VOTE | 187 fans

#421 : La paix universelle

 

 

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Alors que Connor veut rester auprès de Jasmine même s'il connaît sa véritable nature, Angel revient de la dimension de la créature des égouts et parvient à annihiler les pouvoirs de la jeune femme...

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Captures de l'épisode disponibles

Popularité


3.8 - 5 votes

Titre VO
Peace Out

Titre VF
La paix universelle

Première diffusion
30.04.2003

Première diffusion en France
12.11.2003

Plus de détails

Réalisation: Jefferson Kibbee

Scénario: David Fury

Guest stars:
Gina Torres (Jasmine),
Stephanie Romanov (Lilah).

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Angel arrives in Jasmine's old dimension, looking for a way to break her spell. Back on Earth, Team Angel is locked up in the Hyperion as Jasmine prepares to brainwash the world through a global media event. Connor goes searching for Cordelia...

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Dans les égoût, le gang dépassé par le nombre, fini prisonnier, à genoux devant Connor. Connor s'apprête à trancher la tête de Wesley, mais Jasmine qui lui parle parle l'intermédiaire d'un adorateur, lui ordonne de ramener tout le monde à l'hôtel.

Dans l'autre dimension, alors qu'il pense que tout est fini, Angel sort la boule bleue. Devant elle, les démons prennent peur et s'enfuient. Le vampire aperçoit alors une chose au sommet d'une falaise, il décide de s'y rendre. Commence pour lui une escalade à mains nues.

A l'hôtel, tandis que Jasmine essaie de savoir où est passé Angel, l'équipe est enfermée par les soins de Connor, dans la cage d'Angélus.

Arrivé au sommet de la falaise, Angel découvre un temple avec une statue de Jasmine. Il y rencontre un démon avec qui il discute. Il apprend ainsi que ce démon est le gardien du mot."Le nom de Jasmine". Le gardien dit qu'avec ce mot il aura le pouvoir. Le démon finit par lui dire qu'il ne possede pas le mot que c'est quelqu'un d'autre, Angel se retourne et voit le quelqu'un d'autre. Un démon monstrueux dont la bouche est fermée.

A l'Hypérion, Lorne dit à Connor qu'il lui a jeté un sort pour le libérer du contrôle de Jasmine, mais que ça n'a pas marché. Lorne réalise que Connor a toujours vu Jasmine pour ce qu'elle était vraiment. Wesley demande à Connor si Cordelia est en sécurité mais le jeune homme ne répond pas. Revenu dans le hall plein de monde, Connor demande à Jasmine où est Cordélia. Elle lui rémond qu'elle est où elle voulait qu'elle soit et qu'il s'est fait monter la tête par l'équipe d'Angel. Connor s'arrête devant une jeune femme qui a la même odeur que Cordélia. Connor va dans le jardin où des fidèles discutent. Il leur demande s'ils savent où se trouve Cordelia. Ils refusent de répondre. Connor peut la sentir sur eux. Un des hommes se jettent sur Connor mais celui ci l'assomme. Il menace un certain Jeremy et demande encore une fois où est Cordélia.

Dans la cage tandis que Gunn s'acharne sur la porte à coup de pieds, le reste du gang réfléchi. Ils en déduisent que Cordélia est peut-être la seule à pouvoir tuer Jasmine.

Connor se rend à l'église où Jeremy dit avoir amené Cordélia. Il trouve Cordélia toujours dans le coma, allongée sur un autel, un voile la recouvre. Près d'elle, Connor se lance dans un discours, il finit par dire que Jasmine apporte la paix, mais que lui ne la ressent pas.

Pendant ce temps à l'hôtel, Jasmine tient une sorte de conférence devant public et journalistes. Soudain, un portail s'ouvre et Angel apparaît. Il tient à la main la tête de celui qui détient le vrai nom de Jasmine. Muni d'un couteau, il ouvre la bouche du démon, fermée jusqu'ici. Le vrai nom de Jasmine est prononcé par la tête et aussitôt Jasmine allumée d'une lumière verte, se montre sous son vrai visage, alors son emprise sur les gens disparaît. Tous quitte l'hôtel en courant.

Dans la rue c'est la panique, les gens courrent dans tous les sens appeurés. Jasmine marche seule dans la rue au milieu de cette panique, elle appelle par la pensée Connor mais Angel arrive. Jasmine lui dit qu'il a tout gâché, qu'elle allait faire un monde meilleur, plus de guerre, plus de famine. Angel lui dit que le monde doit redevenir comme avant. Jasmine lui dit qu'il a ramené toute la souffrance. Jasmine fini par jeter Angel par dessus un pont. Jasmine soulève une voiture de ses mains et la jette sur lui. Jasmine lui dit qu'elle a tout sacrifiée pour ce monde, elle continue à frapper Angel. Elle s'apprête à en finir avec lui quand Connor arrive. Connor dit à Jasmine qu'il est avec elle, mais alors qu'elle se tourne, il lui transperce la tête. Angel dit à Connor que tout va aller maintenant, mais Connor part.

Angel arrive à l'Hypérion assez mal en point, il s'étonne de retrouver son équipe en vie. Ils leur dit que Jasmine est morte de la main de Connor. Angel dit qu'il a peur que Connor fasse une bétise, qu'il a un mauvais préssentiment. Alors Lilah Morgan apparaît et dit "Bravo!" à Angel.

INT. EGOUTS DE LOS ANGELES - JOUR
Connor et les troupes de la Garde Nationale attaquent. Wes et Gunn utilisent des tuyaux détachés comme armes improvisées contre les attaquants. Fred donne un coup de coude dans le visage d'un homme pendant que Lorne utilise sa crosse de hockey pour repousser un agresseur. Fred se retourne pour se retrouver en train de fixer le baril d'un M-16.
Fred : Charles !
Gunn arrête de se battre avec ses propres attaquants et essaye d'aller chez elle mais finit par être submergé et battu par terre. Un soldat pousse Fred par terre à côté de lui et les tient tous les deux à la pointe de son arme. Lorne trébuche sous un vicieux revers. Wes est le seul qui se bat toujours. Il se débrouille contre les soldats jusqu'à ce qu'il se trouve face à face avec Connor qui envoie Wes voler dans la moitié de la pièce. Wes roule, à peine conscient, pour trouver Connor se tenant au dessus de lui, épée dressée.
Connor : Angel.
EXT.  MONDE DEMONIAQUE - NUIT
Angel se tient sur une haute falaise en tenant l'orbe bleue alors qu'une horde de créature insecte l'entoure mais n'attaque pas, ayant apparemment peur de quelque chose. Il baisse les yeux vers l'orbe dans sa main, puis la lève et la pousse vers les créatures. Elles hurlent instantanément et s'éloignent de lui, se précipitant dans l'ombre.
Sauvé pour un moment, Angel scrute les alentours. A distance, un pont traverse un vaste précipice, menant à une montagne surmontée d'une structure ressemblant à un château. Des lumières brillent de l'intérieur des remparts. Après un instant de considération, Angel va en direction de la montagne fortifiée.
Générique
INT. EGOUTS DE LOS ANGELES - TANIERE DU MONSTRE - JOUR
Les soldats forcent Wes, Gunn, Fred et Lorne à se mettre à genoux devant Connor. Il se balade devant eux rageusement.

