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#407 : Le déluge de feu

 

 

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Lorsque les visions apocalyptiques de Cordelia deviennent réalité, Angel, Wesley, Gunn et Lorne se retrouvent impuissants contre La Bête qui a surgi du centre de la Terre, apportant séisme et pluie de feu sur Los Angeles. Vaincus et blessés, Angel et ses amis réalisent qu'ils ne sont peut-être pas en mesure d'empêcher la fin du monde...

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Captures de l'épisode disponibles

Popularité


3.5 - 6 votes

Titre VO
Apocalypse Nowish

Titre VF
Le déluge de feu

Première diffusion
17.11.2002

Première diffusion en France
24.09.2003

Plus de détails

Réalisation: Vern Gillum

Scénario: Steven S. DeKnight

Guest stars:
Vladimir Kulich (La Bête),
Stephanie Romanov (Lilah Morgan),
Daniel Dae Kim (Gavin Park).

Précédemment dans Angel :

APPARTEMENT DE WESLEY
Wesley parle à Lilah dans le living-room.
Wesley : Je dois partir, en fait.
Après que Fred soit partie, Lilah remarque que le magazine que Wesley lisait est ouvert sur un article intitulé 'Super Symétrie et Sous Espace P-Dimensionnal' par Winifred Burkle.

HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Fred parle à Angel et Gunn dans le hall de l'hôtel.
Fred : J'ai été demandée pour présenter mon article à l'Institut de Physique.

AUDITORIUM DE LA CONFERENCE A L'INSTITUT DE PHYSIQUE
Le vieux professeur de lycée de Fred la présente.
Seidel : Winifred Burkle.
Fred : Merci, professeur.
Lilah entre dans l'auditorium et regarde autour d'elle qui est là. Elle voit Wesley.

BUREAU DU PROFESSEUR SEIDEL
Quand le professeur revient dans le bureau, Fred est horrifié.
Fred : C'était le Professeur Seidel qui m'a envoyée sur Pylea.

LABO A L'EXTERIEUR DU BUREAU  DU PROFESSEUR SEIDEL
Fred a une arbalète pointée sur le professeur Seidel, qui se tient maintenant contre une des tables du labo. Fred a ouvert un portail dans le sol devant le professeur, et il l'aspire dedans. Il s'accroche à la table de labo alors que Gunn arrive dans le labo.
Gunn : Si tu le tues, je vais te perdre.
Gunn brise le cou du professeur, et le pousse dans le portail. Il se ferme derrière le professeur. Fred et Gunn se regardent, essayant de comprendre ce qui s'est passé.

HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Angel, Fred et Gunn viennent juste de découvrir que Cordy est revenue, dans le hall de l'hôtel.
Angel : Cordelia ?
Cordy : Qui êtes-vous ?

HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Cordy est assise dans sa chambre, se regardant dans le miroir. Elle fouille dans ses affaires et trouve une photo d'elle portant Connor bébé à côté d'Angel.

Angel : Elle est juste apparue sans mémoire, sans savoir qui elle est et où elle a été.

HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS :
Angel, Fred, Gunn et Lorne parlent à Cordy dans le hall.
Angel : Chante une chanson.
Gunn : Tu chantes, il voit ton avenir.
Cordy chantant médiocrement : Parce que le plus grand -
Pendant que Cordy chante, Lorne a l'air choqué et retourné.

HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS :
Angel parle à Lorne à la porte de sa chambre.
Lorne : Ce que j'ai vu était brouillé. Le mal arrive, Angel, et il a prévu de rester.

HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS :
Cordy, effrayée, parle à Connor, qui vient juste de la sauver de l'attaque d'un monstre.
Cordy : Tu peux me faire sortir de là ?
Connor lui tend la main, et ils partent ensemble.

RUE DE LOS ANGELES :
Cordy plonge le pieu dans le cœur du vampire avec précision, et le vampire se change en poussière devant ses yeux. Connor se lève, et Cordy courre vers lui pour une étreinte de célébration. Il la fait tourner. Quand il la repose, elle lui fait un bisou innocent, amical et rapide sur la bouche.

Angel : Elle est avec Connor, mon fils.

HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS :
Angel, Fred et Gunn trouvent Lorne attaché à une chaise, bâillonné, avec un gros trou saignant dans la tête. Il est évanoui.
Angel : Wolfram & Hart étaient après ce que Lorne a vu quand elle a chanté.
Fred : Ils l'ont aspiré de sa tête ?
Angel : Combien ils en ont ?
Lorne : Tout.

HALL DE L'HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS :
Dans le hall de l'hôtel, Lorne donne à Cordy une goutte de potion magique de mémoire pendant qu'Angel et Connor regardent. Elle fait une grimace et puis part en courant du hall.
Lorne : J'ai trouvé un sort de mémoire qui garantit de nous ramener notre Cordy comme elle était avant.

COULOIR DE L'HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS :
Cordy s'éloigne, mais Angel vient après elle.
Angel : On était amoureux ?
Cordy : Oui. (s'éloigne)
 

PROLOGUE
 

HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Gunn prend une hache dans le hall pendant qu'Angel descend les escaliers avec Lorne, parlant avec empathie.
Angel : Non.
Lorne : Pourquoi ?
Angel : Non.
Lorne : Pourquoi ?
Angel : J'ai dit non.
Lorne : J'ai dit pourquoi. Maintenant, allons au milieu avec un 'pourquoi non' ?
Angel : C'est trop tôt. (va vers le bureau)
Lorne : Mais elle a retrouvé la mémoire. Tu n'es pas un tout petit peu curieux de savoir si Cordy se souvient de sa petite part de travail en tant que Miss Pouvoir Supérieur. Oh, dis, peut-être quelque chose sur le truc tellement mauvais que Wolfram & Hart a aspiré de ma caboche.
Angel : On doit lui laisser du temps pour d'adapter avant qu'on vienne à elle avec un million de questions.
Lorne : Et pour une ? Une bonne.
Angel : Dans quelques jours quand elle sera plus elle-même.
Lorne à Fred et Gunn : Carillon à tout heure.
Fred et Gunn sont au cabinet d'armes, sortant des armes.
Fred : J'adore.
Gunn : Vraiment.
Fred : On a une affaire.
Angel : Besoin d'aide ?
Gunn : Nan. Une femme à Hancock Park qui entend des apparitions dans sa tuyauterie. Je ne sais pas non plus si je dois prend ma hache ou une ventouse.
Fred et Gunn partent.
Angel : Tu vois ? Des choses pires se passent dans des toilettes hantés, alors laissons un peu d'espace à Cordy. C'est pas comme si la fin du monde allait arriver dans une seconde.

ATTIQUE AU MUSEE D'HISTOIRE NATURELLE
Quelqu'un crie hors écran. Ça vient de la télévision que Cordy regarde. Connor vient dans la pièce avec les mains pleines de nourriture diverse.
Connor : Des chocodiles. Et quelques autres trucs.
Cordy : Quoi ?
Connor va s'asseoir sur le lit : J'ai pensé que tu aurais faim. Tu veux quelque chose d'autre ? Je pourrais -
Cordy : Non. C'est super.
Connor : Qu'est-ce tu regardes ?
Cordy : Un vieux film. Personnes Enceintes ou Mutant Enceinte de Champignons ou quelque chose, je ne sais pas. Je n'arrive pas à m'en souvenir. Je veux dire, je ne me souviens plus parce que j'étais petite quand je l'ai vu, alors c'est un peu flou, mais un flou naturel. (éteint la TV) Ne t'inquiète pas. Je ne vais pas redevenir une Figurine d'Action Cordy Amnésique. (commence à déballer une glace Chocodile)
Connor : Elle était pas si mauvaise.
Cordy : Ouais, un vrai coup de klaxon, aussi, qui panique et qui crie et qui courre partout comme une folle. (prend un morceau de glace) Mmm...je les adore.
Connor : Ouais, je sais.
Cordy : Merci.
Connor : De rien.
Cordy : Pas juste pour la bonté des sucreries. Merci pour... Mon dieu, merci pour tout. Je ne sais pas ce que j'aurais fait sans toi, Connor.
Connor : Paniquer, crier, être folle.
Cordy : Sûrement.
Connor va vers Cordy, s'agenouille devant elle, touche son genou : Tu devrais te reposer.
Cordy : Je vais bien.
Connor enlève tendrement les cheveux de son visage : Tu n'as pas dormi depuis que tu es revenue.
Cordy : Je sais. Chaque fois que je ferme les yeux, je...
Connor : Quoi ?
Cordy :  …le vois. Quelque chose d'horrible qui se déplace en profondeur, essayant de monter.
Connor : C'est juste un rêve.
Cordy : Je peux sentir le sang de tous les gens qu'il va tuer, sentir la chair brûlée.
Connor : Ca va. Tu es en sécurité avec moi.
Cordy : Personne n'est en sécurité. Tu ne comprends pas ça ? Ca arrive, et personne ne peut l'arrêter. Je voulais avertir Angel, mais les mots ne voulaient pas sortir. Pourquoi je ne peux pas lui dire ? Je le sens. La chose dans mes rêves...C'est réel, et c'est presque ici.
Connor se lève. Quand Cordy lève les yeux, il y a un démon bestial qui se tient devant elle là où était Connor.
Bête : Je sais.
La Bête attrape sa gorge, et Cordy halète, se réveillant de son rêve. Connor arrive en courant dans la pièce, venant vers elle.
Connor : Qu'est-ce qu'il y a ?
Cordy : Oh, G -
Connor : Tu vas bien ? Cordy !
Cordy sanglote et se penche sur Connor, qui met ses bras autour d'elle.

HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS :
Lorne est assis au bureau, parlant au téléphone.
Lorne : Des serpents ? Uh-huh. Et ils sortent de votre quoi ? Ok, ok, eh bien ils sont arrivés là d'eux-mêmes, ou c'est une partie de, vous savez, une chose. (rit nerveusement) Non, je ne juge pas. (met le téléphone sur son torse, demande Angel) On se bat avec les serpents ?
Angel est assis sur une chaise dans le hall, astiquant son épée.
Angel : Seulement s'ils sont géants. Ou démons. Ou des démons géants. (se tourne pour faire face à Lorne) Ce sont des serpents démons géants ?
Lorne : Eh bien, à moins que ce type fasse 30 pieds de haut, je pense qu'ils sont dans la variété de jardin.
Angel soupire : Oh. (se lève) Ils pourraient encore être démoniaque. Ils font des bruits bizarres de démons ?

COULOIR DE LA MAISON DU CLIENT
Fred et Gunn sont dans le couloir de la maison, parlant au riche client qui la possède. C'est une jolie femme blonde dans la trentaine.
Femme : Les bruits sont horribles. Les martèlements, les grognements - c'est impossible de dormir la nuit.
Gunn : Depuis combien de temps ça dure ?
Femme : Euh, une semaine, peut-être.
Fred : Bien. Si c'est hanté, plus longtemps le spectre occupe un endroit, plus c'est dur de les convaincre de partir.
Gunn : Ouaip, Casper fait affaire avec les grands garçons maintenant. On est vraiment persuasifs.
Femme : Faites tout ce que vous pouvez pour cette horrible pièce. Je serais dans la cuisine. (s'éloigne rapidement)
Gunn à Fred : Tu es prête ?
Fred : C'est pas une réponse acceptable ?
Gunn : Dans ce business ? Toujours.
Avec la hache en place, Gunn ouvre la porte.

SALLE DE BAIN DE LA MAISON DU CLIENT :
La salle de bain est immense et décorée avec luxure. Il y a une immense baignoire à l'arrière de la pièce, de riches cabinets en bois, et des éviers doubles.
Gunn siffle et regarde autour de lui : Punaise, regardez moi cette pièce.
Fred : Une famille de quatre personnes pourrait vivre dedans.
Gunn : Avec une chambre pour l'Oncle Laruel. Mec, des éviers en marbre, un jacuzzi, un bidet...(souriant) c'est le genre d'endroit où je nous vois toute la journée.
Fred timide : Ouais.
Gunn : Eh bien, j'ai pas dit demain.
Fred : Je sais, je -
Gunn : C'est juste, ça serait une belle journée. C'est tout.
Fred : Charles - (des grondements de tuyaux) Ok, c'est pas un bidet.
Gunn : D'où ça vient ? (commence à regarder autour de lui)
Fred : Hum, de partout. Peut-être qu'on aurait du ramener un prêtre.
Gunn écoute à côté de l'évier : Ou un Drano consacré. Je crois que ça s'est arrêté.
L'armoire à pharmacie avec miroir se brise au-dessus de l'évier, révélant des rats. Il y en a partout maintenant. Des douzaines dans le cabinet, arrivant de l'égout, dans la baignoire dans le sol.
Fred : C'est pas des fantômes. C'est définitivement pas des fantômes.
Gunn : Eh bien, ils vont le devenir.
Fred essayant de sortir par la porte, mais elle ne veut pas bouger : Ca ne s'ouvre pas. (cri)

COULOIR DE LA MAISON DU CLIENT :
Fred et Gunn ouvrent finalement la porte et retournent dans le couloir. Gunn enlève sa veste au cas où il y aurait encore des rats dessus. Fred l'inspecte.
Gunn : Enlève les. Enlève les.
Fred : Tu vas bien. Tu vas bien. (sortant, vers la femme) Hum, vous devriez chercher un exterminateur.
Gunn : Ou juste faire brûler l'endroit.
Fred : L'un ou l'autre.

