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#416 : Opération Lisa

 

 

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Angel essaie de se souvenir de ce que disait le livre de Lilah à propos du maître et Lorne met au point un rituel purificateur pour retrouver ses pouvoirs empathiques. Pendant ce temps, Gunn aide Gwen dans une histoire d'espionnage industriel.

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Popularité


3.4 - 5 votes

Titre VO
Players

Titre VF
Opération Lisa

Première diffusion
26.03.2003

Première diffusion en France
22.10.2003

Plus de détails

Réalisation: Michael Grossman

Scénario: Jeffrey Bell, Sarah Fain, Elizabeth Craft.

Guest stars:
Dana Lee (Takeshi Morimoto),
Alexa Davalos (Gwen Raiden),
David Monahan (Garrett).

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Team Angel is stunned to discover that Cordy is pregnant. She insists that her baby will be a blessing, but its rapid growth is worrying the others and they come up with a plan. Meanwhile, Gwen comes to the Hyperion for help on a case and teams up with Gunn...

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Sous le choc, tout le monde dévisage Cordélia qui se dit la plus choquée devant son état. Connor se joint à ses cotés tandis que Cordélia dit au gang, qu'ils voulaient leur en parler avant, mais qu'avec la Bête, son Maître, Faith, Willow et...Angel continue à sa place en disant Angélus. Cordélia leur dit qu'elle ne voulait pas les distraire avec son état. Lorne arrive, lui aussi est choqué devant Cordélia, il s'en veut de ne pas avoir vu venir l'évènement. Cordélia qui carresse son ventre dit qu'elle est relié avec son bébé, qu'elle ressent la bonté et l'amour. A l'abri des regards, elle regarde son ventre qui se déforme horriblement puis dit au gang que son bébé sera bientôt là et qu'ils le verront tous.

Tandis que Gwen embarque Gunn sur une mission, le reste du gang poursuit ses recherches sur le Maître de la Bête et sur la grossesse express de Cordélia. Fred et Wesley font les recherches sur la naissance tandis qu'Angel pense que le Maître de la Bête voulait Angelus pour une raison.

Connor est dans sa chambre, Cordelia arrive. Elle lui dit de ne pas se préoccuper de ce que les autres disent. Connor dit que cela n'a pas de sens, il revient sur ce qui s'est passé avec Angelus. Il dit que Willow n'a jamais ouvert un portail du mal, elle ne faisait que ramener l'âme d'Angel et lui a failli le tuer. Cordelia lui dit qu'Angel est revenu et que tout va bien, que tout arrive avec raison. Connor dit "Comment tu peux dire çà?". Cordelia lui reparle du fait qu'il ait envoyé Angel dans l'océan et d'elle venant ensuite vers lui pour qu'il l'aide. Cordelia dit que tous ces moments ont conduit à sa grossesse. Connor lui dit: "Me faire descendre dans la cave avec le pieu, pour quelle raison c'était cette fois là?". Cordelia dit qu'elle pensait le bébé en danger et que tuer Angelus semblait être la chose à faire pour le protéger. Connor répond "Tu avais tort". Elle lui dit qu'au moins elle a vu que quand elle a besoin de lui, il est là, elle peut avoir confiance en lui . Elle rajoute ensuite qu'avant la venue du bébé, il devra faire des choses, il faut qu'il se rappelle qu'il y aura toujours une raison. Connor répond "Je m'en rappellerai".

Alors qu'Angel est assis dans sa chambre, Cordélia entre et lui demande s'il a trouvé des renseignements. Angel lui dit que la Bête n'était qu'un mignon et il résume les derniers événements comme tuer Many, voler l'âme, tuer Lilah. Il pense que c'est trop particulier pour que ce soit la Bête qui ait fait celà, elle est plutôt du genre rouleau compresseur. Cordelia lui demande qui est responsable de tout cà, si ce n'est pas la Bête. Angel lui dit que c'est le Maître de la Bête. Il rajoute qu'à un moment donné il se plantera et quand ce sera le cas, il sera mort. Cordélia se force à sourire.

Pendant se temps, une fois leur mission terminée, Gunn et Gwen s'embrassent passionnément.

Alors qu'Angel dit à Wesley qu'Angélus n'est en rien responsable de la mort de Lilah, Lorne apparaît soudain. Il dit qu'il a des artefacts qui vont l'aider à lui éclaircir les pensées. Il rajoute que pour celà, il doit faire un rituel dans un endroit sombre et que la bonne chose, c'est que ce sera fini au lever du soleil. Cordelia pas très enthousiaste, dit qu'il pourra lire en elle. Lorne lui dit de ne pas être inquiete, de venir au matin, qu'il sera de nouveau une machine à lire.

Plus tard dans un endroit très sombre, on voit Lorne allumer un encensoir. Cordelia qui se tient en hauteur se r'approche. Lorne se verse de la cendre sur les mains puis se couvre la tête du capuchon de sa cape. Il se met à chanter tandis que Cordelia descend des marches en silence. Alors que Lorne chante toujours, Cordelia la main dressée s'approche avec un couteau. Soudain les lumières s'allument, Angel est là, il la regarde. Cordelia, surprise, se retourne pour s'enfuir mais Wesley et Fred sont là et la visent de leurs armes. Lorne sort une boule magique avec le chiffre 8, il la secoue en disant "Cordy a-t-elle été une vilaine, vilaine fille?" La réponse s'affiche avec ce mot "définitivement!".

(Par emajandra1)

