200 fans | Vote

#411 : Sans âme

 

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Angélus a réussi à monter les amis d'Angel les uns contre les autres.
Cordélia lui propose un marché: s'il lui dit ce qu'il sait sur la Bête de l'Apocalypse, elle se donnera à lui !

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Captures de l'épisode disponibles

Popularité


4.29 - 7 votes

Titre VO
Soulless

Titre VF
Sans âme

Première diffusion
05.02.2003

Première diffusion en France
08.10.2003

Plus de détails

Réalisation: Sean Astin

Scénario: Sarah Fain, Elizabeth Craft

Guest star:
Vladimir Kulich (La Bête).

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

After Team Angel succeeds in removing Angel's soul, they have two new problems to confront. First of all, they have to get Angelus to tell them everything he knows about the Beast. And secondly, they have to keep him from turning Team Angel against each other. As Angelus starts exploiting all of Angel's memories about his friends, though, it becomes clear that he's has a lot more power than it seems.

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Sous les yeux de tout le groupe, Wesley place le flacon contenant l'âme d'Angel dans le coffre-fort de l'hôtel Hyperion et met toute l'équipe en garde contre le retour d'Angelus. Il précise que le vampire est capable d'utiliser la moindre de leur faiblesse ou de leur émotion, ainsi que les connaissances d'Angel, pour les manipuler, ce qui pourrait se solder par leur mort à tous !

Pendant ce temps Angelus, toujours dans sa cage au sous sol, fredonne une chanson menaçante. Wesley descend arbalète à la main pour lui extirper des renseignements sur 'La Bête'. Il se tient à distance de la cage et essaie d'engager la conversation avec Angelus qui le fixe. Celui-ci se plaint de son manque de confort, Wesley lui rappelle que la dernière fois qu'il a été libre, il a terrorrisé Sunnydale. Angélus mentionne la tueuse.

Dans le hall de l'hôtel, le reste du groupe observe la conversation depuis un écran de contrôle...

Angelus, ironique, commence à jouer avec les sentiments de Wesley, appuyant là où ça fait mal. Il devient lubrique en lui parlant de Fred. Wesley géné jette un coup d'oeil à la caméra. Gunn est à cran, Fred le tempère. Wesley essaie d'orienter Angelus sur La Bête, mais ce dernier continue d'exploiter sa vulnérabilité. Il lui parle de son échec d'observateur avec Faith, de sa relation avec Lilah, de sa culpabilité envers Connor. Wesley est tendu puis Angelus annonce que Connor et Cordélia ont fait l'amour. Devant l'écran de contrôle, tout le groupe est sous le choc de la révélation.

Wesley remonte et dit qu'Angelus veut du sang. Fred et Gunn se portent volontaire pour lui porter sa ration. Angelus s'adresse à Fred d'un voix caressante et malsaine. Il insinue qu'il se masturbait les nuits où il l'entendait faire l'amour avec Gunn. Fred le traite de porc puis avance le chariot sur lequel est posé le sang contre les barreaux de la cage. Sourire aux lèvres, Angelus saisit doucement le flacon, mais pousse soudainement  le chariot, fait basculer Fred et la saisit à la gorge. Gunn tente de porter secours à Fred, mais reste impuissant. Wesley les sort de là en tirant deux flèches paralysantes sur Angelus.

Plus tard, dans le bureau, Fred remercie Wes de l'avoir sauvé. Ce dernier craque et l'embrasse tandis qu'elle lui rend son baiser. Peu après, Wesley et Gunn se disputent à propos de Fred, puis en viennent aux mains. Dans l'affrontement Gunn donne un coup malheureux à Fred... Pour le plus grand plaisir d'Angelus ,qui se réveille dans sa cellule en entendant le vacarme de la dispute.

Alors que Connor se présente devant son père, Angelus lui parle de Darla, qui a préféré se tuer plutôt que d'entendre son premier souffle, puis de Holtz. Connor s'emporte tandis qu'Angelus le provoque. Cordélia apparaît et oblige Connor à remonter dans le hall de l'hôtel. Elle débranche la caméra de surveillance et dit à Angelus qu'il en a assez fait pour aujourd'hui. Elle passe un marché avec lui: S'il divulgue les informations dont il dispose sur 'La Bête', elle se donnera à lui.

Par la suite, Cordélia dit à Wesley qu'Angelus est prêt à parler. Tandis que Wesley l'interroge de nouveau, un flash back se produit au cours duquel Angélus apparaît avec 'La Bête' et des prétresses Svéa qui récitent une formule pour bannir le démon cornu.

Plus tard, le 'Fang Gang' retrouve la trace des prêtresses dans une paisible banlieue de Los Angeles, mais ils arrivent trop tard :  'La Bête' les a devancés et  a déjà massacré les prêtresses... ainsi que toute leur famille.

A l'hôtel, Wesley pense qu'Angelus a dit ce qu'il savait et qu'il est temps de lui rendre son âme. Il se rend donc dans le bureau pour ouvrir le coffre et sortir l'âme du Muo-Ping. Lorsque Cordelia, restée dans la cave avec le vampire, lui dit qu'on va lui rendre son âme, Angelus chantonne et dit que ça n'arrivera pas.

Lorsque Cordelia rejoint les autres dans le bureau, elle constate que toute l'équipe semble sous le choc... et pour cause : le Muo-Ping contenant l'âme d'Angel a disparu !

EXT. RUE DE LOS ANGELES - NUIT
Un tas de journaux. Le titre dit : Une Vague de Crime a Fermé la Ville
Soudainement le haut du paquet est saisi par Connor. Il balance le journal comme une brique, évitant le premier des trois vampires qui l'attaquent. Les deux autres le chargent, l'un frappant pendant que l'autre le balance par les bras dans un groupe de bidons de gaz à haute pression.
Connor arrache le bec d'un des cylindres, envoyant un souffle de haute pression dans les visages des vampires qui attaquent. Ils crient de douleur et titubent en arrière.
Connor prend l'avantage, en envoyant un par terre et en évitant le second. Le troisième vampire claque Connor dans le mur d'une cabine de gardien à côté, l'étourdissant assez longtemps pour que les deux autres l'attrapent par les bras et l'immobilisent.
Connor : Laisse moi deviner. Des voyageurs ?
Vampire : Ouais, du Tucson.

La créature sourit et se prépare à tuer mais Connor le frappe durement au visage. Alors qu'il se baisse, Connor se libère des deux autres. Il déclenche un pieu chargé sur son poignet et tue rapidement l'un des vampires alors que l'autre se remet sur pied et charge. Connor bondit sur le toit de la cabine de gardien au dernier instant. La vitesse du vampire l'emporte la tête la première dans la vitre de la cabine, la brisant. La créature se glisse hors de la cabine sur le sol, étourdie. Connor se pose à côté de lui et plante son pieu. Ne laissant rien à part de la poussière. Le dernier vampire charge Connor avec un grognement enragé et fait partir son pieu. Connor le frappe avec une rafale de coups, puis le soulève et le lance à 20 pieds dans les airs où il se claque sur un panneau d'affichage et tombe par terre. Connor ramasse le pieu du sol et sourit cruellement au vampire alors qu'il se remet sur pied.

Connor : Bienvenue à L.A.
Il jette le pieu sur le vampire et il touche sa cible. La créature se désintègre dans un cri de rage.
Connor baisse les yeux vers les restes poussiéreux et secoue la tête.
Connor : Des touristes...
Puis il lève les yeux alors qu'un groupe de cinq vampires se baladent dans la rue vers lui. Il regarde prudemment alors que trois de plus sautent des toits de l'autre côté.

INT. HOTEL HYPERION - BUREAU - NUIT
Fred, Gunn et Lorne regardent anxieusement alors que Cordy tient le réceptacle de verre contenant l'âme brillante d'Angel et Wes ouvre le mur du coffre-fort dans le bureau.
Fred : Voir l'âme d'Angel flotter comme ça me rend un peu dingue.
Lorne : C'est pas pour toujours, prune au sucre. On l'emprunte juste.
Wes finit de composer la combinaison et ouvre le coffre-fort. Il se tourne et tend ses mains vers le réceptacle.
Wes : Cordelia...
Elle se tend doucement et le lui donne.
Fred : Ne le laisse pas tomber.
Wes prend le bocal et la pose prudemment dans le coffre-fort, puis ferme la porte et tourne le verrou.
Wes : Angel est parti.
Cordy : Ne n'arrive pas à le croire...c'est fini.
Gunn : Sortir l'âme d'Angel...la mettre dans un bocal...j'espère qu'on sait ce qu'on fait.
Wes : Si Angelus sait comment détruire la Bête, c'est tout ce qu'on a.
Lorne : Ouais, sinon, nuit permanente.
Cordy : Il est dangereux, je sais. Je l'ai vu. Mais on fait la bonne chose.
Wes : Aussi longtemps qu'on sera vraiment prudents. Avant qu'Angelus ait une âme, sa méchanceté était mythique. Vous connaissez tous son histoire.
Fred : Tuer, mutiler, torturer...
Lorne : Des poupées épinglés au mur - merci, Cordelia, pour cette image adorable - mais je crois que ça nous donne envie d'accélérer.
Wes : Il y a seulement une chose sur laquelle Angelus va se focaliser : se libérer pour qu'il puisse nous massacrer.
Cordy : On est le seul lien d'Angel vers l'humanité. Angelus nous détestera pour ça. Il voudra nous faire souffrir.
Wes : Surveillez le moniteur quand je descendrais. Faite attention à tout ce qu'il fait, tout ce qu'il dit. Il essayera de vous troubler, de jouer sur vos émotions pour que vous relâchiez votre garde. S'il réussit, même pour un instant, on est tous morts. (pause) J'ai passé ma vie à m'entraîner pour ça et je ne suis encore pas prêt. Il est plus intelligent que moi et il est focalisé sur une plus grande affaire. Il exploitera tout ce qu'Angel sait sur moi et ira sur la jugulaire. Peu importe ce qu'il a, je ne vais pas le voir venir.

INT. HOTEL HYPERION - CAVE - NUIT
Angelus est assis dans sa cage en chantant doucement pour lui-même, un méchant sourire sur son visage.
Angelus : Si tu vas dans les bois ce soir, Tu n'en croiras pas tes yeux, Si tu vas dans les bois ce soir, Tu auras une grosse surprise...