Connor : Qu'est-ce que vous pensiez pouvoir faire ? Empoisonner toute la ville de votre haine, vos ruses ? Maintenant je dois choisir de vous tuer ou non.
Wes : Connor -
Connor approche davantage la pointe de son épée du visage de Wes.
Connor : Ferme la. Tous tes discours à propos de sauver le monde. Eh bien, maintenant quelqu'un est parti et l'a fait, à tout fait juste et bien. Et tu ne peux pas le supporter parce que tu es si plein de toi-même. Tu ne comprends pas ? Tu es tout seul maintenant. Vous tous. Vous êtes les seuls qui restent dans le froid. Vous...n'appartenez...à rien.
Gunn : Si appartenir veut dire suivre un faux dieu et tuer en son nom, alors bon sang tu as raison à propos de nous.
Connor : Je n'écoute pas vos mensonges.
Wes : Jasmine est le mensonge. Tu n'as pas idée de ce qu'elle est.
Connor : Si, bien sûr. Elle est à moi.
Il se tient derrière Wes et dresse son épée pour le décapiter.
Jasmine l'arrête soudainement, parlant à travers un des soldats.
Soldat, voix de Jasmine : Connor, attend. Amène les moi.
Connor : Pourquoi ?
Soldat, voix de Jasmine : Est-il devenu nécessaire de t'expliquer mes souhaits ?
Connor : Non, juste -
Soldat, voix de Jasmine : Alors soit un gentil garçon et ramène les. Intacts.
Connor baisse l'épée.
Soldat, voix de Jasmine : Merci, Connor.
EXT. DIMENSION DEMONIAQUE - NUIT
Angel lutte pour grimper sur le côté abrupt de la montagne. Grimpant librement sans équipement pour l'aider, il est à plus de la moitié du sommet.
INT. HOTEL HYPERION - SUITE DE JASMINE - JOUR
Jasmine accueille un groupe de ses adeptes.
Jasmine : Il y a une longue route devant nous et il y a toujours beaucoup à faire mais nous avons fait un merveilleux départ, merci à vous tous. Votre dévotion et votre sacrifice a fait la différence. Maintenant si vous voulez bien rejoindre les autres à la salle du banquet, je serais rapidement à vous.
Fille : Merci, Jasmine.
Garçon : Merci beaucoup.
La petite foule sort alors que Connor fait entrer Wes, Gunn, Fred et Lorne.
Jasmine : Tellement de douleur, de souffrance...ça doit faire horriblement mal.
Gunn : Ne commencez pas à jubiler. C'est pas la pire des bastonnades qu'on a jamais eux.
Jasmine : Je voulais dire la douleur que vous vous êtes causés à vous-mêmes...en vous séparant de moi.
Lorne : Oh, en abandonnant la tranquillité absolue et le bonheur parfait ? Pas de perte. Pas vrai, les gars ? (pause) Les gars ?
Jasmine : Je souhaite juste qu'il était en mon pouvoir de vous reprendre.
Fred : On a rien demandé.
Jasmine : Où est Angel ?
Wes : Vous êtes omnisciente. A vous de nous le dire.
Connor frappe Wes au visage.
Jasmine : Connor, s'il te plait. Je ne veux pas voir ça.
Wes : La créature dans l'égout. Vous l'avez reconnue, non ?
Jasmine : Oui.
Wes : Juste un autre de vos fanatiques ?
Jasmine : Un être vivant, sensible, voulant ce qui est le mieux pour lui. Est-ce si mal ? Il y a quelques millénaires, son monde n'était pas différent du vôtre. Plein de haine et de peur, les guerres amochant son paysage.
Gunn : Jusqu'à que - laissez moi deviner - vous soyez venue et que vous l'avez changé en paradis.
Jasmine : Eh bien, un paradis comme je l'ai pu en me débrouillant avec une bande d'insectes. Je les ai aidés. J'ai fait avancer leur évolution de quelques marques.
Lorne : Et comment ça a marché pour eux ?
Jasmine : C'était un parcours d'essai, un test hâtif pour fonctionner avec les insectes, pour dire ainsi. Je ne referais plus cette erreur. Je sais où est Angel et je sais ce qu'il cherche. Il perd son temps.
Wes : Si vous croyiez vraiment ça, vous nous auriez déjà tués.
Jasmine : Patience.
Une femme effacée entre dans la pièce.
Patience : Oui, madame ?
Jasmine : Les gens des nouvelles ont commencés à arriver. S'il te plait demande leur de s'installer dans la salle. Je serais prête à leur parler après avoir mangé.
Patience hoche la tête et ressort.
Wes à Jasmine : Alors c'est l'heure, non ?
Gunn : L'heure de quoi ?
Wes : Trop de problèmes en conquérant une dimension primitive, non, Jasmine ? Ou quoi que soit votre nom. Ca doit être bien pour vous qu'on ait des satellites pour diffuser votre message dans le reste du monde.
Jasmine : Tu n'as pas tort.
Fred : Oh, mon dieu. Connor, tu ne peux pas la laisser faire ça. Elle va asservir tout le monde.
Connor : Elle va les rassembler.
Fred : Tu ne...elle n'est pas ce qu'elle prétend être ! Elle est -
Gunn : Un monstre.
Fred : Ouais. Le sang de Cordy qu'on a mis en toi, c'était supposé briser le sort. Te montrer à quoi elle ressemble vraiment.
Connor : Je sais à quoi elle ressemble.
Il regarde vers la chair pourrie et pleine d'asticots de Jasmine. Il la voit comme ça depuis le début.
Connor : Elle est merveilleuse.
Jasmine : Messieurs, montrez s'il vous plait à nos invités leurs logements.
Les soldats les escortent hors de la pièce.
Wes : Epargnez nous les euphémismes. On marchandera des frites pour garder Angel silencieux.
Connor : Silencieux sur quoi ?
Avant qu'il puisse répondre, les soldats le poussent dehors dans le couloir.
Jasmine : Connor, ce discours va être vraiment épuisant pour moi. Pendant que je me régale pour bâtir ma force, je serais hors contact avec toi, avec tout. Tu seras mes yeux et mes oreilles. Tu comprends ?
Connor : Ouais.
Jasmine : Je veux que tu restes sur tes gardes avec eux, que tu t'assures qu'ils ne s'échappent pas. Si Angel a tellement à montrer...
Connor : Qu'est-ce qu'il cherche, Angel ?
Jasmine : L'inaccessible.
INT. DIMENSION DEMONIAQUE - TEMPLE - NUIT
Angel entre pour trouver une énorme statue de Jasmine reposant sur une alcôve à l'intérieur du temple. La structure est éclairée par des torches enflammées et remplie d'ombres. Une voix sort de l'ombre.
Grand prêtre hors écran : Une longue route pour venir, chose morte, seulement pour échouer. Ne t'inquiète pas. Le chemin du retour sera beaucoup plus rapide.
Angel regarde autour de lui, essayant de mettre le doigt sur l'origine de la voix.
Angel : Merci du tuyau. Peut-être que je pourrais utiliser votre corps pour amortir le coup.
Grand prêtre hors écran : Je doute que ma forme te procurerait plus de protection mais tu es libre d'essayer.
Le Grand prêtre émerge de la pénombre. Il ressemble aux créatures araignées pour son apparence et sa couleur, sauf pour son corps qui est généralement comme un humain. Des petites piques dépassent de sa tête chauve et sa peau est d'un jaune écœurant.
Angel : Vous. Vous êtes le -
Grand prêtre : Grand Prêtre, Gardien du Monde, gardien de Son temple le plus temple le plus béni.
Angel : Eh bien, le temple béni est un peu vide, padre. Alors où sont les autres vrais croyants ? Ou alors c'est vous ?
Grand prêtre rigole : Des traîtres, des blasphémateurs. Les siècles d'attente pour Son retour ont causés davantage de doute.
Angel : Mais pas vous, Son plus grand fidèle.
Grand prêtre : Elle est la lumière. Elle est le chemin.
Angel : Elle ne reviendra pas.
Grand prêtre : Elle le fera quand elle en aura fini avec ton monde.