INT. HOTEL HYPERION - HALL - NUIT
Angel, Gunn, Fred et Wes fixent le ventre gonflé de Cordy, étonnés, pendant que Connor va se mettre à côté d'elle pour la protéger.
Cordy : Je sais que ça secoue un peu. Je veux dire, personne n'est plus secoué que moi. (regardant Connor) Ok, peut-être lui.
Un long moment de silence.
Fred : Umm...désolée d'être si....mais je suis...comme tu as dit. Un peu secouée.
Gunn : Ouais, parce que est-ce que tout n'a pas été disons...complètement secoué.
Cordy : Je ne me cachais pas et je n'avais pas honte ou autre chose. C'est juste qu'avec la Bête et son maître psychopathe et puis Faith et Willow et tout ce drame, sans mentionner -
Angel : Angelus.
Cordy : Tout a été un vrai Clash des Titans autour d'elle. Je ne voulais pas être une...distraction.
La porte s'ouvre et Lorne entre. Il jette un oeil à Cordy et lève les bras d'étonnement.
Lorne : Bon, mettez moi dans le bus et sortez moi de l'école. Une grossesse mystique sous mon bec et même pas un picotement. Huh...
Wes à Cordy : Depuis combien de temps est-ce que tu sais ?
Cordy : Quelques temps après qu'on ait ramenés Angelus.
Gunn : Eh bien, ça fait quelques semaines. Ca ressemble plus à 8 mois.
Wes : La dernière fois que Cordelia a été fécondée, elle est venue à terme en une nuit.
Gunn regarde Wes comme s'il avait perdu la tête.
Cordy : C'était un genre de démon rampant. C'est différent.
Fred : Là encore...est-ce qu'on ne devrait pas essayer de découvrir...ce qu'il y a à l'intérieur ?
Connor fâché : On le sait déjà. Notre bébé.
Gunn à Angel : Bon, félicitations. Tu vas avoir un grand rejeton.
Connor : Tu ne sais pas ce que c'est. A quel point c'est effrayant. Je vais avoir un enfant et tout ce que tu peux faire c'est plaisanter parce que tu ne m'aimes pas. (à Cordy) On n'aurait pas du leur dire.
Gunn regarde au loin, embarrassé, réalisant qu'il a dépassé les limites. Connor file hors de la pièce et monte les escaliers en courant.
Fred : Cordelia...
Cordy : Je sais que c'est dur à comprendre. Aucun d'entre vous n'a jamais eu un être vivant qui grandit en vous. Et ça...mon mignon bébé. On est connectés. Je sens ce qu'il sent et je n'arrive pas à l'expliquer mais je sens sa bonté...c'est de l'amour.
Elle leur tourne le dos et lève son chemisier. Son ventre ondule alors que la chose en elle se déplace et se tortille. Un sourire méchant se dessine sur son visage.
Cordy : Vous verrez.
Elle se retourne vers eux, son expression redevenue neutre.
Cordy : Mon bébé sera bientôt là et alors vous verrez tous.
Générique
EXT. PARC - NUIT
Garrett se tient seul, vêtu d'un imperméable, à côté d'une fontaine avec une chute d'eau artificielle. Il regarde nerveusement autour de lui, comme s'il s'inquiétait d'être vu en cherchant en même temps quelqu'un en particulier, scrutant les passants variés. Il regarde derrière lui et quand il se retourne, Gwen Raiden se tient là, presque comme si elle était sortie du vide. Elle est vêtue de pantalons serrés en cuir noir et d'un haut noir.
Garrett : Comment vous avez fait ça ?
Gwen : Je suis une voleuse. Vous avez mon truc ?
Il regarde de nouveau nerveusement autour de lui.
Gwen : Vous voulez bien arrêter ça ?
Garrett : Arrêter quoi ?
Gwen : D'agir évasivement. (soupire) Vous n'avez jamais fait ça avant, non ?
Elle se déplace et va mettre son bras autour du sien, comme s'ils étaient un couple.
Gwen : Laissez moi vous donner un pourboire, mon ours en sucre. Il y a plus de 8 millions de personnes dans cette ville et aussi loin que quelqu'un puisse le dire, on est juste deux d'entre eux. Personne ne nous accordera un deuxième regard si vous arrêtez juste d'agir évasivement.
Il retire son bras.
Garrett : Ecoutez, vous vous mettez contre des gens vraiment puissants. S'ils vous attrapent, ils vont -
Gwen : Je connais le risque mais je vais là-dedans avec ou sans votre aide...et je ne sors pas sans Lisa.
Elle sort une enveloppe de dessous sa chemise et la lui tend.
Gwen : Alors on va danser ou quoi ?
Il hoche la tête à contrecœur et elle fourre l'enveloppe dans la poche de son imperméable. En échange, Garrett lui tend aussi une enveloppe.
Garrett : C'est tout. La sécurité, le plan, l'historique...
Gwen sourit : Voila, c'était pas si méchant, non ?
Après un moment, il sourit aussi.
Garrett : Alors c'est si évident...que je n'ai jamais fait -
Gwen : Un imperméable - c'est vraiment une grosse erreur.
Garrett : Alors je devrais m'habiller plus comme vous ? (en voyant son sourire) Vous savez...peut-être que quand tout sera fini, vous et moi on pourrait...
Un formidable éclair descend du ciel et se fracasse en Gwen, la jetant dans le parc.
Garrett trébuche en arrière, terrifié.
Garret : Bordel de - !
Alors que Gwen roule en haletant, Garret se tourne et s'enfuit aussi vite que ses pieds peuvent l'emmener.
Gwen : Vraiment, je vais bien. Merci d'avoir demandé.
Elle secoue la tête et lutte pour se mettre sur pieds, enveloppe en main.
INT. HOTEL HYPERION - HALL - NUIT
Angel, Connor et Cordy ont laissés le groupe dans le hall et se sont retirés dans différentes pièces dans l'hôtel.
Fred : Est-ce qu'on était trop sévères ? Je me demande juste....
Wes : Non, ils étaient obligés de rôder dans les territoires neutres.
Gunn : Deux vampires se mettent ensemble et pour la première dans l'histoire vampirique ont un gamin - notre garçon Connor. Puis Connor grandit, le fait avec Cordelia - un demi-démon, anciennement être supérieur - et aussi vite que tu peux dire 'Four à Cuisson Rapide", il y a une gigantesque brioche dans le sien. (pause) Je ne crois pas qu'on était trop sévères.
Fred : La première fois que Connor a essayé d'attaquer Angelus, le sort de sanctuaire de Lorne l'a presque envoyé à mi-chemin d'Abilene.
Wes : Ce qui veut dire que Connor est au moins en partie démon.
Lorne : Ouais, bon c'était avant que mon sort devienne un vrai flop.
Fred : Avoir deux parents en partie démons pourrait expliquer le facteur zoum.
Gunn : Ca va pas être long jusqu'à ce que le zoom se change en pop.
Lorne : En parlant de pop, vous ne croyez pas que notre leader à la nouvelle âme devrait être une partie de cette petite conversation ?
La porte du bureau s'ouvre et Angel en sort.
Angel : Cuisson Rapide, flop, zoum, pop. (à Wes) Je ne rôde pas. Je pensais aux dernières semaines et à Angelus.
Fred : Angel, tu ne dois pas te sentir coupable pour tout ce qu'Angelus a fait.
Angel : Je ne le suis pas. Je connaissais les risques. On a tous fait...et certains d'entre nous ont payés plus cher que d'autres.
Il regarde vers Wes.
Angel : Angelus n'a pas tué Lilah. Elle était déjà morte, tuée par la Bête.
Un moment de silence choqué.
Fred : Eh bien, c'est...moins terrible.
Angel à Wes : Il n'y a pas d'excuse pour...ce qu'Angelus lui a fait mais je suis désolé pour ta perte.
Wes hoche la tête avec appréciation.
Angel de retour aux affaires : On a deux affaires urgentes : découvrir ce qu'on peut sur la grossesse de Cordelia et détruire le maître de la Bête. Lorne, tu es -
Lorne : Fiable comme un cookie bon marché ?
Angel : J'allais dire un type avec de bons contacts. Il doit y avoir du remue-ménage en ville sur le nouveau joueur. Parle à tes sources. Vois s'il y a quelqu'un qui connaît quelqu'un qui pourrait savoir quelque chose.
Lorne : Je suis ton démon.
Angel : Fred, Wesley, s'il y a des experts en naissances mystiques, on l'est.
Wes : On prendra tous les dossiers sur Darla et sa grossesse, pour voir ce qu'on peut trouver.
Angel : Gunn, je veux que tu t'assoies maintenant. Ca fait jamais de mal d'avoir quelques muscles sur le pont. Pendant ce temps, il doit y avoir une raison pour quoi le maître de la Bête voulait Angelus. Je vais rassembler tout ce que je sais. Des choses qu'il m'a dit quand il était dans ma tête, tout ce qu'il a fait. Peut-être que quelque chose va -
Gwen hors écran : Te frapper ?
Tout le monde lève les yeux alors que Gwen arrive de la porte d'entrée.
Gwen : Soit prudent avec ce que tu veux.
Fred : Eh bien, regardez qui est de retour maintenant que les lumières se sont rallumées.
Gwen : Oh, toi aussi tu m'as manqué, bébé.
Angel : Gwen, c'est vraiment pas un bon moment pour un appel social. On est vraiment submergés, tu sais...l'apocalypse.
Gwen : La chose est que, il y a une fille. Elle a des problèmes. C'est ce que vous faites les gars, non ?
Angel : Eh bien, ouais.
Gwen : Alors je suis coincée. Je ne peux pas m'en sortir seule. J'ai besoin de quelqu'un de suave, un gars qui puisse s'en sortir dans un endroit dur.
Angel sourit modestement.
Angel : Gwen, j'adorerais t'aider -
Gwen : Je parlais de lui.
Elle montre Gunn, qui la fixe pendant un moment, puis sourit.
INT. HOTEL HYPERION - CHAMBRE VIDE - JOUR
Connor est assis seul dans le noir dans une des chambres vides de l'hôtel. La porte s'ouvre et Cordy entre.
Cordy : Je t'ai cherché partout. Connor, ce qu'ils ont dit...tu ne peux pas laisser ça te contrarier.
Connor : Je me fous de ce qu'ils ont dit.
Cordy : Vraiment ? C'est pour ça que tu t'es retiré dans la Forteresse de la Solitude ?
Connor : Ca n'a pas de sens.
Cordy : Flipper sur une grossesse c'est vraiment le mot avec le gang ici.
Connor : Pas eux. Toi. Tout ces trucs que tu as dit sur Angelus. Et Willow, elle n'a pas ouvert une porte du mal. Elle a redonné son âme à Angel. Je l'ai presque tué.
Cordy : Mais tu ne l'as pas fait. Angel est de retour, tout a marché. Tout arrive pour une raison, même si ça n'en a pas toujours l'air.
Connor : Comment tu peux dire ça ?
Cordy : Pense s'y. Tu as fait sombrer Angel au fond de l'océan, t'es fait jeté de chez toi, moi qui ne savait qui j'étais et venant chez toi pour de l'aide. Tous ces moments et un million d'autres ont menés à ce miracle.
Connor : Mais m'envoyer descendre dans la cave ? J'avais le pieu. C'était quoi la raison de ça ?
Cordy : Je pensais que notre bébé était en danger. Tous mes instincts m'ont dit que tuer Angelus était la seule façon de le protéger.
Connor : Mais tu te trompais.
Cordy : Ce qui est important c'est que quand j'avais besoin d'aide, tu étais là pour moi. Maintenant je sais que je peux te faire confiance...complètement, quoi qu'il arrive. Tu vois ? Tout arrive pour une raison. Connor, avant que notre bébé n'arrive, je pourrais te demander de faire certaines choses...pour nous. Et je veux que tu te souviennes, il y a toujours une raison.
Connor catégorique : Je m'en souviendrais.
Cordy sourit mais le regarde avec prudence.
INT. APPARTEMENT DE GWEN - JOUR
Gunn attrape une petite figurine de tigre en jade d'une table et l'examine.
Gunn : Alors pourquoi moi ?
Gwen : Je te l'ai dit, j'ai besoin d'un gars suave dans un endroit dur.
Gunn sourit : Suave. (regarde le tigre) Tu collectionnes ça depuis longtemps ?
Gwen : Ouais, j'en reçois un à chaque voyage. J'ai ramené le dauphin de Tahiti. Tu collectionnes des trucs quand tu voyages ?
Gunn : Umm...ouais. J'ai une bonne vieille cicatrice sur ma cuisse de Boyle Heights, un morceau de pieu que j'ai ramené il y a longtemps en Alhambra et quelques marques de brûlures sur ma hanche de Encino. Ouaip, tu nommes une ville, je te montrerais le souvenir.
Gwen : Je ne voulais pas -
Gunn : Nan, je ne me plaint pas. Bon sang, j'en ai vu plus ici que la plupart des gens en voient en voyageant partout dans le monde. Certaines jours, peut-être. Alors qu'est-ce qui est si grand et méchant pour qu'Electro-Gwen ait besoin de mon assistance super-suave ? Quelque chose à propos d'une fille à problèmes ?
Gwen : Ouais, j'ai fait un petit deal au noir pour cette affaire. Ca arrive tout le temps. Une Compagnie A m'engage pour s'assurer qu'une Compagnie B ne leur pose pas trop de problèmes.
Gunn : Et la Compagnie A reçoit un multi million de dollars par jour.
Gwen : Exact. Mais cette fois la Compagnie B s'est vengée. Ils ont kidnappés cette fille.
Elle tend à Gunn une photo d'une jeune fille asiatique.
Gwen : Elle s'appelle Lisa. C'est la fille d'un gars qui m'a engagé pour faire le sale boulot.
Gunn : Et personne ne peut prévenir les flics à cause -
Gwen : De ce que j'ai fait. Alors tu vois ? C'est ma faute. Je dois la sauver et je ne peux pas le faire seule.
Elle sort quelques papiers et les lui tend. Il la regarde curieusement quand il voit que les bords sont brûlés et calcinés.
Gwen : Ne demande pas. C'est tout ce que j'ai pu avoir sur le gars qui la retient. Il s'appelle Takeshi Moritomo. C'est le chef d'une compagnie où j'ai foncé. Il a promis de tuer la fille si la Compagnie A ne nettoie pas ce qu'elle a fait.
Gunn : C'est un joueur sérieux. Un président émérite, des grades honorifiques, toute sorte de travaux de charité. De la recherche sur le cancer, la préservation de la faune et la flore...le comité du zoo ? Whoa, fraude de banque, contrebande, blanchissage d'argent...
Gwen : Et maintenant kidnapping.
Gunn : Ce gars te connaît ?
Gwen : Non. C'est pour ça que je crois qu'on a une chance d'arriver jusqu'à la fille.
Elle sort des plans et les déroule sur la table.
Gwen : Ils la retiennent dans cet enclos. Il y a une grille, des gardes armés, une surveillance à infra-rouge, des chiens, les salariés. Si on a une demie chance...(en voyant son sourire affecté) Tu vas devoir arrêter de grimacer comme ça et partager la joie avec toute la classe. Tu crois que c'est impossible ?
Gunn : Non, je trouve que c'est fantastique. Ecoute, j'ai passé la moitié de cette année enfermé dans ce que je peux seulement décrire par un soap opéra surnaturel et boursouflé. Le fait que j'ai la chance de sortir et d'aider vraiment quelqu'un, eh bien, ça fait du bien de faire du bien. Alors comment on entre dans le Fort Knox ?