Générique

INT. HOTEL HYPERION - CAVE - NUIT
Angelus regarde silencieusement alors que Wes descend les escaliers et se tient devant la cage.
Wes : Angelus...
Angelus : Wes. Pourquoi ce visage allongé ? Tu n'es pas content de me voir ?
Wes : Je devrais ?
Angelus : Eh bien, et ce n'était pas pour toi et ton ami shaman, je ne serais pas là. Je ressent l'amour.
Wes : C'était le choix d'Angel.
Angelus : Angel-schmangel. Tu es l'homme au cerveau.
Wes : Tu es à l'aise ?
Angelus : Jolis acoustiques. Je ne détesterais pas une chaise.
Wes pousse une chaise et s'assoit, juste à l'extérieur de la ligne de périmètre rouge autour de la cage. Il pose une arbalète chargée sur ses genoux.
Wes : Tu devras pardonner les logements. La dernière fois que tu as été libre, tu as terrorisé Sunnydale.
Angelus : Cette Tueuse...c'est un pistolet.
Wes : J'ai imaginé ce moment plusieurs fois. Des années d'études...de recherche. J'ai lu tout ce qui a été écrit sur toi.
Angelus : Arrête. Je rougis.
Wes : Etre face à face avec le légendaire Angelus....en tant qu'ancien Observateur, c'est un point important.
Angelus : Me lécher les bottes, me faire me sentir relaxé...c'est pas l'interrogation technique la plus innovante mais...ok, je jouerais.
Wes : C'est un jeu ?
Angelus : Eh, un livre ouvert. Tout ce que tu veux savoir. A quel point le goût de cette gitane vierge était doux, l'odeur spéciale d'un cou de nouveau-né. Ma première nonne - maintenant c'est une histoire géniale.
Wes : On pourrait commencer là.
Angelus : Ne joue pas les timides, Wes. Tu meures d'envie de savoir des trucs pour la grosse bêbête. D'y mettre le feu.
Wes : D'accord. Tu connaissais la Bête ?
Angelus : Eh bien, maintenant c'est une question. Pas une question géniale. Même pas une question très perspicace. Pas une question digne de Wyndham-Pryce.
Wes : Si tu connaissais la Bête, pourquoi Angel ne s'en souviendrais pas ?
Angelus : Je ne sais pas. Peut-être qu'il ne se souvient pas des bons moments. Peut-être qu'il ne se laissera pas. Comme lui. (pause) En voila une pour toi. C'est quoi l'affaire avec Angel et les Braqueurs de l'Arche Perdue ?
Wes : Le film ?
Angelus : Le fantasme du jour parfait qu'il a monté. Des cavernes, des traquenards...l'épée virile requise ?
Wes : Il a combattu la Bête dans un fantasme ?
Angelus : Vraiment naze.
Wes : La Bête ?
Angelus : Angel. Pas assez pour être un héros. Il ne pourrait pas être heureux jusqu'à ce que tout le groupe attaque.
Wes : Alors il a tué la Bête dans son fantasme ?
Angelus : Il le devait, pour avoir ce qu'il voulait. On veut tous quelque chose, Wes. C'est comme ça qu'est le monde. Tout le monde a un agenda.
Wes : Et tu vas me dire le mien.
Angelus : Tu veux descendre ici, recevoir tes statistiques vitaux de Garçon de Lave, jouer le grand héros...
Wes : Je veux savoir comment tuer la Bête. Ca n'a rien à voir avec le fait d'être un héros.
Angelus : Bien sûr que si. Mais pourquoi maintenant ? Ca ne peut pas être du au fait qu'une apocalypse arrive. Il y en a toujours une dans le coin.
Wes : Eclaire moi.
Angelus : Un coup de coeur plein de chiffon et d'os. C'est là où tu vis.
Wes : Ca signifie ?
Angelus : Tu veux impressionner la fille. Emménager, faire qu'elle t'aime. Après quelques jours de cerises couvertes de chocolat...
Il claque ses mains contre les barres et Wes lève son arbalète.
Angelus : ...tu la renverseras sur le comptoir de la cuisine et -
Wes : C'est supposé me faire tilter ?
Angelus : Un peu décharnée à mon goût mais...différentes touches.
Wes : La Bête a dit que tu étais un adversaire.
Angelus : Je paris qu'il adore frotter ce crâne luisant contre sa douce peau laiteuse. Mmmm...c'est bon.
Wes lève les yeux vers la caméra, ennuyé.

INT. HOTEL HYPERION - HALL - NUIT
Les autres regardent Angelus et Wes sur le moniteur.
Angelus sur caméra : Allez, Wes. C'est pas comme si ton béguin pour cette fille était un secret.
Fred nerveuse : Charles, souviens-toi. Tu ne peux pas croire tout ce qu'Angelus dit.
Gunn : Et pour les choses véridiques ? On peut croire ça ?
Cordy : Il déforme tout. Il ment avec la vérité. C'est une partie de ce qui le rend dangereux.
Lorne à Fred : Ouais, ne le laisse pas t'atteindre, kiwi.
Gunn : C'est pas la seule qu'il atteint.
Fred : Charles...
Gunn : Je sais, je sais.
Fred : C'est juste des mots.
Wes sur caméra : Tu as trouvé une vulnérabilité et tu l'as exploitée. Bien joué.
INT. HOTEL HYPERION - CAVE - NUIT
Wes : On peut y aller maintenant ?
Angelus rit : Ca commence à peine. Je vais te dire ça. Toutes ces fouilles que tu fais sur ce géant cornu ? C'est le mauvais endroit.
Wes : Et le bon endroit ?
Angelus : Je pourrais te le dire...mais ça ne serait pas chic.
Wes : Mais vous étiez des adversaires, toi et la Bête.
Angelus : Un type comme moi...des amis, des ennemis...dur d'en garder une trace.
Wes : S'il était un ennemi, je te ferais une faveur en le détruisant.
Angelus : Tu sais, tu ne bernes personne. T'as eu des nouveaux vêtements, une coupe de cheveux cool, t'as fait de la gym...tu es toujours le même loser avec qui aucun des gamins ne voulait s'asseoir pour déjeuner.
Wes : Tu es encore enfermé dans une cage et je suis dehors.
Angelus : Et alors ? Tu n'as pas de prise. Qu'est-ce que tu vas faire ? Me tuer ?
Wes : Si je le dois.
Angelus rit : Attend jusqu'à ce qu'ils tombent, Wes, puis redit moi cette phrase.
Wes : Je te redonnerais ton âme. Tu ne parleras pas ? Pas de problème. On ramènera Angel et on ne sera pas pire qu'on l'était.
Angelus : Ca te fait encore un échec.
Wes : Tu veux me faire perdre mon temps, tu peux moisir ici.
Il se tourne pour partir.
Angelus : Belle endurance, Wes. Pas étonnant que Fred ne soit pas intéressée.
Wes : Peu importe ta connexion avec la Bête, clairement tu ne sais rien qui pourrait nous aider.
Angelus : C'est la partie ou je deviens défensif, où je commence à parler pour prouver que tu as tort ? T'as quoi d'autre ?
Wes s'arrête sur les escaliers et se retourne vers la cage.
Wes : Tu dois détester ça. Qu'Angel combatte le mal.
Angelus : Ca te ronge de l'intérieur, non ? Voir tous ces idiots qui se rassemblent autour de lui, qui le considèrent comme un champion. Quelqu'un t'a déjà considéré comme un champion ?
Wes : Je fais ma part.
Angelus : Exact. Comme laisser Lilah aspirer le cerveau de Lorne. Ou en voilà une vieille mais une bonne...Faith. Bon boulot d'être son Observateur. C'était une jolie fille.
Wes : Et tu es parvenu à recevoir de nouveau ton âme, pas une fois mais deux, en sauvant le monde plusieurs fois en faisant ça. Personne n'est parfait.
Angelus : Puis il y a le kidnapping du fruit de mes lombes. Mielleux.
Wes : Il a survécu.
Angelus : Je paris que tu n'arrives pas à comprendre cette liaison spéciale entre père et fils, en sachant que ton propre père a honte de toi.
Wes : Et Connor a honte de toi. La façon universelle de maintenir l'ordre, je pense.
Angelus : Ce crétin me fout vraiment les boules. Et toi ?
Wes : Dans la vision de Cordelia, toi et la Bête vous vous teniez dans un champ -
Angelus : Oh, mon dieu, ouais ! Parlons de Cordy, non ? Hein ? Maintenant il y a beaucoup à parler sur ça. Dommage pour la personnalité, cependant. Bla, bla, bla, bla.

INT. HOTEL HYPERION - HALL - NUIT
Cordy fixe le moniteur alors qu'Angelus se moque d'elle.
Angelus sur caméra : "Oh, mon dieu...Angel. Oh, Angel...on ne peut pas. Je t'aime mais tu étais si méchant. Tu détestes les bébés." Les nanas...
Lorne à Cordy : Reste calme, patate douce.
Gunn se tend et baisse le son.
Gunn : On ne doit pas -
Cordy : Non, je vais bien.
Fred : Comme tu as dit, juste des tous petits bouts de vérité tordus dans des mensonges.
Angelus sur caméra : Laquelle tu trouves la pire, Wes ? Voler mon gamin comme tu l'as fait ou se le taper...comme Cordy ? Tous ces chocs et ces grincements, le feu qui pleut du ciel...joli tableau. Eh bien, plutôt un instantané, parce que Connor...
Il rit et Fred regarde Gunn, confuse.
Fred : Eh bien, c'est simplement ridicule. Connor est le fils d'Angel. Ca serait comme coucher avec ton propre...
Cordy fixe juste le moniteur alors que Lorne fait signe à Fred de s'arrêter.
Fred réalise : Oh...
Angelus sur caméra : Au moins tu pensais que tu faisais la bonne chose. Eh, qui est le type qui doit tuer pour recevoir à boire ici, hein ?
Cordy lève les yeux alors que Connor entre, battu et ensanglanté.
Cordy : Connor, qu'est-ce qui s'est passé ? Tu vas bien ?
Il remarque Gunn et Fred qui le fixent.
Connor : Quoi ?
Wes entre.
Wes : Il veut du sang.
Fred rapidement : Je vais en chercher.
Gunn : Moi aussi.

INT. HOTEL HYPERION - CAVE - NUIT
Fred et Gunn descendent les escaliers. Fred porte un verre de sang pendant que Gunn ramène une arbalète chargée.
Angelus : Othello et Desdemona. Mon couple préféré. Oh, attendez. Desdemona n'était pas amoureuse de l'autre type. Si attaché à "reste près de ton homme". Puis encore, tu aimes sûrement qu'elle soit à genoux.
Gunn lève l'arbalète vers Angelus pendant que Fred prend un chariot sur roues et pose le verre dessus. Elle le pousse vers la cage.
Gunn : Continue de parler. Je balayerais la cage quand j'aurais fini.
Angel : Oh, provocateur ! Ca m'agace vraiment. Tu crois que c'est ce que ton patron voudrait ?
Gunn : J'ai pas de patron.
Angelus : Tu pourrais vouloir dire ça à Wesley. Ah, Fred...tu as l'air fraîche et douce mais je t'entend la nuit dans ta chambre avec Gunn. Les choses que tu dis...Je suis couché là, en écoutant, les mains sous les couvertures....Je n'y peut rien. C'est si...passionnant.
Gunn : Ca vient d'un type qui ne peut pas en avoir. Jamais.
Fred : Tu es un porc.
Gunn lève la flèche.
Gunn : Recule.
Angelus rit et lève les mains, faisant un pas en arrière. Fred pousse le chariot en avant, après la ligne rouge. Il le tient pour un moment, un petit sourire sur ses lèvres, puis il frappe vicieusement le chariot, l'envoyant se claquer sur les jambes de Fred. Elle tombe en avant sur le chariot et il le repousse vers la cage. Il la saisit au cou et la tient contre les barres devant lui.
Gunn : Non !
Angelus : Je pourrais en avoir un peu maintenant.
Fondu en noir

INT. HOTEL HYPERION - CAVE - NUIT
Résumé. Angelus grimace méchamment à Fred à travers les barres, sa main serrée sur sa gorge. Elle lutte désespérément mais ne peut pas se libérer.
Angelus : J'aime la manière dont tu bouges Fred. Fais le juste un peu sur la gauche.
Fred : Charles !
Gunn jette l'arbalète et accoure, essayant d'enlever les doigts d'Angelus du cou de Fred.
Gunn : Lâche la !
Angelus : Allez, Charles, sauve la ! Allez, sauve la, Char -
Angelus baisse les yeux alors qu'une fléchette se jette violemment dans son bras. On voit Wes sur les escaliers avec un fusil. Il éjecte la protection et charge la prochaine fléchette alors que la prise d'Angelus sur Fred se défait et Gunn la libère. Angelus fixe Wes alors qu'il tire de nouveau. La seconde fléchette frappe Angelus dans la poitrine. Il vacille un moment avant que ses yeux ne se ferment et qu'il s'effondre par terre.
Gunn à Fred : Tu vas bien ? Il t'a fait mal ?
Fred halète : Non, je suis désolée...c'était si stupide...j'aurais du...
Wes : Ce n'est pas ta faute. Angelus est imprévisible. Il prendra toutes les ouvertures peu importe la grandeur. C'est compréhensible mais tu as joué directement dans ses mains. (a Gunn) Ne jette jamais ton arme.
Wes baisse les yeux sur Angelus inconscient qui remonte en haut.
Fred à Gunn : J'étais...merci.
Gunn : Alors tu vas bien ?
Fred : Ouais. Je suis juste contente que tu sois ici.
Wes s'arrête en haut des escaliers et regarde quand Fred enlace Gunn.