APPARTEMENT DE WES
Wesley rentre dans son appartement, trouvant Lilah.
Lilah :  Dure journée au bureau ?
Wesley : J'ai eu pire.
Lilah : Qu'est-ce qui s'est passé ?
Wesley : Des insectes.
Lilah : Géants ?
Wesley : Fourmillant. Pourquoi tu es habillée comme ça ?
Lilah est assise à son bureau à côté de la fenêtre. Elle s'est fait deux nattes avec des flots bleus, elle porte des lunettes, une jupe courte, une chemise blanche et un cardigan bleu. Elle balance ses pieds comme une écolière qui joue les timides.
Lilah avec l'accent du Sud : C'est pas ce que tu aimes ? Intelligente et une petite -
Wesley roule des yeux : Lilah…
Lilah avec l'accent du Sud : Oh, oublie cette méchante sorcière. Parlons de moi. Je suis bonne et pure et la science tourne autour de moi, et - et un jour (met ses mains ensemble pour prier) si je prie assez et mange tous mes légumes, je pourrais être dans le vent.
Wesley sourit : Tu as fini ?
Lilah se lève et va vers lui : Ça t’a excité ? La regarder devant tous ces intellos en sachant qu'elle était la plus maligne dans la pièce ? (croise les bras)
Wesley : Ses théories méritent attention.
Lilah : Juste ses théories ? (se rapproche de lui) J'ai vu la façon dont tu l’ as regardé. Oh, allez. Tu crois que je m'intéresse à ton petit béguin ? Soupire autant que tu veux sur la brindille du Texas parce que je sais dans quel lit tu vas grimper à la fin de la journée. (met ses bras autour de son cou) Ou au milieu. (commence à l'embrasser)
Wesley : Tu crois que tu me connais ?
Lilah : Plus qu'elle ne le saura jamais.
Wesley l'embrasser passionnément, et ils vont sur le canapé. Wesley soulève la chemise de Lilah et s'assoie sur le canapé avec elle sur ses genoux, lui faisant face. Elle déboutonne sa chemise, révélant son soutien-gorge rouge. Elle commence à enlever ses lunettes, mais Wesley l'arrête.
Wesley : Laisse-les.
Lilah remet les lunettes, et ils continuent leur affaire…

HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS :
Fred et Gunn arrivent par le jardin en rentrant de la maison de leur client. Ils montent les escaliers, Fred en premier, vers la porte d'entrée.
Gunn : Sales bâtards au nez rose. Je peux encore les sentir grimper sur moi.
Fred : Je vais prendre un long bain et me frotter jusqu'à ce que ma peau arrête de s'agiter.
Gunn excité : On peut avoir des bulles ?
Fred se tourne pour lui faire face : En fait je pensais à prendre un bain calme seule.
Gunn : Oh. Ouais, ok.
Fred : C'est juste que - la baignoire n'est pas si grande...(rit nerveusement) Oublie ça. On se serrera.
Gunn : Non, non, vas-y d'abord. J'en prendrai un plus tard.
Fred soupire : Est-ce qu'on peut ne pas faire ça ?
Gunn : Tu veux dire avoir une conversation qui en dit long de la manière dont deux personnes qui s'aiment sont supposées en avoir ?
Fred baisse les yeux : Bien. On fera ça.
Gunn : Fred, qu'est-ce que tu veux de moi ?
Fred : Rien.
Gunn : Ouais, c'est vraiment clair.
Fred : C'est pas ce que je voulais dire.
Gunn : T'es sûre ? On ne parle pas. On dort aux côtés opposés du lit. On s'est même pas touchés depuis -
Fred (ils baissent tous les deux les yeux, évitant de se regarder) : Depuis qu'on a tué le Professeur Seidel.
Gunn : Non, depuis que je l'ai fait.
Fred : Pour moi.
Gunn : Je ne pourrais pas te laisser porter ça.
Fred : Ce n'était pas ton choix.
Gunn : Fred, ce n'est pas qui tu es. Ce n'est pas dans ton cœur.
Fred : Mais c'est dans le tien ?
Gunn : Maintenant ça l'est.
Fred commence à pleurer et redescend les escaliers : Je suis désolée.
Gunn : Fred !
Fred quitte le jardin, Gunn ne suit pas, mais la regarde juste partir.

HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS :
Angel inspecte les armes dans le cabinet d'armes. Lorne travaille aux téléphones au bureau. Ils sonnent tous en même temps, plus vite qu'il ne peut répondre.
Lorne au téléphone : Non, non, ce n'est certainement pas normal pour un garçon de ton âge. Ecoute, on t'enverra quelqu'un dès qu'on pourra. Juste, hum - ne le pousse pas. (raccroche)
Gunn entre dans le hall, et tend la hache à Angel.
Angel : Hey. Comment ça s'est passé ?
Lorne : Où est Fred ?
Gunn : Mal. Dehors. (le téléphone sonne) Je prends.
Lorne : Je te bénis toi et tout ton corps. (tend le bloc de messages à Gunn)
Gunn au téléphone : Angel Investigations. Uh-huh. Et quelle est la nature de votre manifestation ?
Lorne va chez Angel : Le business est vraiment bourdonnant, hein ?
Angel : Ouais, on peut le dire, je pense que, c'est dû à mon retour. Tu crois que je devrais les laisser par ordre alphabétique, ou les ranger selon les dégâts qu'ils causent ?
Lorne : Les dégâts. La nomenclature sort du portail quand, euh, l'entaille est prête.
Angel : C'est encore bon de savoir à quoi tu sers. Je veux dire, et si je me bats avec un Glurgg, et que je demande un Khopesh pour le finir.  Qu'est-ce que tu me jetterais ?
Lorne : Euh, un torchon. Les Glurggs sont fait de 90 % de pus. Ouais, euh, sans parler des fluides gluants, peut-être qu'on devrait demander de l'aide pour le bureau. Une certaine personne avec une bonne compréhension des dimensions supérieures. Et pourrait me dire ce qui a été aspiré hors de ma tête. Hum, son nom commence par un 'C'.
Angel lève les yeux : Connor.
Lorne : Non, je me penchais plus vers un muffin d'amour guilleret, mais - Oh. (voit que Connor est entré dans le hall)
Angel : Hey.
Connor : Hey.
Angel : Ca va. Le sort a disparu. Merci de ne pas me laisser blesser Cordy.
Connor : Eh bien, je ne sais pas, elle t'aurait sûrement embroché. Elle est vraiment rude.
Angel : Ouais, c'est vrai.
Connor : Elle est chez moi, maintenant. Tu le sais, non ?
Angel : Ouais, c'est bien. Elle a besoin d'un endroit où elle se sent en sécurité. Ça lui donne la chance de faire aboutir les choses. Quelques jours, et tout redeviendra comme avant.
Connor : Tu devrais lui parler.
Lorne : Oh, alléluia.
Angel : Maintenant c'est pas un bon moment. Après tout ce qu'elle a traversé, la dernière chose dont elle a besoin -
Connor : Papa, s'il te plait ?

ATTIQUE AU MUSEE D'HISTOIRE NATURELLE :
Cordy regarde loin de la porte quand Connor et Angel entrent dans la pièce.
Cordy soupire : Je vais le tuer.
Angel va vers elle, Connor reste derrière : Il s'inquiète juste pour toi. On s'inquiète tous.
Cordy : C'est le ‘nous’ royal, ou le populaire ?
Angel : J'ai toujours voulu être prince. (s'assoie à côté d'elle, tient sa main) J'ai entendu dire que tu naîtras dans ça.
Cordy sourit : Comment tu fais ça ?
Angel : Quoi ?
Cordy : Faire comme si tout ne se séparait pas. (Connor sort de la pièce)
Angel : Tu vas bien ?
Cordy : Ca va ici.
Angel : La façon dont tu as quittée l'hôtel -
Cordy : Je sais.
Angel : Est-ce que j'ai fait quelque chose, ou -
Cordy : Oh, Angel...je t'aime. Je t'aimerais toujours. Tu le sais.
Angel : Je ne crois pas qu'on puisse s'arrêter ici.
Cordy : Je le voudrais - plus que tout - mais je ne peux pas. (bouge pour lui faire face) Quand j'ai retrouvé ma mémoire, tout s'est rué à l'intérieur. Sunnydale, déménager à Los Angeles, te rencontrer à nouveau. Je voulais te le dire, mais c'était beaucoup trop.
Angel : Me dire quoi ?
Cordy : Ce que je me suis souvenue quand j'étais un être supérieur.  Je me souviens de t'avoir vu - ton passé - quand tu étais Angelus.
Angel : Je n'ai jamais essayé de cacher qui j'étais et ce que j'ai fais. Tu le savais déjà.
Cordy : Le savoir c'est différent que de le vivre. Quand j'étais là-haut, je pouvais regarder en arrière et voir tout ce que tu as fais en tant qu'Angélus - plus que voir, je l'ai ressenti. Pas juste leur peur et leur douleur. Je t'ai ressenti et combien tu aimais les faire souffrir. Je t'aime, Angel, (touche son visage) mais je ne peux pas être avec toi. C'est trop tôt. Peut-être que si on laisse un peu de temps....
Cordy commence à hyperventiler, convulser, et ses yeux deviennent blancs. Angel attrape ses épaules pour la maintenir. Elle a une vision de la Bête sortant de la Terre.
Angel : Cordy !
Cordy : Il arrive. Il arrive maintenant.

ATTIQUE DU MUSEE D'HISTOIRE NATURELLE :
Cordy est couchée dans le lit. Connor est assis à côté d'elle, et Angel marche de long en large devant elle.
Angel : Tu as encore tes visions. Je pensais qu'elles étaient supposées ne plus te faire de mal.
Cordy : Ce n'était pas normal. (soupire, Angel s'assoie sur le lit à côté d'elle) Si ce mot s'applique à tout ce qui m'est déjà arrivé. Les visions sont d'habitudes comme un arroseur de pelouse. Celle là était comme le Niagara.
Connor : Tu devrais la laisser se reposer.
Cordy : Non, je vais bien. (tient la main de Connor)
Angel : Qu'est-ce que tu peux me dire d'autre ?
Cordy : Grand, puissant, il grimpe dans les boyaux de la Terre pour tous nous massacrer. Ouais, c'est assez bien résumé.
Angel : Tu as vu quelque chose qui pourrait nous donner une idée de l’endroit ?
Cordy : Non, juste la grosse bête. (s'assoie dans le lit) Ca arrive, Angel, et ça ne va pas s'arrêter - pas jusqu'à ce qu'on soit tous - Ca ne s'arrêtera pas.
Angel : Il a raison. Tu devrais sûrement dormir un peu.
Cordy : Ouais, parce que le destin fatal - c'est presque aussi bon que du lait chaud.
Angel se lève : Peut-être ce qui arrive, je vais trouver un moyen de l'arrêter.
Cordy : Il sera trop tard. Je peux le sentir. Ca arrive - je ne sais pas. Je crois que j'en sais davantage sur cette chose - ou, j'en savais plus quand j'étais toute haute et puissante, mais je ne peux pas l'atteindre.
Angel : Peut-être si Lorne te lit de nouveau.
Cordy : Tu crois qu'il le fera après ce qui s'est passé la première fois ?
Angel : Je pourrais le tenir.
Cordy : Angel, on doit en savoir plus. J'ai besoin de savoir.

HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS :
Gunn répond aux téléphones au bureau. Les téléphones sonnent tous en même temps. Lorne est aussi au téléphone au bureau sur une autre ligne.
Gunn au téléphone : Je suis désolé. Je sais, mais on est vraiment submergés en ce moment. Eh bien, si Snowball n'a pas encore essayé de manger votre dos, frappez le avec l'herbe à chats jusqu'à ce qu'on arrive. (raccroche)
Lorne au téléphone : Non, je - je crois qu'autant de mucus n'est jamais un bon signe. Uh-huh. Oh, s'il vous plait, s'il vous plait, s'il vous plait, décrivez le en détail. (tient le téléphone sur son torse, à Gunn) Hey, euh, ça ne s'arrête pas. Ca te dirait de, euh, se débrouiller pour chercher quelques adorables renforts ?
Gunn : Je ne sais pas où elle est.
Lorne : Eh bien, euh, c'est là où le débrouillage arrive.
Gunn : Eh bien, si Fred voulait être ici, elle le serait.
Lorne au téléphone : Euh, ouais, ça a l'air horrible. Ne quittez pas. (raccroche, a Gunn) Vous deux ça va ?
Gunn : Demande le lui. Peut-être qu'elle te parlera à toi.
Lorne répond au téléphone : Angel Investigations. Ne quittez pas.  (A Gunn) Hey, je ne sais pas ce qui se passe entre petit gâteau et son glaçon, mais tu sais ce qu'elle ressent pour toi. Pas besoin de cornes et d'une belle voix pour être capable de lire ça.
Gunn : C'est juste - c'est dur depuis ce truc avec son Professeur.
Lorne : Eh bien, être aspiré dans Pylea c'est vraiment affreux, mais être envoyé là-bas dans le but d'une personne dont tu as confiance - Hey, au moins Dr. Ego a eu le goût de son propre portail.
Gunn : Ouais. Il a eu ce qu'il méritait, non ?
Il y a un bruit sourd contre les fenêtres des portes d'entrées. Gunn va investiguer; il ouvre la porte pour voir ce que c'était. La porte s'ouvre un peu plus grand alors qu'il va dehors.
Gunn : C'est un moineau. Claqué dans la vitre.
Lorne alarmé : Ferme la porte.
Gunn : Il pourrait ne pas être mort.
Lorne : Ferme là !
Des centaines de moineaux de plus se claquent dans la vitre si fort qu'ils explosent, laissant des taches de sang sur les portes et les fenêtres. Finalement ça s'arrête.
Gunn : Je crois que c'est pas un bon signe.
Lorne : Ouais, comme les présages ne vont - pas si bien.

COULOIR DE WOLFRAM & HART :
Lilah est dans sa suite d'affaire modeste maintenant, ayant une coupe élégante à la place des nattes. Elle parle dans son portable, semblant un peu agitée.
Lilah au téléphone : Une hausse de 300 % ? Il y a une heure ? Uh-huh. Oh, vous croyez ? Eh bien, non. Fermez-la. Amenez moi un rapport d'incident référencé par régions, milieu économique et social, et spécialités. Oh, et allez chercher Gavin. Quelqu'un essaye de s'immiscer dans notre apocalypse et ça n'arrivera pas pendant -

BUREAU DE LILAH A WOLFRAM ET HART :
Lilah ouvre la porte de son bureau et s'arrête dans sa phrase quand elle voit Angel assis à son bureau.
Lilah au téléphone : Laissez moi revenir vous voir. (raccroche)
Angel : Ferme la porte.
Lilah : Comment tu es rentré ici ? (ferme la porte) Les détecteurs de vampires, mon cul. Et bien, nous y voilà, bien et confortable. Parlons de - hmm, mince, laissez moi deviner - Lorne. Comment va-t-il ? Toujours vert ?
Angel : Je t'ai dit qu'on aurait une conversation.
Lilah : Chic, mais j'ai pas beaucoup de temps, alors disons qu'on saute les deux pas habituels, tu me menaces, je te menace, et patati, et patata. On saute directement à toi qui me jette hors de ta tête étoffée et charnue. Parce que, tu sais quoi ? Tu n'obtiendras rien de moi non plus cette fois.
Angel : Je ne pensais pas le faire, mais Gavin - il était plus commode.
Lilah regarde derrière elle vers Gavin, attaché et bâillonné sur le canapé : Tu n'aurais pas pu au moins le torturer un peu plus ?
Angel : Je le voulais vraiment, mais il n'aurait pas parlé assez longtemps pour y aller.
Lilah : J'ai un remède pour ça.
Angel : La vengeance sur ton propre temps. Je suis à l'heure.
Lilah : Qu'est-ce qu'il t'a dit ?
Angel : Que tu essayes de déchiffrer ce que tu as sorti de la tête de Lorne. Des centaines d'investigations psychiques - Eh bien, pas vraiment autant maintenant, parce que dès qu'ils découvrent une partie, leurs cervelles finissent par décorer les murs.
Lilah : Tu devrais voir la facture de nettoyage. Maintenant c'est terrifiant.
Angel : Ce que tu as eu sur ce qui arrive - maintenant ça serait le bon moment.
Lilah : Je partage pas trop.
Angel : Tu crois que je rigole ?
Lilah : A moins que tu aies fait apparaître un sens de l'humour pour aller avec cette âme. Ecoute, tu l'a reçu de la bouche de la belette. Peu importe ce que Lorne a glané en lisant Wonder Girl - c'est protégé. Essaye de le déverrouiller - ka-booey. Merci d'être passé. (va derrière le bureau)
Angel : Tu essayes de le cacher. Je peux le sentir sur toi ?
Lilah s'assoie à son bureau : Du Chanel ?
Angel se lève : La peur.
Lilah : Eh bien, tu es vraiment imposant dans cette lumière.
Angel fait le tour pour se tenir près de Lilah : Tu n'as pas peur de moi, Lilah. Tu as peur de ce qui arrive. Peut-être qu'on pourrait s'aider, hein. L'ennemi de mon ennemi -
Lilah : Tu peux aussi me lécher le cul ! Tu veux jouer au héros ? Va trouver un autre tas de sable.
Angel : Normalement, ça serait la partie où je fais une grande menace, mais merci à Gavin -
Lilah : Comme s'il savait quelque chose.
Angel : C'est le point. Cette chose t'a pris par surprise, aussi. Tu n'avais aucune idée que ça arrivait.
Lilah soupire : Alors, quoi - je suis supposée me jeter chez Mr. Gentil parce que le grand inconnu va me les pomper ?
Angel : C'est gagnant pour toi, Lilah. Tu m'aides, je l'arrête, Wolfram et Hart te fait ‘employée du mois’ pour avoir protégé tout ce qu'ils ont mis en place depuis les derniers mille ans. Tu m'aides et je ne l'arrête pas, eh bien, je crois que la seule façon pour que ça arrive c'est si cette chose me tue. (s'assoie sur le bureau devant elle) Et si ça se passe comme ça, tu gagnes encore. Alors, tu peux continuer à jouer difficilement, ou tu peux jouer intelligemment. C'est à toi de voir.
 
ATTIQUE DU MUSEE D'HISTOIRE NATURELLE
Cordy marche de long en large dans l'attique. Puis elle décide de partir quand Connor l'arrête en sortant de nulle part.
Cordy : Ca doit être génétique.
Connor : Quoi ?
Cordy : Suivre les gens. Ton père est un expert.
Connor : Je passais juste. Où tu vas ?
Cordy : Etre à l'intérieur toute la journée. J'ai pensé faire une ballade, nettoyer les toiles d'araignées, recharger les batteries. (pause) Ok, j'arrête. J'ai reçu un sentiment plus fort.
Connor : Pour la vision.
Cordy : Ouais. Des flashs, des images, ça se secoue en moi, ça tire.
Connor : Où ?
Cordy : Je ne sais pas. Peut-être là où les choses vont se mettre en boite.
Connor : Alors tu allais aller lui faire face de toi-même.
Cordy : Ca va. J'étais un être supérieur. (commence à s'éloigner)
Connor : Etait. (Cordy s'arrête) Tu ne l'es plus.
Cordy : Non, c'est vrai. Je me souviens de vouloir rentrer chez moi, être capable de toucher, de ressentir, (s'assoie sur le lit) redevenir humaine.
Connor : Tu l'es.
Cordy : Mais je ne me souviens pas comment. Je suis en vacances ? Je vais au AWOL cosmique ? Est-ce que j'ai fait quelque chose pour emmerder les Pouvoirs Qui Sont et être larguée ? Pourquoi est-ce que je suis ici ?
Connor : Parce que tu es importante.
Cordy : Oh, ouais. Le monde a vraiment arrêté de tourner sans moi.
Connor : Eh bien...tu es importante pour moi.
Cordy : Je crois que le pistage n'est pas le seul truc que tu as eu d'Angel. Tu es aussi vraiment bon pour dire les bon mots.
Connor : Des phrases complètes. Je travaille dessus. (sourit timidement)
Cordy : Peut-être que tu as raison. Peut-être que j'ai été renvoyée parce que j'étais importante ou nécessaire - pour ça, pour arrêter quoi qu'il arrive. Je dois découvrir si c'est pour ça que je suis ici. (se lève)
Connor : Et je dois aller avec toi.
Cordy : Non, c'est dangereux.
Connor : C'est pour ça que je viens.

ENTREPOT DE LOS ANGELES :
Cordy et Connor marchent l'un à côté de l'autre parmi des cartons et autres choses.
Connor : T'es sûre de savoir où on va ?
Cordy : Exactement ? Non. Mais, pour la première fois depuis que je revenue, j'ai l'impression d'avoir un but, comme une raison d'être ici. Avant, tout ce que je ressentais était vide - comme si j'attendais que ma vie commence.
Connor : Je sais ce que ça fait. Ne pas savoir pourquoi tu es là, quelle est ta place dans ce monde...
Cordy : Ca s'appelle avoir 18 ans. Si tu le fais après 21 ans, les choses vont beaucoup mieux.
Connor arrête de marcher : Elles l'ont déjà fait.
Cordy se tourne pour lui faire face : Tu vas vraiment devenir affreusement bon avec les mots.

ALLÉE QUELQUE PART DANS LOS ANGELES :
Connor et Cordy marchent l'un à côté de l'autre.
Connor : C'est quoi ça ?
Cordy : Cet endroit. J'ai été là avant.
Connor : Dans ta vision ?
Cordy : Non, je - (ils arrêtent de marcher) Oh, mon dieu. Darla.
Connor : Ma mère.
Cordy : Elle est morte ici. Connor, c'est là que tu es né.
Quelque chose jaillit du sol devant eux, entouré de lumière rouge. Ça a deux énormes cornes sur la tête, et c'est une bête énorme - celle que Cordy a vu dans ces visions.
 
Pause

La Bête est immense, et il jette une ombre cornue sur le trottoir humide. Connor va vers lui avec une épée, mais la Bête le jette dans l'allée contre une poubelle en acier.
Cordy : Connor !
Cordy était accroupie par terre, mais la Bête l'attrape par la gorge et lève ses plusieurs pattes dans les airs au niveau de ses yeux et regarde le visage de Cordy. Elle ne crie pas et ne frappe pas, mais le regarde juste en ayant l'air un peu effrayée. Connor arrive à son secours, attaquant de nouveau la Bête. La Bête repose Cordy et jette de nouveau Connor dans l'allée.
Cordy : Non !
La Bête va vers Cordy. On voit les énormes pieds à sabots de la Bête. Cordy essaye de ramper au loin derrière son dos, mais elle ne peux pas s'éloigner de lui. Là où la Bête a tenu son cou avant, la peau est rouge et lacérée.
De l'autre côté de l'allée, Connor se tient faiblement et dit : Eloigne toi d'elle !
La Bête regarde Connor, puis Cordy et rit. Puis en un seul effort, il saute au sommet de l'immeuble à proximité. Quand la Bête est partie, Cordy rampe vers Connor, qui semble blessé et saigne de la bouche.

HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS :
Gunn parle au téléphone dans le hall. Lorne est aussi au téléphone.
Gunn au téléphone : Si tu vois Fred, tu pourrais lui dire de me rappeler ? Charles Gunn, avec deux N. Oui, c'est mon vrai nom. Juste - s'il te plait, dis lui de me rappeler.
Lorne au téléphone : Eh bien ça pourrait prendre plusieurs jours. Vous êtes le cinquième sur la liste des murs qui saignent. Vous savez quoi, aspergez le avec un petit 409. On viendra vous voir. (raccroche) Hey, pas encore de mot ?
Gunn compose encore un numéro.
Gunn : Personne ne l'a vue.
Lorne : Eh bien, peut-être qu'elle s'est baissée et couverte quand nos amis à plumes sont devenus kamikazes.
Gunn raccroche : Tu es bien là ? Je vais faire un tour, voir si je peux - je vais juste rouler. (met sa veste)
Lorne : Laissez la machine fonctionner c'est mécaniquement magique. Allez. Je vais sortir ma tête par la fenêtre, voit si je peux saisir la vibration de Burkle.
Gunn : Tu peux faire ça ?
Lorne : Hum, non, mais ça semble rassurant, et je pourrais prendre l'air.
Gunn et Lorne vont vers la sortie, mais Wesley vient juste d'arriver par les portes d'entrées.
Wesley  : C'est un peu mûr ici. Je proposerais d'ouvrir une fenêtre, mais -
Gunn : Fred n'est pas là.
Wesley : J'ai pas demandé.
Gunn : T'avais pas besoin.
Wesley : Depuis que tu l'as ramenée, où est-elle ?
Gunn : C'est pas tes affaires.
Lorne : Hey, euh, appelez moi drôle d'oiseau, mais peut-être qu'on pourrait épargner les trois rounds jusqu'à ce que le Harcèlement de Chuck Heston se refroidisse.
Wesley : Vous avez remarqué la hausse des activités paranormales ?
Lorne : Ouais, on a marché dedans en rentrant. Des oiseaux, des rats, du sang - les lignes de Ghostbuster n'arrêtent pas de sonner.
Wesley : Je traque des rapports similaires. (soupire) Peut-être que si on unit nos résultats -
Gunn :  Va t'unir toi-même. Je vais chercher ma copine.
Gunn commence à s'éloigner, quand Angel l'interrompt.
Angel : Non, tu n'y vas pas. Si on n'arrête pas ce qui arrive, là où est Fred ça n'aura plus d'importance, ou nous tous.
 
HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS :
Lorne est assis, regardant des papiers qui sont éparpillés sur la table à café. Les papiers sont complètement couverts de symboles mystiques, et il y a des centaines de ces feuilles de papiers. Angel marche. Wesley est assis sur le canapé à côté de Lorne. Gunn est assis sur le canapé en face d'eux.
Angel : C'est tout ce que Wolfram et Hart pouvait déchiffrer de ce qu'ils ont sortis de la tête de Lorne.
Wesley : Ils l'ont juste donné ?
Angel : Lilah - elle peut être vraiment généreuse. (Wesley le regarde du coin des yeux)
Gunn : Tu lui fais confiance sur ça ?
Angel : Non, mais elle a intérêt d'arrêter la fin du monde avant que ça ruine la fin du monde de Wolfram et Hart, alors...
Gunn : Ok, c'est quoi le plan ?
Angel : Tu le tiens. (s'assoie à côté de Gunn) On découvre tout ce que ça veut dire, puis on fait quelque chose de grand et de violent.
Wesley : Je vois que tu y accordes une pensée considérable.
Lorne tenant quelques papiers : Alors tout ça est sorti de ma tête ? Pas étonnant que ça m'ait rendu plus vert.
Angel : Si Wolfram et Hart ne l'avait pas extrait, tu aurais été une ombre pâle de mort.
Lorne : Ouais, eh bien, rappelle moi de leur envoyer une corbeille de fruits. (boit son cocktail, le téléphone sonne) Mm. Sauvé par le gong continu. (se lève, va vers le bureau)
Angel : Tu as enregistré les appels ?
Lorne : Tous les derniers détrempés.
Angel à Lorne : Prends une carte, commence à noter les emplacements. Regarde s'ils sont concentrés dans un endroit. (à Wesley et Gunn) Peu importe ce qui se passe, peu importe ce que Cordy a vue, les réponses sont dans ces pages. On doit les découvrir.

HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Wesley, Gunn et Angel sont encore assis sur les canapés, essayant de déchiffrer les donnés contenues dans les papiers sur la table devant eux.
Gunn : On le découvrira jamais.
Angel : On doit continuer d'essayer.
Wesley : Normalement je serais d'accord, mais c'est une perte de temps.
Angel : C'est tout ce qu'on a.
Wesley : Alors on doit avoir oublié quelque chose. C'est du charabia. Des morceaux et des pièces de glyphes, de langages archaïques, de symboles - tous mélangés.
Angel : Tu en reconnais certains ?
Wesley : Euh, chaleur, tombé, tombeau, chair...aucun n'a de sens.
Angel : Ah, on va continuer jusqu'à ce que ça en ait.
Gunn se lève : Vous savez; peut-être qu'on devrait juste faire un pas en arrière. (fait le tour)
Angel : On a pas le temps. Cordy a dit que peu importe ce qui se passe ça arrive maintenant.
Wesley : Alors peut-être que tu aurais pu dire ça plus tôt. (feuillète les pages) On pourrait examiner cette pagaille de maintenant jusqu'au Jugement dernier, si c'est demain ou dans cent ans -
Gunn se tenant derrière Wesley maintenant : Attend, retourne en arrière. La dernière feuille, retourne là.
Angel se lève, va regarder : Qu'est-ce que c'est ?
Wesley : Je ne vois rien.
Gunn : C'est parce que tu regardes trop prêt.
Gunn aligne deux papiers, montrant un symbole triangulaire qui est complété quand ils sont proprement alignés. En plus, le type des symboles et des glyphes n'est pas si absurdes après tout. Ils y a des endroits qui sont écrits plus densément que d'autres. Gunn prend un tas de papiers de Wesley, enlève la table à café, et commence à disposer les papiers par terre, assortissant les endroits denses qui commencent à former des lignes.
Gunn : Ok. Alors c'est quoi ce bordel ?
On zoome pour voir que, quand ils sont proprement arrangés, les papiers forment un symbole qui ressemble à un carré avec des lignes diagonales connectant les côtés opposés. (formant un X sans le carré). Wesley, Angel et Gunn se lèvent et le regardent.
Angel : L'Oeil de Feu.
Wesley : L'ancien symbole alchimique du feu.
Angel : Et de la destruction.
Gunn : Vous m'avez touchés.
Lorne : Euh, les garçons ? (lève la carte) Je déteste être le petit démon qui a pleuré l'apocalypse non désirée, mais euh...
Lorne fait des gestes sur la carte avec un marqueur. Il a tracé les endroits des perturbations avec un point rouge pour chaque appel, et les points ont formés un carré.

RESTAURANT :
Fred est assise seule dans la cabine d'un restaurant nocturne, tenant une tasse de café. La serveuse arrive vers elle, tenant une cafetière, et remplissant sa tasse.
Serveuse : Je vous en donne encore une fois, et puis je vous coupe.
Fred : Oh, désolée. Je peux payer pour la prochaine.
Serveuse : C'est pas le remplissage gratuit qui m'inquiète. C'est vous qui allez trépider dans une autre dimension après une dixième tasse.
Fred : Personne ne veut ça.
Serveuse : Pourquoi vous ne l'appelez pas ? Vous êtes assise là depuis toute la journée. Il est sûrement malade d'inquiétude.
Fred : Je ne sais pas ce que j'aurais dit.
Serveuse : Je crois que bonjour aurait sûrement marché. J'ai vu la façon dont il vous regardait quand vous veniez tous les deux ici. Cette homme ferait tout pour vous.
Fred : Je sais.
Serveuse : Alors réjouissez vous. Peu importe ce qui se passe - aussi longtemps que vous avez l'amour - ça ne peut pas être si mauvais.
L'immeuble commence à trembler comme s'il y avait un tremblement de terre. Fred sort de la cabine et s'accroupit par terre, baissant la serveuse avec elle.
Fred : Eloignez vous de la fenêtre.

ATTIQUE AU MUSEE D'HISTOIRE NATURELLE
Cordy est assise sur le lit à côté de Connor, soignant ses blessures. Ils ont aussi un petit tremblement de terre.
Connor : Je dois y aller. Je dois arrêter ça.
Cordy : Ouais, te faire tuer devrait vraiment ralentir cette chose. (regarde son flanc pas mal meurtri) Oh, mon dieu. Je crois que tu as plusieurs côtes cassées.
Connor : J'ai jamais été cassé, même pas à Quor-toth. Je ne crois pas que je puisse l'être.
Cordy : Tu es blessé à cause de moi. Parce que j'ai pensé que peut-être j'aurais encore un grand but supérieur, que je sois là pourrait en fait...faire une différence. Maintenant je le sais mieux.
Connor se tourne pour lui faire face : Tout ce que tu sais c'est que cette chose peut te blesser, et si elle essaye encore, je trouverais un moyen de la tuer.
 
HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS :
Angel dessine des lignes diagonales, connectant les coins du carré formés sur la carte quand Lorne a marché les incidents. Angel indique là où les lignes se croisent.
Angel : C'est ça.
Lorne : Quoi ?
Wesley : Le point focal des perturbations.
L'immeuble tremble comme s'il y avait un tremblement de terre.
Angel : Peu importe ce qui arrive, c'est là où on le trouvera.
Gunn : Je connais cet endroit - le vieil immeuble Kimball est là-bas. Ils ont fait un rétro dessus, mis un club sur le toit. Le, euh, Sky Temple ou quelque chose.
Lorne : Ouais, ouais, j'en ai entendu parler. Un trou d'arrosage pour les gens dans le vent. Les acteurs, les top modèles, toutes les hot mamas et les yamas.
Wesley : Un tombeau de la chair. (regarde Angel)
Angel : Alors, qui a soif ? (va vers le cabinet d'armes)
Gunn : Allons le faire. (suit Angel)
Lorne encore assis au bureau : Hey, je sais que l'endroit est tout, mais, hum, peut-être qu'on devrait s'arrêter à l'acompte jusqu'à ce qu'on sache à qui on a affaire ou comment l'arrêter.
Angel : Si c'est vivant, on le tue. Si ça ne l'est pas, on l'enterre. (jette une arbalète à Wesley) Tu viens ?

CLUB SKY TEMPLE SUR LE TOIT DE L'IMMEUBLE KIMBALL :
Angel, Wesley, Gunn et Lorne vont vers l'entrée du club armés et prêts à se battre, mais quand ils voient la Bête, ils s'arrêtent net sur leur route. Encore immense et intimidante même comparée à Angel et son gang, la Bête rit quand elle les voit. Elle se tient à l'intérieur d'un carré fait avec des corps humains qui ont été couchés en position. Au centre du carré, la Bête tient un homme dans les airs, le balançant par le pied. La façon dont le corps plane, ça forme un X.
Lorne : Ooh, euh, je vais avoir besoin d'une plus grosse flèche.
 
Pause

CLUB SKY TEMPLE SUR LE TOIT DE L'IMMEUBLE KIMBALL :
La Bête voit Angel et le gang se tenant à l'entrée du club. La Bête jette l'homme qu'elle tient dans la pièce avant de focaliser son attention sur le gang d'Angel.
Angel lève son épée et courre vers la Bête. Gunn est sur sa droite, pendant que Wesley et Lorne sont sur la gauche avec les arbalètes braquées. Angel fait balancer son épée vers la Bête, mais ça n'a pas d'effet - quand l'épée contacte la peau de la Bête, il y a un tintement, mais ça ne coupe ou ne pénètre pas la peau. Angel continue d'essayer d'utiliser son épée sur la Bête, mais sans résultat. Éventuellement, la Bête éloigne l'épée d'Angel, s'en débarrasse, et jette Angel dans la pièce où il se heurte à une colonne, la brisant en morceaux.
Gunn jette la hache sur la Bête, mais la Bête l'attrape facilement, pliant la lame à moitié et la rejetant à Gunn.
Angel se remet de sa chute, se lève, et brandit deux petites haches. Angel les balance dans les jambes de la Bête, les bras, la tête - mais elles ne le blessent pas du tout.
Wesley et Lorne tirent des flèches avec leurs arbalètes sur la Bête, mais la Bête les fait dévier avec son avant-bras, changeant leur trajectoire pour que les flèches aillent frapper Angel à la place. Angel augmente sa douleur alors qu'une flèche atterrit dans son ventre et l'autre dans son épaule droite.
La Bête regarde autour d'elle vers tout le monde.
Wesley et Lorne rechargent leurs arbalètes quand la Bête ramasse le corps d'Angel et le jette vers eux, les assommant.
Gunn va vers la Bête avec son épée, frappant puissamment sa tête, encore en vain. La Bête attrape Gunn par la gorge et le jette dans la pièce.
Wesley met les deux mains dans son manteau, sortant deux pistolets automatiques. Il tire, avec les deux à la fois, dans le torse et la tête de la Bête sans effet. Il les jette, et prend le fusil de chasse sur son flanc. Wesley tire sur le torse de la Bête, la faisant tressaillir un peu, mais les coups ne semblent pas faire de dégâts. Il tire encore dans le visage de la Bête, faisant tomber la Bête, tombant sur les genoux. Wesley braque le fusil sur son visage à proximité, mais la Bête lève juste les yeux et lui sourit. La Bête grogne et éloigne le fusil avant de jeter Wesley dans la pièce. La Bête rit.
Angel : Tu peux toujours jubiler, rigolard. (sort la flèche de son épaule) On vient juste de commencer.
Angel va vers la Bête, engageant un combat de main à main. Ils échangent des coups, quand la Bête frappe Angel tellement fort, ça l'envoie voler en arrière dans les airs. Angel se pose sur ses pieds sur un auvent, en visage de vampire maintenant. La Bête grogne. Angel saute de l'auvent, atterrissant devant la Bête. Ils se battent encore avec les poings, mais Angel parvient à faire tomber la Bête sur les genoux. Angel prend un poignard dans son étui de la jambe et le pointe vers les étranges yeux jaunes de la Bête. Ses yeux s'agrandissent, et Angel hésite, incapable de plonger le poignard dans ses yeux parce qu'il y a une poigne sur le bras d'Angel maintenant. Le tableau a changé alors que la Bête poignarde Angel dans l'épaule droite. Angel grogne d'agonie, du sang goûtant de sa bouche, alors qu'il revient involontairement en visage humain. La Bête regarde sciemment Angel.
Bête : Tu crois vraiment qu'elle est en sécurité avec lui ?
La Bête prend Angel et le jette dehors dans la ville, bien au-delà du bord de l'immeuble où ils sont maintenant. Gunn se lève et crie.
Gunn : Non !
Lorne a l'air paniqué. La Bête se met sur un genoux, frappant le sol au centre du carré humain, faisant sortir une traînée de feu le long du sol de la forme du symbole de l'Oeil de Feu. Une onde de choc émane de l'endroit, envoyant tout le monde voler un peu plus loin. Lorne est jeté en arrière, mais atterrit sur une lucarne en verre et tombe dans la pièce de dessous. Gunn et Wesley sont assommés, mais encore sur le toit. Le feu est haut maintenant, plus haut que la Bête.
Wesley s'assoie à temps pour voir la Bête sauter droit dans le ciel, montant sur le feu qu'elle a crée. Wesley va vers Gunn, qui est couché inconscient sur le sol. Lorne est conscient maintenant. Wesley porte Gunn loin du feu.