Gwen : On passe par la porte d'entrée.
EXT. ENCLOS MORIMOTO - ALLEE - NUIT
Une brillante limousine noire arrive et Gunn en sort en costard, puis se tend à l'intérieur pour prendre Gwen qui est vêtue d'une robe rouge dans le style d'une geisha japonaise. Ils rejoignent un groupe d'invités similaires et se dirigent vers le manoir où une fête a lieu.
Gwen : Comment ça va ?
Gunn : A toi de me le dire. Je crois que James Bond n'a jamais eu l'air aussi bien.
Gwen : Je crois que tu as raison.
Gunn : Bien sûr, je me sentirais mieux si on emportait certaines de ses armes secrètes.
Gwen : Charles, on est l'arme secrète.
Ils se mettent en ligne derrière les autres invités passant par un filtrage de sécurité.
Gwen : Nerveux ?
Gunn : Nan, je suis allé dans des clubs avec une sécurité plus élevée que ça.
INT. PROPRIETE MORIMOTO - ENTREE - NUIT
En premier Gwen, puis Gunn passent par un appareil de la forme d'un détecteur de métaux d'aéroport. Un opérateur à côté tape des instructions sur un clavier, puis regarde un moniteur alors qu'une vue infrarouge de leurs corps apparaît sur l'écran. Ils passent tous les deux sans problème.
Gwen : Une chose de faite, une chose à faire.
Gunn : Eh, comment ton truc électronique va faire avec ces détecteurs de métaux ?
Gwen : Du gâteau.
Ils s'avancent et deux gardes de sécurité bougent des bâtons sur leurs corps, cherchant des armes cachées. Ne trouvant rien, les gardes leur font signe d'avancer.
Ils entrent à l'intérieur et tendent leur invitation à un homme assis à un bureau. Il la prend et la scanne avec un lecteur optique.
Gunn à Gwen : Maintenant si on peut sortir aussi facilement qu'on est rentrés -
L'ordinateur émet une alarme stridente quand il scanne l'invitation et Gwen et Gunn se retrouvent soudainement entourés de gardes de sécurité.
Gunn : Pourquoi est-ce que j'ai dit ça ?
Fondu en noir
INT. PROPRIETE MORIMOTO - RECEPTION - NUIT
Gunn et Gwen se trouvent au milieu d'un cercle de gardes de sécurité.
Gunn : Qu'est-ce qu'il y a comme problème ?
Le garde de sécurité en chef le regarde calmement.
Garde : L'empreinte électronique de votre invitation a été altérée.
Gwen : Je peux l'expliquer. J'ai été frappée par la foudre. (en voyant son regard) Vraiment. (à Gunn) Tu vois comment ma vie est nulle ?
Garde : Mettez vous par là, s'il vous plait. (en voyant le regard de Gunn) S'il vous plait ne faites pas une scène.
Gwen : C'est un peu tard pour ça, non ? Et pour les bips et les bâtons...
Gunn à Gwen : Peut-être que c'est pas notre nuit.
Gwen tout bas : Alors on va en faire notre nuit. C'est ma seule chance, Gunn, et je ne pars pas sans tu sais qui.
Gunn repère Morimoto marchant parmi les invités dans la foule.
Gwen : Et si ça veut dire qu'on le fait de la manière difficile...
Elle commence à enlever ses gants.
Gunn : Uh-huh. Garde tes moufles, mon étincelle. (appelle) Morimoto-san !
Morimoto regarde et le reconnaît et Gunn s'incline et l'accueille en japonais. Surpris, Morimoto sort une rapide réponse japonaise.
Gunn sourit : Désolé, j'ai pas suivi le dernier bout. J'ai dit mon vocabulaire japonais entier quand j'ai dit bonjour.
Morimoto : Le geste est toujours apprécié.
Il se tourne pour retourner vers ses invités.
Gunn : Mr. Morimoto, je suis Charles Gunn. On s'est rencontrés au secours du zoo l'année dernière ? (en voyant son regard) Vous ne vous souvenez pas de moi, non ? Votre femme a tenu ce singe juste après que ma petite amie l'ai fait. Un chose laide et moche - le singe, pas ma copine. (rit, fait avancer Gwen) Gwen, tu te souviens de Mr. Morimoto. On l'a rencontré au secours du zoo.
Gwen sourit et s'incline.
Gwen : Comment pourrais-je oublier ?
Gunn : Mr. Morimoto, au cas où on n'aurait pas l'opportunité de parler plus tard, s'il vous plait faite moi l'honneur d'accepter cet humble cadeau.
Il met la main dans sa veste et en sort une petite boîte de cadeau, puis la tend à Morimoto.
Gunn : Pour vous remercier de nous avoir invité dans votre belle maison.
Morimoto : Vous êtes trop généreux.
Gunn : Je vous en prie, c'est juste une babiole.
Morimoto hésite, puis prend la boîte et l'ouvre. A l'intérieur il y a la figurine de tigre en jade de l'appartement de Gwen. Gwen fusille Gunn du regard.
Morimoto surpris : C'est magnifique.
Gunn : Eh bien, j'ai lu quelque part que vous aimez les tigres.
Morimoto : C'est vraiment exquis. Merci.
Il hoche la tête et part, laissant Gunn et Gwen avec les gardes de sécurité.
Garde : Si vous voulez bien me suivre, merci.
Gwen tout bas à Gunn : Ok, on a essayés à ta manière.
Gunn : Attend.
Garde : Par là, s'il vous plait.
Gunn regarde alors que Morimoto s'arrête au loin, puis leur fait signe d'entrer.
Garde : D'accord. Continuez.
Il ouvre la corde en velours et les laisse entrer.
INT. HOTEL HYPERION - HALL - NUIT
Fred et Wes sont absorbés dans un tas de livres et de papiers, faisant des recherches sur la grossesse de Cordy. Fred lève une image d'une créature déformée couverte d'épines.
Fred : C'est supposé être un enfant ?
Wes : Un démon nourrisson Gatbar. Les piques atteignent leur taille maximale dans l'utérus.
Fred : Ouch. Facteur de grossesse de côté, ces grossesses semblent toutes faire parties du style de vie démoniaque. Rien de mystique sur ça.
Elle soupire et Wes la regarde.
Wes : C'est juste des images, Fred.
Fred : C'est les images dans ma tête qui m'arrivent. Je ne peux pas arrêter de penser à Connor et Cordy, cachés dans cette chambre, en imaginant ce qu'ils font là-haut...c'est comme être coincé dans un très mauvais film avec ces agrafes d'Orange Mécanique dans mes yeux.
Wes : Pourquoi imaginer ? La réalité nous dérange assez.
Fred : Connor est le fils d'Angel. Comment est-ce que lui et Cordy sont-ils devenus...un couple ?
Wes : Ils étaient sûrement aussi surpris que n'importe qui. Mais ils étaient tous les deux perdus...seuls.
Fred : Peu importe à quel point j'étais seule, je n'aurais jamais -
Wes : Les choses arrivent, Fred. Quand tu es aliéné des gens qui s'intéressent à toi...tu commences à chercher des autres endroits.
Fred réalise qu'il ne parle plus de Cordy et Connor.
Fred : Lilah...
Wes : On se battait dans des camps opposés mais c'était la même guerre.
Fred fâchée : Mais tu la détestais. (pause) Non ?
Wes : C'est pas toujours sur le fait de se tenir la main.
INT. PROPRIETE DE MORIMOTO - GRAND HALL - NUIT
Gwen et Gunn se mélangent aux invités de la fête.
Gwen : Alors quand est-ce que tu es devenu Mr. l'Ambassadeur Japonais ?
Gunn : Eh bien, tu regardes assez de films de samouraïs, tu apprends quelques trucs sur la culture. Le premier c'est reishiki, avec une façon fantaisiste d'insister sur l'étiquette propre à chaque fois. L'autre c'est de ne jamais sous-estimer la valeur d'un cadeau attentionné.
Gwen : Tu veux dire ce cadeau que tu as volé.
Gunn : Ouais, désolé pour ça. J'espère que ça n'avait pas trop de valeur.
Gwen : Tu veux savoir un petit secret ?
Elle ouvre sa poche pour révéler la figurine en jade reposant à l'intérieur.
Gunn : Tu l'as revolé ?
Gwen : C'est pas comme une chute d'échange de jade du 18ème siècle.
Il rigole, puis remarque que quelque chose a attiré l'attention de Gwen.
Gunn : Quoi ?
Il suit son regard dans la pièce où une jeune fille asiatique se tient entourée de gardes de sécurité costauds.
Gunn : C'est elle ? Elle ne devrait pas être attachée à une chaise ou autre chose ?
Gwen : Attachée ou habillée, c'est une prisonnière. Regarde les muscles autour d'elle. Je vais aller voir si je peux avoir une meilleure vue.
Gunn se déplace pour la suivre mais elle l'arrête.
Gwen : Non. Garde un oeil sur Morimoto.
Elle part dans la foule et Gunn se retourne pour regarder la petite fille.
INT. HOTEL HYPERION - SUITE D'ANGEL - NUIT
Angel est assis seul, lisant un tas de papiers.
Angel : Entre, Cordelia.
La porte s'ouvre et Cordy entre.
Cordy : Tu sais, ça n'arrête pas de me faire peur.
Angel : Ouais ? Ca me fait peur à moi aussi.
Cordy : Est-ce qu'on pourrait ne pas faire ça maintenant ?
Angel : Ok pour moi. J'étais au milieu de quelque chose, de toute façon.
Cordy : Quelque chose te revient à l'esprit ?
Angel : Pas vraiment.
Cordy : Rien ?
Angel : Eh bien, pour être honnête, je m'épingle presque sur les jours paisibles de la Bête.
Cordy : D'accord...parce que c'est pas comme s'il avait massacré des centaines de personnes à mains nues.
Angel : Non, la Bête était juste un recalé.
Cordy : Qui a fait les enchères de son maître.
Angel : Tuer Manny, voler mon âme, assassiner Lilah...c'est des coups chirurgicaux. C'est pas le style pulvérise-et-saccage de la Bête.
Cordy : Mais si ce garçon n'a pas fait tout ça, qui l'a fait ?
Angel : Son maître.
Cordy : Je suis son maître. (pause) Je suis son maître tout puissant et je vais entrer par effraction dans une pièce gardée, voler ton âme d'un coffre-fort - pas en l'arrachant pour l'ouvrir mais en utilisant la combinaison - puis je vais chasser et tuer Lilah juste sous ce toit. Bien sûr. Les génies diaboliques aiment jouer avec le feu.
Angel : Tu ne comprends pas. Cette chose était dans ma tête. Je l'ai entendu et il est assez dingue pour faire ces genres de tours de force.
Cordy est offensée mais essaye de ne pas le montrer.
Cordy : Quand tu dis dingue, tu penses à diabolique ?
Angel : Non, je pense à halluciné et dément. Et il m'a parlé avec cette voix débile pour se donner de l'importance. Je paris qu'il n'a même pas un plan de maître. Il maquille tout ça et laisse aller.
Cordy est visiblement retournée maintenant.
Angel : Eh, ne t'inquiètes pas. On le découvrira. Allez, n'importe qui aussi méchant que ce type fera tôt ou tard une gaffe et quand il la fera...il sera mort.
Cordy se force à sourire pour Angel mais elle bouillonne de l'intérieur.
INT. PROPRIETE MORIMOTO - GRAND HALL - NUIT
Gunn se tient avec Morimoto et plusieurs invités de la fête, écoutant une femme avec trop de bijoux parlant des récents évènements surnaturels.
Femme : Des pluies de météorites, des tremblements de terre, cette chose étrange avec le soleil...je trouve que c'est un moment excitant pour être à Los Angeles.
Morimoto : Je ne pourrais pas mieux approuver. Je n'y peux rien mais je sens que quelque chose de magnifique se prépare. Pas vous, Mr. Gunn ?
Gunn : Eh bien, quelque chose a l'air de se préparer, d'accord. Mais je ne suis pas si sûr de vouloir l'appeler magnifique.
Morimoto rit alors que Gwen tapote Gunn sur l'épaule.
Gunn à Morimoto : Si vous voulez m'excuser. Gwen, tu ne vas pas - (en voyant son regard) Qu'est-ce qu'il y a ?
Gwen : Ils vont la tuer - ce soir.
Gunn : Ca n'arrivera pas.
Gwen : On doit agir vite. Tu dois chercher Lisa et sortir.
Gunn : Tu veux dire on doit ?
Gwen : Non, je pense à toi. Je vais de l'autre côté de la pièce pour créer un petit enfer de distraction. Le temps qu'ils découvrent ce qui les frappe, tu l'as ramène à mi-chemin de chez moi. C'est notre seule chance.
Gunn : Comme tu as dit quand j'ai signé - sens toi bien pour faire des trucs bien.
Gwen : Ok, fais ton boulot par là. Attend mon signal.
Gwen traverse la pièce et se tient dos à une table couverte de coupes et de plats. Gunn fait le tour de la pièce et se positionne derrière les gardes et la petite fille. Quand il est prêt, il hoche la tête à Gwen et elle hoche la tête en retour, puis fait basculer la table. Les plats se brisent par terre avec un crash énorme, attirant l'attention de tout le monde dans la pièce.
Gunn sort de derrière une colonne et saisit la petite fille avec une main sur sa bouche pour l'empêcher de crier et retourne dans le couloir avec elle.
Dans la pièce, Gwen tire un garde de sécurité de côté et montre Gunn.
Gwen : Oh, mon dieu. Quelqu'un essaye de faire du mal à cette petite fille.
Garde dans sa radio : Ici Bravo 9, on a une affaire en cours.
Le garde cours après Gunn, rassemblant les autres gardes du corps alors qu'il part.
Gwen sourit et part dans la direction opposée.
INT. PROPRIETE DE MORIMOTO - COULOIR/BIBLIOTHEQUE - NUIT
Gunn cours dans le couloir avec la fille dans ses bras et se faufile dans une bibliothèque. Il pose la fille et ferme la porte en la glissant.
Gunn : Reste là. On est presque dehors.
Un bâton en bois se fracasse soudainement sur sa tête par derrière et il tombe par terre, inconscient.
Fondu en noir
INT. PROPRIETE DE MORIMOTO - BIBLIOTHEQUE - NUIT
Plusieurs hommes de la sécurité de Morimoto se tiennent au dessus de Gunn, bâtons en main. Il lutte pour se remettre sur pieds et touche l'arrière de sa tête, puis confronte ses attaquants.
Gunn : Maintenant vous l'avez fait. Je vais devoir avoir tout votre sang de crétins sur mon tout nouveau costume.
Les gardes de sécurité attaquent. Gunn pare leurs coups, en frappe un dans le ventre et prend son bâton. Il l'utilise comme un expert, les prenant tous, un par un jusqu'à ce qu'il n'en reste plus qu'un. Ils s'encerclent, le garde avec une épée de samouraï et Gunn avec son bâton en bambou.
Gunn : Tu sais, j'ai passé les quelques dernières semaines à taper sur un démon géant de lave et plus de vampires que je ne peux en compter. J'ai presque oublié comment ça fait de juste faire partir un peu de vapeur.
Le garde attaque et Gunn fait du travail rapide avec lui, utilisant le bâton pour le retourner et le frapper sur la tête. Gunn laisse tomber le bâton et resserre calmement sa cravate alors que le garde se crashe par terre inconscient derrière lui. Puis il se tourne vers la petite fille se blottissant dans le coin.