INT. HOTEL HYPERION - SUITE D'ANGEL - NUIT
Connor lève les yeux en changeant de vêtements alors que Cordy entre avec une chemise pour lui.
Cordy : J'espère que tu aimes le noir.
Connor : Merci.
Il la prend et la met, remarquant à quel point elle est grande.
Connor : C'est la sienne.
Cordy sourit : Eh bien, si tu ne l'aimes pas, je pourrais demander Lorne.
Connor : Ca ira.
Il commence à attacher son pieu au poignet.
Cordy : Tu ne retournes pas dehors.
Connor : Quelqu'un le doit.
Cordy : Connor, tu es épuisé. Tu as dit toi-même qu'il y a beaucoup trop -
Connor : Je veux sortir d'ici, ok ? Tout le monde me regarde encore comme si j'étais celui qui connecté à la Bête.
Cordy : Non. Le regard d'avant, c'était pas à propos de la Bête. C'était à cause de nous. Angelus a dit certaines choses...à propos de la nuit qu'on...tu sais. L'étrangeté c'est parce que tout le monde est au courant.
Connor : Bien.
Cordy : Connor...
Connor : Angel s'en fiche de savoir que tout le monde est au courant. Pourquoi moi ?
Cordy ferme : C'est pas Angel. (pause) De toute façon, tu devrais te reposer un peu.
Elle se tourne pour partir.
Connor : Tu ne veux pas être avec moi, bien. Tu ne l'es pas. Mais ne me dit pas quoi faire.
Elle hésite, puis sort, fermant la porte derrière elle.

INT. HOTEL HYPERION - BUREAU - NUIT
Fred entre dans le bureau où Wes regarde dans des vieux livres.
Fred : Hey.
Wes : Hey. Angelus a mentionné quelque chose à propos d'une épée dans le fantasme d'Angel. Je pensais....
Il hausse les épaules et pose le livre.
Fred : Je voulais te remercier. Si tu n'avais pas à entrer quand tu l'as fait...
Elle fixe nerveusement dehors dans le hall. Wes le remarque.
Wes : Il n'est pas là.
Fred nerveuse : C'est...Charles a entendu ce qu'Angelus a dit. Le truc à propos de -
Wes : Moi.
Fred : Ouais, et -
Wes : Ce que je ressent pour toi.
Fred hoche la tête : Oui. Ce qui est vraiment mignon. Il n'y a rien de mal à ça.
Wes : Si, c'est mal.
Il s'avance doucement et embrasse Fred passionnément. Elle ne résiste pas. En fait, elle répond, en mettant ses bras autour de lui.
Elle s'éloigne soudainement, coupable, alors que Gunn entre du hall. Wes se retourne vers ses livres.
Gunn : Eh, qui regarde le moniteur ? (remarque quelque chose) Qu'est-ce qui se passe ?
Fred évasif : Rien.
Gunn : Est-ce qu'il vient juste -
Fred : Bien sûr que non. Charles, on va...tu as raison. Le moniteur.
Gunn : Tu ferais mieux de me dire dans quoi je viens d'entrer.
Fred : On était juste...
Gunn sarcastique : Quoi ? Faire des recherches ?
Wes : Tu veux faire ça, adresse toi à moi. Laisse Fred hors de ça.
Gunn file vers Fred, furieux.
Gunn : Tu devrais laisser Fred hors de ça !
Fred : Hé ho, je suis là.
Gunn à Wes : Tu crois que j'ai pas vu comment tu l'as regarde ?
Fred : Charles, s'il te plait...
Gunn : Et toi, en courant chez lui dès que tu as besoin d'aide, comme si j'étais bon à rien.
Fred désespérée : Non ! C'est pas...c'est pas le moment.
Gunn à Wes : Je te dit, éloigne toi d'elle.

INT. HOTEL HYPERION - CAVE - NUIT
Angelus arrive et écoute l'argumentation qui passe entre les lattes avec un méchant sourire.
Angelus rit : C'était rapide.

INT. HOTEL HYPERION - HALL - NUIT
Connor descend les escaliers et baisse à côté du bureau sans se faire voir, allant vers la porte de la cave.
Gunn hors écran : ...depuis longtemps que tu es dehors pour personne d'autre que toi-même.
Wes hors écran : Je ne te dois rien. Plus jamais.
INT. HOTEL HYPERION - BUREAU /HALL - NUIT
Gunn s'allonge vers Wes mais Fred le repousse dans le hall.
Gunn : Tu prends juste ce que tu veux ? Peu importe à qui ça appartient.
Wes les suit dehors, refusant de se retirer.
Wes : Je n'avais pas réalisé que Fred est venu avec un fait.
Fred : Arrêtez ça ! Qu'est-ce qui va pas avec vous ?
Gunn à Wes : Tu ne réalises pas beaucoup de choses, comme le fait que personne ne te veut ici !
Wes : Parce que tu fais du si bon boulot sans moi.
Les cris attirent Lorne et Cordy.
Lorne : Eh, eh, allez, les gars. Ne disons rien qu'on -
Gunn : Ferme là, Lorne ! Super idée, Wes. Voler le gamin d'Angel. Oh, le perdre ça faisait aussi parti de ton plan ?
Wes : Continue. Rend moi encore plus responsable. C'est là que tu es le meilleur.
Gunn : Tu veux que je redise ça ?
Il fait un pas menaçant vers Wes.
Fred : Oh, mon dieu...
Wes : Fais face à ça, Gunn, tu ne peux pas lui donner ce dont elle a besoin.
Gunn frappe Wes.
Fred : Charles !
Wes tient sa bouche, puis Gunn se tend de nouveau. Wes évite le coup et en met deux dans l'abdomen de Gunn. Gunn le pousse contre le comptoir et ils se prennent à bras-le-corps et échangent des coups.
Fred : Arrêtez ça ! C'est dingue !
Cordy : Vous faites exactement ce que veux Angelus !
Lorne : Oh, pour l'amour de Mike Tyson !
Fred attrape le bras de Gunn alors qu'il prépare un autre coup et son point la frappe dans la bouche. Elle s'effondre par terre, tenant sa bouche saignante. Cordy et Lorne s'agenouillent à côté d'elle et l'aident à se lever. Gunn la fixe et réalise ce qu'il a fait.
Gunn : Fred...
Cordy lève les yeux vers Gunn, puis ses yeux se focalisent à côté de lui sur le moniteur où Connor s'approche de la cage dans la cave.

INT. HOTEL HYPERION - CAVE - NUIT
Angelus est assis dans l'ombre alors que Connor s'approche et le fixe froidement.
Connor : Tout le monde a peur de toi.
Angelus : C'est ma chemise ?
Connor : Plus maintenant.
Angelus : Ca te va bien...fils.
Connor : Comme l'a dit Cordy.
Angelus : Elle va bien à tout le monde.
Connor : Angel m'a averti sur toi, il a dit que je devais me souvenir que tu n'es pas mon vrai père.
Angelus se lève et s'approche des barres.
Angelus : Ouais. C'était un joli discours. Touchant. Je crois qu'il s'est terminé quand tu as promis de me tuer.
Connor : Je me souviens.
Angelus : C'est pas vraiment nécessaire, non ? Je veux dire, tu parles tellement, je me serais déjà embroché à la fin de la journée.
Connor sourit : Ca me convient.
Angelus : Darla se sentait comme ça. Ca l'a rendu malade que tu te tortilles en elle, alors elle s'est planté un pieu dans le coeur juste pour ne pas avoir à entendre ton premier cri.
Connor : Tu ne sais rien.
Angelus : Puis il y avait Holtz. Tu l'as tellement déçu qu'il est poignardé lui-même dans le cou.
Connor fâché : Mon pè - Holtz était un homme bon. Tout ce qu'il voulait c'était te donner la punition que tu mérites. Et tu l'auras.
Angelus : Et maintenant mon garçon est amoureux...tout sucre et bonbon. (pause) Mais ça ne te paraît pas bizarre qu'elle ait changé tes couches ? Je veux dire, quand tu y penses, la première femme que tu as pénétré est la chose la plus proche que tu as jamais eu pour une mère. Te faire ta mère et essayer de tuer ton père...hmm, ça devrait être jouable.
Connor : Tu crois que ça m'intéresse ce que tu dis ? Angel m'a dit à quel point tu essayeras de me blesser. A quel point tu n'étais pas mon vrai père, juste un animal en cage. Angel est mon père.
Angelus : Je vais pleurer.
Connor : C'est ce qu'il m'a dit...et il pensait que je l'ai cru. La vérité c'est que...Angel est juste quelque chose que tu es forcé de porter. Tu es mon vrai père.
Il fixe glacialement Angelus.
Angelus : Je suis là. Tout ce que tu as à faire c'est venir et me prendre.
Connor : Tu aimerais ça.
Angelus : Tu ne pourrais pas m'attraper, de toute façon.
Connor : Tu verras.
Angelus se tourne et retourne vers le mur.
Angelus : Des promesses, des promesses. Ne les fais pas si tu ne peut pas les tenir.
Connor : Je ne penserais pas à ça.
Connor s'approche des barres.
Angelus : Ca pourrait être ta meilleure chance.
Connor fixe Angelus avec de la haine et traverse la ligne rouge.
Angelus : Ne déçoit pas papa.
Cordy hors écran : Connor.
Il se tourne pour trouver Cordy qui le regarde des escaliers et se recule.
Cordy : Monte en haut.
Il regarde de nouveau vers Angelus.
Connor : Non.
Cordy : S'il te plait. Monte en haut.
Connor fixe Angelus pendant un long moment, puis se tourne et monte les escaliers.
Connor à Angelus : C'est ton jour de chance.
Angelus : Ouais. Retourne dans ta chambre, fils à maman.
Quand Connor est parti et que la porte de la cave est fermée, Cordy se tend vers la caméra et la déconnecte.
Angelus : Cordy, Cordy, Cordy...tu ne pourrais pas t'éloigner.
Elle descend les escaliers et se tient devant lui.
Cordy : C'était une longue journée et je crois que tu as fait assez de dégâts.
Angelus : Alors...pas d'étreinte ?
Cordy : Toi et moi on va faire un marché.
Angelus : Pourtant. Tu t'es entraîné plusieurs devant le miroir pour ça ? Laisse moi deviner. Tu veux savoir pour la Bête ?
Cordy : Tout ce que tu sais.
Angelus : Oh. Et en retour, j'aurais quoi ? Une voiture ne me dérangerais pas. J'ai entendu que la nouvelle Mustang est bien.
Cordy : Quelque chose de mieux.
Angelus : Qu'est-ce qu'il y a de mieux qu'une Mustang ?
Cordy : Moi.
Fondu en noir

