gobelet.

Lee: Je vous invite à prendre l’avantage sur nos machines à sous. Bonne chance.
Angel: Merci.

Angel prend le gobelet et se tourne pour partir avec les autres joueurs. Lee le regarde partir.

 

***** Dans les coulisses. *****

Gunn jette un coup d’œil dans le coin vers la loge de Lorne. Il se presse contre le mur alors qu’un cri se fait entendre. La porte s’ouvre et Fred trébuche dehors, ses mains couvrant son visage.

Fred : Oh, mon dieu ! Ce... c’était horrible ! Il m’a attaqué avec ces... ces rayons lasers qui sortent de ses cornes et il s’est échappé ! Il est parti !
Le garde #1: Il n’y a pas d’autre issue.
Fred: C’est vrai. Non. Parce que... parce qu’il est devenu une sorte, une sorte de... de démon qui se métamorphose. Et, et il a craché tout son squelette comme, comme... comme blah ! (simulant des vomissements) Comme... comme ça ! Et puis... et puis il... il a juste disparu ! Dans l’égout ! Dans l’évier ! Dans la salle de bain ! Dépêchez vous !

Le premier garde se rue dans la loge de Lorne. Le second le signale dans sa radio avant de le suivre.

Le garde #1: Sécurité une. On a un code vert. Je répête, un code vert !

Dès que les deux gardes sont rentrés, Lorne, portant une veste, sort et ferme la porte derrière lui.

Gunn, arrivant en courant: Quelqu’un pourrait me faire un résumé ?
Lorne, ficelant la porte avec une écharpe: Plus tard. Résumer c’est dire qu’on est mort si on ne sort pas nos arrières de Dodge.
Gunn: Ca suffit.

Ils courent dans le couloir, Fred perdant ses cornes en chemin.

Lorne: On a besoin des grosses armes. Où est Angel ?

 

***** Dans une arrière salle du casino. *****

Les murs sont garnis de moniteurs montrant différentes vues de tout le casino. L’un dit ‘affaire avec Disney nouvelle série d’ABC’, un autre ‘coupe de NBA 2005’ et ‘deux fois gagnant à la loterie’ et ‘Restaurateur de fortune 500’. Spencer, le chef de la sécurité va vers Lee et lui tend quelques papiers.

Spencer: Ca pourrait vous intéresser. C’est ce qu’on a sur notre gâcheur de fête. L’ami du démon.

Lee regarde le papier.

Lee: Un vampire ?
Spencer: Avec une âme.
Lee, montrant le papier: Eh bien maintenant, c’est intéressant.
Spencer: Parmi d’autres choses, il est positionné pour être un joueur majeur dans l’apocalypse.
Lee: Etait, vous voulez dire ? Laissez vos courtiers finir le travail. Et vous pourriez vouloir appeler cette agence bizarre de loi à LA.

Le téléphone sonne et le chef de la sécurité répond.

Spencer: Mr. DeMarco ?

 

***** Dans la salle des jeux. *****

Fred enlève son maquillage alors qu’ils courent tous les trois à travers le casino. Gunn repère Angel assis devant l’une des machines à sous.

Gunn: Angel ! Où est-ce que tu étais ?
Angel, tirant le levier: Ici. (montrant l'endroit) J’étais là-bas avant. Maintenant je suis ici.
Lorne: On a de la compagnie, les gamins, et je ne parle pas de mon oncle Ghurt.
Gunn: Ecoute, il y a un grand méchant qui arrive. On doit faire sortir Lorne de là. Tu crois que tu peux les ralentir ?
Angel, insèrant un autre jeton et tirant le levier: Ok.
Gunn: Donne moi tes clés de voiture.

Angel sort les clés de sa poche et les tend à Gunn, puis insère un autre jeton.

Gunn: Retiens les aussi longtemps que tu peux. Je vais à la voiture, je la mets au bout de l’immeuble, devant le Nugget, ok ?
Angel, tirant le levier: Ok.
Gunn: Venez.
Angel: Bonne chance.

Le gang file alors qu’Angel se déplace à la machine à côté de celle où il était et insère un jeton. Un garde de sécurité descend les escaliers pour intercepter le gang. Gunn le frappe sans même ralentir. Le gang est dehors dans la rue embouteillée, éclairée par des centaines de lumières.

 

***** Dans la rue. *****

Gunn: Où est-ce qu’on est ?
Lorne: Oh. Mauvaise sortie. C’est Glitter Gulch.
Gunn: La voiture est par où ?
Fred: Hum, je crois qu’elle est derrière ce... Tant pis.

Quelques gardes de sécurité traversent la foule et ils se rassemblent tous les trois. Les gardes passent à travers la foule derrière eux.

Lorne: Allez !

Ils se frayent un chemin dans la foule.

Gunn: Tu as dis que ce DeMarco détruisait des vies. Comment ?
Lorne: En les prenant.
Gunn: En tuant des gens ?
Lorne: Non, pire muchacho. Il m’utilise pour lire les membres de l’audience... (Flash de Lorne écoutant la chanson de Vivian), il trouve ceux avec ce qu’il appelle des ‘destins de valeur’... le pouvoir, la fortune, la gloire, patati, patata. Puis ceux que j’attrape sont choisis pour jouer au jeu ‘tourne-pour-gagner’. Seulement ah, c’est pas un jeu. C’est une grosse arnaque. (Flash de Vivian posant un jeton sur la table de jeu) Puis leurs destins sont imprimés dans les jetons. Et cette vieille roue de magie noire est parée pour ne jamais renvoyer. (Flash du croupier collectant les jetons) La maison gagne toujours, et tout le monde perd.

On voit les jetons tomber dans un container surmonté d’une brillante sphère blanche.

Lorne: Leur futur, leur destin, ils sont offert à un marché noir global, vendu à n’importe qui veut payer cher pour changer sa vie.
Fred: Du commerce de futurs.
Lorne: On ne peut pas faire plus littéral, miette de gâteau.
Fred: Qu’est-ce qu’il leur arrive ? Ces personnes ?
Lorne: Euh, rien. Rien ne leur arrive, ou va.

La caméra s’éloigne du gang et zoome sur Angel, nourrissant encore la machine à sous.

Lorne: Ils n’ont aucun but, direction, incapable d’accomplir ou d’avoir du succès dans quelque chose. La plupart ne partent jamais. Quelques uns ne sortent même jamais du casino. Ils sont juste assis là en train de mettre des jetons dans des machines qui ne remboursent jamais. Comme des zombies ou...
Gunn, s’arrêtant soudainement de marcher: Angel ! Ils l’ont eu.
Fred: Uh-oh.
Gunn: Ouais, je dirais que c’est un super gros oh-oh.
Fred: Non. C’est uh-oh.

Gunn regarde là où elle pointe et voit un groupe de gardes venant vers eux. Il se tourne, mais plus de gardes viennent derrière eux.

Fred: Et maintenant ?
Gunn: Maintenant on fait ce truc de se battre pour nos vies qu’on fait.

Lorne remarque un trio de musiciens de rue rassemblés autour d’un micro.

Lorne: Ouais, ou... ou je fais ça.

Lorne attrape le micro et pousse un cri aigu. Toutes les personnes se baissent, couvrant leur oreilles alors que des ampoules éclatent, arrosant la rue de tessons de verre. Le gang parvient à s’éloigner de la confusion qui s’ensuit. Ils s’arrêtent devant le Red Barn sur Freemont.

Fred: C’était brillant, Lorne. Je ne pourrais plus jamais entendre mes registres supérieurs, mais beau boulot.
Gunn: Ouais, super boulot. Comme tu as revendu Angel.
Fred: Charles...
Gunn: Pourquoi ? DeMarco a du mouiller son pantalon quand tu lui as dit quelle mûre destinée était au choix. Un champion pour sauver le monde ou le détruire ?
Lorne: Tu crois vraiment que je ferais ça ?
Gunn: Je ne sais pas, Lorne. Je ne sais pas pourquoi tu as fais tout ça. Pourquoi, tu vivais si grand, chantant du Tony Bennett tellement fort dans ta jolie suite, que tu ne pouvais pas entendre ta conscience te crier dessus !
Fred: Charles, ça n’a pas d’importance.
Gunn: Pour moi si ! Je veux savoir Lorne. Pourquoi tu n’as pas juste dit non à toute cette putain de…
Lorne: Je l’ai fait ! La première fois qu’il m’a demandé, bien sûr que j’ai refusé !... Alors il a soufflé le cerveau d’une fille juste devant moi. Et il a dit que c’est ce que je pouvais espérer chaque fois que je dirais non.