Gunn : D'accord, on va te sortir d'ici. (en voyant son regard apeuré) Ca va. Je suis ici pour te ramener chez toi.
Aiko : Je suis chez moi.
Gunn : Non, tu as été kidnappée.
Aiko : Sortez de ma maison !
Gunn réalise : Tu ne t'appelles pas Lisa, non ?
Elle croise les bras, provocante.
Aiko : Je suis Aiko Morimoto et quand mon père découvrira que vous avez essayé de me faire du mal, il vous tuera.
INT. PROPRIETE MORIMOTO - BUREAU - NUIT
Gwen se tient devant un grand mur de coffre-fort, tournant doucement les cadrans et écoutant les bruits dans un un micro/oreillette. Une main se pose sur son épaule et elle sursaute. Elle se tourne pour trouver Gunn se tenant derrière elle.
Gwen : C'est toi.
Gunn : C'était les scanners, non ? Le fait que tu me voulais moi - Angel, pas de battement de coeur.
Gwen : Un scanner de sécurité d'un type mort aurait éveillé quelques soupçons.
Gunn : Tu sais, pendant cinq secondes je pensais que tu pourrais vraiment te soucier de quelque chose.
Gwen : Ok, et si je ne t'avais pas parlé de mon plan ? Et si je t'avais laissé tomber ? C'était quand la dernière fois que tu t'es tellement amusé ? J'ai vu ton visage là-bas. Tu passais vraiment un bon moment.
Gunn : C'est parce que je pensais que je faisais du bien.
Gwen : Mais oui ! Pas juste le genre qui implique de sauver une princesse de conte de fée d'un méchant roi.
Gunn : Alors Lisa n'existe pas.
Gwen : Si, elle existe. Et je l'aurais déjà libéré de cette tombe d'acier en ce moment si tu arrêtais de jacasser pendant une demie seconde. (en voyant son regard) C'est un acronyme militaire : activateur sensoriel ionique localisé. L-I-S-A.
Gunn : Une arme ? LISA est une arme ?
Gwen : Pas une arme. Un dispositif caché utilisé pour les opérations au noir. Ca régule la température du corps, le battement du coeur, la chimie du corps. La compagnie Morimoto l'a fabriqué et je suis engagé pour voler le test bêta.
Gunn : Que Dieu bénisse l'Amérique.
Il se tourne et se dirige vers la porte.
Gwen : Rien n'a changé, tu sais. Morimoto est toujours un mauvais type. Tu en es toujours un bon.
Gunn : Tu sais, je n'arrive pas à croire que j'ai pris du temps de l'apocalypse pour ça.
Gwen : Même les Prez prennent des vacances. D'un autre côté, s'ils ont besoin de toi, ils t'appelleront. (il hésite) Allez, on a commencé ça ensemble, finissons le de la même façon.
Il secoue la tête et retourne de nouveau vers la porte.
Gunn : C'est pas la même chose.
Gwen : Tu peux garder le costume.
Ca le fait. Il hoche la tête et retourne vers elle.
INT. HOTEL HYPERION - BUREAU - NUIT
Fred entre et tend un café à Wes. Ils se tiennent tous les deux devant le bureau d'Angel, le regardant attentivement alors qu'il écrit.
Angel : Vous savez, ça serait beaucoup plus facile si vous ne rôdiez pas tous les deux.
Wes : Prend ton temps.                                 Fred : Pas de précipitation.
Angel soupire et fait tourner son bloc-notes.
Angel : Je crois que c'est ça.
Wes et Fred s'avancent en courant et regardent.
Cordy hors écran : C'est quoi ça ?
Ils lèvent les yeux alors que Cordy entre et regarde par dessus leurs épaules vers ce qu'il y a écrit sur le bloc-notes.
Angel : Un passage du livre bestial de Lilah. Celui qu'Angelus a détruit après que la grosse voix retentissante l'ai menacé de lui redonner son âme.
Fred : Angel a visualisé le texte, il essaye de le récréer.
Angel : Juste une petite chose que je peux faire...
Cordy : Vous pensez qu'il y avait quelque chose dans ce livre que le grand rancunier ne voulait pas qu'on sache ?
Angel : Il n'y a pas de doute qu'il cache quelque chose.
Wes : Je reconnaît le texte. C'est un système de code qui se rapproche du Fallorian. Voyons voir. "Le grand...véhicule comme une charrette...mange...
La main de Cordy passe furtivement sur la tasse de café de Fred et commence à l'approcher du bloc sur le bureau.
Wes : "...je ne suis pas une tête de pipe."
Angel : Bon sang !
Cordy repose la tasse.
Wes : C'est un langage difficile. Un empattement inversé peut altérer la signification de tout un passage.
Cordy : Et maintenant ?
Angel : J'essaye de nouveau.
Il saisit le bloc-notes et commence à écrire. Les autres rôdent au dessus de son bureau, puis se tournent et s'éloigne avec culpabilité quand il leur lance un regard énervé.
INT. PROPRIETE DE MORIMOTO - BUREAU - NUIT
Gwen compose la combinaison finale et tourne la poignée du coffre-fort. Il s'ouvre en cliquant juste pour révéler une autre porte scellée par un verrouillage électrique.
Gunn : Merde !
Gwen : Nan, c'est celui qui est facile.
Elle enlève ses gants et presse sa paume sur le verrouillage. Un flash d'énergie éclatant court-circuite le verrouillage et la porte s'ouvre en glissant. Gwen se tend à l'intérieur et prend une petite boîte en forme de carte de crédit. Elle l'ouvre pour révéler une fine tranche d'ordinateur high-tech.
Gwen : On sort d'ici.
Ils se tournent et se dirigent vers la porte.
Gwen : On devrait se séparer au cas où ils -
Gunn : Oh, non. On ne refait plus ça. Soit on sort tous les deux soit -
Gwen : Aucun de nous ne le fait.
Il se retourne pour trouver Morimoto et quatre de ses hommes bloquant la sortie.
INT. HOTEL HYPERION - BUREAU - NUIT
Angel déchire une feuille d'hiéroglyphes du bloc-notes et la tend à Wes.
Angel : Essaye ça.
Wes : Quelque chose à propos...d'étrangler une volaille.
Angel jette son crayon avec un soupir fatigué.
Angel : C'est ça. Je vais sortir d'ici.
Il se lève et se dirige vers la porte alors que Lorne entre en s'affairant.
Lorne : Uh-huh. Fais le doucement, compadre. Pas de sorties énervées avant que je répande les joyeuses nouvelles.
Angel : Pour le bébé ?
Cordy : Pour el jefe ?
Lorne : Non et non. Mes sources n'ont rien sur les naissances mystiques ou le Grand Kahuna. Mais Wanda, ce démon que tu as recommandé - quelle jolie fille, au passage ! - bref, elle m'a vendue cet abracadabra de nettoyage pour éclaircir mon esprit confus.
Fred : Tu es de nouveau empathique ?
Il déroule une cape de velours noir.
Lorne : Je t'en prie, tu crois que cette cape de Donjons & Dragons est un défilé de mode ? Je dois faire toute cette chanson et cette danse.
Wes : Bon, on ne va nulle part. Si tu as besoin de mains spéciales...
Lorne : Désolé, je peux seulement prendre mes deux. Le rituel doit être effectué en solo. Juste moi et mon ombre, retiré dans un sombre pays poussiéreux de nulle part. Mais le bon côté c'est que je devrais être en parfait état de marche au lever du soleil.
Cordy : Alors tu seras capable de me lire ?
Lorne : Ne t'inquiète pas, ma boulette. Dans la matinée, je serais une pauvre et misérable machine de lecture pour ventre.
Cordy sourit avec inquiétude.
INT. PROPRIETE DE MORIMOTO - BUREAU - NUIT
Gunn et Gwen font face à Morimoto et ses hommes.
Morimoto : Mettez ça sur le bureau et éloignez vous.
Gwen ne bouge pas.
Morimoto : Posez ça tout de suite.
Gwen : Non.
Morimoto : Je ne crois pas que vous réalisez contre qui vous vous mettez.
Gunn : Si c'est ces deux filles, je leur ai déjà fait la peau une fois.
Les deux gardes flanquant Morimoto lèvent leurs pistolets et les braquent sur Gunn.
Gunn : Mais quand vous le dites comme ça...(à Gwen) Peut-être qu'on devrait.
Gwen : Je ne le rendrais pas. Je ne peux pas.
Gunn : Je le peux. Je ne meurs pas pour ça.
Gwen désespérée : Je finit le boulot !
Gunn : Gwen, c'est trop tard. On est foutus.
Gwen déterminée : Je ne pars pas sans ça.
Morimoto : Alors vous ne partirez pas du tout. (aux gardes) Finissez ça.
Gunn : Gwen, donne le moi.
Gwen : Non ! J'en ai besoin.
Morimoto : J'ai dit finissez ça !
Gwen : C'est à moi !
Des éclairs massifs d'électricité jaillissent de ses mains et vont dans la pièce. Ils se fracassent dans Morimoto et ses gardes, les électrocutant là où ils se tiennent. Les hommes se secouent et frémissent alors que l'énergie cours à travers leurs corps.
Gunn regarde en choc pendant un moment, puis tacle Gwen par terre, coupant le circuit entre elle et les hommes. Ils tombent par terre, morts, alors que Gunn berce Gwen dans ses bras.
Fondu en noir
INT. PROPRIETE DE MORIMOTO - BUREAU - NUIT
Résumé. Gunn aide Gwen à se lever.
Gunn : Menteuse. Tu ne le voles pas pour quelqu'un d'autre. C'est pour toi. Tu crois que ça te répareras.
Elle le fixe juste et sort.
INT. ENTREPOT ABANDONNE - NUIT
La porte s'ouvre et Lorne entre en portant la cape. Quand la porte se ferme derrière lui, l'endroit se retrouve dans une pénombre d'un noir d'encre.
Lorne : Oh, caramel !
Il clique sur une lampe torche et s'enfonce plus profondément dans l'immeuble.
Plus tard. Lorne allume une série de bougies sur un expédiant installé au centre d'une vaste pièce vide.
Sur une passerelle en hauteur, Cordy baisse froidement les yeux vers lui, un poignard en main.
INT. APPARTEMENT DE GWEN - NUIT
Gunn remet le tigre en jade à sa place parmi sa collection.
Gunn : De retour à son emplacement. Je dois te faire crédit. Tu es tenace.
Gwen : Je sais ce que je veux.
Gunn : Je l'ai compris. Au moins j'avais compris. Les choses ne sont plus toujours tellement clairs.
Gwen : Tu avais l'air vraiment clair ce soir.
Gunn : La poussée d'adrénaline. Quand j'essayais de sauver cette fille.
Gwen : Je parlais du moment où tu me sauvais.
Gunn hausse les épaules : Eh, je suis juste les muscles.
Gwen : Ne critique pas les muscles, mon pote. Ca fait trembler les genoux des filles. Mais si c'était tout ce que tu étais, on n'aurait jamais pu aller à cette fête ce soir.
Gunn : Oh, tu ne serais pas entrée. Bien sûr, les dégâts auraient été visiblement plus gros.
Gwen : Merci pour ton approche d'intelligence-sur-muscles.
Gunn : Pas plus d'intelligence que de films.
Gwen : Mec, ils ont fait un numéro sur toi. Tu crois vraiment le truc 'je suis les muscles'.
Gunn : C'est ta version d'une conversation dynamique ?
Gwen : Ca pourrait. Tu en as besoin ?
Gunn : Nan.
Gwen : Bien. C'est pas trop mon rayon. Alors pourquoi est-ce que tu restes si c'est tout ce qu'ils voient en toi ?
Gunn : Je suis un combattant, né et élevé. Tu aimes être une voleuse ?
Elle lève ses mains.
Gwen : Je suis un monstre. Etre une voleuse me fait faire partie de quelque chose et pas toujours la même chose. Ce soir ? Ouais, j'ai assez aimé.
Il lève l'étui de Lisa.
Gunn : Tu sais pour quelqu'un qui aime la vie, tu semblais vouloir affreusement mourir pour ça.
Gwen : Ce que tu as vu ce soir, c'est aussi mauvais que ça l'est mais même au mieux....(pause) Cette chose pourrait me laisser être, bon, pas normale mais...me faire tenir des mains, peut-être. Alors ouais, je crois que je voulais mourir ou même...tu ne comprendrais pas.
Gunn : Bien sur que si. Intelligent, tu te rappelles ? Tu veux me montrer comment marche cette chose ?
INT. APPARTEMENT DE GWEN - CHAMBRE - NUIT
Gwen s'approche du lit et laisse tomber son kimono. Elle est nue jusqu'à la taille et elle se couche sur le ventre. Gunn s'assoit à côté d'elle, ouvre l'étui et sort l'appareil.
Gunn : Comment tu tires ?
Gwen : C'est pas une X-Box. Allume le.
Il se tend pour le poser sur son dos.
Gwen : Doucement.
Gunn hésite, puis touche sa peau du bout du doigt. Une décharge électrique le secoue douloureusement.
Gwen : Je t'avais prévenu.
Il pose l'appareil sur son dos juste au dessus de sa colonne vertébrale.
Gwen : C'est froid.
Un petit écran s'allume avec une liste de données alors que des fils électriques s'étendent de la boîte et s'enfoncent dans son corps.
Gwen : Qu'est-ce que ça fait ?
Gunn : Tu as déjà vu un de ces films où ils arrachent des membres ?
Les filaments disparaissent sous sa peau.
Gunn : Tu sens une différence ?
Gwen : Ouais. (pause) Pas tellement.
Gunn se tend timidement et pose sa main sur son dos. Rien ne se passe.
Gwen : Je crois que ça a marché.
Il fait courir sa main le long de son dos.
Gwen : Ca fait du bien.
Gunn : Alors si tu ne pouvais pas toucher, ça veut dire que tu n'as jamais...
Elle s'assoit, se couvrant, nerveuse.
Gwen : Rien...de rien. Bon, merci de m'avoir...éteinte.
Gunn : Quand tu veux. Merci.
Gwen : De quoi ? Les gardes ? Le costume ? Etre presque mort ?
Gunn : Le plus de divertissement que j'ai eu depuis...
Il se penche et leurs lèvres se rencontrent pour s'embrasser. Elle s'éloigne soudainement, troublée.
Gwen : Tu sais...cet...appareil, c'est un prototype. Ca pourrait ne pas tenir.
Gunn : Eh bien...tu m'as déjà tué une fois. Si ça arrive de nouveau, tu sais où est ma batterie.
Il l'embrasse de nouveau et cette fois elle ne résiste pas.
INT. ENTREPOT ABANDONNE - NUIT
Alors que Lorne verse un peu d'huile dans une lampe et prend un livre de chansons. Cordy se déplace sur la passerelle en hauteur vers les escaliers.
Il parsème quelques épices dans sa main, puis lève la capuche de la cape et commence à chanter une chanson lugubre.
Cordy descend les escaliers et s'approche de Lorne par derrière, son poignard près à frapper.
Soudainement les lumières s'allument tout autour d'eux et Cordy se retourne pour trouver Angel se tenant juste derrière elle, inexpressif.
Cordy : Angel...
Elle se tourne pour courir mais Wes et Fred sortent de l'ombre et l'entourent. Wes charge son fusil et Fred braque un pistolet à tranquillisant sur elle.
Avec nulle part où aller, Cordy se retourne vers Angel et le fixe glacialement alors que Lorne fait glisser une balle de jouet de dessous son autel et le secoue.
Lorne : Est-ce que Cordy a été une méchante, méchante fille ?
Il tourne la balle et le cube à l'intérieur s'élève à la surface avec la réponse :
DÉFINITIVEMENT
Fondu en noir