RUE DE LOS ANGELES :
Angel est couché par terre, dans une rue quelque part en ville. Il roule, encore plein de douleur et de sang de la rencontre avec la Bête. Faiblement, il sort l'outil de son épaule, grimaçant. Il convulse de douleur en regardant le ciel.

ATTIQUE AU MUSEE D'HISTOIRE NATURELLE :
Connor et Cordy sont l'un à côté de l'autre, regardant par la fenêtre vers le puit de feu qui jaillit d'un nuage circulaire rouge dans le ciel au dessus de la ville. La colonne de feu est aspirée dans le nuage quand elle disparaît et le nuage se ferme. Encore brillants, les nuages font maintenant pleuvoir des minuscules boules de feu au dessus de la ville. Ils regardent avec incrédulité.
Connor : Qu'est-ce qui se passe ?
Cordy : Je ne sais pas.
Connor : C'est lui, non ? C'est cette chose.
Cordy : On ne sait pas.
Connor : J'aurais du essayer plus fort. J'aurait du l'arrêter.
Cordy : Il était trop fort. C'est pas ta faute.
Connor : Et si ça l'est ? Et si cette chose a - choisi l'endroit où je suis né. C'est parce qu'elle est là - à cause de moi ?
Cordy le regarde : Non.
Connor secoue la tête : Je n'étais jamais supposé arriver. L'enfant de deux vampires. Et si -
Cordy : Connor, ce n'est pas toi.
Connor la regarde : Tu ne le sais pas.
Cordy : Si, je le sais. Dans mon cœur. (Elle touche son visage, écarte ses cheveux) C'est pas toi, bébé. C'est pas toi. Pas toi.
Avec la main qu'elle a utilisée pour écarter ses cheveux de son visage, Cordy rapproche le visage de Connor et l'embrasse tendrement et passionnément.
Connor : Pourquoi - pourquoi est-ce que tu - ?
Cordy : Parce que je ne crois pas que ça n'a plus d'importance. Je sais ce que tu ressens pour moi, Connor. Quand je pense à ce que tu as - (touche son visage tendrement) tu n'as jamais eu d'enfance, ou une famille ou des amis ou quelque chose de réel, et si c'est la fin, je veux que tu connaisses quelque chose de réel.
Cordy met sa main à sa taille et ils s'enlacent et s'embrassent passionnément.

BUREAU DE L'IMMEUBLE KIMBALL :
Du bureau où il a atterrit, Lorne regarde par la fenêtre avec horreur alors que les boules de feu pleuvent sur la ville.

CLUB SKY TEMPLE SUR LE TOIT DE L'IMMEUBLE :
Wesley tient le faible corps de Gunn dans ses bras, en l'ayant porté dans une partie protégée du club. Wesley regarde le ciel.

RESTAURANT :
Fred regarde le feu pleuvoir du ciel de l'intérieur du Restaurant à travers les stores. La serveuse et les autres patrons sont terrifiés. Fred essaye de joindre quelqu'un sur son portable, mais elle ne l'atteint pas. Elle regarde son portable, raccroche, et continue de regarder par la fenêtre.

BUREAU DE LILAH A WOLFRAM ET HART :
De son bureau, Lilah regarde le feu pleuvoir dehors. Elle serre nerveusement ses mains, puis frotte ses bras comme s'il faisait froid.

ATTIQUE AU MUSEE D'HISTOIRE NATURELLE :
Connor et Cordy sont au lit ensemble, faisant l'amour. Couché au dessus de Cordy, Connor l'embrasse tendrement.

ATTIQUE AU MUSEE D'HISTOIRE NATURELLE :
Zoom à l'extérieur de la fenêtre. Du feu tombe de partout, et Angel est là, sur le toit d'un immeuble à proximité, regardant dans l'attique, où il peut voir Connor et Cordy ensemble dans le lit faisant l'amour.

FIN

Previously on Angel

1 INT. WESLEY'S APARTMENT - DAY
Wes is talking to Lilah in his living room.

WESLEY
I have to leave, actually.

After Wesley leaves, Lilah notices the magazine Wes was reading is open to an article entitled "Super Symmetry and P-Dimensional Subspace" by Winifred Burkle.

Cut to:

2 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Fred is talking to Angel and Gunn in the hotel lobby.

FRED
I've been asked to present my article at the Physics Institute.

Cut to:

3 INT. AUDITORIUM AT PHYSICS INSTITUTE CONFERENCE - DAY
Fred's old college professor introduces her as a speaker.

PROFESSOR SEIDEL
Winifred Burkle.

FRED
Thank you, Professor.

Lilah enters the auditorium and looks around to see who's there. She sees Wesley.

Cut to:

4 INT. PROFESSOR SEIDEL'S OFFICE - DAY
When the Professor comes back to the office, Fred's face is one of sheer horror.

FRED (V.O.)
It was Professor Seidel sent me to Pylea.

Cut to:

5 INT. LAB OUTSIDE PROFESSOR SEIDEL'S OFFICE - NIGHT
Fred has a crossbow pointed at Professor Seidel, who's now standing against one of the lab desks. Fred has opened a portal in the floor in front of the Professor, and it's sucking him in. He's clinging to the lab desk as Charles Gunn bursts into the lab.

GUNN
If you kill him, I'm gonna lose you.

Gunn breaks the Professor's neck, and pushes him into the portal. It closes behind the Professor. Fred and Gunn stare at each other, trying to absorb what just happened.

Cut to:

6 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Angel, Fred, and Gunn have just discovered Cordelia's back, in the lobby of Angel Investigations.

ANGEL
Cordelia?

CORDELIA
Who are you people?

Cut to:

7 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Cordelia's sitting in her room, looking into a mirror. She goes through her things and finds a picture of her holding baby Connor standing next to Angel .

ANGEL (V.O.)
She just showed up with no memory, no idea who she is or where she's been.

Cut to:

8 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Angel, Fred, Gunn and Lorne are talking to Cordelia in the lobby.

ANGEL
Pick a song.

GUNN
You sing, he sees your future.

CORDELIA
(singing poorly) Because the greatest—

While Cordy's singing, Lorne looks shocked and upset.

Cut to:

9 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Angel talks to Lorne at the door to his room.

LORNE
What I saw was jumbled. Evil's coming, Angel, and it's planning on staying.

Cut to:

10 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
A frightened Cordelia is talking to Connor, who just saved her from a monster attack.

CORDELIA
Can you get me out of here?

Connor offers her his hand, and they leave together.

Cut to:

11 EXT. RANDOM STREET IN LOS ANGELES - NIGHT
Cordelia plunges the stake into the vampire's heart with precision, and the vampire turns into dust before her eyes. Connor stands up, and Cordelia runs to him with a celebratory hug. He spins her around. When he puts her down, she gives him an innocent, friendly, quick kiss on the mouth.

ANGEL (V.O.)
She's with Connor, my son.

CORDELIA
Mwa!

Cut to:

12 INT. HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Angel, Fred and Gunn find Lorne tied up in a chair, bound and gagged, with a large bleeding hole in his head. He's passed out.

ANGEL
Wolfram and Hart were after what Lorne saw when she sang.

FRED
They sucked it out of his head?

ANGEL
How much did they get?

LORNE
All of it.

Cut to:

13 INT. LOBBY AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
In the hotel lobby, Lorne is giving Cordelia a drop of magical memory potion while Angel and Connor look on. She makes a face and then runs out of the lobby.

LORNE (V.O.)
I found a memory spell guaranteed to bring our Cordy back to the way she was.

Cut to:

14 INT. HALLWAY AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Cordelia's walking away, but Angel's going after her.

ANGEL
Were we in love?

CORDELIA
We were. (walks away)

Fade to black.

END RECAP.

The Start Of Episode

PROLOGUE:
15 INT. HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Gunn grabs a battleaxe in the lobby while Angel's walking down the stairs with Lorne following him, talking emphatically.

ANGEL
No.

LORNE
Why?

ANGEL
No.

LORNE
Why?

ANGEL
I said no.

LORNE
I said why. Now, let's meet in the middle with a "why no?"

ANGEL
It's too soon. (walks to front desk)

LORNE
But she got her memory back. Aren't you a weensy curious if Cordy remembers anything about her little stint as a Miss Higher Power. Oh, say, maybe something about the thing-a-ma-bad that Wolfram and Hart sucked outta my noggin.

ANGEL
We need to give her time to adjust before we start coming at her with a million questions.

LORNE
How 'bout one? One's good.

ANGEL
In a couple of days when she's more herself.

LORNE
(to Fred and Gunn) Chime in any time.

Fred and Gunn are at the weapons cabinet, picking out weapons.

FRED
Love to.

GUNN
Really.

FRED
We got a case.

ANGEL
Need some backup?

GUNN
Nah. Woman out in Hancock Park's hearing spookies in her pipes. I don't know whether to bring my axe or a plunger.

Fred and Gunn leave.

ANGEL
See? Worst thing we got going on is a haunted toilet, so let's give Cordy a little space. It's not like the world's gonna end right this second.

Cut to:

16 INT. ATTIC AT NATURAL HISTORY MUSEUM - DAY
Someone screams off screen. It's coming from the television that Cordelia's watching. Connor comes into the room with his hands full of junk food.

CONNOR
Chocodiles. And some other stuff.

CORDELIA
What?

CONNOR
(walks over to sit on the bed) Thought you might be hungry. Want something else? I could—

CORDELIA
No. These are great.

CONNOR
Whatcha watching?

CORDELIA
Some old movie. Pod People or Mutant Pod Mushrooms or something, I don't know. I can't remember. I mean, I don't remember 'cause I was a kid when I saw it, so it's a little on the foggy, but natural fog. (turns off TV) Don't worry. I'm not gonna turn into Amnesia Action Figure Cordy again. (starts unwrapping a Chocodile ice cream treat)

CONNOR
She wasn't so bad.

CORDELIA
Yeah, a real hoot, too, with the panicking and the screaming and running around like a nut. (takes a bite of the ice cream) Mmm...I love these.

CONNOR
Yeah, I know.

CORDELIA
Thank you.

CONNOR
You're welcome.

CORDELIA
Not just for the snacky goodness. Thank you for...God, thanks for everything. I don't know what I would have done without you, Connor.

CONNOR
Panic, scream, nut.

CORDELIA
Probably.

CONNOR
(goes over to Cordelia, kneels in front of her, touches her knee) You should rest.

CORDELIA
I'm OK.

CONNOR
(tenderly brushes hair from her face) You haven't slept since you came back.

CORDELIA
I know. Every time I close my eyes, I...

CONNOR
What?

CORDELIA
See it. Something horrible moving deep down, clawing it's way up.

CONNOR
Just a dream.

CORDELIA
I can taste the blood of all the people it's going to kill, smell the burning flesh.

CONNOR
It's OK. You're safe with me.