Angel : Vous savez, peut-être qu'on ne parle pas de la même personne là. C'est quoi encore le nom de la vôtre ?
Grand prêtre : C'est pour ça que tu es là, chose morte ? C'est pour ça que tu es venu ? Le Mot. Le Nom.
Angel : C'est bien. Vous avez compris. Alors je n'aurais plus à le redemander.
Il saisit le prêtre par la gorge, le soulevant du sol. Le petit homme halète et étouffe.
Angel : Qu'est-ce que c'est ?
Grand prêtre : Idiot. Tu peux repousser Son pouvoir mais tu as déjà tout...perdu.
INT. HOTEL HYPERION - CAVE - JOUR
Connor claque la porte de la cage, enfermant Wes, Gunn, Fred et Lorne à l'intérieur. Il commence à s'éloigner mais Lorne l'appelle.
Lorne : Je dois juste savoir une chose. La raison pour laquelle notre petit rituel de sang n'a levé aucuns voiles pour toi...tu as toujours vu la vraie apparence de Jasmine, non ?
Gunn à Connor : Tu te fous de moi. Tu sais à quoi ressemble tête d'asticot et tu continues à l'adorer ?
Connor : J'ai grandi à Quortoth, une dimension démoniaque remplie de toutes sortes de choses que vous ne pouvez même pas imaginer. Alors, vous savez, l'apparence ? C'est pas si important pour moi.
Fred : Qu'est-ce qui est important pour toi, Connor ?
Gunn : Pas nous, apparemment. Ni son propre père.
Fred : Et pour Cordelia ? Elle a besoin d'aide, d'assistance médicale. Je veux dire, qui sait ce que ce coma est en train de lui faire ?
Connor : Elle va bien.
Fred : Tu en es sûr ? Tu l'as vérifié ? Connor, si tu ne t'intéresses pas à elle, alors -
Connor : Elle n'est pas...elle a déménagé.
Gunn : Déménagé ? Qu'est-ce que tu veux dire ?
Connor : Quelque part en sûreté, ok ? On prend soin d'elle, alors arrêtez de -
Wes : Connor, qu'est-ce que mange Jasmine ?
Connor : Quoi ?
Wes : La créature dans l'égout. Il l'appelait le Dévoreur. Le Dévoreur de quoi ?
Connor évasif : Je ne sais pas.
Wes : Non ? Les adeptes qu'elle choisit au hasard pour venir dans sa chambre...ceux qu'elle envoie la rejoindre dans la salle de banquet ?
Lorne réalise : Ils sont le banquet.
Gunn : Attendez...des personnes ? Elle mange des personnes ?
Fred : Oh, non ?
Gunn : Servir l'homme. C'est Servir l'homme encore et encore.
Fred : Et maintenant elle devient globale.
Gunn : Tu ne crois pas que Cordy est...
Wes : J'espère que non mais on a vraiment pas de moyen de le savoir, non ?
INT. DIMENSION DEMONIAQUE - TEMPLE - NUIT
Le Grand prêtre lutte pour respirer alors qu'Angel l'étouffe lentement.
Grand prêtre halète : Je sais tout de toi, chose morte. Elle qui nous a sortis de la boue et nous a modelés dans ce que nous sommes m'a donné la vue dans les cœurs et les esprits des autres. Je te vois. Je sais tout de - aggh !
Il pousse un cri alors que la prise d'Angel se resserre.
Angel : Alors vous savez que je suis un peu pressé. Donnez moi son nom.
Grand prêtre : Gardien !
Angel repose le type.
Angel : C'est ça ? Cardiaque ?
Grand prêtre : Le vrai nom est seulement connu par le Gardien du Nom.
Angel : Exact. C'est vous !
Angel le saisit de nouveau par le cou et reprend la suffocation.
Grand prêtre : Non, je suis le Gardien du Mot !
Angel : Vous avez dit que le Mot était le Nom.
Grand prêtre : Oui, et j'en garde le Gardien.
Angel : Alors vous êtes le Gardien du gardien ?
Grand prêtre : Et je suis le Gardien du Mot !
Angel : Ouais, ok, alors où est ce Gardien du Nom ?
Le Grand prêtre regarde vers le coin où une autre créature s'agenouille tranquillement devant un tombeau. Cette bête est beaucoup plus grande que le Grand prêtre, plus grande qu'Angel lui-même.
Angel : Chic.
Grand prêtre : Le Gardien ne sera pas prochain. Seulement de son dernier souffle il divulguera le vrai nom du Dévoreur béni.
Angel va vers la bête et la regarde de haut en bas. Elle se dresse au dessus de lui, les muscles ondulant, la bouche sur son horrible visage est cousue avec des lanières de cuir.
Angel : Ok, grand gars, j'ai un nom dont j'ai besoin alors on peut faire ça de la manière douce ou de la manière brutale mais tu vas me donner son nom ou -
Le Gardien grogne bestialement sur Angel.
Angel : D'accord. La manière brutale.
Fondu en noir
INT. HOTEL HYPERION - HALL DE BANQUET - JOUR
Connor entre pour trouver la salle de banquet grouillant de personnes à des étapes diverses de déshabillement. Il va résolument vers Jasmine qui parle à Susan, une belle jeune fille qui se tient devant elle complètement nue. Susan ne semble pas concernée par sa nudité, comme si elle ne remarquait même pas qu'elle était nue.
Jasmine : Je suis si contente que tu sois là.
Susan : Merci. Merci beaucoup. Avant que vous ne veniez, ma vie était un gâchis. Je n'avais pas de travail, j'allais être expulsée...
Jasmine : Tout va bien, Susan. Tu ne seras plus accablée par ces inquiétudes à nouveau.
Susan : Le vide, le poids que je portais toute ma vie, tout est parti. Tout ce que je ressens maintenant -
Connor s'approche et Jasmine lui murmure.
Jasmine : Connor, est-ce que tout -
Connor : Je dois vous parler.
Jasmine à Susan : Excuse nous un moment.
Susan : Bien sûr, Jasmine.
Elle sourit gentiment et s'en va.
Jasmine : Est-ce qu'on pourrait faire ça plus tard ? Je déteste vraiment faire attendre ces adorables personnes.
Connor : Je suis désolé. Je me...je me demandais. Je voulais savoir -
Jasmine : Cordelia.
Connor : Ouais. Qu'est-ce que vous avez fait avec elle ? Exactement.
Jasmine : Je te l'ai dit. Elle est exactement là où j'ai besoin qu'elle soit, loin du mal.
Connor : Ouais. Je crois que je devrais savoir.
Jasmine : Mais il n'y a pas de raison pour que tu le saches. Réconforte toi juste dans mes mots. Elle est en sécurité et...(pause) Tu crois que je l'ai mangée.
Connor : Quoi ? Non ! Non.
Jasmine sourit : Tout va bien, Connor. Je ne suis pas offensée. Mais qui irait mettre une idée si ridicule dans ta tête ?
Connor : Personne. Je n'ai jamais pensé...ça non, alors...le fait de la manger ?
Jasmine : Je ne pourrais jamais blesser Cordelia Chase plus que toi. Vous êtes mes parents, mon attache dans ce monde. C'était votre amour qui m'a ramené ici. Je comprends. Elle te manque.
Connor : Alors elle est toujours là. Elle n'est pas dans une sorte de dimension alternée ?
Jasmine : Bien sûr que non. J'ai demandée à quelques-uns de mes fidèles de l'emmener dans un emplacement sécurisé pour sa protection.
Connor : Qui ? Qui l'a emmenée ?
Jasmine : Ca n'a pas d'importance. Sache juste qu'elle est en vie et...bon, comateuse. Et sous une garde constante, autant que nos invités en bas sont supposés l'être.
Connor hoche la tête et se dirige vers la porte.
Jasmine : Merci, Connor. Ferme la porte en sortant.
INT. DIMENSION DEMONIAQUE - TEMPLE - NUIT
Le Grand prêtre observe Angel et le Gardien se battrent.
Grand prêtre : Pour quoi est-ce que tu crois te battre, chose morte ? La valeur ? Ce que tu appelles la justice ? Tes amis sont sûrement déjà morts. Ou alors c'est autre chose, alors ce n'est pas pour eux que tu te bats.
Angel : J'essaye de sauver mon monde.