INT. HOTEL HYPERION - CAVE - NUIT
Résumé. Angelus fixe Cordy à travers les barres.
Angelus : Toi ?
Cordy : C'est l'offre. Plus de perte de vitesse, plus de jeux. Tu nous dis ce que tu sais, tu me reçoit.
Angelus : Ca doit être une confusion. Tu retires l'âme. J'ai encore le cerveau.
Cordy : Alors utilise le. La Bête, les ténèbres...le monde qui se déchire. On manque de temps. On est à cours d'idées. Tu es la fin de la ligne.
Angelus : Wes me léchait mieux les bottes.
Cordy : Tu sais ce que ça veut dire que d'être un champion.
Angelus : J'essaye si durement d'oublier.
Cordy : Parfois un sacrifice doit être fait.
Angelus : Et tu es le petit agneau. Sans qu'il n'y ait pas quelques trucs que j'aimerais faire à ce corps...autres que l'évident.
Cordy : Parle nous de la Bête et tu peux faire ce que tu veux.
Angelus : Tu mens.
Cordy : Regarde moi dans les yeux. Angel me connaît. Tu me connais. Mieux que personne. Alors quand tu me regardes, tu sais que je ne mens pas.
Angel la fixe, en réfléchissant.
INT. HOTEL HYPERION - BUREAU - NUIT
Le groupe écoute Cordy, étonné.
Fred : Je ne comprend pas.
Gunn : Pourquoi Sid Vicieux est soudainement Mr. Je Dirais Tout ?
Lorne : Eh bien, brioche de miel doit avoir un secret caché de poudre de Pouvoir Supérieur.
Cordy : Quelque chose comme ça. Il est prêt. Wes, quand -
Connor : Pourquoi tu ne veux pas nous dire ce que tu as fait ?
Cordy : J'ai fait ce que je devais faire.
Gunn : Ce qui veut dire ?
Pas de réponse.
Fred : Cordelia...
Wes : Connor a raison. On est tous douloureusement conscients de la capacité d'Angelus à manipuler -
Cordy : Je ne suis pas manipulée.
Wes : Ca serait mieux si je savais.
Cordy durement : C'est mieux que tu ne le saches pas.
Wes : D'accord...
INT. HOTEL HYPERION - CAVE/HALL - NUIT
Wes est encore assis devant la cage. En haut, tous les autres regardent sur le moniteur.
Wes : ...on devrait commencer par le début ?
Angelus : Pourquoi pas ?
Wes : Une année.
Angelus : 1789.
Wes : Tu étais en Prusse.
Angelus : Tu as fait tes devoirs. Ces prussiennes...ça doit être les pâtisseries. Ca vaut le coup de voyager. Toute ce goût sucré rentre dans leur sang.
Wes : Vraiment intéressant. A quel point la Bête apparaîtra ?
Angelus : Patience, Wes. Je prenais un raccourci pour aller à Vienne. Je commençais à sentir que quelqu'un me...regardait.
EXT. PRUSSE (1789) - DESERT - NUIT
Alors qu'Angel marche dans un champ dans la nuit, il arrive devant des centaines de cadavres, en morceaux, jonchant le sol dans toutes les directions.
Angelus voix off : Il y avait des troupes dans les environs. Je devais leur rentrer dedans et puis. Pas aussi doux que les filles, en fait. Mais le petit massacre où je suis rentré - manquait sérieusement de précision militaire. Des corps, des corps partout et pas une goutte à boire.
INT. HOTEL HYPERION (PRESENT) - CAVE - NUIT
Angelus : Et puis j'ai suivi la piste et il y avait ton ami, celui que tu appelles si finement la Bête.
EXT. PRUSSE (1789) - DESERT - NUIT
Angelus regarde alors que la Bête soulève un homme par la gorge, en l'étranglant, puis jette le corps de côté.
Angelus voix off : On avait beaucoup en commun.
Angelus arrive près du corps de l'homme et claque violemment son cou.
Angelus voix off : Mais il le savait déjà. Il me surveillait. Il avait monté le carnage pour m'impressionner.
INT. HOTEL HYPERION (PRESENT) - CAVE - NUIT
Wes : Alors il te cherchait. Pourquoi ?
Angelus : Un problème de filles. Il pensait que je serais peut-être capable de l'aider dans une situation.
Wes : Comment ?
INT. HOTEL HYPERION - HALL - NUIT
Angelus sur caméra : Tu as entendu parler des prêtresses de Svea ? Vraiment puissantes. Fortes pour bannir.
Lorne à Fred : S'évanouir ?
Fred : Bannir.
Angelus sur caméra : La Bête était la prochaine sur la liste.
INT. HOTEL HYPERION - CAVE - NUIT
Angelus : Il ne pouvait pas les toucher. Un genre de pouvoir. Mais un vampire le pouvait.
Wes : Alors il voulait que tu les tue.
Angelus : On avait tout prévu. J'effacerais ses prêtresses et il me protégerait quelque part plus loin - un partenariat limité.
EXT. PRUSSE (1789) - DESERT - NUIT
Bête : Tu n'as pas besoin d'être mon ennemi. Rejoint moi, Angelus.
Wes voix off : Et ?
Angelus voix off : J'ai refusé.
Le poing griffu de la Bête se claque dans le visage d'Angelus et il s'effondre par terre.
Angelus voix off : Je n'ai pas demandé deux fois. J'aurais sûrement pu être plus diplomatique avec mon refus mais je ne suis pas fort dans le travail d'équipe.
Angelus est couché par terre, gémissant de douleur, alors que la Bête se penche pour en finir avec lui.
Angelus voix off : Je pensais que ça serait la fin mais, comme il l'a dit, un problème de filles.
Les Prêtresses de Svea apparaissent dans le champ, vêtues de capes bleus et portant des cristaux brillants.
INT. HOTEL HYPERION (PRESENT) - CAVE - NUIT
Angelus : Alors elles ont juste commencé à mettre la poisse et...voilà tu l'as.
Wes : La Bête a été bannie. Comment ?
Angelus : Je sais pas. J'étais occupé à être évanoui.
INT. HOTEL HYPERION - BUREAU - NUIT
Tout le monde fouille dans les livres, cherchant des informations sur les Prêtresses Svea.
Cordy : Des démons, des sorts mantras, une technique Srail'gong...mais rien sur -
Fred lit : Les Prêtresses Svea - aussi connu comme Le Svear - un ordre mystique, descendants toutes d'une puissante prêtresse Svea nordique.
Gunn : Elles étaient occupées.
Connor : Quelque chose sur la Bête ?
Fred : Rien de défini mais celle-ci a l'air de bien se recouper.
Gunn essaye de regarder par dessus son épaule vers le livre. Elle le regarde maladroitement, puis le tend à Wes. Gunn secoue la tête et s'éloigne d'elle de l'autre côté du bureau pendant que Wes étudie le texte ancien.
Wes : La même région. Approximativement la même période.
Fred : Je suis maladroite avec les runes de Freyan mais on dirait que c'est seulement une idée générale de qui ou quoi a été banni.
Wes : La traduction...c'est quelque chose de très dur.
Cordy : On dirait notre homme.
Lorne : Fantastico. Alors où est-ce qu'on trouve ces bébés qui bannissent et à quelle vitesse elles peuvent venir à L.A ?
Gunn claque les Pages Jaunes sur la table devant eux.
Gunn : A peu près 25 minutes, ça dépend du trafic. Elles sont en Pacoima.
EXT. QUARTIER RESIDENTIEL - NUIT
Cordy, Wes et Connor se dirigent vers l'entrée d'une petite maison dans un quartier calme. Une petite pancarte à côté de la porte dit :
SVEAR
LUN. - VEN.
11AM - 4PM

Wes sonne et ils attendent mais il n'y a pas de réponse.
Connor : On dirait qu'il n'y a personne.
Wes frappe fort à la porte, puis essaye le verrou.
Wes : C'est ouvert.
Il ouvre la porte et ils entrent dans la maison sombre.
INT. MAISON DES SVEAR - NUIT
Wes appelle : Hé ho ? Il y a quelqu'un ? Hé ho ?
Cordy : Les prêtresses nordiques ?
Ils se dispersent tous les deux et regardent autour d'eux. Connor voit des photos de familles montrant un mari, une femme et leurs enfants.
Connor : Alors la mère est une prêtresse ?
Cordy : Je pense que toutes les femmes dans la famille le sont.
Elle examine quelques factures éparpillées sur la table de la salle à manger, puis renifle l'air.
Cordy : C'est quoi ça ?
Elle regarde dans le salon et fixe avec choc. Wes et Connor voient son expression et suivent son regard.
La famille entière a été massacrée, les parents comme les enfants. Ils jonchent le sol du salon, leurs vêtement enduits de sang.
Fondu en noir
INT. MAISON DES SVEAR - NUIT
Résumé. Wes bouge dans la pièce et baisse les yeux vers les restes.
Wes : On arrive trop tard. Encore.
Cordy : Comment la Bête savait-elle exactement ce qu'ils allaient faire ? C'est comme s'il est médium.
Wes : Peut-être qu'il l'est.
Connor : Ou il nous surveille à l'hôtel.
Wes s'agenouille pour examiner le corps d'une victime proche, un garçon de 8 ans.
Cordy : Angelus pourrait lui avoir envoyé un message. Un genre de Morse de démon.
Wes : Non, ces personnes sont mortes depuis plusieurs jours. Angelus n'a rien à voir avec ça.
Cordy : Ce qui veut dire que pendant que le shaman psalmodiait sur Angel, c'était déjà trop tard.
Connor : Tu veux dire qu'ils sont ici comme ça...depuis des jours ?
Wes : Avec le chaos extérieur, personne n'a sûrement remarqué qu'ils étaient partis.
Cordy : On aurait du le voir venir.
Wes : Bien sûr que la Bête irait après les Prêtresses. (pause) Jetons un coup d'oeil, pour voir s'il y a quelque chose d'utile. Puis on devrait appeler la police.
Wes va vers un bureau et prend un petit morceau de parchemin.
Wes : Une incantation de bannissement. Au moins, je crois que c'est ça.
Cordy : Alors ils essayaient de se débarrasser de la Bête.
Wes : On dirait.
Connor est exceptionnellement affecté par la vue des corps devant lui. Il regarde au loin, dans la cuisine, et remarque un calendrier accroché au mur à côté de lui avec "Anniversaire de papa" marqué dessus. Ca devient soudainement trop pour lui et il se sauve vers la porte.
Cordy : Connor !
EXT. RUE RÉSIDENTIELLE - NUIT
Connor cours dans la rue et se penche dans les buissons. Il vomit, puis s'agenouille, ayant des nausées et haletant. Cordy le suit dehors, puis s'assoit à côté de lui quand elle voit ce qui est arrivé.
Cordy : Connor ? (soupire) Le soleil devrait être levé. (pause) C'est différent, non ? Des démons morts c'est juste des grosses taches de boue. Les vampires se changent en poussière comme s'ils n'étaient jamais rien du tout. Mais les humains...c'est différent.
Connor secoue la tête.
Connor : C'est pas...
Cordy : Quoi ?
Connor : La famille...
Avant qu'il puisse dire quelque chose d'autre, un vampire bondit hors de l'ombre et attaque. Connor est instantanément sur pied, frappant la créature au sol. Derrière lui, un second vampire atterrit devant Cordy et la frappe par terre. Connor se retourne et l'embroche, se retournant vers celui qui l'a attaqué avant même que la poussière ne disparaisse.
Il frappe le vampire avec une rapide rafale de coups, puis le soulève et le jette dans la rue. Il lève les yeux juste quand une camionnette se claque en lui à toute vitesse. La voiture crisse en s'arrêtant avec Wes qui roule et Cordy et Connor sautent à l'intérieur. Cordy regarde derrière elle et voit trois vampires de plus qui se rapprochent.
Cordy : Allez !
Wes met les gaz et la voiture sort de la rue.
INT. HOTEL HYPERION - HALL - NUIT
Angelus chante calmement pour lui-même sur le moniteur alors que Gunn, Lorne et Fred le regardent.
Fred : Il est si relaxé.
Gunn : C'est comme s'il n'était même pas dans une cage.
Lorne : Eh bien, dans sa tête, il ne l'est pas.
Gunn : Tu reçois quelque chose de lui ?
Lorne : Laisse moi te dire ça comme ça, tarte de lune. Tu ne veux pas savoir.
Fred : Je ne veux pas. Définitivement.
La porte s'ouvre et Cordy, Wes et Connor entrent.
Gunn : Qu'est-ce qui s'est passé ?
Connor : Des vampires.
Fred : Ils n'ont pas eu les Svear ?
Wes : Non. Mais la Bête si. Il a massacré toute la famille.
Fred choqué : On dirait qu'il a trouvé un moyen de les tuer en fin de compte.
Gunn : Tellement pour notre grand sauvetage de prêtresses.
Fred : On est sûrs qu'Angelus ne sait rien de plus ? Je veux dire, peut-être qu'on devrait parler à -
Wes : Non. Je crois qu'il nous a dit tout ce qu'il a vu.
Gunn : Ce qui veut dire que notre dernier plan, changer Angel en un monstre sans âme, est foutu. (pause) Si Angelus ne peut pas nous aider.
Cordy : Il est temps de ramener Angel.
Connor se détourne et monte à l'étage.
Lorne : Oh, et il est d'habitude si causeur.
Cordy : Dure nuit.
Wes : On aura besoin du shaman.
INT. HOTEL HYPERION - CAVE - NUIT
Cordy descend les escaliers et se tient devant Angel encore une fois.
Angelus : Là je croyais que tu serais à mi-chemin de la Georgie maintenant.
Cordy : Je t'ai dit que je reviendras. Je suis revenue.
Angel : Comment s'est passé le petit voyage ? Les Prêtresses sont encore fougueuses ?
Cordy : On a trouvé un petit garçon, sa soeur, sa mère, son père, sa grand-mère..tous morts.
Angelus : Oh, mon dieu. Je rate toujours les trucs marrants.
Cordy : La Bête les a massacré.
Angelus : Et alors ? Tu m'as ramené un souvenir ? Peut-être un doigt de pied de bébé perdu ? (remarque quelque chose) Allez, Cordy ! Où est ton sens de l'humour ?
Cordy : Je crois que je l'ai perdu.
Angelus : Eh bien, ne me rend pas responsable de ton petit fiasco. Je t'ai dit tout ce que je savais.
Cordy : Trop tard.
Angelus : Et c'est la faute à qui ? Peu importe. Je t'ai montré le mien. Maintenant il est temps de me montrer les tiens.
Cordy : Le marché était que, tu nous donnes une information, on sauve le monde, tu m'obtiens. Eh bien...le monde n'est pas sauvé.
INT. HOTEL HYPERION - BUREAU - NUIT
Wes fait la combinaison du coffre-fort contenant l'âme d'Angel.
INT. HOTEL HYPERION - CAVE - NUIT
Angelus fixe Cordy.
Angelus : Tu ne crois pas que je vais juste laisser ça passer ?
Cordy : Je ne vois pas beaucoup d'autres options...avec la grosse cage en acier et tout.
Angelus : Je ne serais pas ici éternellement.
Elle regarde sa montre.
Cordy : A peu près une heure. J'ai oublié de te dire la meilleure partie. On te redonne ton âme.
Angelus rit : Ca n'arrivera pas.
Cordy : Oh, mais si. Juste à temps pour l'apocalypse qui arrive. Dommage. Je sais à quel point tu les adores.
Angelus : J'attend ça depuis toute la journée. J'attend encore.
Cordy : La chose est que, tu ne reviendras jamais. Angel va s'assurer de ça.
Angelus : On verra.
Elle se rapproche de la cage.
Cordy : Ce que tu ne comprends pas, Angelus, c'est que tu n'es personne. Juste une maladie. Et Angel ne peut pas attendre de se débarrasser de toi.
Angelus la regarde de haut en bas lascivement.
Angelus : Je crois que je commencerais avec les jumeaux. J'adore une femme avec de bonnes cuisses.
Son bras passe par les barres en acier, ses doigts à un pouce de la gorge de Cordy. Elle le fixe juste impassiblement, ne bronchant pas vraiment.
Cordy : Pas même près.
La façade calme d'Angelus craque pour la première fois alors que Cordy se tourne et monte les escaliers.
Angelus : Plus tu me feras chier, plus longtemps je te garderais en vie. (à lui-même) Quelque chose me dit qu'elle hurlera.
INT. HOTEL HYPERION - BUREAU - NUIT
Cordy entre dans le bureau où les autres attendent.
Cordy : Ok, allons -
Elle s'arrête quand elle réalise qu'ils la fixe tous.
Cordy : Quoi ?
Fred : L'âme d'Angel...elle est partie.
Cordy regarde choquée vers le coffre-fort vide.
Fondu en noir
FIN