CORDELIA
No one's safe. Don't you understand that? It's coming, and no one can stop it. I wanna warn Angel, but the words won't come out. Why can't I tell him? I feel it. The thing in my dreams... It's real, and it's almost here.

Connor stands. When Cordelia looks up, there's a beastly demon standing in front of her where Connor was.

BEAST
I know.

The Beast grabs her throat, and Cordelia gasps, waking from her dream. Connor comes rushing into the room, going to her.

CONNOR
What is it?

CORDELIA
Oh, G—

CONNOR
Are you all right? Cordy!

Cordelia sobs and leans on Connor, who puts his arm around her.

Fade to black.

ACT I:
17 INT. HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Lorne's sitting at the front desk, talking on the phone.

LORNE
Snakes? Uh-huh. And they came out of your what? OK, OK, well did they get up there themselves, or is this part of a, you know, a thing. (laughs nervously) No, I'm not judging. (puts phone to his chest, asks Angel) Do we fight snakes?

Angel's sitting on the chair in the lobby, polishing his sword.

ANGEL
Only if they're giant. Or demons. Or giant demons. (turns to face Lorne) Are they giant demon snakes?

LORNE
Well, unless this guy's 30 feet tall, I'm thinking they're of the garden variety.

ANGEL
(sighs) Oh. (stands) They could still be demonic. Are they making any kind of weird demony sounds?

Cut to:

18 INT. HALLWAY AT CLIENT'S HOUSE - DAY
Fred and Gunn are standing in the hallway of a house, talking to the rich client who owns it. She's a mid-thirties pretty blonde woman.

HOUSE WIFE
The noises are horrible. The thumping, the groaning—it's impossible to sleep at night.

GUNN
How long's this been going on?

HOUSE WIFE
Uh, a week, maybe.

FRED
Good. If it's a haunting, the longer a specter inhabits an area, the harder it is to convince them to leave.

GUNN
Yep, Casper's dealing with the big boys now. We're very persuasive.

HOUSE WIFE
Anything you can do about that terrible room. I'll be in the kitchen. (walks away hurriedly)

GUNN
(to Fred) You ready?

FRED
Is no an acceptable answer?

GUNN
In this business? Always.

With battleaxe ready, Gunn opens the door.

Cut to:

19 INT. BATHROOM AT CLIENT'S HOUSE - DAY
The bathroom is huge (something on the order to 10'x15') and luxuriously decorated. There's a huge spa tub at the back of the room, rich wood cabinets, and a double vanity.

GUNN
(whistles, looks around) Man, look at this place.

FRED
A family of four could live in here.

GUNN
With room for Uncle Laruel. Man, marble countertops, whirlpool tub, bidet... (smiling) it's the kind of place I imagine us moving into one day.

FRED
(tentative) Yeah.

GUNN
Well, I'm not saying tomorrow.

FRED
I know, I—

GUNN
Just, be nice one day. 'S all.

FRED
Charles— (groaning pipes sound) OK, that's not the bidet.

GUNN
Where's it coming from? (starts looking around)

FRED
Um, everywhere. Maybe we should've brought a priest.

GUNN
(listens near the sink) Or some consecrated Drano. I think it stopped.

The mirrored medicine cabinet breaks above the sink, revealing rats. They're everywhere now. Dozens of them in the cabinet, coming up through the drain, in the tub, on the floor.

FRED
These aren't ghosts. These definitely aren't ghosts.

GUNN
Well, they're gonna be.

FRED
(trying to leave through the door, but it won't budge) It won't open. (screams)

Cut to:

20 INT. HALLWAY AT CLIENT'S HOUSE - DAY
Fred and Gunn finally get the door open and go back to the hallway. Gunn's taking off his coat in case there are still rats on it. Fred checks him.

GUNN
Get 'em off me. Get 'em off me.

FRED
You're OK. You're OK.(walking out, to House Wife) Um, you might want to look into an exterminator.

GUNN
Or just burnt he place down.

FRED
Either way.

Cut to:

21 INT. WESLEY'S APARTMENT - DAY
Wesley comes home to his apartment, finding Lilah there.

LILAH
Hard day at the office?

WESLEY
I've had worse.

LILAH
What happened?

WESLEY
Bugs.

LILAH
Giant?

WESLEY
Swarm. Why are you dressed like that?

Lilah's sitting on his desk near the window. She's done her hair in two pigtail braids with little white bows, she's wearing glasses, a short skirt, a white oxford shirt and a blue cardigan sweater. She's swinging her feet like a schoolgirl, acting coy.

LILAH
(in Southern accent) Isn't this what you like? Big brain and a tight little—

WESLEY
(rolls eyes) Lilah.

LILAH
(in Southern accent) Oh, forget about that evil witch. Let's talk about me. I'm good and pure and science turns me on, and-and one day (puts hands together in prayer) if I pray hard enough and eat all my vegetables, I just might just have hips.

WESLEY
(smiles) Are you finished?

LILAH
(stands, walks to him) Did it turn you on? Watching her up there in front of all those braniacs knowing she was the smartest one in the room? (crosses arms)

WESLEY
Her theories deserve attention.

LILAH
Just her theories? (walks closer to him) I saw the way you looked at her. Oh, come on. Do you think I care about your little crush? Moon all you want of the Texas twig 'cause I know whose bed you'll be crawling into at the end of the day. (puts arms around his neck) Or the middle of it. (starts kissing him)

WESLEY
You think you know me?

LILAH
Better than she ever will.

Wesley kisses her passionately, and they go over to the couch. Wes pulls up Lilah's skirt and sits down on the couch with her on his lap, facing him. She unbuttons her shirt, revealing her red bra. She starts to take off her glasses, but Wes stops her.

WESLEY
Leave them on.

Lilah puts the glasses back on, and they continue with their lovemaking.

Cut to:

22 EXT. HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Fred and Gunn come in through the garden on their way back from the client's house. They go up the stairs, Fred first, to the front door.

GUNN
Nasty pink-nosed bastards. I can still feel 'em crawling on me.

FRED
I'm gonna take a long bath and scrub 'til my skin stops twitching.

GUNN
(excited) Can we have bubbles?

FRED
(turns to face him) I was kinda looking forward to a quiet soak alone.

GUNN
Oh. Yeah, OK.

FRED
It's just— the tubs not that big and... (laughs nervously) Forget it. We'll squeeze in.

GUNN
No, no, you go ahead. I'll grab one later.

FRED
(sighs) Can we not do this?

GUNN
You mean have a meaningful conversation the way that two people who love each other are supposed to?

FRED
(looks down) Fine. We'll do this.

GUNN
Fred, what do you want from me.

FRED
Nothing.

GUNN
Yeah, you've made that pretty clear.

FRED
That's not what I meant.

GUNN
You sure? We don't talk. We sleep on opposite sides of the bed. We haven't even touched each other since—

FRED
(they both look down, avoid eye contact) Since we murdered Professor Seidel.

GUNN
No, since I did.

FRED
For me.

GUNN
I couldn't let you carry that.

FRED
It wasn't your choice.

GUNN
Fred, it's not who you are. It isn't in your heart.

FRED
But it's in yours?

GUNN
It is now.

FRED
(starts to cry, runs back down the stairs) I'm sorry.

GUNN
Fred!

Fred leaves the garden; Gunn doesn't follow, but just watches her go.

Cut to:

23 INT. HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Angel's inspecting the weapons in the weapons cabinet. Lorne's working the phones at the front desk. They're ringing off the hook, faster than he can answer them.

LORNE
(on phone) No, no, that certainly doesn't sound normal for a boy his age. Look, we'll send someone out as soon as we can. Just, um—just don't poke it. (hangs up)

Gunn walks into the lobby, and hands Angel the battle-axe.

ANGEL
Hey. How'd it go?

LORNE
Where's Fred?

GUNN
Bad. Out. (phone rings) I got it.

LORNE
Bless you and all your parts. (hands Gunn the message log)

GUNN
(to phone) Angel Investigations. Uh-huh. And what is the nature of your manifestation?

LORNE
(walks over to Angel) Business is really humming, huh?

ANGEL
Yeah, word of mouth, I guess, got around that I'm back. You think I should keep these alphabetical, or rearrange them by how much damage they inflict?

LORNE
Damage. Nomenclature goes out the portal when, uh, hacking's afoot.

ANGEL
Still, good to know what you're using. I mean, what if I'm fighting a Glurgg, and I ask for a Khopesh to finish him off. What would you throw me?

LORNE
Uh, a towel. Glurggs are 90% pus. Yeah, uh, not speaking of sticky fluids, maybe we should get some help around the office. A certain somebody with a good understanding of higher dimensions. And could tell me what got hoovered out of my head. Um, name starts with a "C."

ANGEL
(looks up) Connor.

LORNE
No, I was leaning more towards a perky love muffin, but—Oh. (sees that Connor has walked into the lobby)

ANGEL
Hey.

CONNOR
Hey.

ANGEL
It's OK. The spell wore off. Thanks for not letting me hurt Cordy.

CONNOR
Well, I don't know, she probably would've staked you. She's pretty tough.

ANGEL
Yeah, she is.

CONNOR
She's staying with me now. You know that, right?

ANGEL
Yeah, that's good. She needs a place she can feel safe. Give her a chance to work things out. A couple of days, everything'll be back to the way it was.

CONNOR
You should talk to her.

LORNE
Oh, hallelujah.

ANGEL
Now's not a good time. After everything she's been through, the last thing she needs—

CONNOR
Dad, please?

Cut to:

24 INT. ATTIC AT NATURAL HISTORY MUSEUM - DAY
Cordelia's facing away from the door when Connor and Angel come into the room.

CORDELIA
(sighs) I'm gonna kill him.

ANGEL
(walks toward her, Connor hangs back) He's just worried about you. We all are.

CORDELIA
Is that the royal we, or the populous?

ANGEL
I always wanted to be a prince. (sits next to her, holds her hand) I hear you gotta be born into it.

CORDELIA
(smiles) How do you do that?

ANGEL
What?

CORDELIA
Make everything feel like it's not spiraling apart. (Connor walks out of the room)

ANGEL
You all right?

CORDELIA
Getting there.

ANGEL
The way you left the hotel—

CORDELIA
I know.

ANGEL
Did I do something, or—

CORDELIA
Oh, Angel... I love you. I always will. You know that.

ANGEL
I don't suppose we could stop there.

CORDELIA
I wish we could—more than anything—but I can't. (shifts to face him) When I got my memory back, everything came rushing in. Sunnydale, moving to Los Angeles, meeting you again. I wanted to tell you, but it was just too much.

ANGEL
Tell me what?

CORDELIA
What I remembered when I was a higher being. I remember seeing you—your past—when you were Angelus.

ANGEL
I never tried to hide who I was or what I've done. You already knew.

CORDELIA
Knowing's different than living it. When I was up there, I could look back and see everything you ever did as Angelus—more than see, I felt it. Not just their fear and pain. I felt you and how much you enjoyed making them suffer. I love you, Angel, (touches his face) but I can't be with you. It's just too soon. Maybe if we just give it a little time...

Cordelia starts hyperventilating, convulsing, and her eyes turn white. Angel grabs her shoulders to steady her. She has a vision of the Beast coming up out of the earth.

ANGEL
Cordy!

CORDELIA
He's coming. He's coming now.

Fade to black.

ACT II:
25 INT. ATTIC AT NATURAL HISTORY MUSEUM - NIGHT
Cordelia's lying down on the bed. Connor's sitting beside her, and Angel's pacing back and forth in front of her.

ANGEL
You still have your visions. I thought they weren't supposed to hurt anymore.

CORDELIA
This wasn't normal. (sighs, Angel sits down on bed beside her) If that word actually applies to anything that ever happens to me. The visions are usually like a lawn sprinkler. This was like Niagra.

CONNOR
You should let her rest.

CORDELIA
No, I'm OK. (holds Connor's hand)

ANGEL
What else can you tell me?

CORDELIA
Big, powerful, clawing its way up through the bowels of the earth to slaughter us all. Yeah, that pretty much covers it.

ANGEL
Did you see anything that could give us a location?

CORDELIA
No, just the big beastie. (sits up in bed) It's coming, Angel, and it won't stop—not until we're all— It won't stop.

ANGEL
He's right. You should probably get some sleep.

CORDELIA
Yeah, because impending doom—almost as good as warm milk.

ANGEL
(stands) Whatever's coming, I'll figure out a way to stop it.

CORDELIA
It'll be too late. I can feel it. There's something—I don't know. I think I know more about this thing—or, I knew more when I was all high and mighty, but I just can't get at it.

ANGEL
Maybe if Lorne read you again.

CORDELIA
You think he would after what happened the first time?

ANGEL
I could hold him down.

CORDELIA
Angel, we need to know more. I need to know.