Gunn baisse les yeux.

Gunn, après un moment: Désolé.
Lorne: Pas autant que moi, marée noire.

Le gang arrête la voiture près de la rue du New York, et Gunn sort.

Gunn: Ok. Dès que je trouve Angel je le ramène. On ferait mieux de laisser le moteur en marche au cas où il y aurait quelqu’un derrière nous.

Fred saute dans le siège du conducteur.

Fred: Mais...
Gunn: Je serais prudent.

Gunn cours vers le 'Tropicana'.

Fred, à Lorne: Mais... et pour son destin ? Celui d’Angel. On ne peut pas partir sans le lui rendre !
Lorne: Ouais, eh bien, c’est Vegas, rayon de soleil. En général, tu le perds ici... tu ne le récupère pas !

 

***** A l'intérieur du 'Tropicana'. *****

Gunn trouve Angel assis devant l’une des machines à sous.

Gunn: Angel.

Angel se tourne et lève les yeux vers Gunn.

Gunn: Tu... tu sais qui je suis, non ?
Angel: Tu es Gunn.
Gunn: Bien. Et je suis ton ami.
Angel: Je sais. Je ne suis pas stupide.

Angel se retourne vers la machine et insère un autre jeton.

Gunn: Ouais. Ok. Angel, quelque chose t’es arrivé.
Angel: Ah. J’ai eu deux cerises.
Gunn: Quoi ?
Angel: J’ai eu deux cerises. Si j’en reçois encore une, je récupère mon jeton.

Gunn attrape l’épaule d’Angel et le tourne pour le regarder.

Gunn: Tu ne peux pas. Angel, écoute moi. C’est un casse de casino. Seulement tu es le cassé. Ils t’ont volé ton destin. Maintenant on doit trouver un moyen de réparer ça. Mais avant ça on doit sortir d’ici.
Angel: Je dois jouer pour gagner.

Angel tire le levier. Gunn lève Angel de sa chaise.

Gunn: Tu as perdu. On y va maintenant.
Spencer: En fait... non.

Gunn voit le chef de la sécurité arriver, suivi de Fred et Lorne, retenus entre deux gardes. Angel se rassoit devant sa machine.

Gunn: Angel ?

Angel insère un jeton et tire le levier.

 

***** Dans la salle de contrôle du casino. *****

Lee est assis derrière son bureau, les pieds sur la table. Les gardes escortent Lorne, Gunn et Fred.

Lee : Lorne ! Je vis à nouveau ! J’avais peur que quelque chose de terrible te soit arrivé. Manquer ton deuxième show comme ça ? Toutes ces pauvres personnes déçues. Tout ce que je pourrais faire c’est rembourser leur argent et leur donner une chambre pour le désagrément. Et, mon, mon, quel désagrément ce fut pour nous tous.
Lorne : Ouais, ouais. Ok, Lee, ok. Le drapeau blanc est levé. Tu m’as eu. Pulvérise ton organe, je serais ton singe. Mais tu n’auras rien de moi si tu fais du mal à quelqu’un d’autre. Je le jure.
Lee : Lorne, chéri, tu t’inquiètes trop. Je te promet que *tu* seras le seul blessé. Tes amis mourront tellement vite qu’ils ne sentiront rien.


Dans sa dimension supérieure...

Cordelia: Oh, c’est super ! Quel est le but d’être un puissant je ne sais quoi si je ne suis pas autorisée à intervenir ? Mes... mes amis vont mourir ! Je veux dire... qu’est-ce que je suis supposée... Angel. Mon dieu. Regarde ce qu’ils t’ont fait. Si je pouvais juste te faire venir dans cette pièce, peut-être... Oh ! Pense, tête de bulle ! Comment est-ce que je...

Dans la salle des jeux.

La machine à sous devant Angel s’arrête devant rien. Angel insère un autre jeton et tire le levier. La machine s’arrête sur deux diamants avec un troisième juste au-dessus de la ligne. Angel baisse les yeux dans le gobelet qu’il tient. Il n’y a plus de jetons dedans.

Angel: Hein ?

Soudainement le troisième diamant descend. La lumière au-dessus de la machine et une sirène s’allume alors que la machine sonne constamment. Angel lève les yeux vers la lumière alors que des personnes se rassemblent autour de lui.

Dans la salle de contrôle.

Lee, se lèvant: Emmène les dans le désert et descend les. Ramène le démon. J’aimerais qu’il regarde.
Spencer: Monsieur DeMarco.
Lee: Pas maintenant, Spencer.
Spencer: Monsieur... nous avons un gagnant.

Lee lève les yeux et voit que le gagnant est Angel.

Lee: C’est impossible !
Spencer: Il a gagné un peu plus de trois cent mille dollars... et une voiture.
Lorne: Vraiment bon butin pour quelqu’un qui n’a pas de destin, hein ?

Lee regarde les gens assis autour de lui.

Lee: Qu’est-ce que vous faites ? Toi ! Toi ! Aux téléphones !

Les personnes retournent travailler, et Lee se tourne vers Spencer.

Lee: Et ramenez moi ce vampire. Maintenant !

Un peu plus tard, deux gardes font entrer Angel dans le bureau.

Angel: Salut.
Lee: Je veux des réponses. Et elles feraient mieux d’être justes, ou alors tu es mort.
Angel : Je connais cette pièce.

Spencer frappe Angel au menton, lui faisant tomber le gobelet vide qu’il tenait encore.

Lee: Maintenant. Je... je vais recommencer. Comment est-ce que tu as gagné à cette machine à sous ?
Angel: J’ai mis un jeton dans la fente et j’ai tiré ce petit levier.

Lee regarde Angel pendant un moment puis va se mettre devant lui.

Lee: Tu es en train de jouer avec moi, vampire ?
Angel: Je dois jouer pour gagner.

Lee regarde Angel un peu plus longtemps. Angel regarde en arrière.

Lee: C’était un coup de chance. Un pépin dans la machine. Il n’y a rien ici. Payez lui son gain... en jetons et emmenez les autres dans le désert.

Un des gardes pousse Gunn en avant. Quand Gunn n’est pas assez rapide pour bouger, le garde le frappe et Gunn trébuche par terre.

Fred: Laissez le tranquille !

Le second garde pointe une arme devant le visage de Fred. Angel, regardant la scène, morphe soudainement en visage de vampire, envoie l’arme dans la main du garde voler au loin et attrape la gorge du gars.

Fred: Angel !

Dans tout le bureau les personnes sautent de leurs bureaux. Gunn prend avantage de la confusion pour attaquer le gardien sur lui. Spencer se dirige vers Fred, mais elle le frappe au visage pendant que Gunn jette son garde au dessus de son épaule.

Lee: Pourquoi est-ce que je vous paye !? Tuez les !

Le garde qu’Angel a saisi presse la détente de son arme... en finissant par frapper Spencer au cou. Lorne assomme un garde, puis s’installe à la sphère brillante présidant au dessus des jetons du destin. Lee accoure pour s’interposer entre Lorne et la sphère.

Lee: Non, non, non, non ! Ne fais pas ça ! Peut-être que je me suis trompé ! On peut encore arriver à quelques termes, non, gamin ? Je veux dire, c’était pas si mal ici, non ? Je veux dire, pas tout le temps ? Qu’est-ce qu’il te faut ? Une plus grande suite ? Plus de shows ? Tu l’auras ! Que... qu’est-ce que tu en dis ?
Lorne : Baisse toi.

Lorne cours et frappe la sphère.

Lee: Non !

La sphère explose dans une grande lumière. Lee est projeté au sol, ayant l’air légèrement brûlé. Lorne trébuche en arrière et Gunn et Fred le rattrapent avant qu’il ne tombe. Des ruisseaux de lumière colorée sortent des restes de la sphère. L’une d’entre elles frappe un des zombies des machines à sous dans le dos. Une autre atterrie sur Vivian, qui halète, et secoue la tête comme si elle se réveillait d’un rêve. Un troisième flot frappe Angel en plein dans le dos. Angel se tourne et scrute la pièce.