Grand prêtre : Ton monde ? Un monde qui ne s'intéresse pas à toi ? Ne te veut pas.
Angel : Il a besoin de moi.
Grand prêtre : Alors tes Pouvoirs Qui Sont te l'ont dit...et peut-être qu'ils ont raison mais ce n'est pas pour ça que tu es là.
Angel jette le Gardien dans la pièce, étourdissant la bête momentanément.
Angel : Ok, l'insecte, vous voulez me dire pourquoi je me bats ?
Grand prêtre : Lui.
Angel : Lui ?
Grand prêtre : Le garçon. La femme, que tu as déjà perdue. Tu te bats pour le garçon. Mais tu vas échouer. Tu vas aussi le perdre.
Le Gardien tacle Angel par derrière.
INT. HOTEL HYPERION - HALL - JOUR
Connor se déplace dans la foule dans le hall pendant que des journalistes hommes et femmes installent l'équipement pour la conférence de presse de Jasmine autour de lui.
Producteur à un technicien : Comment fonctionne l'alimentation du satellite ?
Technicien : Moscou est en ligne dans 20 minutes. Paris et Nairobi, ça prendra un peu plus de temps.
Producteur : Je les envie presque. La première que tu vois Jasmine...il n'y a rien de meilleur.
Technicien : Ouais.
Connor renifle une jeune femme par derrière pendant qu'elle parle à son ami.
Jeune femme à son ami : Je me sens tellement plus en vie depuis que je suis là, tu vois ce que je veux dire ?
Elle sens Connor derrière elle et se retourne.
Connor : Désolé. Vous sentez un peu comme...
Jeune femme : Cordelia. Ouais, j'ai lu que c'était son parfum préféré.
Connor hoche la tête et part seulement pour être accroché par Tracey Bellows, un reporter de KTLA. Elle est guillerette et rebondie, avec un immense sourire collé en permanence sur son visage.
Bellows : Bonjour ! Tracey Bellows, de KTLA. Est-ce que je pourrais vous poser quelques questions ? C'est une journée si spéciale et en tant que père de Jasmine, vous devez être si fier -
Connor la repousse et continue de marcher dans la foule.
Connor : Un éclatement.
Elle se retourne vers la caméra, imperturbable même si Connor l'a renvoyée.
Bellows : Ok, c'est à vous, Hal.
Connor regarde dans le hall et reconnaît Jeremy venant juste de sortir par les portes du solarium et se met à le suivre.
EXT. HOTEL HYPERION - SOLARIUM - JOUR
Connor émerge dans le jardin et s'approche d'un couple de personnes rassemblés près de la porte.
Connor : Eh. Un reporter cherche à interviewer des adeptes locaux à l'intérieur.
Fille : Oh, génial. Merci.
Ils rentrent à l'intérieur en laissant le jardin désert à part pour Jeremy et Brent parlant près de l'entrée de l'hôtel.
Jeremy : Le type à l'intérieur dit que les Lakers viennent juste de se séparer. Evidemment, les joueurs avaient besoin de plus de temps pour se dévouer à elle. (à Connor) Bonjour, monsieur...
Brent : Le père de Jasmine.
Connor : Connor.
Jeremy : Connor ?
Brent tend fièrement une main pleine de pages de Jasmine.
Brent : Jasmine pour la conférence de presse.
Connor : Exact, parce qu'elle en aura besoin plus. Ecoutez, c'est vous qui avez déplacés Cordelia, non ? J'ai en quelque sorte besoin de savoir où elle est.
Jeremy : Tu dois avoir fait erreur. Non, Brent ?
Brent : Nous n'avons rien fait avec la Mère Transcendante.
Connor : Eh, ça va. Jasmine m'a dit que vous l'aviez aidés à la déplacer. Je veux dire, sinon comment je le saurais, hein ?
Jeremy : Désolé, Connor. Tu vas devoir le demander à Jasmine.
Connor envoie Brent par terre, le faisant s'évanouir, et fracasse Jeremy contre le mur, l'épinglant avec son bras le long du cou terrifié de l'homme.
Connor : Je te le demande. Je peux la sentir sur toi. Alors dis le moi et je t'écrase la trachée.
Jeremy : Tu veux dire "ou", non ? Ou tu écrases ma trachée ?
Connor froidement : Où est Cordy ?
INT. DIMENSION DEMONIAQUE - TEMPLE - NUIT
Le Gardien étouffe Angel, le soulevant du sol par le cou.
Grand prêtre : Tellement d'efforts, toujours en train de lutter, en essayant de rendre les choses justes pour le garçon, pour Connor, mais ce n'est jamais assez. Pourquoi est-ce que tu t'embêtes ?
Angel halète : Je peux voir que vous n'avez jamais eu d'enfants.
Angel brise la prise du Gardien et le repousse en arrière.
Grand prêtre : Le garçon ne devrait même pas exister. Il était seulement un artifice pour ramener la sainte Elle. Un moyen pour une fin.
Angel : Ouais, bon, les gens naissent pour toutes sortes de raisons.
Grand prêtre : Il ne t'aimera jamais.
Angel : Peu importe.
Le Gardien attrape une torche et la balance comme un club sur Angel.
Grand prêtre : Stupide chose morte -
Angel se baisse et le coup du Gardien le rate, frappant le Grand prêtre à la place, et le jetant dans la pièce, et l'empalant sur une paire de piques sortant du mur.
Angel : Oh. Oh, ça marchera.
Le Gardien saisit Angel par derrière et le soulève au dessus de sa tête.
INT. HOTEL HYPERION - CAVE - JOUR
Fred se balade nerveusement dans la cage, observant Gunn qui frappe répétitivement le verrou de la porte.
Fred : Je veux dire, ça commence à ne pas aller si bien pour nous. Sans vouloir abandonner ou autre chose.
Lorne en regardant le frappage de Gunn : Tu peux arrêter ça quand tu veux.
Gunn : Oui. Dès que quelqu'un viendra avec une meilleure idée pour nous sortir d'ici.
Lorne : Et puis quoi, Kato ? La foule anti-Jasmine va devenir une minorité époustouflante sur cette planète.
Gunn : Ouais, bon, chaque chose en son temps. On s'inquiétera pour ça quand le temps sera venu.
Lorne : Le gong a sonné, bébé. Le temps est venu.
Fred : C'est bizarre, Connor qui sort comme ça, vous savez ? En nous laissant sans surveillance.
Lorne : Ouais. S'il n'est pas prudent, on pourrait bouger librement dans notre cage d'acier imperméable.
Gunn : Peut-être qu'on l'a atteint.
Lorne : Plus que probable, Sa Déesse la fait venir pour un tendre et aimant -
Wes : Du sang.
Fred : C'est le genre de rituel qu'elle lui fait faire ? Parce que...eww.
Wes : Quoi ? Oh, non, je réfléchissais juste. Le sang de Cordelia, il avait le même pouvoir que celui de Jasmine pour briser la servitude qu'elle nous impose.
Fred : Alors j'ai découvert. La mère et la fille, elles partagent le même sang.
Wes : Et maintenant elle a été déplacée...Cordelia. Pourquoi ?
Gunn : Je crois que comme ça des personnes comme nous n'utiliseront plus le sang de Cordy contre Jasmine.
Wes : Il n'y a pas de personnes comme nous. Plus maintenant. C'est nous. Elle nous a traqué. Et si Cordelia est si dangereuse pour elle, pourquoi ne pas la tuer et en finir avec ça ?
Fred : Peut-être parce qu'elle ne peut pas.
Wes : Exactement. Je crois que Jasmine pourrait être dépendante de Cordelia. Elle ne peut pas lui faire de mal, pas sans se blesser elle-même. Mais peut-être que Cordelia peut blesser Jasmine.
Gunn : Ca fait beaucoup de peut-êtres.
Wes : Peut-être, mais si j'ai raison, Cordelia pourrait être notre seul espoir pour arrêter Jasmine.
Lorne : Si on peut la réveiller.
Fred : La réveiller ? On doit d'abord la trouver.
EXT. EGLISE CATHOLIQUE - JOUR
Le panneau à l'extérieur dit
Dieu n'est nulle part !
Jasmine est la voie