Fin

 

Previously on Angel:

1     EXT.    SKY TEMPLE CLUB ON KIMBALL BUILDING ROOF - NIGHT
The Beast kneels on one knee, punching the floor at the center of his human square, sending a trail of fire out along the floor in the shape of the Eye of Fire symbol. A shock wave emanates from the area, knocking everyone back a few feet. The fire is tall now, taller than the beast. The Beast leaps straight up into the sky, riding the fire that he created.

CORDELIA (V.O.)
The rain of fire, even blotting out the sun—those were only the first steps to something bigger.

Cut to:

2     INT.    CONNOR'S PLACE - NIGHT
Connor and Cordelia are in bed together, making love. Lying on top of Cordelia, Connor kisses her tenderly amid gentle undulations under the sheets.

Cut to:

3     INT.    CORDELIA'S ROOM AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Cordelia shows her very pregnant belly to Connor.

CORDELIA
We're having a baby.

Cut to:

4     INT.    LOBBY OF THE HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Everyone stops and looks at the front door where Gwen Raiden has just entered.

ANGEL
Gwen.

GWEN
Hi there.

Cut to:

5     INT.    VAULT IN CHANDLER'S AUCTION HOUSE - NIGHT
Angel is standing on the outside of the vault, separated from Gwen by the gate.

ANGEL
What are you?

GWEN
I'm a freak.

Gwen is standing away from them, looking at Gunn lying on the ground. Gwen sighs.

GWEN
Move! (goes to Gunn, shocks him by holding her hands to his chest) There we go.

Cut to:

6     INT.    CONNOR'S PLACE - DAY
Everyone turns to see the Beast standing in the doorway behind them.

BEAST
(walks toward them) Angelus.

Cut to:

7     EXT.    STREET BEHIND CONNOR'S PLACE
Cordelia and Connor are waiting anxiously by the car. Angel, Gwen, Gunn, Fred, and Wesley come out of the building, and Cordelia runs to them.

ANGEL
I'm telling ya. I don't know this beast.

WESLEY
But Angelus might. We need Angelus.

Cut to:

8     INT.    BASEMENT AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
The shaman puts his hand on Angel's head, closes his eyes, and when the shaman's eyes open again, they're red.

Cut to:

9     INT.    BASEMENT AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Angelus is sitting inside the cage.

CORDELIA (V.O.)
Angelus.

Cut to:

10     INT.    BASEMENT AT HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Gunn, Cordelia, Connor and Fred are in the basement talking, guarding Angelus in the cage.

ANGELUS
There's something bigger. The Beast has a boss.

Cut to:

11     INT.    CAVE
In a triangular shaped room lit dimly with two torches, the Beast prays.

Cut to:

12     INT.    CORRIDOR IN HOTEL/ANGEL INVESTIGATIONS
Lilah's running away as fast as her wounded body will take her, but someone grabs her by the throat from one of the rooms, and pushes her into the doorjamb. It's Cordelia.

LILAH
He's gonna kill us.

CORDELIA
I know. (stabs Lilah in the neck with the knife from the Beast's offering; Lilah collapses, falls to the ground) Why do you think I let him out? (smiles)

Cut to:

13     INT.    CORDELIA'S ROOM AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Cordelia's talking to Connor.

CORDELIA
Killing Angelus now is the only way to guarantee our family's safety.

Cut to:

14     INT.    BASEMENT AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Chained Angel is mumbling to himself with Connor kneeling over him. Connor rears his hand back, revealing that he's got a stake in it. Faith grabs Connor's wrist, stopping him from staking Angel. Faith and Connor fight. When Connor lands near the cage, Angel grabs his neck through the bars.

ANGEL
Connor, it's over. It's me.

Cut to:

15     INT.    LOBBY AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS
Angel turns to face the gang.

ANGEL
So, we're back.

WESLEY
It would seem.

ANGEL
Look, I know things have been—

CORDELIA
(walks down the stairs) Sorry, Angel. But if this is the speech about how the worst is behind us, you may want to save it for later.

Cordelia's wearing a trampy outfit that reveals her pregnancy to the gang.

Fade to black.

The Start Of EpisodePrologue:

16     INT.    LOBBY AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Resume. Cordelia has just revealed her pregnancy to Angel, Fred, Wesley, and Gunn, who stare at her, stunned. Connor walks up to her side.

CORDELIA
(rubbing her belly) I know it's a bit of a shock. I mean, nobody's more shocked than me. (looks at Connor) OK, maybe him.

Everyone stares at her in silence.

FRED
Um, sorry to be so... but I'm, like you said, kinda shocked.

Angel walks over to the couch and sits down.

GUNN
Yeah, 'cause hasn't it only been like... Definitely shocked.

CORDELIA
I haven't been hiding, or ashamed, or anything... It's just with the Beast and his psycho master, and then Faith and Willow and all that dramarama, not to mention—

ANGEL
Angelus.

CORDELIA
Everything's just been so Clash of the Titans around here. I didn't wanna be a distraction.

LORNE
(walks in from outside, sees Cordy) Wha...? Put me on the short bus, and send me off to clueless school. A mystical pregnancy right under my beak and not even a tingle. Huh.

WESLEY
How long have you known?

CORDELIA
Some time after we brought forth Angelus.

GUNN
That's a couple of weeks. Looks more like eight months.

WESLEY
The last time Cordelia was impregnated, she came to term overnight.

CORDELIA
That was a crawly evil demon thing. This is different.

FRED
Still, shouldn't we try and find out...what's in there?

CONNOR
We already know. Our baby.

GUNN
(to Angel) Well, congratulations. You're gonna have a grandspawn.

CONNOR
You don't know what it's like. How scary it is. I'm gonna have a child, and all you can do is joke 'cause you don't like me. We shouldn't have told 'em. (walks out of the lobby)

FRED
Cordelia...

CORDELIA
I know it's hard to understand. None of you have ever had a living being growing inside of you. And this— (looks at her belly) my sweet baby—we're connected. I feel what it feels. I can't explain it, but I sense its goodness, its love. (turns to walk away, looks down at her belly as the creature inside writhes visibly under her skin—clearly not a human baby; turns back to face the others) You'll see. (smiles) My baby will be here soon, and then you'll all see.

Fade to black.

Opening credits.

ACT I:

17     EXT.    PARK IN LOS ANGELES - NIGHT
A man stands alone in a plaza while a fountain bubbles behind him. He looks around nervously as people walk by. When he turns around again, Gwen Raiden's standing behind him.