Angel: Cette pièce. Il y a quelque chose de familier.
Gunn: Angel ?
Angel: Tu es mon ami. Je sais. Je ne suis pas stupide.

Angel tend sa main en souriant et Gunn la tape avec la sienne, en soupirant de soulagement. Dans le casino, Vivian cours entre les machines à sous, regardant sa montre, un petit sourire sur son visage. Angel et le gang descendent une autre aile.

Angel : Oh, maintenant je me souviens de cette pièce ! La réception de mariage d’Elvis et de Priscilla en 1967. Oui ! D’accord. C’est pas comme si j’étais, vous savez, vraiment invité. Ils m’ont juste mis près de l’estrade.

Les autres continuent de marcher, ne faisant pas attention à Angel.

Angel: Je pense que quelqu’un pensait que j’étais dans le groupe. Sûrement parce que j’étais soûl et aigre. Ils avaient ce petit beurre de cacahuètes frit et ces sandwiches à la banane.

 

***** A l'hôtel Hypérion, la nuit. *****

Le gang arrive à la porte de l’Hypérion.

Gunn: Ok. Plus de virées en bagnole pendant au moins six mois.
Fred: Il me faut un bon bain chaud.
Lorne, à Angel: Hey, ça va ?
Angel: Je pensais juste. Ca n’a aucun sens de gagner à cette machine à sous.
Gunn: Eh bien, peut-être que DeMarco avait raison. Un pépin dans la machine.
Lorne: Ou peut-être que Mademoiselle Chance te souriait.
Angel: Hmm. Mademoiselle Chance. Je ne sais pas. Seulement, je ne comprend pas pourquoi ou comment j’étais capable de me battre quand je n’avais pas de raison, pas de destin.
Lorne: Eh bien, même sans un plan de bataille, chevreuil, tu es encore une bombe rusée. Tu te battais pour l’avenir de tes amis. Les gens que tu aimes font partie de ton destin, et personne ne peut enlever ça, pas même toi. Ah, écoute, j’ai encore beaucoup de bons mots perspicaces comme ça, mais j’ai été dans la voiture pendant cinq heures et demie et je dois pisser. Excuse moi.

Lorne cours pour entrer dans l’hôtel. Gunn touche le bras de Fred.

Gunn: Hey. Pour ton idée de bain : peut-être que je pourrais t’aider avec un ou deux de ces points difficiles à atteindre.
Fred, souriant: Ou trois.
Gunn: Hmm.

Ils entrent dans l’Hypérion. Angel se tient immobile sur le seuil de la porte.

Gunn: Ok, mais trois c’est là où j’ai touché le...

Fred et Gunn s’arrêtent à côté d’Angel. Ils regardent tous les trois vers Cordelia, habillée de la même façon que pour son rendez-vous avec Angel, se tenant au milieu du hall en leur tournant le dos.

Angel: Cordelia ?

Cordy se tourne et les regarde.

Cordy: Qui êtes vous ?

*FIN.*


Previously on Angel:

1 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Lorne has come to say goodbye to Angel in his room.

LORNE
Hey, I thought I would stop by and say arrivederci, angel hair. I'm leaving for Vegas tomorrow night.

ANGEL
You're really going?

LORNE
I'm really going.

2 INT. CORDELIA'S APARTMENT - NIGHT
Cordelia phones Angel, who is at the hotel. He is talking in front of his gang, including Connor, who overhears the conversation.

CORDELIA
I sort of need to talk to you in person.

Cut to:

3 EXT. CORDELIA'S CAR ON HIGHWAY - NIGHT
Cordelia is driving down the highway, running late for her meeting with Angel.

CORDELIA
I'm late. I'm late.

Cut to:

4 EXT. HIGHWAY - NIGHT
The world has stopped around Cordelia. She has stepped out of her car, and is talking to Skip, her communicator liaison with the Powers That Be.

SKIP
What you're being called to do transcends love. You'll become a higher being.

CORDELIA
Me?

Cordelia is being raised into the air, surrounded by heavenly light.

CORDELIA (V.O.)
I know somehow it's all going to be all right.

Cut to:

5 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Angel is collapsed on the floor of his office after being recently retrieved from the ocean depths. Fred and Gunn are there with him.

ANGEL
I need Cordy. Now.

Cut to:

6 INT. LAS VEGAS SHOWROOM - NIGHT
Lorne is talking on his cell phone. He's wearing a gaudy getup (blue fuzzy jacket) and drinking a martini.

LORNE
If I miracle-ear anything, I'll send up a smoke signal. Take care of yourself, and, um, make sure Fluffy's getting enough love.

Cut to:

7 INT. DINZA'S LAIR - NIGHT
Angel climbs down a ladder into a sewer-like tunnel looking for someone that Wesley told him could help find Cordelia.

WESLEY (V.O.)
There is someone who may know where Cordy is.

DINZA
She is far from you, champion, and needs you no longer.

ANGEL
I need her.

DINZA
What you seek can only be found inside the Axis of Pythia.

Cut to:

8 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Fred is standing in front of a presentation easel giving Angel and Gunn a briefing. Gunn is sitting down, watching her. Angel is in the back of the room, concentrating on an artist's sketch pad, using his knees as a support while he draws. Fred is standing in front of a flip chart with a simplistic drawing. Labeled "Mystical Qualities", the chart has a little simple drawing of a ghost, saying "Boo."

FRED
It's an ancient relic said to be able to find souls or entities across dimensions.

Angel holds up another sketch from his pad. It's a detailed drawing of a smiling Cordelia.

ANGEL
Entities, like...

GUNN
Cordelia.

Cut to:

9 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Fred and Gunn are standing outside a room that Angel's using. There's a bright orange light coming from the room. The light disappears.

FRED
Do you think he found her?

Angel comes out of the room, frowning, and doesn't say anything to them. He walks away.

Cut to:

10 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
In the lobby, Angel talks with Fred and Gunn.

ANGEL
There was all this light around her, and the light seemed to be made up of ... pure joy... Finally I find her, and I realize she already is home.

Cut to:

11 EXT. HIGHER DIMENSION - NIGHT
Zoom in on Cordelia's face, bathed in soft blue-white light.

CORDELIA
What are you? Deficient? Get me out of here!

Fade to black.

END RECAP.

The Start Of Episode

PROLOGUE:
12 EXT. RANDOM ALLEY SOMEWHERE IN LOS ANGELES - NIGHT
A man exits a building through the back door, entering the allley. He's looking around like he's running from something. Suddenly, Connor shows up, causing the other guy to flinch.

GUY
Nothing human can move that fast. What are you?

Connor punches the guy, knocking him onto a nearby car.

CONNOR
Don't know yet. But I know what you are (the guy vamps out) and what to do with you. That'll do for now.

Connor is still fighting with the vampire.

ANGEL (O.S.)
You're talking too much. Gives him time to—watch it! Don't let him box you in.

Zoom up to show that Angel is watching over Connor's fight from a nearby rooftop. He's talking at a volume that would be too low for Connor to hear down at street level.

ANGEL
That's it, Connor. No, don't go toe-to-toe. He's too big and faster than he looks. Wait for an opening. Stay sharp. You can do it. That's it.

CORDELIA (V.O.)
Of course he can do it. He's his father's son. Same dark good looks, same lost-boy sweetness...

13 EXT. HIGHER DIMENSION - NIGHT
Zoom up through clouds to show Cordelia's face, bathed in soft blue-white light.

CORDELIA
And the broodiness—boy, he's got that down stone-cold. You really don't have to worry about him, Angel. But maybe there is something you could be worrying a little more about. Like, for instance, me. Remember me? The one stuck in misty magic land for like eternity. You've got to get me out of here, Angel. Please! Help me!

Cut to:

14 EXT. RANDOM ALLEY SOMEWHERE IN LOS ANGELES - NIGHT
Connor and the vampire are still fighting. The vampire is getting away, just when Connor reaches for his stake. Something falls from the sky and crashes to the ground right in front of the vampire, making him pause and look up to see Angel. Just then, Connor stakes the vampire and looks up to see what's there, but Angel's gone before Connor can see him. Connor runs off, and Angel starts talking.

ANGEL
I know you're there, watching me.

CORDELIA
Oh my God! Angel, you can hear me? I so love you. You don't know what it's been like—

FRED
We weren't spying...