Previously on Angel:

1      INT.      LAB OUTSIDE PROFESSOR SEIDEL'S OFFICE - NIGHT
Fred still has a crossbow pointed at Professor Seidel, who's now standing against one of the lab desks. A portal has opened in the floor in front of the Professor, and it's sucking him in. He's clinging to the lab desk as Charles Gunn bursts into the lab.

GUNN
If you kill him, I'm gonna lose you.

Gunn breaks the Professor's neck, and pushes him into the portal. It closes behind the Professor. Fred and Gunn stare at each other, trying to absorb what just happened.

Cut to:

2      EXT.      HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Fred and Gunn come in through the garden on their way back from the client's house. They go up the stairs, Fred first, to the front door.

GUNN
We haven't even touched each other since—

FRED
(they both look down, avoid eye contact) Since we murdered Professor Seidel.

Cut to:

3      INT.      WESLEY'S APARTMENT - DAY
Wesley is walking into the living room.

FRED
You've been keeping track of me?

WESLEY
Yes.

Cut to:

4      INT.      OFFICE AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Gunn and Wesley are having a confrontation.

GUNN
You move on Fred, and I'm gonna put you down hard.

Cut to:

5      EXT.      SKY TEMPLE CLUB ON KIMBALL BUILDING ROOF - NIGHT
The beast kneels on one knee, punching the floor at the center of his human square, sending a trail of fire out along the floor in the shape of the Eye of Fire symbol. A shock wave emanates from the area, knocking everyone back a few feet. The fire is tall now, taller than the beast. The Beast leaps straight up into the sky, riding the fire that he created.

Cut to:

6      INT.      CONNOR'S PLACE - NIGHT
Connor and Cordelia are standing next to each other, looking out the window at a shaft of fire that's shooting straight up into a red circular cloud in the sky right over downtown. The column of fire is sucked up into the cloud where it disappears and the clouds close. Still glowing, the clouds now rain tiny fireballs all over the city. They stare in disbelief.

CORDELIA
It's coming, and no one can stop it. Connor, you never had a childhood, or anything that's real, and if this is the end, I want you to have something that is.

Cut to:

7      INT.      CONNOR'S PLACE - NIGHT
Connor and Cordelia are in bed together, making love. Lying on top of Cordelia, Connor kisses her tenderly amid gentle undulations under the sheets.

Cut to:

8      EXT.      CONNOR'S PLACE - NIGHT
Zoom outside through the window. Fire rain is falling down all around, and Angel's there, on the roof of a nearby building, looking into the attic, where he can see Connor and Cordelia in bed together making love.

Cut to:

9      INT.      CONNOR'S PLACE - DAY
Standing, holding the assembled artifact in front of him, the Beast breathes out black smoke into the orb which rests on two metal wings.

WESLEY (V.O.)
The Beast is planning to block out the sun permanently.

Cut to:

10      EXT.      STREET BEHIND CONNOR'S PLACE - DAY
The sun becomes blocked out by blackness.

Cut to:

11      INT.      CONNOR'S PLACE - DAY
The Beast walks up to Angel.

BEAST
Angelus.

Cut to:

12      EXT.      STREET BEHIND CONNOR'S PLACE - DAY
Cordelia and Connor are waiting anxiously by the car. Angel and crew come out of the building, and Cordelia runs to them.

ANGEL
The Beast knows me.

CORDELIA
No, it doesn't. It knows Angelus.

ANGEL
I'm telling ya, I don't know this beast.

WESLEY
We need Angelus.

Cut to:

13      INT.      LOBBY AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
The gang is sitting around in the lobby of the hotel.

FRED
I'd much prefer we had a plan.

WESLEY
(walks in the front door with a man dressed in purple robes) Wo-Pang. He can deliver Angelus to us.

Cut to:

14      INT.      BASEMENT AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Wesley and Gunn are strapping Angel to a table inside the cage. The shaman places a jar on a table, and Cordelia is curious about it.

CORDELIA
What is that?

WO-PANG
It's the receptacle that will house his soul.

The shaman goes inside the cage with Angel, shutting the door behind him. Angel is lying on the table in the cage. Connor, Cordy, Gunn and Wesley look on. The shaman puts his hand on Angel's head, closes his eyes, and when the shaman's eyes open again, they're red.

WO-PANG
It is done.

Angelus turns his head to look at Angel's gang as they watch him.

CORDELIA
Angelus.

Fade to black.

The Start Of EpisodePrologue:

TRANSCRIBER'S NOTE: Since the sun is blotted out in metro Los Angeles, I will not describe the setting in terms of day or night as it's irrelevant until the plot point is resolved. Scenes that take place outside the affected area will be described appropriately.

15      EXT.      STREET IN LOS ANGELES
A stack of newspapers, bundled for delivery reads "Crime Wave Shuts Down City." Connor grabs the bundle and swings it at a vampire's head. Connor's fighting several vampires at once. They're jumping out from every direction, each time he knocks one down, another shows up to take its place.

One of the vampires pushes Connor into a metal canister. Connor twists the wheel at the top, releasing gasses from within. The vampires shriek, disoriented. Connor manages to knock a couple of them down now, but two more vampires grab him by each arm, holding him for a third vampire.

CONNOR
Lemme guess. Out-of-towners?

VAMPIRE
Yeah, Tucson.

The vampire comes toward Connor, but Connor kicks him in the chin, knocking him down. Then he gets free of the two vampires that were holding him and engages them in a fist fight. Connor triggers the release of a concealed stake from a device attached to his wrist. He dusts one of the vampires, dodges another who was coming at him, sending him through a window, then stakes him. He punches the last vampire, throwing him into a billboard. When he falls to the ground, Connor picks up a stake from the ground.

CONNOR
Welcome to L.A. (hurls the stake at the vampire, dusting him) Tourists.

When he looks around, Connor sees a dozen or more vampires walking toward him from either end of the alley.

Cut to:

16      INT.      OFFICE AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Close-up of a drawing depicting the aerial view of of a park. Wesley walks up to the picture and opens it like a door, revealing a safe behind it. He twists the dial on the safe door to the right combination. Cordelia's standing behind him, holding the receptacle that's contains Angel's soul. Fred, Gunn, and Lorne are also in the room.

FRED
Seeing Angel's soul all floaty like that kinda makes me crazy.

LORNE
Yeah, it's not forever, sugar plum. We're just borrowing it.

WESLEY
(opens the safe door, holds his hands out to Cordelia) Cordelia. (she hands him the receptacle)

FRED
Don't drop it.

Wesley puts the receptacle in the safe, closes the safe door, then closes the picture over it, concealing the safe.

WESLEY
(turns to face everyone) Angel is gone.

CORDELIA
I can't believe...it's done.

GUNN
Taking out Angel's soul. Putting it in a jar. I hope we know what we're doing.

WESLEY
If Angelus knows how to destroy the Beast, it's all we've got.

LORNE
Yeah, otherwise, permanent midnight.

CORDELIA
He's dangerous. I know. I've seen it. But we're doing the right thing.

WESLEY
As long as we're very careful. Before Angelus was ensouled, his viciousness was mythic. You all know his history.

FRED
Killing, maiming, torture...

LORNE
Puppies nailed to walls. Thank you, Cordelia, for that lovely image. But, uh, I think that brings us up to speed.

WESLEY
There's only one thing Angelus will be focused on: getting free so that he can slaughter us.

CORDELIA
We're Angel's only link to humanity. Angelus will hate us for that. He'll want to make us suffer.

WESLEY
Watch the monitor when I go down. Pay attention to everything he does, everything he says. He'll try to confuse you, to play on your emotions so you drop your guard. If he succeeds—even for an instant—we're all dead. (stands, paces) I spent my life training for this, and I'm still not ready. (pan out, viewing them from outside the room) He's smarter than I am, and a great deal more focused. (pan over to the front desk where there's a monitor showing Angelus in the cage) He'll exploit everything Angel knows about me and go for the jugular.

Cut to:

17      INT.      BASEMENT AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Enter the dark and creepy basement where the cell that holds Angelus is cloaked mostly in shadow.

WESLEY (O.S.)
Whatever he's got, I'm not gonna see it coming.

Zoom in on the darkest back corner of the cell. Angelus is sitting on the floor, singing "Teddy Bear Picnic" to himself.

ANGELUS
(singing) If you go into the woods tonight, you won't believe your eyes. If you go into the woods tonight, you're in for a big surprise...

Fade to black.

Opening credits.

ACT I:

18      INT.      BASEMENT AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Wesley walks downstairs into the basement and stands a few feet away from the cage. Angelus is lurking in the shadows.

WESLEY
Angelus.