MAN
How'd you do that?

GWEN
I'm a thief. (walks up to the man) Got my stuff? (the man looks around nervously) Would you stop it?

MAN
Stop what?

GWEN
Acting shifty. You've never done this before, have you? (laces her arm through his, they start walking) Let me give you a tip, sugar bear. There are over eight million people in this city, and as far as anyone can tell, we're just two of 'em. Just a normal couple. Nobody's gonna give us a second look if you just stop acting shifty.

MAN
(stops walking, breaks away from her and looks her in the eyes) Look, these are very powerful people that you're going up against. If they catch you, they'll kill you—

GWEN
I know the risks, but I'm going in there with or without your help. And I'm not coming out without Lisa. (pulls an envelope out of her back pocket) So, are we gonna dance, or what? (slips the envelope into the man's breast pocket)

MAN
(hands Gwen an 9"x11" envelope he took out of his coat) That's everything. Security, blueprints, background.

GWEN
(smiles) There. That wasn't so bad, was it?

MAN
So, is it that obvious? (laughs) That I've never done—

GWEN
Trench coat. Definite rookie mistake.

MAN
So, I should... dress more like you? You know, maybe when this is all over, you and I could— (Gwen is struck by lightning and sent flying back) Holy sh—

The man runs away as Gwen lies there on the ground. She looks up and talks to him as he runs away.

GWEN
Really, I'm fine. Thanks for asking.

Cut to:

18     INT.    LOBBY AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Fred and Lorne are sitting next to one another on the couch, talking to Wesley and Gunn who are standing around near the front desk.

FRED
Were we too harsh? (Lorne shakes his head) I was just asking.

WESLEY
No, they were bound to skulk off to neutral corners.

GUNN
(pacing) Two vampires hook up, and—for the only time in vamp history—have a kid, our boy Connor. Then Connor grows up, knocks it out with Cordelia, a part-demon former higher-being. And—quick as you can say "Easy Bake Oven"—there's a gigantic bun in hers. (shakes his head) I don't think we were too harsh.

FRED
The first time Connor tried to attack Angelus, Lorne's sanctuary spell knocked him halfway to Abilene.

WESLEY
Which means Connor is at least part-demon.

LORNE
Yeah, well that was before my spell went all Flop-a-palooza.

FRED
Having two part-demon parents might could explain the... (makes a gesture like a growing belly) woosh factor.

GUNN
Not gonna be long until woosh turns into pop.

LORNE
Speaking of "pop," don't you think our re-ensouled leader should be a part of this little confab?

ANGEL
(walks out of his office into the lobby) Easy Bake. Flop-a-palooza. Woosh. Pop. (points at Wesley) I don't skulk. I've been thinking...about the past few weeks and Angelus—

FRED
Angel, you can't feel guilty for anything Angelus did.

ANGEL
I know. I knew the risks. We all did. (looks at Wesley) And some of us paid a higher price than others. Angelus didn't kill Lilah. She was already dead, killed by the Beast.

Wesley looks pained and upset and confused.

FRED
Well, that's...less terrible.

ANGEL
(to Wesley) There's no excuse for...what Angelus did to her, but... I'm sorry for your loss. (Wesley looks down) We've got two pressing matters: figuring out what we can about Cordelia's pregnancy, and destroying the Beast's master. Lorne you're—

LORNE
Reliable as a cheap fortune cookie?

ANGEL
I was gonna say a guy with good contacts. There have to be rumblings around town about this new player. Talk to your sources. See if anyone knows anyone who might know anything.

LORNE
I'm your demon.

ANGEL
Right. Wesley, if there's experts on mystical births, we're it.

WESLEY
Uh, we'll pull all the files on Darla and her pregnancy and see what we can find.

ANGEL
Gunn, I want you to sit tight for now. It never hurts to have some muscle on deck. (Gunn just glares back at Angel) In the mean time, there has to be a reason why the Beastmaster wanted Angelus. I'm gonna piece together everything I know—things he said to me when he was in my head, everything he's done. Maybe something will—

GWEN (O.S.)
Strike you?

Everyone turns around to see that Gwen has just walked through the front door.

GWEN
Careful what you wish for.

FRED
(stands) Well, look who's back now that the lights are on.

GWEN
Aw, missed you too, babe.

ANGEL
Gwen, it's really not a great time for a social call. We're pretty swamped. You know, uh... apocalypse.

GWEN
Thing is, there's a girl. She's in trouble. It's what you guys do, right?

ANGEL
Well, yeah.

GWEN
So, I'm in a jam. I can't get out of it alone. I need someone suave, a guy who can handle himself in a tight spot.

ANGEL
(swaggers a moment) Gwen, I'd love to help—

GWEN
I meant him. (gestures to Gunn)

Cut to:

19     INT.    ROOM AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Cordelia walks into a dark room at the hotel. Connor's sitting in a corner, thinking.

CORDELIA
I've been looking all over for you. Connor, what they said...you can't let it bother you.

CONNOR
I don't care what they say.

CORDELIA
Really? Is that why you retreated to the Fortress of Solitude?

CONNOR
(looks up) It doesn't make sense. (stands)

CORDELIA
Freaking out over pregnancy's pretty much the M.O. with the gang around here.

CONNOR
Not them. You. All that stuff you said about Angelus. And Willow...she—she didn't open a gate to evil. She put back Angel's soul. I almost killed him.

CORDELIA
But you didn't. Angel's back. Everything worked out. Everything happens for a reason, even if it doesn't always seem that way.

CONNOR
How can you say that?

CORDELIA
Think about it. You sinking Angel to the bottom of the ocean. Getting kicked out of the house. Me not knowing who I was and coming to you for help. All of those moments and a million others led to this miracle.

CONNOR
But sending me down to the basement. I had the stake. (walks up to Cordelia) What was the reason for that?

CORDELIA
I thought our baby was in danger, and all my instincts told me that killing Angelus was the only way to protect it.

CONNOR
(sighs) But you were wrong. (sits down)

CORDELIA
(walks up to Connor, kneels in front of him) What's important is that when I needed help, you were there for me. Now I know I can trust you. Completely. No matter what. See? Everything happens for a reason. (stands) Connor, before our baby comes, I might ask you to do some things...for us. (holds up a baby outfit, folds it) And I want you to remember, there's always a reason.

CONNOR
I'll remember.

Cut to:

20     INT.    GWEN'S PLACE - NIGHT
Gunn is playing with small figurines from a table in Gwen's living room. Gwen's gathering some papers and the envelope that the man in the park gave her.

GUNN
So, why me?

GWEN
I told you. I need a suave guy in a tight spot.

GUNN
(scoffs) Suave? (holds the figure out to Gwen) You been collecting these for a while?

GWEN
Yeah, I get one each trip. I just brought the dolphin back from Tahiti. You collect anything when you travel?

GUNN
Uh, yeah. I, uh, I got a big ol' scar on my thigh from Boyle Heights... A piece of vamp stake I picked up a while back in Alhambra... And a couple of burn marks on my hip from Encino... Yep, name a town, I'll show you the souvenir.

GWEN
I didn't mean to...

GUNN
I'm not complaining. Hell, I've seen more here than most people've seen traveling around the world. Someday, maybe. (walks up to Gwen) So, what's so big and bad that Electro-Gwen needs my super-suave assistance? Something about a girl in trouble?

GWEN
Yeah. I did a little black-bag deal-eo for this corp. Happens all the time. Two companies vie for a contract. Company A hires me to make sure Company B's thingamabob doesn't so much bob as bust.

GUNN
And Company A gets a multi-million dollar payday.

GWEN
Right, but this time Company B fought back. (hands Gunn a picture from the envelope) They kidnapped this girl. Her name is Lisa. She's the daughter of the guy who hired me to do the dirty work.

GUNN
And nobody can go to the cops 'cause—

GWEN
Of what I did. So, you see? It's my fault. I have to save her, and I have to do it alone. (Gunn nods, then notices burn marks on the envelope Gwen's holding) Don't ask. (hands Gunn a printout from her envelope) This is everything I could get on the man who's holding her. His name is Takeshi Morimoto. He's the head honcho of the company I tanked. He's promised to kill the girl if Company A doesn't come clean about what they did.

GUNN
This dude's a serious player. (reading from the printout) Chairman Emeritus, honorary degrees, all kinds of charity work, cancer research, wildlife preservation, the Zoo Committee... (beat) Whoa, bank fraud, smuggling, money laundering—

GWEN
And now kidnapping.

GUNN
(looks up at Gwen) This guy know about you?

GWEN
Nope. That's why I think we have a shot of getting to the girl. (stands, walks over to a table where she unfolds a blueprint) They're keeping her at his compound. It's gated. Armed guards, infrared surveillance, dogs, the works. If we're gonna have half a chance— (looks up at Gunn, who's chuckling) You're gonna have to stop grinning like that and share the joke with the entire class. You think this is impossible?

GUNN
No, I think it's fantastic. Listen, I spent most of this year trapped in what I can only describe as a turgid supernatural soap-opera. The fact that I have a chance to go out and really help somebody...Well, you know, it feels good to be doing good. (beat) So, how're we breaking into Fort Knox?

GWEN
We're walking in the front door.

Cut to:

21     EXT.    MORIMOTO'S PLACE - NIGHT
A limousine pulls up in front of a mansion. Gunn steps out, wearing a fancy suit and nice shoes. He holds out his hand to help Gwen out of the limo; she takes his hand with hers, gloved in white satin. Gwen's wearing a red silk dress that looks oriental in design.

GWEN
How're you doing?

GUNN
You tell me. I'm thinking James Bond never looked this fine. (laces her arm through his)

GWEN
I'm thinking you're right.

GUNN
Of course, I'd feel better if we were packing some of his secret weapons.

GWEN
(whispers) Charles, we are the secret weapons. Nervous?

GUNN
Nah. I've gotten into clubs with tighter security than this.

Cut to:

22     INT.    SECURITY DESK AT MORIMOTO'S PLACE - NIGHT
Gwen steps into a scanner that detects body heat, among other attributes. A man sits behind the computer monitor watching for anomalies as people go through. Gwen goes through without a problem. Gunn goes through it next. The guard nods.

GWEN
One down, one to go.

GUNN
Hey, how's your electro-thing gonna do with these metal detectors?

GWEN
Piece of cake.

Guards stand on either side of Gwen and Gunn, who are arm in arm. The guards wave wands over Gwen and Gunn's bodies. Gwen and Gunn walk forward. Gwen hands tickets to a man who scans them.

GUNN
Now, if we can just get out as easily as we got in— (as the guard scans the tickets, an alarm goes off) Why did I even say that?

Security guards surround Gunn and Gwen.

Fade to black.

ACT II:

23     INT.    SECURITY DESK AT MORIMOTO'S PLACE - NIGHT
Resume. Security guards have just surrounded Gunn and Gwen after their tickets caused an alarm to go off.

GUNN
Uh, what...seems to be the problem?

SECURITY GUARD
The electronic imprints on your invitation's been altered.

GWEN
I can explain that. I was struck by lightning. (everyone looks at her) Really. (whispers to Gunn) See how my life sucks?

SECURITY GUARD
Step this way, please. (beat) Please don't make a scene.

GWEN
A little late for that, isn't it? What with the beeping and batons...

GUNN
(whispers to Gwen) Maybe this isn't our night.

GWEN
(whispering) Then we make it our night. This is my one shot, Gunn, and I am not leaving without you-know-who...and if that means we do it the hard way— (starts to pull off one of her gloves)

GUNN
(whispers to Gwen) Ah ah ah. Keep your mittens on, sparky. (speaks to Morimoto as he walks past) Morimoto-san. Konbanwa. (bows)

MORIMOTO
(turns to face Gunn) Konbanwa. Okoshi kudasai arigato gozaimasu.