CORDELIA
Oh, for crap's sake!

GUNN
Well, actually we were.

FRED
OK, we were. It's just we've been a little concerned about you. Wondering where you've been skulking off to these last few nights—

ANGEL
I'm not skulking.

GUNN
You should go after him—talk to him—if that's what you want.

FRED
What exactly do you want, Angel. I'm only asking because, well, you've been seeming kind of... distracted. Like maybe you're not as ready as you think to move on without Connor—and Cordy.

GUNN
And, frankly, man, when you're head's someplace else, we are into some serious floundering. I mean, you act like a guy with a clear agenda, always on the move, but—we don't know where we're going.

ANGEL
(stares a second, then walks away) C'mon.

GUNN
For instance.

FRED
Um, Angel, where are we going?

ANGEL
On a little retreat. The three of us.

FRED
Oh, like a spiritual journey?

GUNN
Whoa, you mean like that monastery you went to in Tibet?

ANGEL
Exactly.

Cut to:

15 EXT. THE STRIP IN LAS VEGAS - NIGHT
Shot of the bright lights of Las Vegas from the city limit sign. Music's playing: Elivs sings "Viva Las Vegas".

Fade to black.

End Prologue.

Opening credits and title sequence.

ACT I:
16 EXT. THE STRIP IN LAS VEGAS - NIGHT
Angel is driving a black convertible into the city, with Fred and Gunn in the front seat beside him. They drive past the Riviera, the Stardust, the Wayne Newton theater, and lots of bright lights.

GUNN
Now this is my kind of spiritual retreat.

ANGEL
I just thought we could all use a little getaway to decompress. I know I haven't had a vacation in a while. Not counting my recent ocean cruise.

FRED
Yeah, but the reason we're here is to see Lorne, right?

ANGEL
Absolutely. Maybe afterwards we can check out that Danny Gans guy we keep seeing billboards for.

(shot of the Mirage hotel, featuring a Danny Gans show)

FRED
You mean after Lorne reads you to help you get back on your path.

ANGEL
Yeah, whatever. (beat) Wow. This place sure has changed.

GUNN
Get out! You never told me you've been to Vegas before.

ANGEL
Yeah, a few times. Been a while, though. (points off to the right) Used to be dunes over there.

GUNN
Oh, man, it has been a while. They tore down the Dunes ten years ago.

ANGEL
(chuckles) Not the casino, I mean actual dunes. Bugsy used to call them bug piles.

GUNN
Bugsy? Bugsy Segal?

ANGEL
Yeah. Not one with words, I know, but the man—he had a mean backhand on the tennis court. (beat) So what do you guys wanna do first.

FRED
Um, well, the place Lorne is singing is called the Tropicana.

GUNN
The Tropicana? (incredulous) THE Tropicana? That can't be right?

FRED
Why not?

ANGEL
Uh, the Tropicana is a pretty high-profile casino, not some low-key out-of-the-way dive. Looking the way Lorne does, he'd have to go some place a little bit more, you know, discreet.

FRED
How discreet, exactly?

Fred looks out at a multi-story back lit sign in front of the Tropicana. They stop the car to look. Here's what it says, on a bright yellow background:

Exclusive Engagement - 17th Straight Week
The Incomparable Song Stylings of—
Lorne
(picture of recumbent Lorne singing)

Underneath the picture of Lorne is a scrolling text box, that says

LORNE
The Green Velvet Fog

The three of them just stare at the billboard in shock.

Cut to:

17 INT. LORNE'S SHOWROOM AT THE TROPICANA - NIGHT
Showgirls are on stage, carrying large feathered fans, wearing a pair of red horns in their hair, sporting green skin makeup and wearing black lace teddies. They're performing a show as the audience claps. They stand in a circle and put their feathered fans in the center, forming a screen. Lorne emerges from the feathers with a microphone, wearing a sequined blazer. He smiles and the spotlight is put right on him. The girls leave, and he's sitting on a stool on a smoky stage, with "LORNE" spelled out behind him with laser lights.

LORNE
(singing smoothly) It's not that easy being green. Having to spend each day the color of the leaves. When think it could be nice enough...

GUNN
No one seems to be bothered by the fact that he's a demon.

FRED
They must think it's all make-up, like the Blue Man Group. (pauses, to Angel) You don't think the Blue Man Group...

ANGEL
Only two of them.

LORNE
...Oh, but green's the color of Spring. And green can be cool and friendly-like. Oh, and green can be big like an ocean or important like a mountain or tall like a tree. Oh, when green is all there is to green, it could make you wonder why but why wonder why wonder... I am green and it'll do fine. It's beautiful and I think it's what I want to be. Mmm-hmm.

Lorne stands. Red curtain closes behind him as he addresses the audience.

LORNE
Thank you! Thank you so much. You know, I gotta tell you folks... I gotta tell you, you are by far the kickingest crowd that I've had the privilege of performing for here at the Tropicana. Yes! Yes, that's right. That's right. Give it up for your sweet selves. Whoo! All right. Now, you know what, just for you guys, I think it's time we crank things up a notch, what do you say? Huh? (takes off his bow tie, hands it to girl in the front row) Here you go, honey. Yeah. Maestro, give me some drums, s'il vous plait. Aw, that's it, that's it. Paco, gimme a little bass. Aw, merci, merci. Now all I need is a little help from my Lornettes. (gestures to the girls dancing behind him as the curtain opens) Hey! Strut it girls! Hey! Come on, baby!

LORNETTES
(singing) Hey sister, go sister, soul sister, flow sister
Hey sister, go sister, soul sister, go sister

The Lornettes are singing backup. Lorne jumps down off the stage into the aisle. Fred screams and claps like an excited fan.

FRED
Whoo! (claps) He's very good.

LORNE
(singing) He met Marmelade down in old New Orleans
Strutting her stuff on the street
She said "Hello, hey, Joe, wanna give it a go?"
Giuchie giuchie ya ya dada
Say giuchie giuchie ya ya here
Mm-hmm mocha chocolata ya ya
Let me hear you say—

Lorne puts the microphone up to a businessman in the audience.

WELL DRESSED MAN
(singing poorly) Creole Lady Marmalade

LORNE
(singing) wow wow wow
voulez vous coucher avec moi ce soir

Lorne puts the microphone up to a society woman in the audience.

BEJEWELED WOMAN
(singing poorly) voulez vous coucher avec moi ce soir

LORNE
(singing) He sat in her boudoir while she freshened up
The girl drinking all that magnolia wine
On her black satin sheets that's where she started to freak
And I said
Giuchie giuchie ya ya dada
Say giuchie giuchie ya ya here
Mocha chocolata ya ya
Just say Creole Lady Marmalade

FRED
Oh, here he comes. He's gonna plotz when he sees us.

GUNN
Oh, uh-uh. He better not stick that damn mic in my face

FRED
Oh, come on, Charles, it's all in fun. Besides, you have a nice voice

GUNN
Yeah, do it if you want, but I'm not in the mood to—

ANGEL
He's gone.

GUNN
What?

FRED
He just went right by.

GUNN
(looks disappointed) Oh... well, good

LORNE
(singing) Just say Creole Lady Marmalade Whoa-aah

Lorne puts the microphone up to a cute young woman in the audience.

AUDIENCE GIRL
(singing) ya ya da (giggles) giuchie giuchie ya ya hey (both laugh)

LORNE
All right. Well, you're just a tickle-me-cutie. What's your name, peach pie?

VIVIAN/AUDIENCE GIRL
Vivian.

VIVIAN'S FRIENDS
Yeah, Vivian!

LORNE
Aw, Viv, well it looks like you've got a little celebration going on here.

VIVIAN
Yeah, well, a going away party, actually.

LORNE
Going away? Honey, we just met. Where're you going?

VIVIAN
Paris. I was just accepted to a culinary school there.

LORNE
Aw, well isn't that great? (to audience) How about sending a little good will to our chef of the future. (to Vivian) Aw, that's marvelous. Thank you, honey. (kisses her cheek) And, Vivian, I've only got one thing to say to you:
(singing) Hey Giuchie giuchie ya ya dada
Giuchie giuchie ya ya here
Mocha chocolata ya ya
(belting it now) Creole lady marmalade!

Cut to:

18 INT. BACKSTAGE AT THE TROPICANA - NIGHT
A security guard is watching the stage exit door, keeping a large crowd of Lorne's fans under control. Fred, Gunn, and Angel are in the crowd, waiting to greet Lorne.