Cut to:

26 INT. HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Gunn's answering the phones at the front desk. Phones are ringing off the hook. Lorne's also on the phone at the front desk on another line.

GUNN
(to phone) I'm sorry. I know, but we're pretty swamped right now. Well, if Snowball hasn't tried to eat your spine yet, hit her with the catnip until we get there. (hangs up)

LORNE
(to phone) No, I-I don't think that much mucus is ever a good sign. Uh-huh. Oh, please, please, again, describe it in detail. (holds phone to chest, to Gunn) Hey, uh, this isn't letting up. How 'bout, uh, rustling up some adorable reinforcements?

GUNN
I don't know where she is.

LORNE
Well, uh, that's where the rustling comes in.

GUNN
Well, if Fred wanted to be here, she would.

LORNE
(to phone) Uh, yeah, that sounds horrible. Hold please. (hangs up, to Gunn) You two OK?

GUNN
Ask her that. Maybe she'll talk to you.

LORNE
(answers phone) Angel Investigations. Hold please. (to Gunn) Hey, I don't know what's going on between cupcake and her icing, but you know how she feels about you. It doesn't take horns and a beautiful singing voice to be able to read that.

GUNN
It's just—it's been hard since that thing with her Professor.

LORNE
Well, being stuck in Pylea is pretty crappy, but being sent there on purpose by someone you trust— Hey, at least Dr. Ego got a taste of his own portal.

GUNN
Yeah. He got what he deserved, didn't he?

There's a thud against the windowpane in the front doors. Gunn goes to investigate; he cracks the door open to see what it was. The door swings open a little wider as he reaches outside.

GUNN
It's a sparrow. Slammed right into the glass.

LORNE
(alarmed) Close the door.

GUNN
He might not be dead.

LORNE
Close it!

Hundreds more sparrows slam into the glass so hard that they explode, leaving blood splatters all over the doors and windows. Finally it stops.

GUNN
I'm guessing this isn't a good sign.

LORNE
Yeah, as harbingers go—not so much.

Cut to:

27 INT. HALLWAY AT WOLFRAM AND HART - NIGHT
Lilah's in her conservative business suit now, wearing elegant hair instead of pigtails. She's talking on her cell phone, seeming a bit agitated.

LILAH
(to phone) A 300% increase? In the last hour? Uh-huh. Oh, ya think? Well, don't. Just shut up. Get me an incident report cross-referenced by region, socio-economic backgrounds, and species. Oh, and get Gavin up here. Somebody's trying to muscle in on our apocalypse and that is not gonna happen while—

Cut to:

28 INT. LILAH'S OFFICE AT WOLFRAM AND HART - NIGHT
Lilah opened the door to her office and stops in mid-sentence when she sees Angel sitting on her desk.

LILAH
(to phone) Lemme get back to you. (hangs up)

ANGEL
Close the door.

LILAH
How did you get in here? (closes door) Vampire detectors, my ass. Well, here we are, all nice and cozy. Let's talk about—hmm, gee, let me guess—Lorne. How's he doing? Still green?

ANGEL
I told you we were gonna have a conversation.

LILAH
Swell, but I'm having a bit of a day, so let's say we skip the usual two-step, you threaten me, I threaten you, yadda, yadda, yawn. Jump directly to the throwing you out on your thick, meaty head. 'Cause, you know what? You're not getting anything out of me this time either.

ANGEL
Didn't think I would, but Gavin—he was more accommodating.

LILAH
(looks behind her at Gavin, bound and gagged on the couch) Couldn't you have at least tortured him a little bit more?

ANGEL
Really wanted to, but he wouldn't start talking long enough to get into it.

LILAH
I have a cure for that.

ANGEL
Vindict on your own time. I'm kinda on the clock here.

LILAH
What did he tell you?

ANGEL
You're trying to decipher what you took out of Lorne's head. Hundreds of psychics probing and prodding—Well, not quite that many now, because every time they peel back a layer, their brains end up decorating the walls.

LILAH
You should see the cleaning bill. Now that is terrifying.

ANGEL
Anything you got on what's coming—now'd be a good time.

LILAH
Not big on sharing.

ANGEL
Think I'm joking?

LILAH
Not unless you've conjured up a sense of humor to go with that soul. Look, you got it straight from the weasel's mouth. Whatever Lorne gleaned from reading Wonder Girl—it's protected. Try and unlock it—ka-blooey. Thanks for stopping by. (walks behind desk)

ANGEL
You're trying to hide it. I can smell it on you?

LILAH
(sits at desk) Chanel?

ANGEL
(stands) Fear.

LILAH
Well, you are very imposing in this light.

ANGEL
(walks around to stand by Lilah) You're not afraid of me, Lilah. You're afraid of what's coming. Maybe we can help each other, huh. The enemy of my enemy—

LILAH
Can kiss my ass too. You wanna play hero? Go find another sandbox.

ANGEL
Normally, this would be the part where I'd make a grand threat, but thanks to Gavin—

LILAH
Like he knows anything.

ANGEL
That's the point. This thing caught you by surprise, too. You had no idea it was coming.

LILAH
(sighs) So, what—I'm supposed to throw in with Mr. Goody 'cause the great unknown has me shaking in my pumps?

ANGEL
It's a win-win for you, Lilah. You help me, I stop it, Wolfram and Hart makes you employee of the month for protecting everything they set in motion for the last thousand years. You help me and I don't stop it, well, I mean the only way that's gonna happen is if this thing kills me. (sits on desk in front of her) And if that's the way it goes, you win again. So, you can keep playing it hard, or you can play it smart. It's up to you.

Cut to:

29 INT. ATTIC AT NATURAL HISTORY MUSEUM - NIGHT
Cordelia's pacing back and forth in the attic. Then she decides to leave when Connor cuts her off from out of nowhere.

CORDELIA
Must be genetic.

CONNOR
What?

CORDELIA
Sneaking up on people. Your dad's an expert.

CONNOR
I was just making a sweep. Where ya going?

CORDELIA
Been inside all day. Thought I'd take a walk, clear the cobwebs, recharge the chargeables. (beat) OK, stop with the look. I'm getting a stronger feeling.

CONNOR
About the vision.

CORDELIA
Yeah. Flashes, images, tugging at me, pulling.

CONNOR
Where?

CORDELIA
I don't know. Maybe where this thing's gonna jack-in-the-box.

CONNOR
So you were gonna go face it by yourself.

CORDELIA
'S all right. I was a higher being. (starts to walk off)

CONNOR
Was. (Cordelia stops) You're not anymore.

CORDELIA
No, I'm not. I remember wanting to come back home, to be able to touch, to feel, (sits on bed) to be human again.

CONNOR
You are.

CORDELIA
But I can't remember how. Am I on vacation? Did I go cosmic AWOL? Did I do something to piss off the Powers That Be and get kicked out? Why am I here?

CONNOR
Because you're important.

CORDELIA
Oh, yeah. The world's really stopped turning without me.

CONNOR
Well... you're important to me.

CORDELIA
Guess the sneaky's not the only thing you got from Angel. Getting pretty good with saying the right words, too.

CONNOR
Complete sentences. I've been working on it. (smiles bashfully)

CORDELIA
Maybe you're right. Maybe I was sent back because I'm important or needed—for this, to stop whatever's about to happen. I have to find out if that's why I'm here. (stands)

CONNOR
And I have to go with you.

CORDELIA
No, it's dangerous.

CONNOR
That's why I'm coming.

Cut to:

30 INT. RANDOM WAREHOUSE IN LOS ANGELES - NIGHT
Cordelia and Connor are walking beside each other amid boxes and such.

CONNOR
Sure you know where you're going?

CORDELIA
Exactly? No. But, for the first time since I've been back, I feel like I have a purpose, like a reason for being here. Before, all I felt was empty—like I was waiting for my life to start.

CONNOR
I know how that feels. Not knowing why you're here, what your place is in this world...

CORDELIA
It's called being 18. If you make it past 21, things get a lot better.

CONNOR
(stops walking) They already have.

CORDELIA
(turns to face him) You really are getting awfully good with words.

Cut to:

31 EXT. ALLEY SOMEWHERE IN LOS ANGELES - NIGHT
Connor and Cordelia are walking beside each other.

CONNOR
What is it?

CORDELIA
This place. I've been here before.

CONNOR
In your vision?

CORDELIA
No, I— (they stop walking) Oh, my God. Darla.

CONNOR
My mother.

CORDELIA
She died here. Connor, this is where you were born.

Something bursts up from the ground in front of them, surrounded in red light. It's got two enormous horns on top of its head, and it's a hulking beast—the one Cordelia saw in her visions.

Fade to black.

ACT III:
32 EXT. ALLEY SOMEWHERE IN LOS ANGELES - NIGHT
The Beast's huge, and he casts a horned shadow on the moist pavement. Conor goes at him with a sword, but the Beast just throws him across the alley into the side of a steel dumpster.

CORDELIA
Connor!

Cordelia was crouching on the ground, but the Beast grabs her by the throat and lifts her several feet in the air to its eye level and stares into Cordelia's face. She doesn't scream or thrash, but just stares back at it looking a little frightened. Connor runs to her aid, attacking the Beast again. The Beast puts Cordelia down and throws Connor across the alley again.

CORDELIA
No!

The Beast walks toward Cordelia. Shot of the Beast's enormous hoofed feet. Cordelia tries to crawl away from it backwards on her back, but she can't get away from it. Where the Beast held her neck before, the skin is red and torn. From the other side of the alley, Connor stands weakly and says:

CONNOR
Stay away from her!

The Beast looks at Connor, then at Cordelia and laughs. Then with a single effort, he jumps up to the top of the nearby five story tall building. When the Beast is gone, Cordelia crawls over to Connor, who appears hurt and is bleeding from the mouth.

Cut to:

33 INT. HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Gunn's talking on the phone in the lobby. Lorne is also on the phone.

GUNN
(to phone) If you see Fred, could you have her call me? Charles Gunn, two N's. Yes, that's my real name. Just—please, have her call me.

LORNE
(to phone) Well it might take a couple days. You're fifth on the bleeding walls list. You know what, spritz it with a little 409. We'll get back to you. (hangs up) Hey, no word yet?

GUNN
(dials phone again but it just rings, to Lorne) Nobody's seen her.

LORNE
Well, maybe she ducked and covered when our feathered friends went kamikaze.

GUNN
(hangs up) You good here? I'm gonna drive around, see if I can—I'm just gonna drive. (puts on coat)

LORNE
Let the machine work it's mechanical magic. C'mon. I'll hang my head out the window, see if I can pick up the Burkle vibe.

GUNN
You can do that?

LORNE
Um, no, but it sounds comforting, and I could use the air.

Gunn and Lorne start toward the exit, but Wesley has just come in the front doors.

WESLEY
It is a bit ripe in here. I'd suggest opening a window, but—

GUNN
Fred's not here.

WESLEY
Didn't ask.

GUNN
Didn't have to.

WESLEY
Since you brought it up, where is she?

GUNN
Not your business.

LORNE
Hey, uh, call me kooky-pants, but maybe we could save the three rounds until after the Chuck Heston Plague-A-Thon cools off.

WESLEY
You've noticed the increase in paranormal activities?

LORNE
Yeah, you stepped in some on your way in. Birds, rats, blood—the Ghostbuster lines have been ringing off the hook.

WESLEY
I've been tracking similar reports. (sighs) Maybe if we pool our data—

GUNN
Go pool yourself. I'm gonna find my girlfriend.

Gunn starts to walk away, when Angel interrupts him.

ANGEL
No you're not. If we don't' stop what's coming, it won't matter where Fred is, or any of us.

Cut to:

34 INT. HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Lorne's sitting down, looking at papers that are spread across the coffee table. The papers are completely covered in mystical symbols, and there are hundreds of these sheets of paper. Angel's pacing. Wesley is sitting on the couch next to Lorne. Gunn's sitting on the couch across from them

ANGEL
That's everything Wolfram and Hart could decipher from what they took outta Lorne.

WESLEY
They just handed these over?

ANGEL
Lilah—she can be very giving. (Wes looks at him out of the corner of his eyes)

GUNN
You trust her on this?

ANGEL
No, but she's got an interest in stopping the end of the world before it ruins Wolfram and Hart's end of the world, so...

GUNN
OK, what's the plan?

ANGEL
You're holding it. (sits next to Gunn) We figure out what all this means, then do something large and violent.

WESLEY
I see you've given it considerable thought.

LORNE
(holding some papers) So all this came out of my head? No wonder it made me greener.

ANGEL
If Wolfram and Hart hadn't extracted it, you'd be a paler shade of dead.