Connor regarde autour de lui, puis monte les escaliers et entre.
INT. CATHEDRALE - NARTHEX - JOUR
Connor entre dans le vestibule désert pour voir que les portes du sanctuaire sont planchées. L'église semble abandonnée. Soudainement deux faisceaux de lampe torche sortent de l'ombre et l'illuminent. Deux officiers de police apparaissent, l'aveuglant résolument avec leurs lampes.
Connor : Bonjour.
Flic #1 : Bonjour.
Connor : Bonjour.
Flic #2 : Désolé, mais tu n'as rien à faire ici.
Connor hausse les épaules : Vraiment ? Je ne savais pas.
Flic #1 sourit : Ouais, personne n'a le droit d'entrer. Ordre de Jasmine.
Flic #2 : Bon, pas vraiment un "ordre". Plutôt une requête, en fait. Je veux dire, c'est pas comme si elle donne vraiment des ordres. Ce n'est pas dans sa nature. C'est une des choses que j'adore chez elle. Elle traite tout le monde avec la même -
Connor : Je dois rentrer là-dedans.
Flic #2 : Ok, mon ami, on ne communique pas. Tu vas devoir te tourner et partir tout de suite ou mon partenaire et moi allons devoir devenir sévères.
Flic #1 à Flic #2 : S'il te plait.
Flic #2 : Ok, d'accord. (à Connor) S'il te plait.
Connor donne un coup et lance les deux flics à travers les portes du sanctuaire avant même qu'ils ne puissent prendre leurs armes. Connor traverse les débris et frappe les deux flics, puis regarde vers l'aile centrale pour trouver Cordelia couchée sur l'autel drapée dans un voile blanc translucide.
Connor : Je t'ai trouvé.
INT. HOTEL HYPERION - SALLE DE BANQUET - JOUR
Une éclatante lumière jaune-verte baigne la pièce. Elle se contracte et disparaît, révélant brièvement une immense créature à tentacules au centre. Après un moment, la lumière disparaît en laissant seulement Jasmine dans la pièce. Tous ces adeptes sont partis. Mangés. Elle frotte son ventre et sourit.
Jasmine : Mmm...voilà. C'est le moment de mon gros plan.
Fondu en noir
INT. CATHEDRALE - SANCTUAIRE - JOUR
Connor se tient au dessus de Cordy, lui parlant doucement.
Connor : Je voulais te revoir. Je le devais. Pour savoir que tu es toujours là...avec moi. Je suis désolé de ne pas avoir...ça a commencé, Cordy. Le nouveau commencement. Je voudrais seulement que tu te réveilles pour voir ça. Juste ce que tu voulais. Je veux dire, c'est ce que tu voulais, non ? C'est pour ça que tu es venue vers moi ? Tu sais, la raison de tout ça ? Protéger ton bébé - Jasmine - pour qu'elle puisse exister et faire de ce monde le genre d'endroit que tu voulais. Et il est meilleur. Pas rude et cruel, comme Angel l'aime pour qu'il ait une raison de se battre. (fâché) Parce que tu sais que c'est sa raison, à lui et aux autres. Trouver des raisons de se battre. Comme si c'est ça qui donnait à leur vie un sens. La seule chose !
Il frappe le lutrin, le brisant.
Connor : Je ne suis pas comme eux. Je....je veux arrêter. Arrêter de me battre. Je veux juste me reposer. Mon dieu, je veux me reposer. Mais je ne peux pas. Ca ne marche pas. Cordy. J'ai essayé. J'ai essayé de croire. Je le voulais. J'ai suivi le...le mouvement. Jasmine, elle est...elle donne de la paix à tout le monde, en purgeant toute leur haine et leur colère. Mais pas moi. Pas moi ! Je sais qu'elle est un mensonge. Jasmine. Tout ma vie a été construite sur eux. Je...je crois que je pensais que celui là était meilleur que les autres.
INT. HOTEL HYPERION - HALL - JOUR
Tracey Bellows et des reporters d'autres stations font des prises live alors que le hall bondé attend la conférence de presse de Jasmine.
Bellows : Je peux vous le dire, Hal, il y a un sentiment d'anticipation terrible dans la pièce comme je suis sûre qu'il en est de même pour nos innombrables frères et soeurs autour du monde regardant cette émission.
Reporter network: Beaucoup d'entre nous ont déjà été touchés par son pouvoir et sa gloire et pour ceux qui devront maintenant faire l'expérience de la sublime bienveillance de Jasmine, ça sera facilement le jour le plus considérable dans l'histoire connue.
Reporter telemundo : La bendita Jasmine entregará su mensaje en todos los idiomas conocidos. Dependiendo de sus comentarios, esta transmisión, podrá continuar durante este fin de semana. [Sainte Jasmine va délivrer son message dans toutes les langues connues. En dépendant de ses commentaires, cette transmission continuera pendant le week-end.]
INT. HOTEL HYPERION - COULOIR - JOUR
Jeremy essaye de passer dans le couloir à côté de Patience vers la chambre de Jasmine.
Patience : Je t'ai dit qu'elle ne peut pas être dérangée.
Jeremy : Mais j'ai besoin de lui dire. Elle doit savoir -
Jasmine sort de sa suite.
Jasmine : Savoir quoi ?
Patience : Ce jeune homme dit qu'il a été attaqué.
Jasmine : Jeremy ? Pourquoi quelqu'un voudrait -
Jeremy se met à genoux devant elle.
Jeremy : Il m'a forcé à lui dire où je l'avais emmenée. Votre mère.
Jasmine : Connor.
Patience : Je suis désolé, madame, mais votre conférence de presse...
Jasmine : Oui. Merci, Patience.
Elle part dans le couloir vers le hall, légèrement troublée.
INT. HOTEL HYPERION - HALL - JOUR
Un silence vénérable descend sur la foule alors que Jasmine apparaît au balcon surplombant le hall.
Bellows : Oh, je le crois, oui. Elle doit être...oui, oui, Jasmine. Elle est primordiale. N'est-elle pas merveilleuse ?
La foule se met à genoux devant elle et chante son nom dans une cadence hypnotique.
Foule : Jasmine...Jasmine...
Jasmine : S'il vous plait. S'il vous plait levez vous. C'est un moment à chérir et je veux que tout le monde le partage avec moi, la tête haute. Bienvenue. Et à toutes ces personnes dans ce remarquable monde qui me rencontrent pour la première fois...(souffle un baiser) je voudrais vous remercier pour me permettre de vous parler. Je ne viens pas à vous en tant que leader ou divinité mais en tant que partenaire dans une entreprise pour faire de ça le meilleur des mondes possibles. Sans limites, sans faim, guerre ou misère. Un monde bâti sur l'amour, le respect, la compréhension et, bon, s'aimer les uns les autres. Cela ne semble-t-il pas bien ?
La foule applaudit alors que les réseaux diffusent en direct et que l'image de Jasmine est retransmise dans les étendues lointaines de la terre.
INT. HOTEL HYPERION - CAVE - JOUR