FRED
It was just—wow! Wasn't it? I-I mean the laser lights, those Lornette girls, and, hello, 30-piece orchestra!

GUNN
Yeah, but I still don't know why he dissed us during the sing-along. It's just nice to be asked is all.

ANGEL
I don't know. I thought it was a little over-produced for my taste. It's like I told Sammy Davis at the Sands. When you, Frank, and Dean are the meal, you don't need the trimmings.

GUNN
Hold up. You knew the Rat Pack?

ANGEL
Know 'em? No. I met 'em once. Twice. For drinks. Maybe it was three times. Hey, you know, I did have a life before you guys came along.

FRED
So, do you know what you're gonna sing?

ANGEL
Sing?

FRED
For Lorne? So he can read you.

ANGEL
Hey, you know, we don't have to do that right away. We just got here. Hey, who's up for some blackjack?

Angel starts to walk away, but Lorne comes out of the stage door, and the crowd goes wild.

LORNE
(to crowd) Hi! Hey, how are you?

FRED
Lorne. It's us!

LORNE
(still generic) Hey, love ya!

FRED
We love you t— Wait. That was him being superficial, wasn't it?

ANGEL
W-wait! Hey, Lorne, wait!

GUARD
Hold it, pal.

The security guards block Angel as Lorne walks away down the hall without acknowledging any of his friends. Angel tries to go after Lorne, thinking maybe he didn't realize they were there.

ANGEL
Oh. Easy, OK. I know him. I just want to say hello.

GUARD
You and everybody else, pal.

Cut to:

19 INT. HALLWAY NEAR LORNE'S DRESSING ROOM AT THE TROPICANA - NIGHT
A bodyguard is escorting Lorne back to his dressing room.

BODYGUARD
Who were your friends?

LORNE
What friends? Oh, there just some old fans of mine.

Lorne's dressing room has a double door made of oak, and each door has a sparkling green star on it that says "Lorne". The dressing room is being guarded by two additional men, who open the door so Lorne and the bodyguard can enter.

Cut to:

20 INT. LORNE'S DRESSING ROOM AT THE TROPICANA - NIGHT
Lorne is brushing his hair at his vanity table and lighted mirror. A Lornette girl brings him a shot glass filled with vodka.

LORNE
Aw, thanks, kitten. Thank you.

The girl leaves, and Lorne swigs the shot. He gets up and is taking off his blazer, when a man comes into his room. Lorne pours himself a martini and turns to face him.

MAN
Excuse me, Lorne, I don't wanna disturb you, but I have to tell you that that was—(delicious gesture) mwa! Brilliant! You are—well, there just aren't words to— Yes, genius! That's what you are, a consummate—

LORNE
I'm kinda tired right now, Lee.

LEE/MAN
Oh, right, of course. Who wouldn't be? The show you put on. When you're out there giving a hundred, a hundred-fifty percent. Ah, two hundred, easy. And that is why you are the king, baby. And I am just so lucky to have a talent like yours headlining at my casino. Look, I don't want to take up any more of your valuable time—

While Lee was talking, the bodyguard took out a piece of paper from a folder, and holds it out for him.

LORNE
Yeah, but, can't we just do this later? (sips his martini)

LEE
Ah, gee, I'd love to, Lorne. But you got another show to prepare for, and I've got things to do.

LORNE
Yeah, but later would be just so much better.

The bodyguard punches Lorne hard in the stomach, and he doubles over in pain. Lee gets in his face threateningly.

LEE
I think now is a good time. Or should we pink slip another girl from your act?

Lorne's upset, and acquiesces. He sits on the couch in his dressing room and points to the paper, which turns out to be a seating chart for his showroom.

LORNE
Guy in the striped tie down front on the end, (sighs) two term Nevada senatorship in twelve years. Uh, green sweater boy, table twelve, gonna write himself into a Pulitzer. The girl over here in the blue—Vivian, chef of the future. Gonna have three five-star restaurants in the next decade.

LEE
What else?

LORNE
(shakes head) That's it. That's it. That's all. (leans back)

LEE
OK, well, that's terrific. (pats Lorne's knee) You're a prince. (stands and walks toward the door) Now, if there's anything else that my staff can provide for your comfort, just say the word. (presses remote control) Have a terrific second show.

As Lee walks out, prison bars close in front of the double-doors, apparently triggered by the remote control. Lee walks away, leaving Lorne trapped inside his dressing room.

Fade to black.

ACT II:
21 INT. WESLEY'S APARTMENT - NIGHT
A man is looking over paperwork in Wesley's apartment. Wes is on the phone pacing.

WESLEY
No, I'm working late as well. It's fine. (laughs) Sorry to disappoint, Lilah, but I am not waiting at the door with a scowl and burnt pot roast. (laughs) Well, if your lot can have the world destroyed by midnight, we could still— (call waiting beeps) Dammit, hold on. (flashes phone) Price here. One minute. (to his guest) Can Emile put all that together for me?

DELIVERY GUY
It's a pretty funky package. Wouldn't be cheap.

WESLEY
I don't need it to be cheap. I need it to work.

DELIVERY GUY
Yeah, I suppose. Yeah.

WESLEY
(to phone) Go. (pauses) Yes, we'll bloody well take Angel's clients if he's out of town. Call me back with the details in twenty minutes. (flashes phone) Sorry, Lilah, midnight might not be— Uh-huh. Oh, you did? That is my favorite pair. Are you sitting at your desk? Take them off. (to guest) Why are you still here? (guest leaves, then to phone) No, not after your meeting. Now. Pretend you dropped your pencil. (sits down) Very good. Now...

Cut to:

22 INT. CASINO AT THE TROPICANA - NIGHT
Gunn and Fred are sitting at the blackjack table talking to Angel, who is standing behind them.

GUNN
Angel, come on, sit down. Relax. Play a few hands.

ANGEL
I don't get it. Lorne knows we're here. Why hasn't he contacted us by now?

FRED
Maybe he's just tired after his performance.

GUNN
Maybe it's hard to see us common folk from way up on high.

FRED
Huh?

GUNN
Success. Makes you forget the little people.

FRED
Oh, I don't believe that. Not Lorne.

A Lornette walks by and catches Angel's attention.

GUNN
You saw the way my man dissed us. It happens. (to dealer) Hit me.

Angel watches the Lornette go up to Vivian, the girl from Lorne's audience earlier.

LORNETTE
Congratulations.

She hands Vivian a green chip that reads "Spin To Win," and the chip glimmers for a moment when it's placed in her palm.

VIVIAN
I don't understand. I won something?

LORNETTE
The chance to play our million dollar Spin-To-Win. It's an exclusive game we have here at the casino as a promotion.

VIVIAN
Wow. So I could win a million dollars?

LORNETTE
(nods) Could change your life. Just show the man over there your chip, and he'll admit you into the game room.

The Lornette points to a guarded door with a life-size cardboard cutout of Lorne with a martini. A text bubble over his head says, "Have to play to win, pussycats," and there's a two-foot diameter chip over his chest that says "Million Dollar Spin To Win."

VIVIAN
Thank you.

Vivian heads off to the game room, and the Lornette starts to leave. Angel walks up to her.

ANGEL
Excuse me.

LORNETTE
I'm not a waitress, sir.

ANGEL
I know. Uh, you were in the show with Lorne

LORNETTE
Uh-huh.

ANGEL
I was just wondering if you can get this note to him for me.

LORNETTE
Oh, I'm sorry. I can't do that.

ANGEL
It's OK. See, I'm an old friend of his and he'd want to know I was here. If you could just get this note to him for me, I'm sure he would appreciate your help. (smiles flirtatiously) I know I would.

LORNETTE
(blushing) I'll see what I can do.

She walks away, and Angel eyes the guarded door. Then he walks around the casino, watching people. He notices that people are acting strangely numb, distant, like they're just going through the motions of gambling without enjoying it. People are dropping coins in the slot machines, pressing the button, pulling the lever, etc. very methodically, without so much as a change of expression or position.

The camera angle changes so that the view is looking down on Angel and the casino from above.