LORNE
Yeah, well, remind me to send 'em a fruit basket. (sips his cocktail, phone rings) Mm. Saved by the continuous bell. (stands, walks to front desk)

ANGEL
You've been logging the calls?

LORNE
Every last squishy one.

ANGEL
(to Lorne) Grab a map, start marking the locations. See if they're concentrated in any one area. (to Wes and Gunn) Whatever's happening, whatever Cordy's seen, the answers are in these pages. We need to figure this out.

Cut to:

35 INT. HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Wesley, Gunn and Angel are still sitting on the couches, trying to decipher the data contained in the papers on the table in front of them.

GUNN
We're never gonna figure this out.

ANGEL
We have to keep trying.

WESLEY
Normally I'd agree, but this is a waste of time.

ANGEL
It's all we have.

WESLEY
Then we must be missing something. This is gibberish. Bits and pieces of glyphs, archaic languages, symbols—all jumbled together.

ANGEL
Do you recognize any of them?

WESLEY
Uh, heat, fallen, shrine, flesh...none of it makes any sense.

ANGEL
Ah, we gotta keep at it until it does.

GUNN
(stands) You know, maybe we should just take a step back. (walks around)

ANGEL
We don't have time. Cordy said whatever's happening is going down right now.

WESLEY
Then perhaps you should have addressed this earlier. (flips through pages) We could sift through this muddle from now 'til doomsday, whether that's tomorrow or a thousand years from now—

GUNN
(standing behind Wes now) Wait, go back. The last sheet, flip it back.

ANGEL
(stands, walks to look) What is it?

WESLEY
I don't see anything.

GUNN
'S cause you're looking too close.

Gunn lines up two of the papers, showing a triangular symbol that's completed when they are lined up properly. Plus, the pattern of the symbols and glyphs aren't nonsensical after all. There are areas that are more densely written on than others. Gunn grabs a stack of the papers from Wesley, pushes the coffee table out of the way, and starts arranging the papers on the floor, matching up the denser areas which start to form lines.

GUNN
OK. So what the hell is it?

Zoom out to show that, when arranged properly, the papers form a symbol that looks like a square with diagonal lines connecting opposite corners (forming an "X" pattern within the square). Wes, Angel and Gunn stand and stare at it.

ANGEL
The Eye of Fire.

WESLEY
Ancient alchemical symbol for fire.

ANGEL
And destruction.

GUNN
You had me at fire.

LORNE
Um, boys? (holds up map) I hate to be the little demon that cried apocalypse nowish, but uh...

Lorne gestures to the map with a marker. He's plotted the locations of the disturbances with a red dot for each call, and the dots have formed a square.

Cut to:

36 INT. DINER - NIGHT
Fred's sitting alone in a booth at an all-night diner, nursing a cup of coffee. The waitress comes up to her, carrying a pot of coffee, and refills her cup.

WAITRESS
I'll give you one more, and then I am cutting you off.

FRED
Oh, sorry. I can pay for the next one.

WAITRESS
It's not the free refills that I'm worried about. It's you vibrating into another dimension after a tenth cup.

FRED
Nobody wants that.

WAITRESS
Why don't you call him? You've been sitting here all day. He's probably worried sick.

FRED
I don't know what I'd say.

WAITRESS
I think hello'd probably do it. I've seen the way he looks at you when you two come in here. That man would do anything for you.

FRED
I know.

WAITRESS
So cheer up. Whatever's going on—as long as you've got love—it can't be that bad.

The building starts to shake like there's an earthquake. Fred gets out of the booth and crouches on the floor, pulling the waitress down with her.

FRED
Get away from the window.

Cut to:

37 INT. ATTIC AT NATURAL HISTORY MUSEUM - NIGHT
Cordelia's sitting on the bed next to Connor, tending to his wounds. They have a minor earthquake too.

CONNOR
I gotta go. I've gotta stop it.

CORDELIA
Yeah, getting yourself killed should really slow that thing down. (looks at his badly bruised side) Oh, God. I think you broke a couple of ribs.

CONNOR
I've never been broken, not even in Quor-Toth. I didn't think I could be.

CORDELIA
You're hurt because of me. Because I thought maybe I still had some grand higher purpose, that me being here could actually... make a difference. Now I know better.

CONNOR
(shifts to face her) All you know is that that thing can hurt you, and if it tries again, I will find a way to kill it.

Cut to:

38 INT. HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Angel's drawing diagonal lines, connecting the corners of the square formed on the map when Lorne plotted the incidents. Angel points to where the lines cross.

ANGEL
That's it.

LORNE
What?

WESLEY
The focal point of the disturbances.

The building shakes like there's an earthquake.

ANGEL
Whatever's coming, that's where we'll find it.

GUNN
I know that area—the old Kimball building's down there. They did a retro on it, put a club up on the roof. The, uh, Sky Temple or something.

LORNE
Yeah, yeah, I've heard of it. Watering hole for the tragically hip. Actors, models, all the hot mamas and yamas.

WESLEY
A shrine of the flesh. (looks at Angel)

ANGEL
So, who's thirsty? (walks to weapons cabinet)

GUNN
Let's do it. (follows Angel)

LORNE
(still sitting at the desk) Hey, I know location's everything, but, um, maybe we should hold off on the down-payment 'til we know what we're dealing with or how to stop it.

ANGEL
If it's alive, we kill it. If it's not, we bury it. (throws crossbow to Wesley) You in?

Cut to:

39 EXT. SKY TEMPLE CLUB ON KIMBALL BUILDING ROOF - NIGHT
Angel, Wesley, Gunn and Lorne walk up to the club entrance armed and ready to fight, but when they see the Beast, they stop dead in their tracks. Still hulking and intimidating even when compared to Angel and his gang, the Beast chuckles at the sight of them. It's standing inside a square made from human bodies that have been laid out in formation. At the center of the square, the Beast is holding a man in the air, dangling him by the foot. The way the body hangs, it forms sort of an "X" shape.

LORNE
Ooh, uh, I'm gonna need a bigger arrow.

Fade to black.

ACT IV:
40 EXT. SKY TEMPLE CLUB ON KIMBALL BUILDING ROOF - NIGHT
Resume. The Beast sees Angel and gang standing at the entrance to the rooftop club. The Beast throws the man he's holding across the room before focusing his attention on Angel's gang.

Angel hoists his sword and runs toward the Beast. Gunn flanks him on the right, while Wesley and Lorne are on the left with crossbows aimed. Angel swings the sword at the Beast, but it has no effect—when the sword contacts the Beast's skin, there's a pinging sound, but it doesn't cut or penetrate the skin. Angel continues to try using the sword on the Beast, but to no avail. Eventually, the Beast takes the sword away from Angel, discards it, and throws Angel across the room where he collides with a column, shattering it to pieces.

Gunn hurls the battleaxe at the Beast, but the Beast catches it easily, bending the blade in half and throwing it back at Gunn.

Angel recovers from his fall, stands, and wields two smaller axes. Angel swings them at the Beast's legs, arms, head—but they don't hurt him at all.

Wesley and Lorne shoot arrows from their crossbows at the Beast, but the beast deflects them with his forearm, changing their trajectory such that the arrows hit Angel instead. Angel doubles over in pain as one arrow lands in his belly and the other in his upper right shoulder.

The Beast looks around at them all. Wesley and Lorne are reloading the crossbows when the Beast picks up Angel's body and throws it at them, knocking them off balance.

Gunn goes for the Beast with a sword, hacking mightily at its head, again to no avail. The Beast grabs Gunn by the throat and throws him across the room.

Wesley reaches both hands inside his coat, pulling out two automatic handguns. He shoots them, two at a time, at the Beast's chest and head with no effect. He throws them down, and reaches for the shotgun at his side. Wesley fires at the Beast's chest, causing it to flinch a bit, but the shots don't appear to damage it. He fires again at the Beast's face, causing the Beast to fall down, landing on its knees. Wes aims the shotgun at its face at close range, but the Beast just looks up and smiles at him. The Beast grunts and pushes the shotgun away before hurling Wesley across the room. The Beast chuckles.

ANGEL
Might wanna hold the gloat, chuckles. (pulls the arrow out of his shoulder) We're just getting started.

Angel lunges for the Beast, engaging him in hand-to-hand combat. They exchange punches, when the Beast punches Angel so hard, it sends him backwards through the air in a back flip. Angel lands on his feet on an awning, in vampire face now. The Beast groans. Angel jumps down from the awning, landing in front of the Beast. They fist-fight again, but Angel manages to knock the Beast down to his knees. Angel grabs a dagger from his leg-holster and points it at the Beast's strange yellow eyes. It's eyes widen, and Angel hesitates, unable to plunge the dagger into its eyes because it's got a grip on Angel's arm now. The tables are turned as the Beast stabs Angel in the right shoulder. Angel groans in agony, blood dribbling down his mouth, as he involuntarily reverts to human face. The Beast looks knowingly at Angel.

BEAST
Do you really think she's safe with him?

The Beast takes Angel and hurls him out into the city, well beyond the edge of the building they're on now. Gunn stands and screams.

GUNN
No!

Lorne looks panicked. The Beast kneels on one knee, punching the floor at the center of his human square, sending a trail of fire out along the floor in the shape of the Eye of Fire symbol. A shock wave emanates from the area, knocking everyone back a few feet. Lorne is thrown back, but lands on a glass skylight and falls into the room below. Gunn and Wesley are knocked down, but still on the rooftop. The fire is tall now, taller than the Beast. Wesley sits up in time to see the Beast leap straight up into the sky, riding the fire that he created. Wesley goes over to Gunn, who's lying unconscious on the floor. Lorne is conscious now. Wesley carries Gunn away from the fire.

Cut to:

41 EXT. RANDOM STREET IN LOS ANGELES - NIGHT
Angel is lying on the ground, in the street somewhere in the city. He rolls over, still in pain and bloody from the encounter with the Beast. Weakly, he reaches over to pull the implement out of his shoulder, wincing. He convulses in pain while looking at the sky.

Cut to:

42 INT. ATTIC AT NATURAL HISTORY MUSEUM - NIGHT
Connor and Cordelia are standing next to each other, looking out the window at a shaft of fire that's shooting straight up into a red circular cloud in the sky right over downtown. The column of fire is sucked up into the cloud where it disappears and the clouds close. Still glowing, the clouds now rain tiny fireballs all over the city. They stare in disbelief.

CONNOR
What's happening?

CORDELIA
I don't know.

CONNOR
It's him, isn't it? It's that thing.

CORDELIA
We don't know that.

CONNOR
I should've tried harder. I should've stopped it.

CORDELIA
It was too strong. This isn't' your fault.

CONNOR
What if it is? What if that thing is—chose the place where I was born. Is that why it's here—because of me?

CORDELIA
(looks at him) No.

CONNOR
(shakes his head) I was never supposed to happen. The child of two vampires. What if—

CORDELIA
Connor, it's not you.

CONNOR
(looks at her) You don't know that.

CORDELIA
Yes, I do. In my heart. (touches his face, brushes hair away) It's not you, baby. It's not you. Not you.

With the hand she used to brush hair from his face, Cordelia pulls Connor's face closer and kisses him tenderly and passionately.

CONNOR
Why—why did you—?

CORDELIA
Because I don't think it matters anymore. I know how you feel about me, Connor. When I think about what you've— (touches his face tenderly) you never had a childhood, or a family or friends or anything that's real, and if this is the end, I want you to have something that is.

Cordelia puts his hand on her waist and they embrace and kiss each other passionately.

Cut to:

43 INT. OFFICE IN KIMBALL BUILDING - NIGHT
From the office in which he landed, Lorne watches through the window in horror as the fireballs rain down on the city.

Cut to:

44 EXT.SKY TEMPLE CLUB ON KIMBALL BUILDING ROOF - NIGHT
Wesley's holding Gunn's limp body in his arms, having carried him to a sheltered part of the club. Wesley's watching the sky.

Cut to:

45 INT. DINER - NIGHT
Fred's watching the fire rain down from the sky from inside the Diner through the Levelor blinds. The waitress and other patrons are freaking out. Fred's trying to get a hold of someone on her cell phone, but she doesn't get through. She looks at her cell phone, hangs up, and continues staring out the window.

Cut to:

46 INT.LILAH'S OFFICE AT WOLFRAM AND HART - NIGHT
From her office, Lilah watches the fire rain come down outside. She's wringing her hands nervously, then rubs her upper arms as if shivering.

Cut to:

47 INT. ATTIC AT NATURAL HISTORY MUSEUM - NIGHT
Connor and Cordelia are in bed together, making love. Lying on top of Cordelia, Connor kisses her tenderly amid gentle un

Kikavu ?

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carine79 
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Nia110617 
07.04.2021 vers 12h

Neelah 
19.02.2021 vers 18h

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