Gunn frappe la porte de la cage encore et encore. Les sons de la foule applaudissant dérivent du hall au dessus.
Fred : Qu'est-ce que c'est que ça ?
Wes : Le début du monde de Jasmine, j'espère.
Gunn : Alors...on est seuls. C'est juste nous maintenant.
Lorne : C'est tout, mesdames et messieurs.
INT. HOTEL HYPERION - HALL - JOUR
Jasmine s'adresse au hall plein de reporters.
Jasmine : Maintenant je sais que vous avez beaucoup de questions importantes pour moi - des questions difficiles - et je veux que vous sachiez tout alors je vais ouvrir le sol.
Une douzaine de mains se lèvent.
Jasmine pointe : Oui, Tracey ?
Bellows étonnée : Vous connaissez mon nom ?
Jasmine : C'est exact. Tu as une question ?
Bellows submergée : Vous connaissez mon nom.
Jasmine : Quelqu'un d'autre ?
Reporter network : Excusez moi, Jasmine. Que pouvons nous faire pour vous montrer notre amour ?
Jasmine : Vous n'avez rien d'autre à faire que de vous aimer les uns les autres. (pause) Quoique un temple serait bien. Quelque chose de massif et qui inspire le respect, toutefois chaud et nourrissant, célébrant les doux plaisirs d'une coexistence pacifique et précieuse où le caractère viol -
Soudainement un brillant éclat d'énergie bleue remplit le hall et la foule se recule alors qu'un portail dimensionnel s'ouvre au centre de la pièce. Angel en sort, tenant l'orbe bleue dans une main et la tête coupée du Gardien dans l'autre.
Les yeux de Jasmine s'écarquillent de choc, puis de peur. Elle crie à ses adeptes.
Jasmine : Tuez le ! Tout le monde, tuez le tout de suite !
La foule se rapproche d'Angel avec des intentions de meurtre mais il pousse la tête coupée du Gardien vers eux et ils se reculent.
Angel à Jasmine : Je suis désolé.
Elle sait ce qu'il est sur le point de faire et secoue la tête, désespérée.
Jasmine : Ne fait pas ça.
Angel sort un couteau et coupe les lanières de cuir retenant la bouche du Gardien fermée. Un chuchotement sinistre sort de la tête désincarnée, un son triste et grave comme un vent glacial d'une froid nuit d'hiver. Au moment où le vrai nom de Jasmine s'échappe de la bouche du Gardien, son sort est brisé. Un éclat pourri illumine Jasmine de l'intérieur et ils voient la vraie apparence de Jasmine. Après un moment de choc, le hall éclate en un chaos paniqué alors que la foule essaye d'échapper à la présence du spectre moisi sur le balcon devant eux.
Jasmine : Non !
Un autre éclat d'énergie brillante l'entoure, celui là blanc au lieu de vert et son apparence s'améliore dramatiquement mais pas complètement. Elle n'apparaît plus infestée de vermine mais sa peau est couverte de cicatrices et de plaies.
Jasmine : S'il vous plait ! Ne faites pas attention. C'est un mensonge. Vous voyez ? Je ne suis pas...attendez ! S'il vous plait, ne me quittez pas !
Elle regarde désespérément autour d'elle, essayant de trouver un moyen de sortir. Angel la suit.
INT. HOTEL HYPERION - CAVE - NUIT
L'équipe lève les yeux effarée vers les cris dans le hall au dessus.
Lorne : Qu'est-ce qui se passe là-haut, bon sang ?
Fred : Ca n'a pas l'air bon. Je ne sais pas quoi -
Gunn frappe de nouveau la porte.
Gunn : Je vais vous dire ce que c'était. Le Dévoreur en train de mâcher et je vous paris qu'on est le dessert.
Wes : Gunn, veut-tu arrêter de perdre ton -
Gunn frappe la porte et elle s'ouvre en volant.
Gunn : N'abandonne jamais, ne cède jamais.
Wes : Allons y.
Gunn : C'est tout ? Pas de merci ?
Fred : Merci, Charles.
Gunn : Je veux juste qu'on me soutienne c'est tout.
EXT. RUES DE LOS ANGELES - NUIT
Jasmine marche dans les rues autrefois paisibles. Maintenant le chaos règne. Les gens courent en criant, paniqués. Le trafic bloque les routes et des feux flambent partout. Une femme passe à côté en courant et hurle de terreur quand elle voit Jasmine.
Femme : Oh ! Oh, mon dieu ! Non !
Jasmine : N'ai pas peur ! C'est toujours moi. Je suis -
Elle est frappée par une tomate pourrie.
Jasmine : Ecoutez moi !
Personne ne le fait. Elle ferme les yeux et se concentre.
Jasmine : Connor...
INT. CATHEDRALE - SANCTUAIRE - NUIT
Connor est assis avec Cordy, la tête dans les mains, quand un des flics se réveille soudainement et parle avec la voix de Jasmine.
Flic #2, voix de Jasmine : Père, j'ai besoin de toi. Aide moi. S'il te plait.
Connor se sauve de la cathédrale sans hésitation.
EXT. RIVIERE DE LOS ANGELES - PONT - NUIT
Jasmine marche dans la rue, titubant, presque comme si elle était ivre, chancelant émotionnellement avec la violence qui l'entoure. Des voitures passent à côté à toute allure dans les deux directions.
Angel hors écran : Jasmine, c'est fini. Tu as perdu.
Elle se tourne pour faire face à Angel qui la fixe calmement un peu plus loin dans la rue.
Jasmine : J'ai perdu ? Tu as une idée de ce que tu as fait ?
Angel : Ce que je devais faire.
Jasmine : Non. Non, Angel. Il n'y a pas d'absolus. Pas de vrai et de faux. Tu n'as rien appris en travaillant avec les Pouvoirs ? Il y a seulement des choix. J'ai offert le paradis. Tu as choisit ça !
Angel : Parce que je pouvais. Parce que c'est ce que tu nous as pris. Le choix.
Jasmine : Et regarde ce que la libre volonté t'a donné.
Angel : Eh, je n'ai pas dit qu'on était intelligents. J'ai dit que c'est notre droit. C'est ce qui nous rend humain.
Jasmine : Mais tu n'es pas humain.
Angel : J'y travaille.
Jasmine se tourne et part.
Angel : Où est-ce que tu vas ?
Jasmine : Laisse moi tranquille.
Angel : Désolé, mais...je peux pas faire ça.
Jasmine : Quoi ? Tu as tout pris. Tu vas essayer de me tuer maintenant ? Comme si tu pouvais.
Angel : Peut-être pas. Mais je mourrais avant de te laisser faire du mal à quelqu'un d'autre.
Jasmine : Tu es déjà mort !
Angel : Tu sais ce que je veux dire. Ca se termine ici.
Des larmes coulent sur son visage ravagé.
Jasmine : Pourquoi tu me détestes tellement ?
Angel : Sortons la liste, hein ? La pluie de feu, masquer le soleil, asservir l'humanité et, oh ouais. Eh, tu manges des gens !
Jasmine : Comme tu ne l'as jamais fait ?
Angel : Des centaines de personnes sont mortes à cause de ce que tu as fait.
Jasmine : Et combien vont mourir à cause de toi ? J'aurais pu arrêter ça, Angel. Tout ça. La guerre, la maladie, la pauvreté. Combien de vies merveilleuses et précieuses auraient pu être sauvées en une poignée d'années ? Oui, j'en ai tué des centaines pour en sauver des milliards. Ce monde est destiné à se noyer dans son propre sang maintenant.