Cut to:

23 EXT. HIGHER DIMENSION - NIGHT
Zoom up through clouds to show Cordelia's face, bathed in soft blue-white light.

CORDELIA
You're picking up on it, too, aren't you, Angel? Somethings wrong with those people. They could probably use your help. So that's got me wondering... where's that keen sense of perception as far as I'm concerned? What am I, out of the range of your super-vampire senses? Angel!

Cut to:

24 INT. CASINO AT THE TROPICANA - NIGHT
Gunn and Fred are sitting at the blackjack table talking. Fred's got a substantial stack of chips in front of her, while Gunn has only one chip left.

DEALER (O.S.)
Blackjack. Congratulations.

FRED
I'm feeling really bad about this.

GUNN
Oh, don't feel guilty, babe. If I had your head for numbers, I'd be counting cards too.

FRED
No, I mean about Lorne acting weird with us.

GUNN
The guy's on some old star trip, man. Who needs him?

Angel walks up behind them and stands a few feet back.

FRED
Angel does. I'm worried about him, Charles. (looks back at Angel) OK, I know he was right to send Connor away, but with Cordelia gone, the loneliness must be unbearable for him.

GUNN
The man's had to bear a whole lot more than that over the years, so Lorne or no Lorne, I think this trip idea is gonna do Angel a world of good.

FRED
I hope so.

Two red-coated security guards come up to Angel and quietly escort him out of the casino without Fred or Gunn noticing.

GUNN
It's gonna be fine.

FRED
Well, maybe you're right. (beat) I just wish we knew what was going on with Lorne.

GUNN
Well, let's find out.

FRED
What? Now?

GUNN
If it'll make my honey feel better, put her mind at ease, my fun can wait.

FRED
It's because you're out of chips, isn't it?

GUNN
Yeah.

FRED
Where'd Angel go? He was standing right there a second ago.

GUNN
Wherever he is, I bet he's having a whole lot better luck than me.

Cut to:

25 EXT. CASINO AT THE TROPICANA - NIGHT
Angel's been thrown against a wall. It looks like the security guards are beating him up after throwing him out of the casino. They are punching him repeatedly, throwing him against the wall, on the ground, and kicking him.

GUARD
Hey, you just don't give up, do you? We don't cotton to stalkers around here, freak. Don't even think about coming back to this casino, 'cause we're gonna remember your—

Angel stands up and goes into vampire face.

GUARD
—face.

ANGEL
Hey, lemme give you a few more things to remember me by.

Back to human face, he punches each guard in the face, and knocks them out.

ANGEL
This place was so much friendlier when the mob ran it.

He turns to walk back, when he bumps into a girl walking out of the casino.

ANGEL
Sorry—

He recognizes the girl. It's Vivian, walking in a trance. She doesn't stop after he bumped her, but keeps walking, out into oncoming traffic. A taxi almost hits her, but Angel pushes her out of the way in time.

TAXI DRIVER
Idiot!

ANGEL
You all right?

VIVIAN
(nods) Fine.

ANGEL
Where were you trying to go?

VIVIAN
(holds up a casino cup) I ran out of quarters. I need more quarters. Have to play to win.

Cut to:

26 INT. HALLWAY NEAR LORNE'S DRESSING ROOM AT THE TROPICANA - NIGHT
Gunn and Fred are just around the corner from the doors to Lorne's dressing room. They are whispering to each other and peeking around the corner, assessing the situation. The guards are talking in the background.

GUNN
Man, heads of state don't get this much security. (beat) Something's starting to seem a lot not right about this.

FRED
That's what I've been saying, only with better grammar. Should we find Angel?

GUNN
(both peek around the corner) Well, we're never gonna get past bruisers one and two over there without a fight.

A Lornette walks out of a nearby dressing room, past Fred and Gunn. They look at each other.

Cut to:

27 INT. HALLWAY NEAR LORNE'S DRESSING ROOM AT THE TROPICANA - NIGHT
Shot of a door labeled "Dressing Room." A Lornette walks out of the door and up to the guards in front of Lorne's room. She's carrying a tray with a martini.

GUARD #1
Whoa. What's this? He already got his drink.

The Lornette has a deer-in-the-headlights look. It's Fred, dressed up as a Lornette, complete with striped stockings, black lacy teddy, red demon horns, and green skin. She smiles big and pretends to be a coy ditz.

FRED
Uh, yeah he— He did. Right. I-I know. They told me—I mean, they sent me to...

GUARD #1
Oh, I get it. A little pre-show diddle for the green guy, huh?

FRED
(nervous and confused) What? Diddle? I'm what? (laughs)

GUARD #1
Oh, don't be nervous. The demon, he doesn't bite. Yeah, not with his mouth anyway. (guards laugh)

Fred starts to go by them into the room, but a guard stops her.

GUARD #2
Wait a minute. (Fred stops, Gunn watches nervously from down the hall) You missed a couple of spots on your neck and behind your ear. You might want to fix that before you go out on stage.

FRED
Oh, right, 'cause—'cause that would have been really embarrassing.

Cut to:

28 INT. LORNE'S DRESSING ROOM AT THE TROPICANA - NIGHT
Fred walks into the room, looking around nervously. As she walks by him, Lorne swings down at her with an empty bottle, but catches himself just before hitting her in the head. She gasps.

LORNE
Oh, I'm sorry, peach pie. I thought you just might have been—

FRED
Your diddle buddy?

LORNE
My what-le what? (suddenly recognizing her) Oh, F-Fred? Winifred? Oh, hey, hallelujah. (hugs her) Oh, sweet cheeks, you don't know the hell I've been through.

FRED
(looks around his luxurious suite) Uh-huh. It looks like real torture.

LORNE
Yeah, well it took you heroes long enough to rescue me. (they go to the couch)

FRED
Frankly, Lorne, we weren't aware you needed—(he stops her from sitting on his fuzzy blue coat) rescuing.

LORNE
Weren't aware? I told you.

FRED
When?

LORNE
Well, every time you called me, I kept asking about Fluffy.

FRED
Oh, I thought you were just using some sort of show-business catch phrase I wasn't hip enough to get. Who's Fluffy?

LORNE
Fluffy. Fluffy the dog. The dog you don't have. The universally recognized code for "I'm being held prisoner. Send help!"

FRED
Oh. OK. I'm hip now. Who's holding you prisoner?

LORNE
Oh, the creep who owns this place. Lee DeMarco. Well, he used to be some second-rate lounge magician until he got his hands on something legitimately mystical. Yeah now he's a first-rate psychopath, and he's using me to destroy people's lives.

FRED
Using you how?

LORNE
There's this game—

Cut to:

29 INT. SPIN-TO-WIN GAME ROOM AT THE TROPICANA - NIGHT
There is a roulette-style wheel spinning. An operator is standing behind the wheel, overseeing its use. Guests are sitting at the table, with bets placed on the table before them.

GAME OPERATOR
I told you, sir, you can't come in here. This is a private game, by invitation only.

A security guard tries to escort Angel out of the room, but he grabs the man's forarm, twists and breaks it, and pushes him to the ground.

GAME OPERATOR
Sir, there is a game in progress. You will have to leave.

LEE
(emerging from the shadows) No. It's all right.

GAME OPERATOR
But, Mr. DeMarco, the wheel is already spinning.

LEE
I know. Let him play.

Lee tosses a chip to Angel, who catches it.

ANGEL
I'm not here to play games. (flips the chip onto the table dismissively) I wanna know what happened to a girl who came in here.

The chip landed on the "Dollar" slot, but moves on its own to a circle.

LEE
We get a lot of girls in here. Can you be more specific?

ANGEL
I don't think I need to be. It's not just her, is it?

LEE
I'm sure I don't know what you're talking about.

ANGEL
Maybe I can jog your memory with a little—

GAME OPERATOR
House wins! Thank you for playing. (hands out cups filled with quarters) Complements of the casino.

As soon as the Game Operator declared the house a winner, Angel's face goes expressionless. He's trying to figure out what he was doing there, or he seems a little lost.

LEE
I invite you to take advantage of our slot machines. (pats him on the shoulder) Good luck.

ANGEL
Thanks.

Angel and the others walk out of the room complacently with their cups of quarters.

Fade to black.

ACT III:
30 INT. HALLWAY NEAR LORNE'S DRESSING ROOM AT THE TROPICANA - NIGHT
Fred screams and comes out of Lorne's dressing room frantic—and a little overly dramatic. She puts her hands over her face and leans against the wall. The guards just stare at her, not knowing what to do.