GUNN
Sorry, didn't follow that last bit. Shot my entire Japanese vocabulary when I said hello.

MORIMOTO
The gesture is still appreciated. (turns to walk away)

GUNN
Mr. Morimoto, I'm Charles Gunn. We met at the zoo benefit last year. You don't remember me, do you? Your wife held that monkey right after my girlfriend did. Ugly little gray thing—the monkey, not my girl. (chuckles) Gwen, you remember Mr. Morimoto. We met him at the zoo benefit.

GWEN
(bows) How could I forget.

GUNN
Mr. Morimoto, in case we don't have an opportunity to speak later, please do me the honor of accepting this humble gift... (pulls a small oval box out of his breast pocket) to thank you for inviting us into your beautiful home.

MORIMOTO
You're too generous.

GUNN
(holding the box out in the palms of both hands) Please. It's just a trinket.

MORIMOTO
(opens the box revealing the small jade tiger inside; Gwen shoots a look at Gunn) It's beautiful.

GUNN
Well, I read somewhere you love tigers.

MORIMOTO
Truly exquisite. Thank you. (walks away)

SECURITY GUARD
(to Gwen and Gunn) If you'll follow me, please.

GWEN
(whispers to Gunn) OK, we tried it your way—

GUNN
(whispers) Hang on. (they watch Morimoto walk away, waiting for acknowledgement)

SECURITY GUARD
This way. Please. (Morimoto pauses, turns to the security guard and signals that Gunn and Gwen can come in) All right. Go ahead.

Cut to:

24     INT.    OFFICE AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Fred and Wesley are sitting at a desk together, researching amongst piles of papers and books.

FRED
(holds a drawing of a red, spike-covered demon) That's supposed to be a kid?

WESLEY
An infant Gatbar demon. The spikes grow to full size in the womb.

FRED
Ouch. Gross factor aside, these pregnancies all seem to be run-of-the-mill demon lifecycle stuff. Nothing mystical about 'em. (sighs, rubs her head, sounds slightly ill)

WESLEY
They're just pictures, Fred.

FRED
It's the pictures in my mind that are getting me. I can't stop thinking about Connor and Cordy...hiding up in that room...imagining what they do up there. (holds her eyelids open) It's like being stuck in a really bad movie with those Clockwork Orange clampy things on my eyeballs.

WESLEY
Why imagine? Reality's disturbing enough.

FRED
Connor's Angel's son. How did he and Cordy get all...(looks away) couply?

WESLEY
They were probably as surprised as anyone. (Fred turns to look at Wesley) But they were both lost, lonely...

FRED
(scoffs) No matter how lonely I was, I would never—

WESLEY
Things happen, Fred. When you're alienated from the people who care about you, you start to look other places.

FRED
(looks away) Hm. Lilah.

WESLEY
We were fighting on opposite sides, but it was the same war.

FRED
(rolls her eyes, scoffs, turns to look at Wesley) But you hated her...didn't you?

WESLEY
(softly) It's not always about holding hands...

Cut to:

25     INT.    BALLROOM AT MORIMOTO'S PLACE - NIGHT
Arm in arm, Gunn and Gwen walk into the main ballroom where the party is located.

GWEN
So, when did you become Mr. Japanese Ambassador?

GUNN
Well, you watch enough Samurai movies, you learn a couple of things about the culture. The first is Reishiki, which is a fancy way of stressing proper etiquette at all times. The other is never underestimate the value of a thoughtful gift.

GWEN
(nods) You mean that gift you stole?

GUNN
(chuckles) Yeah, sorry about that. Hope it wasn't too valuable.

GWEN
Let you in on a little secret? (opens her pocket to allow Gunn to look inside; the jade tiger is in her pocket)

GUNN
You stole it back?

GWEN
It's not like eighteenth century jade is falling off trucks. (looks around the room, then stares toward the corner)

GUNN
What? (a little Japanese girl walks up to the edge of the ballroom; she's surrounded by guards) Is that her? Shouldn't she be tied to a chair or something?

GWEN
Tied up or dressed up, she's a prisoner. Look at the muscle around her. I'm gonna go see if I can get a better look. (walks away, Gunn starts to follow, but Gwen stops her) No, keep an eye on Morimoto.

Cut to:

26     INT.    ANGEL'S ROOM AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Angel's sitting in a chair in his room, drawing. There's no knock at the door, but he calls out from his chair anyway.

ANGEL
Come on in, Cordelia.

CORDELIA
(opens the door, walks in) You know, that never stops creeping me out. (closes the door)

ANGEL
(without looking up) Yeah? I'm kind of creeped out myself.

CORDELIA
Can we not do this right now?

ANGEL
OK by me. I'm kinda in the middle of something anyway.

CORDELIA
Anything coming to mind?

ANGEL
Not really.

CORDELIA
Nothing?

ANGEL
(puts down his sketchpad, stands, walks to the window) Look, to be honest, I'm almost pining for the halcyon days of the Beast.

CORDELIA
Right, 'cause it's not like he slaughtered hundreds of people with his bare hands.

ANGEL
(looking out the window) The Beast was just a flunky.

CORDELIA
Who did his master's bidding.

ANGEL
Killing Manny, stealing my soul, murdering Lilah...those were surgical strikes. Not the smash-and-trash style of the Beast.

CORDELIA
But if lava boy didn't do all that, who did?

ANGEL
(faces Cordelia) His master.

CORDELIA
I'm his master. (beat) I'm his all-powerful master, and I'm gonna break into a guarded room, steal your soul from a safe—not by ripping it open, but by using the combination—then I'm gonna hunt and kill Lilah right under this very roof. Sure. Evil geniuses live for that playing with fire stuff.

ANGEL
You don't understand. This thing was in my head. I've heard him, and he's insane enough to pull those kinds of stunts.

CORDELIA
When you say "insane," you mean, like, diabolical?

ANGEL
(chuckles) No, I mean like deluded and demented. He spoke to me in this cheezy, self-important voice. I bet he doesn't even have a master plan—he's just making it up as he goes along. (Cordelia frowns) Hey, don't worry. We'll figure it out. Come on, anybody as daredevily as this guy will slip up sooner or later. When he does, he's dead. (Cordy smiles a fake smile)

Cut to:

27     INT.    BALLROOM AT MORIMOTO'S PLACE - NIGHT
As the party continues, zoom in on a conversation between a few of the guests.

OVER-JEWELED WOMAN
Meteor showers, earthquakes, that strange thing with the sun. I find it an exciting time to be in Los Angeles.

MORIMOTO
I couldn't agree more. I can't help but feel something wonderful's coming, don't you, Mr. Gunn?

GUNN
Well, something seems to be coming, all right, just ain't so sure I'd call it wonderful. (everyone laughs; Gwen taps Gunn's shoulder; to the guests) If you'll excuse me... (to Gwen) Gwen, you're not gonna b—What is it?

GWEN
They're gonna kill her...tonight.

GUNN
Not gonna happen.

GWEN
We have to act fast. You need to get Lisa and get out.

GUNN
You mean "we" need to?

GWEN
No, I mean "you." I'm going over to the other side of the room to create one hell of a distraction. By the time they've figured out what hit 'em, you'll have her half-way to my place. This is our one shot.

GUNN
Like I said when I signed up, it feels good to be doing good.

GWEN
(looks toward the girl) OK, work your way over there. Wait for my signal. (walks away)

Gwen walks up to a coffee table while Gunn sneaks around behind a column near the little girl. Gwen pushes over the coffee table. Gunn grabs the little girl, putting a hand over her mouth and carrying her off.

GWEN
Oh, my God! Somebody's trying to hurt that little girl.

SECURITY GUARD
(into his radio) This is Bravo-9. We have a situation in progress.

Gwen smiles as the guard goes after Gunn. Gwen turns and walks in the opposite direction.

Cut to:

28     INT.    ROOM AT MORIMOTO'S PLACE - NIGHT
Gunn walks down the hallway with the little girl and ducks into a nearby room.

GUNN
(puts the girl down, shuts the door, and turns to the little girl) Hang in there, we're almost out.

Someone hits Gunn on the head, knocking him out. He falls to the floor.

Fade to black.

ACT III:

29     INT.    ROOM AT MORIMOTO'S PLACE - NIGHT
Resume. Gunn's on the floor after having been knocked out.

GUNN
(stands, grunting in pain) Oh. Oh. Oh. (panting) Ah. Ah. (touches his head where they hit him, Gunn addresses the other men in the room) Now you did it. I'm gonna have to get your lame-ass blood all over my sweet new suit.

The men swing staffs at Gunn, and they begin to fight. Gunn takes the staff from one of the men and defends himself well. The little girl hides in the corner, watching them fight. One of the men grabs a sword and holds it up, staring at Gunn.

GUNN
You know, I spent the last couple of weeks whacking on a giant lava demon and more vamps than I can count. I almost forgot how good it feels to just let off a little steam. (Gunn defeats the last of his opponents, straightening his tie as the man falls to the ground; Gunn goes up to the little girl) All right, let's get you out of here. (the girl stands) It's OK. I'm here to take you home.

LITTLE GIRL
I am home.

GUNN
(confused) No, you've been kidnapped.

LITTLE GIRL
(petulantly) Get out of my house.

GUNN
(thinks for a moment) Your name's not Lisa, is it?

LITTLE GIRL
I'm Aiko Morimoto, and when my daddy finds out you tried to hurt me, (points at Gunn) he's gonna kill you.

Gunn leaves the room.

Cut to:

30     INT.    STUDY AT MORIMOTO'S PLACE - NIGHT
Gwen's using a stethoscope to listen to a combination lock on a safe door. Someone puts a hand on her shoulder. She gasps and turns around to see Gunn standing there.

GWEN
It's you.

GUNN
It was the scanners, wasn't it? Why you wanted me. Angel, no heartbeat.

GWEN
Security scan of a dead guy might've raised a few eyebrows.

GUNN
You know, for about five seconds, I thought you might actually care about something.

GWEN
OK, so what if I didn't tell you about my plan? And so what if I set you up for a fall? When's the last time you had this much fun? I saw your face out there—you were having a great time.

GUNN
It's 'cause I thought I was doing good.

GWEN
You were. Just not the kind that involves saving a fairy princess from an evil king.

GUNN
So Lisa doesn't exist?

GWEN
Yes, she does. (walks back to the safe) And I've liberated her from this steel tomb by now if you'd stop yapping for half a sec. It's a military acronym: Localized Ionic Sensory Activator. L-I-S-A.

GUNN
A weapon? L.I.S.A.'s a weapon?

GWEN
Not a weapon. A covert device worn by black ops. Regulates body temp, heartbeat, body chemistry. Morimoto's company designed it, and I've been hired to steal the beta test.

GUNN
God bless America.

GWEN
Actually China, or North Korea. Not really sure. Morimoto's selling it to the highest bidder.

GUNN
And who are you stealing it for?

GWEN
(walks up to Gunn) Look, there are two things that make me a good thief. I steal what I'm paid to steal, and I don't ask too many questions. (goes back to the safe)

GUNN
Well, good luck with that. (walks away)

GWEN
(calls after him) Nothing's changed, you know. Morimoto's still a bad guy. You're still a good one.

GUNN
(stops, turns to face her) You know, I can't believe I actually took time out of the apocalypse for this.

GWEN
Even the Pres. takes vacations. Besides, if they need you, they'll call. Come on. We started this together. Let's finish it the same way.

GUNN
It's not the same.

GWEN
You can keep the suit.

Gunn walks back to the safe with Gwen.

Cut to:

31     INT.    ANGEL'S OFFICE AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Angel is sitting behind his desk, working on something as Fred and Wesley stand in front of him, staring at him as he works. Fred hands Wesley a cup of gourmet coffee.