Angel : Le prix était trop élevé, Jasmine. Notre destin doit nous appartenir ou alors nous ne sommes rien.
Jasmine : Comme moi ?
Angel : Ecoute, on a tous fait des choses horribles. Tout ce qu'on peut faire c'est essayer de se réconcilier avec ça. Alors d'accord, c'est pas le monde que tu voulais mais peut-être que tu peux toujours nous aider à le rendre meilleur, même si tu as perdu tes pouvoirs.
Jasmine pause : Pas tous.
Elle tournoie sur lui et le frappe d'une force titanesque, le lançant à une douzaine de pieds et le soulevant au dessus du bord du pont. Il atterrit très loin sur le toit d'une voiture, s'effondrant comme une cannette.
Fondu en noir
EXT. RIVIERE DE LOS ANGELES - PONT - NUIT
Résumé. Angel est couché sur la voiture froissée, étourdi et torturé par la douleur. Sur le pont, Jasmine va vers une voiture abandonnée et la soulève du sol, la soulevant au dessus de sa tête.
Angel voit ce qu'elle est sur le point de faire et se tourne vers le conducteur de la voiture où il a atterrit.
Angel : Courez.
L'homme terrifié n'a pas besoin qu'on le lui dise deux fois. Il se sauve dans la nuit alors qu'Angel roule du toit de la voiture sur le trottoir avec un grognement douloureux.
Jasmine : Tu crois que le prix était trop élevé ? Tu n'as pas commencé à payer !
Elle jette la voiture par dessus le bord. Elle se déchire à travers des câbles électriques avant de se fracasser au dessus d'une autre voiture et d'exploser dans une brillante boule de feu orange. Jasmine bondit du pont, atterrit sans effort sur ses pieds, et file vers Angel.
Jasmine : Peut-être que tu as raison. Peut-être que je peux toujours faire de ce monde un endroit meilleur.
Elle frappe Angel, l'envoyant voler dans la pièce.
Jasmine : Un corps à la fois. J'aimais ce monde. J'ai sacrifié tout ce que j'étais pour être avec toi.
Angel : Pour que tu puisses nous gouverner ?
Jasmine : Parce que je m'en souciais. Les autres Pouvoirs non. Ils ne l'ont jamais vraiment fait. Tu sais que c'est vrai dans ton coeur. La honte que je vais maintenant arracher.
Jasmine se tend vers Angel mais il attrape le bout d'un fil à haute tension et l'électrocute. Elle titube en arrière mais récupère instantanément, indemne.
Jasmine : J'ai été forgée dans l'enfer de la création, vampire. Tu crois vraiment qu'un peu d'électricité me détruirait ?
Angel : Ca vaut le coup d'essayer.
Angel frappe Jasmine mais elle l'ignore juste. En retour, elle le soulève et le lance dans un lampadaire, le cassant en deux. Jasmine se tient au dessus d'Angel qui rampe loin d'elle, toussant et crachant du sang.
Jasmine : Tu te souviens de la prophétie, Angel ? Celle qui dit qu'au moment de l'apocalypse, tu jouerais un rôle majeur ? Comment tu n'as jamais su si tu serais du côté du bien ou du mal ? Eh bien, maintenant tu sais. Merci à toi, ce fragile petit Pouvoir Qui Etait a juste assez de force en elle pour anéantir toute ton espèce. Et tout est entre tes mains.
Angel la frappe mais elle l'ignore et le saisit par la gorge.
Angel : C'est pas ma faute ! Va en enfer.
Jasmine : Toi d'abord, bébé.
Elle force Angel à lui faire un violent baiser juste quand Connor arrive et regarde Angel sans émotion.
Connor : Tout le même, papa. Je reçois la fille, tu dois faire un jeu pour elle.
Angel halète : Connor...
Jasmine : Connor.
INT. HOTEL HYPERION - HALL - NUIT
Wes et Lorne se tiennent dans le hall désert de l'hôtel, confus, alors que Fred et Gunn rentrent de l'extérieur.
Wes : Vous avez trouvés quelqu'un ?
Gunn : On a un hôtel fantôme.
Fred : Le jardin est vide. C'est incroyablement effrayant.
Lorne : Juste d'une manière post-apocalyptique Nuit de la Comète.
Fred prend un sac abandonné sur le sol.
Fred : Vous croyez qu'ils sont tous -
Lorne : Morts ?
Il vérifie la télé mais ne trouve rien à part de la neige sur toutes les chaînes.
Lorne : Ligne morte. Les stations de télé ne sont plus en ligne. Quelque chose de gros est arrivé.
Gunn trouve la tête coupée du Gardien et la soulève.
Gunn : Ouais. Et voilà sa tête.
Wes : Angel.
Fred : Tu es sûr ?
Wes se dirige vers la porte et les autres le suivent.
Gunn : On va où ?
Wes : On doit le trouver lui et Cordelia avant que Jasmine ne le fasses.
Wes ouvre la porte et s'arrête sur ses pas. Le reste d'entre eux suivent son regard et regardent dans un étonnement choqué.
Fred : Oh, mon dieu.
EXT. RIVIERE DE LOS ANGELES - PONT - NUIT
Jasmine se tient avec son bras autour de Connor, souriant à Angel, victorieuse. Il les fixe, brisé et ensanglanté, à peine capable de se tenir debout.
Jasmine : Connor, je t'ai toujours. Angel a tout ruiné mais il ne peut pas nous battre. Tu crois toujours en moi, non ? Tu m'aimes toujours ?
Connor : Oui.
Ne quittant jamais Angel des yeux, il balance son poing en avant et le fait passer à travers la tête de Jasmine. Son corps sans vie tombe sur le trottoir. Connor la fixe, son visage étant un masque de pierre sans expression.
Angel : Connor...ça va. C'est fini. Ecoute, je sais que c'est difficile pour toi. Je suis juste...je suis juste heureux de t'avoir.
Connor s'éloigne sans un mot. Angel essaye de le suivre mais ses blessures sont trop sévères.
Angel : Connor. Connor ? Connor !
INT. HOTEL HYPERION - HALL - NUIT
Angel trébuche faiblement par la porte d'entrée. Le reste du gang sort du bureau quand ils l'entendent entrer.
Fred : Angel.
Angel : Oh, mon dieu. Vous êtes vivants.
Wes : Angel...
Angel s'effondre sur le sofa.
Angel : Jasmine est morte. J'ai ramené son nom et ses pouvoirs ont été détruits. Connor l'a tué.
Fred : Connor ?
Wes : Il y a quelque chose -
Angel : Je ne l'avais jamais vu comme ça. Il n'était pas blessé ou en colère. Il l'a juste...tué. Et son visage, il était vide, comme s'il n'avait plus rien.
Wes : Angel, tu es vraiment -
Angel : J'ai un mauvais pressentiment. Il a juste...abandonné. Je crois qu'il va faire quelque chose. Vous savez, il pourrait -
Lilah hors écran : Finir la paix dans le monde ?
Angel se tourne pour trouver Lilah Morgan se tenant sur le seuil, souriant de son sourire de marque.
Lilah : Eh bien, tu t'en es déjà occupé. Félicitations.
Fondu en noir