FRED
Ahh! Oh my God! It was horrible. He-he attacked me with these, um, laserbeams that—that shot out of his horns, and— and he escaped. He's gone!

GUARD #1
There's no other way out.

FRED
Right. No. 'Cause, 'cause he went through some sort of of demon metamorphosis thing, and, and he spit out his entire skeleton like, like— (mimics throwing up) Like that, and then he just— He slithered away. Down the drain. In the sink. In the bathroom. Hurry!

GUARD #1
Security One, we have a Code Green. Repeat: Code Green.

The guards go into Lorne's dressing room to investigate. Meanwhile, Gunn runs up to Fred and Lorne sneaks out of the dressing room, wearing a long tan raincoat and a black brimmed hat.

GUNN
Somebody wanna give me the lowdown?

Gunn grabs a tasseled tieback off a nearby curtain and starts to tie the doorknobs together.

LORNE
Later. Suffice it to say we're dead if we don't get our fannies out of dodge.

GUNN
Good enough.

They run off down the hall with muffled sound from the dressing room of the guards trying to escape. Fred throws her demon horns on the ground as she runs away.

LORNE
We need the big guns. Where's Angel?

Cut to:

31 INT. CONTROL ROOM AT THE TROPICANA - NIGHT
At first glance, this room looks like a security headquarters, with security monitor screens covering every wall. But there are also numerous business desks and a scrolling message board similar to a stock ticker. Several agents are working the phones at their desks while Lee supervises. The bodyguard guy from Lorne's dressing room earlier walks up to Lee, concerned.

BODYGUARD
You're gonna wanna see this. (hands Lee a report) This is what we got from our party crasher. The demon's friend.

LEE
(reading report) A vampire?

BODYGUARD
With a soul.

LEE
Well, now. (points to report) This is interesting.

BODYGUARD
Yes, sir. Among other things, he's positioned to be a major player in the Apocalypse.

LEE
Was, you mean? Have our brokers get the word out on this, and, uh, you might want to put a call in to that weirdo law firm in L.A.

BODYGUARD
Mr. DeMarco's. (looks concerned)

Cut to:

32 INT. CASINO AT THE TROPICANA - NIGHT
Gunn, Lorne, and Fred are walking purposefully through the casino. Fred is wiping off her green makeup and Lorne is watching out for security guards. Gunn finally finds Angel sitting at a slot machine, mindlessly putting in quarters.

GUNN
(urgently) Angel. Where ya been?

ANGEL
(calm and distant) Here. I was there before (points) and now I'm here.

LORNE
I think company's coming, kids, and I don't mean my Aunt Gert.

GUNN
Look, there's big bad going down. We gotta get Lorne outta here. Think you can slow 'em down?

ANGEL
(looks at Gunn) OK. (looks back at slot machine)

GUNN
Gimme your car keys. (Angel gets keys from his pocket without taking his eyes off the slot machine) Hold 'em off as long as you can. I'll swing the car around, pick you up at the end of the block in front of the Nugget. OK?

ANGEL
OK. (puts another quarter into the slot machine as they walks off) Good luck.

Angel stands and moves over to the next slot machine, where he sits down and continues playing.

Cut to:

33 INT. CASINO AT THE TROPICANA - NIGHT
Gunn, Fred, and Lorne are walking through the casino toward an exit. Gunn punches a guard in the face, and they continue walking.

Cut to:

34 EXT. GLITTER GULCH SHOPPING CENTER - NIGHT
Gunn, Fred, and Lorne exit the casino and end up in a shopping center full of people. Elvis music plays "Viva Las Vegas" over the loud speaker.

GUNN
Where the hell are we?

LORNE
Oh, wrong exit. This is Glitter Gulch.

GUNN
Which way's the car?

FRED
(looking around, confused) Oh, I-I think it's back this— (sees guards looking for them, and immediately she turns away) Nevermind.

Fred, Gunn and Lorne try to evade the guards. When it seems safe again, Lorne speaks up.

LORNE
Go.

They push their way on through the crowd.

GUNN
You said this DeMarco guy is destroying lives. How?

LORNE
By taking 'em.

GUNN
By killing people?

LORNE
No, worse, muchacho. (shot of Lorne singing with Vivian) He's been using me to read members of my audience. Find those with what he calls valuable destinies: power, wealth, fame, yadda yadda yadda. Then the ones I pick—they get chosen to play this "Spin To Win" game. (shot of Vivian with the chip in her hand) Only it's not a game. It's a big scamola. (shot of Vivian and others at the table while the wheel spins) Then their destinies are imprinted on the chips and that old black magic wheel's tricked out to never pay off.

GAME OPERATOR
House wins! (gathers chips from table into a collection bin)

LORNE
The house always wins, and everybody loses: their futures, their destinies... (shot of scrolling ticker board in control room) They get offered up to an extremely black global market and sold to anyone willing to pay big money to change his or her life.

FRED
Futures trading.

LORNE
Can't get any more literal than that, crumb cake.

FRED
What happens to 'em? Those people?

LORNE
Uh, nothing. Nothing happens to 'em, or will. (shot of casino, zooming in towards the slot machines) They got no purpose, no direction. Unable to accomplish or succeed at anything ever again. Most never leave here. (shot of Angel, still sitting at the slot machines) Some never get out of the casino. They just sit there shoveling coins into slot machines that never pay off, like zombies or—

GUNN
(they stop walking) Angel! They got him.

FRED
Uh-oh.

GUNN
Yeah, I'd say that's a pretty big uh-oh.

FRED
No, that uh-oh. (points)

There are guards walking straight toward them from front and behind.

FRED
What now?

GUNN
Now we do that fighting for our lives thing we do.

LORNE
Yeah, or—Or I do this.

Lorne finds a nearby microphone and sings a very high pitched note into it, causing light bulbs everywhere to explode. Chaos ensues, and with people running every which way, the guards lose track of them.

Cut to:

34 EXT. OUTSIDE THE GLITTER GULCH SHOPPING CENTER - NIGHT
Having escaped to the Fremont Street Experience, Fred, Gunn, and Lorne stop to catch their breath in front of the Red Barn martini bar.

FRED
That was... brilliant, Lorne. I may never hear my upper registers again, but nice work.

GUNN
Yeah, great work. How you sold Angel out.

FRED
(softly) Charles...

GUNN
Boy, DeMarco must have wet his pants when you told him what a ripe destiny that was for the pickings. A champion to save the world or destroy it.

LORNE
You really believe I'd do that?

GUNN
I don't know, Lorne. I don't know why you did any of it. What, you were living so large, blaring Tony Bennett so loud in that sweet suite of yours, you couldn't hear your conscience screaming at you!

FRED
Charles, it doesn't matter.

GUNN
It does to me. I wanna know, Lorne. Why didn't you just say no to that piece of—

LORNE
I did! The first time he asked me to, of course I refused. (beat) So he blew a girl's brains out right in front of me. And he said that's what I could expect every time I said no.

GUNN
Sorry.

LORNE
No more than I am, slick. (sighs)

Cut to:

35 EXT. STREET IN FRONT OF THE TROPICANA - NIGHT
Gunn's driving Angel's car, with Fred in shotgun and Lorne in the back seat. Gunn stops the car in front of the Tropicana and puts it in park.

GUNN
OK, as soon as I find Angel, I'm bringing him right out. (gets out of the car) Better leave the engine running in case there's a posse behind us.

FRED
(scooting over behind the wheel) But—

GUNN
I'll be careful. (runs into the casino)

FRED
(to Lorne) But what about his destiny. Angel's. We can't leave without getting it back.

LORNE
Yeah, well...this is Vegas, sunshine. Generally speaking, you lose here, you don't get it back.

Cut to:

36 INT. CASINO IN THE TROPICANA - NIGHT
Gunn walks up behind Angel, who's still sitting in front of the slot machines.

GUNN
Angel.

After waiting a second to finish his turn on the machine, Angel turns toward him, his face still expressionless.

GUNN
You... you know who I am, right?

ANGEL
Gunn.

GUNN
That's right. And I'm your friend.

ANGEL
I know. I'm not stupid. (turns back to the slot machines to continue playing)

GUNN
Yeah. OK. Angel, something's happened to you. (walks around to face Angel)

ANGEL
Oh, I got two cherries.

GUNN
What?