ANGELUS
Wes. Why the long face? Aren't you happy to see me?

WESLEY
Should I be?

ANGELUS
Well, if it wasn't for you and your shaman friend, I wouldn't be here. I'm feeling the love.

WESLEY
The choice was Angel's.

ANGELUS
Angel, schmangel. You're the man with the brain.

WESLEY
You're comfortable?

ANGELUS
Nice acoustics. Wouldn't hate a chair.

WESLEY
(rearranges the gun he's holding, paces) You'll have to forgive the accommodations. The last time you were free, you terrorized Sunnydale.

ANGELUS
That slayer—she's a pistol.

WESLEY
I've imagined this moment many times. Years of study, research... I've read everything ever written about you...

ANGELUS
Stop, I'm blushing.

WESLEY
To be one-on-one with the legendary Angelus. (sits in a chair a few feet away from the cage) As a former watcher, it's a high point.

ANGELUS
(walks toward Wes) Buttering me up. Getting me all relaxed, hm? Not the most innovative interrogation technique, but... OK, I'll play.

WESLEY
Is it a game?

ANGELUS
Hey, open book. Anything you want to know. How sweet that virgin gypsy tasted. The special smell of a newborn's neck. My first nun—now that's a great story.

WESLEY
We could start there.

ANGELUS
(shakes his head) Don't be coy, Wes. You're just dying to know about the big Beastie. Fire away.

WESLEY
All right. Did you know the beast?

ANGELUS
(staring at Wesley) Well, now that's a question. Not a great question. Not even an insightful question. Not a Wyndham-Pryce-worthy question—

WESLEY
If you knew the Beast, why wouldn't Angel remember?

ANGELUS
I don't know. Maybe he doesn't remember the good times. Maybe he won't let himself. (rolls his eyes) So like him. (looks at Wes) Here's one for you: what's he deal with Angel and the Raiders of the Lost Ark?

WESLEY
The movie?

ANGELUS
The "perfect day" fantasy he came up with. Caves, booby traps, the requisite phallic sword.

WESLEY
He fought the Beast in the fantasy?

ANGELUS
Real candy-ass.

WESLEY
The Beast?

ANGELUS
Angel. Not enough to be the hero—couldn't be happy unless the whole gang's pitching in.

WESLEY
So, he killed the Beast in this fantasy.

ANGELUS
Had to. To get what he wanted. We all want something, Wes. It's the way of the world. Everybody's got an agenda.

WESLEY
(leans back in his chair) And you want to tell me mine.

ANGELUS
You want to come down here, get your vital stats on lava boy, play the big hero—

WESLEY
I want to know how to kill the Beast. It has nothing to do with being a hero.

ANGELUS
Sure it does, but why now? Can't be because there's an apocalypse coming—always one of those around the corner.

WESLEY
Enlighten me.

ANGELUS
(walks up to the cage bars) "Foul rag-and-bone shop of the heart." That's where you live.

WESLEY
Meaning?

ANGELUS
You want to impress the girl. Move in, get her to love you, and after a couple days of flowers and chocolate covered cherries, (bangs his hands on the bars) you'll bend her over the kitchen counter—

WESLEY
That supposed to rattle me?

ANGELUS
Kinda bony for my taste, but different strokes...

WESLEY
The Beast called you an adversary.

ANGELUS
(leaning against the bars, fondling them with his hands) Bet he loves to rub that shiny bald head against her soft, milky skin. Mmmm...good...

Cut to:

19      INT.      LOBBY AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Lorne, Gunn, Fred, and Cordelia are watching Wesley and Angelus on the monitor set up on the front desk.

ANGELUS
(through the monitor) Come on, Wes. Not like your schoolgirl crush is a secret.

FRED
Charles, remember, we can't believe anything Angelus says.

GUNN
(his arms crossed) How 'bout the stuff that's true? (looks at Fred) Can we believe that?

CORDELIA
He distorts everything. He lies with the truth. It's part of what makes him so dangerous.

LORNE
Yeah, don't let him get to you, kiwi.

GUNN
He's not the only one that's gettin'.

FRED
Charles...

GUNN
I know. I know.

FRED
It's just words.

WESLEY
(through the monitor) You've found a vulnerability, exploited it. Well done.

Cut to:

20      INT.      BASEMENT AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Wesley is still interviewing Angelus.

WESLEY
Can we move on now?

ANGELUS
I'm just getting started. Tell you this— (lets go of the bars) all that digging you've been doing on the horny giant—wrong place. (paces)

WESLEY
(stands) And the right place?

ANGELUS
I could tell you. (smirks) Wouldn't be sporting.

WESLEY
(paces) But you were adversaries—you and the Beast.

ANGELUS
Guy like me... friends, enemies...hard to keep track.

WESLEY
(stops, looks at Angelus) If he was an enemy, I'd be doing you a favor in destroying him.

ANGELUS
You know, you're not fooling anyone. Get some new clothes, cool haircut, hit the gym—you're still the same loser none of the other kids wanted to sit with at lunch.

WESLEY
Yet you're locked in that cage, and I'm out here.

ANGELUS
So? (walks up to the bars) You've got no leverage. What are you going to do? Kill me?

WESLEY
If I have to.

ANGELUS
(chuckles) Wait 'til they drop, Wes, then try that line again.

WESLEY
I'll put your soul back. You won't talk, no problem—we'll bring Angel back and be no worse off than we were.

ANGELUS
Making you a failure again.

WESLEY
You want to waste my time, you can rot down here. (walks away)

ANGELUS
Nice stamina, Wes. No wonder Fred's not interested. (Wes stops)

WESLEY
Whatever your connection to the Beast, clearly you don't know anything that can help us. (starts walking upstairs)

ANGELUS
Is this the part where I'm supposed to get defensive, start talking to prove you wrong? What else you got? (walks to the back wall, leans against it)

WESLEY
(stops) You must hate it—that Angel fights evil.

ANGELUS
Eats you up inside, doesn't it. Seeing all those idiots flock around him, calling him a champion. Anyone ever call you a champion?

WESLEY
(turns to face Angelus) I do my part.

ANGELUS
Right. Like letting Lilah suck Lorne's brain. Or, here's an oldie but a goodie: Faith. Good job being her watcher. She turned out to be a peach.

WESLEY
(walks up to Angelus) And you managed to get your soul back, not once, but twice, saving the world several times in the process. Nobody's perfect.

ANGELUS
Then there's kidnapping the fruit of my loins. Smooth.

WESLEY
He survived.

ANGELUS
I guess you just can't understand that special bond between dad and son, given that your own father's ashamed of you—

WESLEY
And Connor's ashamed of you. The universe's way of maintaining order, I guess.

ANGELUS
(chuckles) Twerp really gives me the creeps. You?

WESLEY
In Cordelia's vision, you and the Beast were standing on a field—

ANGELUS
Oh, God, yeah. (walks up to the bars) Let's talk about Cordy, shall we? Now, there's a rack to write home about. Too bad about the personality, though. (bobbing his head) "Yap, yap, yap, yap, yap!" (mocking Cordelia) "Oh, God. Oh, Angel. Angel, we can't. I love you, but you were so bad. You ate babies." (scoffs) Chicks.

Cut to:

21      INT.      LOBBY AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Lorne, Gunn, Fred, and Cordelia are watching Wesley and Angelus on the monitor set up on the front desk.

LORNE
Sticks and stones, sweet potato.

GUNN
We don't have to l—

CORDELIA
No, I'm OK.

FRED
Like you said—just little bitty bits of truth twisted all up into lies.

ANGELUS
(through the monitor) Which do you think is worse, Wes? Stealing my kid like you did, or banging him, like Cordelia. (Fred looks at Cordelia then at Gunn, Lorne shakes his head, Cordelia just stares at the monitor deadpan) All that bumping and grinding. Fire raining in the sky. Quite a picture. Well, more of a snapshot, 'cause Connor— (chuckles)

FRED
Now, that's just ridiculous. Connor's Angel's son. It'd be like sleeping with your own— (Lorne gestures that she stop) Oh.

ANGELUS
(through the monitor) At least you thought you were doing the right thing. Hey, who's a guy gotta kill to get a drink around here?

Connor walks through the front door, beaten and exhausted.

CORDELIA
Connor, what happened? Are you all right?

CONNOR
They're coming from all over. Too many to fight. (realizes everyone's staring at him) What?

WESLEY
(enters the lobby) He wants blood.

FRED
I'll get it.

GUNN
Me too.

Fred and Gun walk out of the lobby.

Cut to:

22      INT.      BASEMENT AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Fred and Gunn walk down the stairs with blood for Angelus. Gunn's carrying a crossbow.

ANGELUS
Othello and Desdemona. My favorite couple. Oh, wait, Desdemona wasn't in love with the other guy. So much for stand by your man. (Gunn points the crossbow at Angelus) Then again, you probably like her on her knees.

GUNN
Keep talking. I'll sweep out the cage when I'm done.

ANGELUS
Oh. Provocative. Get me all riled up. You think that's what your boss would want?

GUNN
Don't have a boss.

ANGELUS
You might want to tell Wesley that. Ah, Fred. You look all fresh and sweet, but I hear you at night in your room with Gunn. (Fred walks forward tentatively) The things you say. I'm lying there, listening, hands under the covers... I can't help myself. It's so... gripping.

GUNN
This coming from a guy who can't get any. Ever.

FRED
(pushing a cart upon which she's paced a glass of blood) You're a pig.

GUNN
(aims the crossbow at Angelus) Step back.

Angelus steps back, and Fred pushes the cart up to the bars. She stands there, holding the cart, waiting for Angelus to take the glass of blood. He picks up the glass, eyeing Fred who won't even look at him. When she finally meets his gaze, he kicks the cart forward, causing Fred to fall forward on it where he can reach her. He pulls her up, her back toward him, and puts his arm around her neck.

ANGELUS
Might get some now.

Fade to black.

ACT II:

23      INT.      BASEMENT AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Resume. Angelus has his arm wrapped around Fred's throat, holding her up to the bars of his cage. Gunn's pointing the crossbow at Angelus.

ANGELUS
(Fred struggles against him) I like the way you move, Fred. Do it just a little to the left.

FRED
(faintly) Charles...

GUNN
(drops the crossbow and charges toward them) Get off her!

ANGELUS
Come on, Charles, save her! Come on! Save, her Charles!—

Angelus is interrupted when he's hit in the arm with a tranquilizer dart shot by Wesley, who's standing on the stairs. Angelus's grip loosens and Fred steps away from the bars into Gunn's waiting arms. Wesley shoots Angelus again, in the chest this time. Angelus looks at the dart, then collapses backwards.

GUNN
Are you OK? Did he hurt you?

FRED
No. I'm sorry. That was so stupid, I—I should've—

WESLEY
(walks past Fred and Gunn to look at Angelus) It's not your fault. Angelus is unpredictable. He'll take any opening, no matter how small. (to Gunn) It's understandable, but you played right into his hands. Never drop your weapon. (walks back upstairs)

FRED
Thanks.

GUNN
So you're OK?

FRED
Yeah. I'm just glad you're here. (hugs Gunn)

Wesley looks back over his shoulder to see Fred and Gunn embrace.

Cut to:

24      INT.      ROOM AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Cordelia comes into the room where Connor has been washing up. She hands him a black button-up shirt.

CORDELIA
Hope you, uh, like black.

CONNOR
Thanks. (puts on the shirt, looks at the fit) This is his.

CORDELIA
Well, if you don't like it, I could ask Lorne. (grins)

CONNOR
It's fine. (puts on his weapons)

CORDELIA
You're not going back out.

CONNOR
Somebody has to.

CORDELIA
Connor, you're exhausted. You said yourself there were too many—

CONNOR
I want to get out of here, OK? Everybody still looks at me like I'm the one who's connected to the Beast.

CORDELIA
No. The looking earlier—that wasn't about the Beast. (Connor looks at her) It was because of us. Angelus said some things about the night we—you know. The weirdness is because everyone knows.

CONNOR
Good.

CORDELIA
Connor...

CONNOR
Angel doesn't care if everyone knows. Why should I?