ANGEL
(looks up) You know, this would be a lot easier if you two weren't hovering.

FRED
(simultaneously with Wesley) No rush.

WESLEY
(simultaneously with Fred) Take your time.

ANGEL
I think that's it. (pushes his sketch pad forward)

Fred and Wesley walk up to Angel's desk to look at the sketch pad, setting down their coffee on the desk.

CORDELIA
(walks into the office) What's it?

ANGEL
The passage from Lilah's Beasty book. The one Angelus destroyed after the big boomy voice threatened to re-ensoul him.

FRED
Angel's been visualizing the text, trying to recreate it.

ANGEL
Just, you know, a little thing I can do.

CORDELIA
You think there was something in that book that high-and-spitey didn't want us to know about?

ANGEL
He's definitely hiding something.

WESLEY
I recognize the text. It's early Fallorian code system. Let's see... (translating) "The green cart-like vehicle eats..."

As Wesley translates, Cordelia places her hand next to the cup of coffee that's on the desk beside the text. She readies her finger to push the coffee cup over at any moment.

WESLEY
(translating) "I am not a bucket head."

Angel throws down his hands. Cordelia pulls her hand back from the coffee.

ANGEL
Damn it!

WESLEY
It's a tricky language. An inverted serif can alter the meaning of an entire passage.

CORDELIA
What now?

ANGEL
I try again.

Wesley, Fred, and Cordelia are still standing around Angel's desk watching him as he goes back to work. He looks up at them, and they all turn and walk away.

Cut to:

32     INT.    STUDY AT MORIMOTO'S PLACE - NIGHT
Gwen turns the dial on the combination safe while listening to it through the stethoscope. When she unlocks the door, she opens it to reveal yet another safeguard inside: a door locked with and electronic keypad.

GUNN
Crap!

GWEN
(smiles) Nah, this is the easy one.

Gwen takes off her satin glove, and touches her hand to the electronic keypad, shocking it. Gwen opens the safe door and takes out a small metal box from it. She opens the box to show a flat, oblong device inside.

GWEN
(starts walking away) We're outta here. We should split up in case—

GUNN
(stops walking, turns to face Gwen) Oh, no, we're not doing that again. Either we both make it out, or—

GWEN
(staring toward the door) Or neither of us do.

Gunn turns around to see Morimoto and four security guards standing in the doorway.

Cut to:

33     INT.    ANGEL'S OFFICE AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Angel sketches another page full of unusual characters. When he's done, he rips the page off of the sketchpad and hands it to Wesley.

ANGEL
Try this one.

WESLEY
(reads the page) Something about strangling poultry.

ANGEL
(sighs, throws the notepad down on the desk) That's it. I gotta get out of here. (stands)

LORNE
(walks into the room) Ah ah ah. Easy does it, compadre. No huffy exits before (singsongy) I spill the joyous news.

ANGEL
About the baby?

CORDELIA
About El Jefe?

LORNE
Uh, no and no. My sources got nothing on mystical birthin' or the big Kahuna. But Wanda—that demon you recommended—what a peach, by the way. Anyway, she sold me this cleansing abracadabra to clear my muddled mind.

FRED
You're empathic again?

LORNE
Please... (holds up a long black cloak) you think this Dungeons & Dragons cloak is a fashion statement? I got to do this whole song and dance—

WESLEY
Well, we're getting nowhere. If you need extra hands...

LORNE
Sorry, I can only take my two. Ritual has to be performed solo. Just me and my shadow, secluded in a dark, dusty nowhere land. Ugh. But the upside is, I should be "all systems go" come sunrise.

CORDELIA
Then you'll be able to read me? (smiles tensely)

LORNE
No worries, dumpling. Come morning, I will be a lean, mean, belly-reading machine.

Cut to:

34     INT.    STUDY AT MORIMOTO'S PLACE - NIGHT
Morimoto and his security guards confront Gwen and Gunn after they have stolen the L.I.S.A.

MORIMOTO
Put that on the desk, and step away. Set it down now.

GWEN
No.

MORIMOTO
I don't think you realize who you're up against.

GUNN
(gestures to two of the security guards behind Morimoto) Just those two girls? I already kicked their ass once. (the guards pull out guns and point them at Gunn and Gwen) But, when you put it like that, maybe we should.

GWEN
(to Gunn) I won't give it back. I can't.

GUNN
(to Gwen) I can. I'm not dying for this.

GWEN
(out loud, to Morimoto) I'm finishing the job.

GUNN
(softly) Gwen, it's too late. We're busted.

GWEN
(glares at Morimoto) I'm not leaving without it.

MORIMOTO
Then you're not leaving at all. (to the guards) Finish it.

GUNN
Gwen, give it to him.

GWEN
(shakes her head) No, I need it.

MORIMOTO
(to his guards) I said finish it!

GWEN
(screaming) It's mine!

With the intensity of her outburst, Gwen sends out streams of blue-white electricity through the room toward the guards. This lightning-like energy emanating from Gwen's fisted hands impacts all the guards and Morimoto as Gwen tenses and screams in a desperate rage. Gunn stares at her in shock.

Fade to black.

ACT IV:

35     INT.    STUDY AT MORIMOTO'S PLACE - NIGHT
Resume. Gwen is shocking Morimoto and his entourage while Gunn stares in shock. Gunn snaps into action, and charges toward Gwen, knocking her down and ending the transmission of energy from her hands. Morimoto and gang fall to the floor.

GUNN
Liar. (stands) You're not stealing it for someone else. It's for you. (helps Gwen to her feet) You think it'll fix you.

Gwen and Gunn leave the room in a hurry while the guards are still passed out.

Cut to:

36     INT.    BASEMENT AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Lorne walks into the dark basement and pauses by the door.

LORNE
Oh, fudgicle.

Lorne takes out a flashlight and walks forward through the still dark room. He sets up white candles on a table and lights them. Unseen by Lorne, Cordelia is watching from a catwalk.

Cut to:

37     INT.    GWEN'S PLACE - NIGHT
Gunn puts the jade tiger back in Gwen's collection.

GUNN
Back where he belongs. I got to give you credit—you are stubborn.

GWEN
I know what I want. (sits in a cushy chair)

GUNN
I get that. At least, I used to. Things aren't always so clear anymore.

GWEN
You seemed pretty clear tonight.

GUNN
Adrenaline rush—when I was trying to save that girl.

GWEN
I meant when you were saving me.

GUNN
(smiles, then shrugs) Hey, I'm just the muscle.

GWEN
Don't knock the muscle, buddy. Makes the girls go all knocky in the knees. But if that's all you were, we never could've gotten into that party tonight.

GUNN
(walks toward Gwen) Oh, you would've gotten in. Of course, the damage would have been significantly higher.

GWEN
Thanks to your brains-over-brawn approach.

GUNN
(sits across from Gwen on the edge of a table) Well, not so much brains as too many movies.

GWEN
Man, they have done a number on you. You really believe this "I'm the muscle" crap.

GUNN
This your version of a pep talk?

GWEN
Could be. Need one?

GUNN
Nah.

GWEN
Good. (laughs nervously) It's not my area of expertise. So, why do you stay if that's all they see in you?

GUNN
I'm a fighter. Born and raised. (beat) You love being a thief?

GWEN
(holds up her gloved hands) I'm a freak. Being a thief makes me a part of something—and not a part at the same time. Tonight? (grins) Yeah, I kinda loved it.

GUNN
You know, for someone loving life, you seemed awfully willing to die for this. (holds up the L.I.S.A.)

GWEN
What you saw tonight, that's as bad as it gets, but even at its best... That thing might let me be—(sighs) well, not normal—but...hold hands, maybe. (nods) So, yeah, guess I was willing to die, or even— (looks away, shakes her head) you wouldn't understand.

GUNN
Sure I do. Brainy, remember? (looks at the L.I.S.A.) You want to show me how this thing works?

Cut to:

38     INT.    BEDROOM AT GWEN'S PLACE - NIGHT
Standing in front of her bed, Gwen slips her dress off of her shoulder, leaving it gathered around her waist. She pulls her hair forward over her shoulder, exposing her back, and lies across the bed. Gunn walks up to the bed and sits on the edge. He opens the L.I.S.A. and takes it out of the box.

GUNN
(looking at the device) How do you fire it up?

GWEN
It's not an X-Box. Just put it on.(Gunn holds the L.I.S.A. over the small of Gwen's back) Careful.

GUNN
(reaches out and touches Gwen's skin, but gets shocked) Ow.

GWEN
(rolls her eyes) Like I said... (Gunn places the L.I.S.A. on Gwen's back) It's chilly.

Gunn leans over Gwen to observe the L.I.S.A. in action. Text scrolls across the tiny screen as soon as it touches her body. Four small wires come out of the body of the device and touch her skin. Lights on the side light up. Six needle-like probes come out of the sides of the device and insert themselves under her skin.

GWEN
What's it doing?

GUNN
You ever seen one of those body-snatcher movies?

The probes continue moving into Gwen's body under her skin. They form a circuit design pattern under her skin for a moment before fading away.

GUNN
Feel any different?

GWEN
Yeah. Not so much. (tentatively, Gunn reaches out to Gwen's back, touching his fingers to her skin) Think it worked. (Gunn runs his hand down her back) It feels good.

GUNN
So...if you couldn't touch, guess that means you've never—

GWEN
(sits up quickly, holding her dress to her chest) Nope. Nope. Anyway, thanks for turning me...off.

GUNN
(chuckles) Anytime. Thank you.

GWEN
For what? The guards? The suit? The almost dying?

GUNN
The most fun I've had...(leans forward toward Gwen) since... (kisses Gwen on the lips)

GWEN
(kisses him back, then pulls back suddenly) You know, um...that device, um, it's a prototype. It might not hold.

GUNN
Well, you've already killed me once. If it happens again, you know where my battery is.

Gunn leans in to Gwen and they kiss.

Cut to:

39     INT.    BASEMENT AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Lorne is preparing potions and incense at the candle-lit table in the basement. He pulls the hood of his cloak over his head and picks up a hymnal. Lorne sings a song that sounds vaguely like a Gregorian chant, except that it has no words, only humming and ooing. Cordelia sneaks silently down the stairs, holding a knife in her hand. Just as Cordelia is standing behind Lorne, ready to stab him, someone turns on the lights. Cordelia looks up and Angel is standing in front of her.

CORDELIA
Angel...

Cordelia turns to flee, but Fred and Wesley are armed, guarding her exit.

LORNE
(takes a white cloth off of a ball—a "Magic 8 Ball"—and shakes the ball) Has Cordy been a bad, bad girl?

When Lorne turns the "Magic 8 Ball" over, the triangle inside reads "Definitely."

Cut to:

Closing credits.

Kikavu ?

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14.12.2023 vers 23h

vampire141 
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carine79 
31.08.2021 vers 09h

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chrismaz66, 15.04.2024 à 11:46

Oui cliquez;-) et venez jouer à l'animation Kaamelott qui démarre là maintenant et ce jusqu'à la fin du mois ! Bonne chance à tous ^^

Supersympa, 16.04.2024 à 14:31

Bonjour à tous ! Nouveau survivor sur le quartier Person of Interest ayant pour thème l'équipe de Washington (saison 5) de la Machine.

choup37, Hier à 08:49

5 participants prennent part actuellement à la chasse aux gobelins sur doctor who, y aura-t-il un sixième?

chrismaz66, Hier à 11:04

Choup tu as 3 joueurs de plus que moi!! Kaamelott est en animation, 3 jeux, venez tenter le coup, c'est gratis! Bonne journée ^^

choup37, Aujourd'hui à 19:45

Maintenant j'en ai plus que deux, je joue aussi sur kaa

Viens chatter !