ANGEL
I got two cherries. If I get another one, I get my quarter back.

GUNN
You can't, Angel. (grabs Angel by the upper arms and shakes him) Listen to me. There's been a casino heist, only you're the heistee. They jacked your destiny. Now we gotta find a way to fix it, but until then, we gotta get outta here.

ANGEL
(turns back to the slot machines) Have to play to win.

GUNN
(grabs Angel's arm and starts to walk away) Game's over. We're going now.

They turn and see the bodyguard followed by Fred and Lorne, who are being held by guards.

BODYGUARD
As a matter of fact, you're not.

The guards grab Gunn and escort him away somewhere with the others. Angel isn't taken, but sits back down to the slot machine.

GUNN
Angel...

Angel, still expressionless and unphased, starts putting quarters into the slot again.

Fade to black.

ACT IV:
37 INT. CONTROL ROOM THE TROPICANA - NIGHT
Lorne, Fred, and Gunn are brought into the control room, where Lee is waiting for them, sitting at his desk in a leather chair with his feet on the desk.

LEE
Lorne! I am so relieved. I was afraid that something terrible might have happened to you. Missing your second show like that. All those poor, disappointed people. All I could do was refund their money and comp their rooms for the inconvenience. And, my, my, what an inconvenience it was for all of us.

LORNE
Yeah, yeah, OK, Lee. OK. White flag's up. You got me. Grind your organ, I'll be your monkey. (leans onto desk) But you'll get nothing from me if you hurt anyone else. I swear it.

LEE
Lorne, sweetie. You worry too much. I promise, you will be the only one hurting. Your friends will be dead so quick they won't feel a thing.

Cut to:

38 EXT. HIGHER DIMENSION - NIGHT
Show Cordelia's face, bathed in soft blue-white light.

CORDELIA
Oh. That's just great. I mean, what's the point of being an all-seeing powerful whachamawhoosit if I'm not allowed to intervene? My friends are gonna die. I mean, what am I supposed to—Angel. (shot of Angel playing slots) God, look what they've done to you. If I could just get you into that room, maybe— Think, bubblehead. How do I—

Cut to:

39 INT. CASINO IN THE TROPICANA - NIGHT
Angel's still playing the slot machines, staring at the three wheels spinning in front of him. They land on "Double Diamond", "Double Diamond", and "7". He spins again, and it lands on "Double Diamond", "Double Diamond", and just one notch under a third "Double Diamond". Angel looks down and his cup of quarters is empty. There's a shot of Cordelia in the higher dimension, and suddenly the third wheel slips down a notch, landing on "Double Diamond", making him a winner, with three "Double Diamonds" in a row. The slot machine makes a siren noise and lights up, declaring him a winner to the entire casino. People gather around to check it out.

Cut to:

40 INT. CONTROL ROOM THE TROPICANA - NIGHT
Resume conversation between Lee, Lorne, Fred and Gunn. Lee stands and walks around his desk.

LEE
Take them out in the desert and shoot them. Bring the demon, I'd like him to watch.

Guards start walking Fred, Gunn, and Lorne out of the room. Lee goes over to the desk of one of his brokers to check up on things. The bodyguard walks up to Lee with a concerned face.

BODYGUARD
Mr. DeMarco.

LEE
Not now, Spencer.

SPENCER / BODYGUARD
(gravely) Sir, we have a winner.

Lee looks up at the monitor and sees Angel sitting at the winning slot machine. He's angry and pushes people out of the way to get a closer look.

LEE
(gesturing toward the monitor) That's impossible.

SPENCER
He's won a little over 300,000 dollars. And a car.

LORNE
Pretty good haul for somebody with no destiny, huh?

LEE
(to nearby gawking brokers) What are you doing? You, you, back on the phones. (to guards) And bring me that vampire. Now!

Cut to:

41 INT. CONTROL ROOM THE TROPICANA - NIGHT
Guards bring Angel into the control room. Lee's fuming and pacing. Lorne, Gunn, and Fred are lined up between guards. Angel's still laid back and expressionless.

ANGEL
(casually to his friends) Hi.

LEE
I want answers. (beat) And they better be the right ones, or you're dead.

ANGEL
Uh, I know this room...

Spencer punches Angel in the face.

LEE
I'll-I'll start again. How did you win on the slot machine?

ANGEL
I put a quarter in the slot, and I pulled that little lever. (mimes pulling the lever)

LEE
(steps forward, getting in his face) Are you playing games with me, vampire?

ANGEL
Have to play to win.

LEE
(rolls his eyes, sighs) It was a fluke. A glitch in the machine. There's nothing there. Pay him his winnings—in quarters—and take the others on their desert tour.

A guard pushes Charles and then punches him.

FRED
Leave him alone!

The guard pulls out a gun and sticks it in her face. Angel observes this and goes into vampire face, attacking him.

FRED
Angel!

Angel starts a fight with the guards, and Gunn joins in. Fred even throws a punch or two. The brokers get up and leave their desks to get out of the fray.

LEE
What am I paying you for? Shoot them!

A guard shoots his gun, but hits Spencer instead, knocking him down. Lorne grabs a Billy club from one of the guards and knocks him down with it. Then he sees the "mystical item" that Lee's using, and heads straight for it. It looks like a glowing crystal ball on a pedestal. Lee cuts him off, pleading.

LEE
Ooh! W-wait! No, no, no, no, no! Hey, maybe I went about this wrong. We can still come to terms, right, kid? I mean, it wasn't all bad here, I mean not, not all the time. What's it gonna take? A bigger suite, fewer shows? You got it! What—whaddaya say?

LORNE
Duck. (swings the club at the mystical glowing ball, smashing it)

LEE
No!

Colorful swirls of light rise from the shattered pieces of the crystal ball, and head out toward the casino, making a slight burst of breeze as they go by. Shot of each streak of light heads for a person in the casino, making them glow when it strikes. Vivian, who's sitting at the slot machine, gets hit by a light, causing her hair to blow back. She breathes in deeply, as if startled from sleep. Back in the control room, Angel's light comes back to him. He turns around, smiling and nodding.

ANGEL
This room—there's something familiar.

GUNN
Angel?

ANGEL
You're my friend. I know. I'm not stupid.

Cut to:

42 INT. CASINO IN THE TROPICANA - NIGHT
Shot of Vivian walking by, vivacious again. Angel and gang are leaving the control room, walking back out to the casino on their way out of the hotel.

ANGEL
Oh, now I remember that room! Elvis and Priscilla's wedding reception, 1967. (chuckles) Yes. (claps hands once) All right. It's not that I was you know really invited. They just put me near the dais. I think somebody thought I was in the band. Probably because I was all drunk and surly. (chuckles) They had these little fried peanut butter and banana sandwiches.

Cut to:

43 EXT. HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Fred, Gunn, Angel and Lorne are walking, exhausted and single file, into the hotel back in L.A.

GUNN
OK, no more road trips for at least six months.

FRED
I can't wait for a nice, hot bath.

LORNE
Hey, you OK?

ANGEL
Just thinking. Doesn't make any sense winning on that machine.

GUNN
Maybe DeMarco was right: glitch in the machine.

LORNE
(chuckles) Or maybe Lady Luck was smiling down on you.

ANGEL
Hmm. Lady Luck. I don't know. Just, I don't get why or how I was able to fight when I had no reason to, no destiny.

They stop walking right outside the front door.

LORNE
Well, even without a flight plan, bucko, you're still a stealth bomber. You were fighting for your friends' futures. The people you love are part of your destiny. Nobody can take that away, not even you. Well, listen, I got a lot more insightful bon mots like that, but, um, I've been stuck in a car for five and a half hours, and I gotta pee. Excuse me. (walks away, Angel follows)

GUNN
(to Fred) Hey, so that bath idea? Maybe I can help you with one or two of those hard-to-reach spots.

FRED
Or three. (they giggle)

Cut to:

44 INT. HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Fred and Gunn come inside to see Angel standing there staring.

GUNN
(walks inside with Fred) OK, but three is where I draw the—

Standing just inside the front door, they are shocked at what they see in the lobby. It's Cordelia, wearing a white robe. She turns

Kikavu ?

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jptruelove 
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carine79 
31.08.2021 vers 09h

Nia110617 
07.04.2021 vers 12h

Neelah 
19.02.2021 vers 18h

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