CORDELIA
It's not Angel. Anyway, you should get some rest. (walks to the door)

CONNOR
You don't want to be with me—fine, you're not, but don't tell me what to do.

Cordelia walks out of the room.

Cut to:

25      INT.      OFFICE AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Wesley's doing research in the office when Fred walks into the room.

FRED
Hey.

WESLEY
Hey. Angelus mentioned something about a sword in Angel's fantasy. I thought...

FRED
I wanted to thank you. If you hadn't've come in when you did...

WESLEY
(looks into the lobby, then to Fred) He's not there.

FRED
(awkwardly) It's— Charles heard what Angelus said. The stuff about—

WESLEY
Me.

FRED
Yeah, and—

WESLEY
How I feel about you.

FRED
(smiles nervously) Yes, which is very sweet. There's nothing wrong with i—

WESLEY
Yes there is.

Walks up to Fred, puts his hand on her neck and kisses her passionately. She puts her hand on his neck, but then slides it down to his chest and pushes away.

GUNN
Hey, (Wes and Fred turn away from each other as Gunn walks into the room) who's watching the monitor? (looks suspiciously at Wes, then at Fred) What's going on?

FRED
Nothing.

GUNN
Did he just—?

FRED
Of course not. (tries to push him out of the room) Charles, you're right—the monitor.

GUNN
(to Fred) You better tell me what the hell I just walked in on.

FRED
We were just— (looks at Wes)

GUNN
What? (look at Wes) Researching?

WESLEY
You want to do this, deal with me. Leave Fred out of it.

GUNN
(walks up to Wes) You ought to be leaving Fred out of it!

FRED
(from behind Gunn) Hello, I'm here.

GUNN
You think I don't see the way you look at her?

FRED
Charles, please.

GUNN
(turns to Fred) And you, running off to him every time you need help, like I'm not good enough.

FRED
No, that's not— This isn't the time.

GUNN
(to Wes) I'm telling you—stay away from her.

Cut to:

26      INT.      BASEMENT AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Angelus starts to wake up from the tranquilizer darts and hears the squabbling upstairs. He smiles and laces his hands behind his head, grinning.

ANGELUS
That was fast. (chuckles)

Cut to:

27      INT.      LOBBY AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Connor sneaks through the lobby while Gunn and Wes are still arguing in the office.

GUNN
—long time since you were out for anyone but yourself.

WESLEY
I owe you nothing. Not anymore.

GUNN
You just take what you want, huh—

FRED
(pushes Gunn out of the office into the lobby) Come on.

GUNN
—no matter who it belongs to.

WESLEY
I didn't realize Fred came with a deed.

FRED
Stop it! What's wrong with you?

GUNN
You don't realize a lot of things, like the fact that nobody wants you here.

WESLEY
'Cause you do such a bang-up job without me.

Lorne and Cordelia come into the lobby.

LORNE
Hey, hey, come on, guys. Let's not say anything that—

GUNN
Shut up, Lorne! (to Wes) Great idea, Wes, stealing Angel's kid. Oh, was losing him a part of your plan, too?

WESLEY
Go ahead. Throw some more blame around. It's what you're best at.

GUNN
(steps closer to Wes, yelling) You want to say that again?

FRED
Oh, God.

WESLEY
(steps up to Gunn, softly) Face it, Gunn, you can't give her what she needs.

Gunn punches Wesley in the face. He stumbles back, but stays standing.

FRED
Charles!

Wesley punches Gunn twice in the torso.

FRED
Stop it!

Gunn grabs Wesley and pushes him against the front desk.

FRED
(to Charles) This is insane! You're doing exactly what Angelus wants.

Gunn ignores her as he and Wes continue to fight.

LORNE
Oh, for the love of Mike Tyson—

Gunn hits Fred in the face with his elbow inadvertently as he rears back for another punch at Wesley. Fred screams and falls to the floor, covering her busted lip.

GUNN
(looks at Fred and realizes what he's done) Fred...

Cordelia goes to Fred's aid and looks up at Gunn, then notices the monitor on the desk behind him. Connor's in the basement talking to Angelus.

Cut to:

28      INT.      BASEMENT AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Connor walks up to the cage where Angelus is sitting on the floor in a dark corner. Connor just glares at Angelus.

CONNOR
Everyone's afraid of you.

ANGELUS
Is that my shirt?

CONNOR
Not anymore. (paces in front of the bars)

ANGELUS
Looks good on you, son.

CONNOR
(smirks) So did Cordy.

ANGELUS
She looks good on everybody.

CONNOR
Angel warned me about you. Said I should remember you're not my real father.

ANGELUS
Yeah, (stands) that was a nice speech. Touching. I think it ended with you promising to kill me.

CONNOR
I remember.

ANGELUS
(walks toward Connor) Kind of unnecessary, don't you think? I mean, with your track-record, I'll be staking myself by the end of the day.

CONNOR
It's fine by me. (walks away)

ANGELUS
(leans on the bars) Darla felt the same way. It made her sick, you squirming inside her. So, she jammed a stake in her own heart, just so she wouldn't have to hear your first whiny breath.

CONNOR
(scoffs) You don't know anything.

ANGELUS
Then there was Holtz. It disappointed him so much that he stabbed himself in the neck.

CONNOR
(angry) My fa— (catches himself) Holtz was a good man. All he ever wanted was for you to get the punishment you deserve. And you will.

ANGELUS
And now my boy's in love. All hearts and flowers. (shakes his head) But, doesn't it freak you out that she used to change your diapers? I mean, when you think about it, the first woman you boned is the closest thing you've ever had to a mother. Doing your mom and trying to kill your dad. Hm. There should be a play.

CONNOR
(paces) You think I care what you say? Angel told me how you'd try to hurt me, how you aren't my real dad, just some animal in a cage. Angel's my dad.

ANGELUS
(flutters his eyelashes) I'm gonna cry.

CONNOR
That's what he told me. And he thought I believed him. (turns away) The truth is, Angel's just something that you're forced to wear. (looks at Angelus) You're my real father.

ANGELUS
(glares at Connor) I'm right here. All you have to do is come and get me.

CONNOR
You'd like that.

ANGELUS
(shrugs) You couldn't take me anyway. (walks away)

CONNOR
We'll see.

ANGELUS
Promises, promises. Don't make 'em, if you can't keep 'em.

CONNOR
I wouldn't think of it. (walks closer to the cage)

ANGELUS
It might be your best chance. (turns to Connor) Don't disappoint daddy.

Cordelia comes down the stairs.

CORDELIA
Connor. Go upstairs.

CONNOR
(glaring at Angelus) No.

CORDELIA
Please, go upstairs.

CONNOR
(turns, walks away) It's your lucky day.

ANGELUS
Yeah. Go to your room, mama's boy. (Connor goes upstairs) Cordy. Cordy, Cordy. Just couldn't stay away.

CORDELIA
(walks toward the cage) It's been a long day, and I think you've done enough damage.

ANGELUS
So, no hug?

CORDELIA
You and I are gonna make a deal.

ANGELUS
Tough. Did you practice that in front of the mirror a few times? Lemme guess. You want to know about the Beast.

CORDELIA
Everything you know.

ANGELUS
(nods) Oh. And in return, I get what? (paces) Wouldn't mind a car. I hear the new Mustang is nice.

CORDELIA
(paces) Something better.

ANGELUS
What's a better ride than a Mustang?

CORDELIA
(looks at Angelus) Me.

Fade to black.

ACT III:

29      INT.      BASEMENT AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Resume. Cordelia's making a deal with Angelus.

ANGELUS
You?

CORDELIA
That's the offer. No more stalling, no more games. You tell us what you know, you get me.

ANGELUS
Must be some confusion. You took out the soul. Still have the brain.

CORDELIA
Then use it. The Beast, the darkness—the world is falling apart. We're out of time, we're out of ideas. You're the end of the line.

ANGELUS
(smirks) Wes was better at buttering me up. (walks away)

CORDELIA
You know what it means to be a champion.

ANGELUS
I'm trying so hard to forget.

CORDELIA
Sometimes a sacrifice needs to be made.

ANGELUS
(faces her) And you're the little lamb. Not that there aren't a few things I wouldn't mind doing to that body—other than the obvious. (walks forward)

CORDELIA
Tell us about the Beast, and you can do whatever you want.

ANGELUS
You're lying.

CORDELIA
Look in my eyes. Angel knows me. You know me. Better than anyone. So, when you look at me, you know I'm not lying.

Cut to:

30      INT.      OFFICE AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Wes, Lorne, Fred, Gunn and Connor are all staring at Cordelia. Connor's seated behind the desk, Lorne in front of it. Wes is leaning on one side of the desk and Fred and Gunn are on the opposite end of the desk.

FRED
I don't understand.

GUNN
Why is Sid Vicious suddenly Mr. Show-and-Tell?

LORNE
Well, honey buns here must have a secret stash of higher-power dust.

CORDELIA
Something like that. He's ready, Wes, whenever—

CONNOR
Why don't you want to tell us what you did?

CORDELIA
I did what I had to.

GUNN
Which means what?

FRED
Cordelia...

WESLEY
Connor's right. We're all painfully aware of Angelus's ability to manipulate—

CORDELIA
I'm not being manipulated.

WESLEY
It would be better if I knew.

CORDELIA
It's better if you don't.

Wes sighs.

Cut to:

31      INT.      BASEMENT AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Wesley is interviewing Angelus, who's standing beside the bars inside his cage.

WESLEY
All right. Shall we start from the beginning?

ANGELUS
Why not?

WESLEY
The year.

ANGELUS
1789.

WESLEY
So, you were in Prussia.

ANGELUS
(raises his eyebrows) You have been doing your homework. (smiles) Hmm... those Prussian girls. Must be the pastries. Worth the trip—all that sweetness gets into their blood.

Connor, Lorne, Cordelia, Fred and Gunn are watching from the monitor in the lobby.

WESLEY
Very interesting. At some point, the Beast would appear?

ANGELUS
Patience, Wes. I was taking a shortcut on my way to Vienna. Started feeling like someone was watching me. There were troops around.

Cut to:

31a      EXT.      FIELD IN PRUSSIA - NIGHT
FLASHBACK: A long-haired Angelus walks around through a field littered with bloody bodies.

ANGELUS (V.O.)
I'd run into them now and then. Not as sweet as the girls, by the way. But, the little massacre I ran into—seriously lacking in military precision. Bodies, bodies everywhere, and not a drop to drink.

Cut to:

ANGELUS
So, I followed the trail, and there was your friend. The one you so cleverly call "The Beast."

Cut to:

31b      EXT.      FIELD IN PRUSSIA - NIGHT
FLASHBACK: The Beast is killing people in the field. Angelus rips the arm off of a dead girl. The Beast stares at Angelus.

ANGELUS (V.O.)
We had a lot in common, but he already knew that.

Cut to:

ANGELUS
He'd been watching me. He staged the carnage to impress me.

WESLEY
So, he sought you out. Why?

ANGELUS
Girl trouble. Thought I might be able to help him with a situation.

WESLEY
How?

ANGELUS
You've heard of the Svea Priestesses? Very powerful, big into banishing.

Cut to:

31c      INT.      LOBBY AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
While watching the Wes/Angelus interview over the monitor, Lorne mumbles in confusion to Fred.

LORNE
Vanishing?

FRED
(leans to Lorne, whispers) Banishing.

Cut to:

ANGELUS
The Beast was next on their list. He couldn't touch them—some kind of mojo—but a vampire could.

WESLEY
So, he wanted you to kill them?

ANGELUS
We had it all worked out. I'd scratch his priestesses, and he'd scratch my back somewhere down the line. A limited partnership.

Cut to:

31d      EXT.      FIELD IN PRUSSIA - NIGHT
FLASHBACK: The Beast is talking to Angelus.

BEAST
You need not be my enemy. Join with me, Angelus.

Cut to:

WESLEY
And?

ANGELUS
I declined.

Cut to:

31e      EXT.      FIELD IN PRUSSIA - NIGHT
FLASHBACK: The Beast punches Angelus in the face.

Cut to:

ANGELUS
And he didn't ask twice. I probably could have been more diplomatic with my refusal, but I'm not big with teamwork.

Cut to:

31f      EXT.      FIELD IN PRUSSIA - NIGHT
FLASHBACK: While the Beast bends down to Angelus who is lying on the ground, a group of Svea priestesses surrounds them. The priestesses are wearing long, blue, hooded robes and carrying staves.

ANGELUS (V.O.)
I thought that was going to be the end of me. But, like I said—girl trouble—

Cut to:

ANGELUS
So, they just started up the whammy, and there you have it.

WESLEY
The Beast was banished. How?

ANGELUS
Don't know.

Cut to:

31g      EXT.      FIELD IN PRUSSIA - NIGHT
FLASHBACK: Angelus passes out on the ground.

ANGELUS (V.O.)
I was busy with the passing out.

Cut to:

32      INT.      OFFICE AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
While sitting in front of the desk, Cordelia's looking through a book. Connor's sitting behind the desk. Wesley's looking through a book while pacing. Fred is looking through another book across the room. Gunn and Lorne are also in the room.

CORDELIA
Slarf demons, spell mantras, Srail'gong technique, but nothing on—

FRED
(reading from her book) The Svea priestesses. Also known as the Svear, a mystical order all descendents of a powerful Nordic priestess, Svea.

GUNN
They've been busy.

CONNOR
Anything about the Beast?

FRED
Nothing definitive, but this one looks like it could match up. (hands the book to Wesley)

Gunn walks away.

WESLEY
Same region, approximately the same time period.

FRED
I'm shaky on Freyan runes, but kinda seems like it's only a general I.D. of who or what got banished.

WESLEY
Translation, something like, uh, big...hard thing.

CORDELIA
Sounds like our guy.

LORNE
Fantastico! So where do we find these banishing babes, and, uh, how fast can they get to L.A.?

GUNN
(throws an open phone book on the desk) 'Bout 25 minutes, depending on traffic. They're in Pacoima.

Cut to:

33      EXT.      SVEAR HOUSE
Wesley, Cordelia and Connor walk up to the house. The small sign near the door reads as follows:

  SVEAR
MON. - FRI.
10 A.M. - 4 P.M.

Wesley rings the doorbell.

CONNOR
Looks like no one's home.

Wesley bangs loudly on the door.

Cut to:

34      INT.      SVEAR HOUSE
Wesley opens the door, and walks into the house. Cordelia and Connor follow.

WESLEY
(walking around) It's open. Hello? Anyone home? Hello?

CORDELIA
(walking around) Hello? Nordic priestesses?

CONNOR
(looking at pictures in the foyer) So, the mom's a priestess?

CORDELIA
I think all the women in the family are. (smells something) What is that?

Cordelia looks up to see several bloody, dead bodies on the floor.

Fade to black.

ACT IV:

35      INT.      SVEAR HOUSE
Everyone in the household has been slaughtered in the kitchen.

WESLEY
We're too late. Again. (walks in to the kitchen to look around at the bodies)

CORDELIA
How does the Beast know exactly what we're gonna do? It's like he's psychic.

WESLEY
Maybe he is.

CONNOR
Or he's been watching us at the hotel.

CORDELIA
Angelus could have sent him a message, some kind of demon Morse code.

WESLEY
(checking the bodies) No, these people have been dead for a few days. Angelus had nothing to do with this.

CORDELIA
Which means, by the time the shaman was going all chanty on Angel, it was already too late.

CONNOR
(sees the bloody children, with their bloody toys) You mean, they've been here like this...for days?

WESLEY
With the chaos outside, probably no one even noticed they were gone.

CORDELIA
We should have seen this coming.

WESLEY
(stands) Of course the Beast would go after the priestesses. Let's have a look around. Then we should call the police. (finds a paper on the desk) Banishment incantation. At least, I think it is.

CORDELIA
Then they were trying to get rid of the Beast.

WESLEY
Seems so.

Connor sees a calendar on the refrigerator door. One of the days is marked "Daddy's Birthday" and circled with a red heart. He runs out of the house. Cordelia calls after him.

CORDELIA
Connor!

Cut to:

36      EXT.      SVEAR HOUSE
Connor runs out to vomit in the front yard. Cordelia follows him. Connor sits down on the front sidewalk. Cordelia goes to sit beside him.

CORDELIA
Connor... (sighs) The sun should be up. It's different, isn't it? (looks at Connor) Dead demons are just a big blob of oozing mess. Vampires turn into dust like they were never anything at all. But humans— (sighs) it's different.

CONNOR
It's not—

CORDELIA
What?

CONNOR
Family.

A vampire jumps out of the bushes behind them. Connor punches him, but another vampire comes out and attacks Cordelia, pushing her to the ground. Connor grabs a stake from his side and dusts one vampire. Then the other one comes at him. They fight, and Connor throws him across the street into some garbage cans. Wesley pulls up in the jeep; Cordelia and Connor climb in. A vampire is holding on to the bottom of the door, preventing Connor from closing it. A group of vampires are headed down the street toward them.

CORDELIA
Come on!

CONNOR
(kicks the vampire out of the door) Let's go. (closes the car door)

Wes speeds away.

Cut to:

37      INT.      LOBBY AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Lorne, Fred and Gunn are sitting in the lobby, watching Angelus on the monitor.

ANGELUS
(through the monitor, singing) If you go into the woods tonight, you won't believe your eyes...

FRED
He's so relaxed.

GUNN
It's like, he's not even in a cage.

LORNE
In his mind, he's not. (stands, goes to turn off the monitor)

GUNN
You get anything off him?

LORNE
Let me put it this way, moon pie, you don't want to know.

FRED
I don't. I definitely don't.

Wesley, Connor and Cordelia come through the front door. Gunn, Fred, and Lorne turn to them anxiously.

GUNN
What happened?

CONNOR
Vamps.

FRED
You didn't get the Svear.

WESLEY
No, the Beast did. Slaughtered the entire family.

FRED
Guess he found a way to kill them after all.

GUNN
So much for our big priestess rescue.

FRED
Are we sure Angelus doesn't know anything more? I mean, maybe we should talk to—

WESLEY
No. I think he's told us everything he's going to.

GUNN
Which means our last-ditch plan, turning Angel into a soulless monster, it's a bust. If Angelus can't help us—

CORDELIA
It's time to bring back Angel.

Connor frowns and walks out of the lobby.

LORNE
Oh, and he's usually so chatty.

CORDELIA
(looks at Connor, then back at Lorne) Rough night.

WESLEY
We'll need the shaman.

Cut to:

38      INT.      BASEMENT AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Cordelia walks down into the basement to talk to Angelus, who is sitting in the dark corner again.

ANGELUS
Here I thought you'd be halfway to Georgia by now.

CORDELIA
I told you I'd be back. I'm back.

ANGELUS
How'd the little field trip turn out? Priestesses still feisty?

CORDELIA
We found a little boy, his sister, mom, dad, grandma—all dead.

ANGELUS
(sighs) Oh, God. I'm always missing the fun stuff.

CORDELIA
The Beast butchered them.

ANGELUS
So? Did you bring me back a souvenir? Maybe a stray baby toe? (chuckles, stands) Come on, Cordy. Where's your sense of humor?

CORDELIA
Guess I lost it.

ANGELUS
(walks up to Cordy) Well, don't blame me for our little debacle. I told you everything I know.

CORDELIA
Too late.

ANGELUS
And who's fault is that? Doesn't matter. I showed you mine. Now it's time to show me yours.

CORDELIA
The deal was: you give us information, we save the world, you get me. Well, world not saved.

Cut to:

39      INT.      OFFICE AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Wesley opens the picture that conceals the safe, and turns the dial on the safe door to the right combination as Lorne, Fred, and Gunn look on nervously. Wes presses the lever to open the safe door.

Cut to:

40      INT.      BASEMENT AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Cordelia and Angelus are talking.

ANGELUS
You're not thinking I'm just gonna let this go.

CORDELIA
Not seeing a whole lot of other options. With the big steel cage and all.

ANGELUS
Won't be in here forever.

CORDELIA
(looks at her watch) 'Bout another hour. Forgot to tell you the best part. We're putting your soul back. (grins)

ANGELUS
(chuckles) Not gonna happen.

CORDELIA
Oh, but it is. Just in time for the primo apocalypse that's coming. Too bad. I know how you love those.

ANGELUS
Been looking forward to it all day. Still am.

CORDELIA
Thing is, you're never coming back. Angel's going to make sure of that.

ANGELUS
(whispers) We'll see.

CORDELIA
What you don't get, Angelus, is that you're nobody. Just a disease. And Angel can't wait to be rid of you.

ANGELUS
(walks up to the bars, leers at Cordy) I think I'll start with the twins. I just love a woman with nice ripe thighs. (suddenly reaches out to grab Cordy, but misses her by less than an inch)

CORDELIA
(smirks, walks away) Not even close.

ANGELUS
The more you piss me off, the longer I'll keep you alive. Oh, something tells me she's a screamer.

Cordelia walks back upstairs.

Cut to:

41      INT.      OFFICE AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Cordelia walks into the office where Lorne, Fred, and Gunn are staring at the safe.

CORDELIA
OK, let's— (notices the look of shock on everyone's face) What?

FRED
Angel's soul. It's gone.

Pan over to show the empty safe.

Cut to:

Closing credits.

Kikavu ?

Au total, 104 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

Luna25 
14.12.2023 vers 23h

vampire141 
07.08.2022 vers 19h

cordelia 
16.06.2022 vers 23h

jptruelove 
18.11.2021 vers 21h

carine79 
31.08.2021 vers 09h

Nia110617 
07.04.2021 vers 12h

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 4 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

DGreyMan 
emajandra1 
loveseries 
Sonmi451 
Ne manque pas...

Rejoins l'équipe HypnoCheck pour vérifier les informations des épisodes de la citadelle.
L'équipe HypnoCheck recrute ! | En savoir plus

L'équipe HypnoDiff, chargée de la saisie des synopsis et des news diffusions, recrute.
L'équipe HypnoDiff recrute ! | Plus d'infos

Alternative Awards : À vos nominés
Alternative Awards | On compte sur vous !

Activité récente
Actualités
Avril 2024 : PDM et calendrier

Avril 2024 : PDM et calendrier
La nouvelle session de la Photo du Mois est arrivée sur le quartier. Ce mois-ci, vous devez...

Mars 2024 : PDM et calendrier

Mars 2024 : PDM et calendrier
La nouvelle session de la Photo du Mois est arrivée sur le quartier. Ce mois-ci, vous devez...

Sortie américaine du film Ordinary Angels avec Amy Acker

Sortie américaine du film Ordinary Angels avec Amy Acker
Au départ prévu pour le 13 octobre 2 023, le film Ordinary Angels sort dans les cinémas américains...

Amy Acker dans Average Joe : The Movie

Amy Acker dans Average Joe : The Movie
Après Ordinary Angel qui s'inspire des évènement  liésà l'une des pires tempêtes de neige qu'a connu...

Février 2024 : photo du mois et calendrier

Février 2024 : photo du mois et calendrier
La nouvelle session de la Photo du Mois est arrivée sur le quartier. Ce mois-ci, vous devez...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

stella, Avant-hier à 20:51

Nouveau design tout sur le quartier Malcolm! Tout avis est la bienvenue

choup37, Hier à 10:15

La chasse aux gobelins est en cours sur Doctor Who, venez (re)découvrir la série

choup37, Hier à 10:15

Il manque 3 votes pour valider la nouvelle bannière Kaamelott... Clic clic clic

chrismaz66, Hier à 11:46

Oui cliquez;-) et venez jouer à l'animation Kaamelott qui démarre là maintenant et ce jusqu'à la fin du mois ! Bonne chance à tous ^^

Supersympa, Aujourd'hui à 14:31

Bonjour à tous ! Nouveau survivor sur le quartier Person of Interest ayant pour thème l'équipe de Washington (saison 5) de la Machine.

Viens chatter !