Fin

Previously on Angel:

1     INT.     CORDELIA'S ROOM AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
The gang is gathered in Cordelia's room where Cordelia is now laid out on her bed. Gunn and Fred are lighting candles. The group is arranged in a loose circle as they all stare at the woman, smiling.

GUNN
You're a power that... was?

Cut to:

2     INT.     LOBBY AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Fred and Lorne are in the lobby when Angel and Connor come back. Wesley and Gunn run into the lobby and join the others.

ANGEL
We've all been saved. (kneels)

JASMINE
For so long you've all been drowning in the fighting and the pain. I'd like to help.

Cut to:

3     INT.     ROOM AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
In a huge suite that's been decorated and prepared for the woman, Fred walks in carrying the woman's shirt.

FRED
(walks into the room holding the shirt up and scrutinizing it) I scrubbed the other one 'til my fingers bled, but I couldn't get out the— (looks up at the woman and sees a horrifying vision of maggot-infested decaying bloody flesh where the woman's face should be)

WOMAN
Fred?

FRED
Blood.

Cut to:

4     INT.     CORDELIA'S ROOM AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Cordelia is lying on her bed, still unconscious. Fred holds a small bowl under Cordelia's hand to catch the blood as it drips from her.

FRED (V.O.)
Jasmine's blood. Somehow it breaks her spell when it mingles with ours.

Cut to:

5     INT.     ROOM AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Gunn and Wesley stare forlornly at the ground.

ANGEL
We hoped Cordy's blood would have the same effect when we exposed you to it.

Wesley picks up Gunn's knife from the ground and holds it to Connor's throat. Wesley dips his fingers in the bowl of Cordelia's blood and slices Connor's chest shallowly. Wesley rubs Cordelia's blood into the cut.

CONNOR
(winces) Aah!

GUNN
You're back with us now, Connor.

Connor walks toward the door and opens it.

CONNOR
(yells out the door) They're here! Come quick! They're here.

Cut to:

6     EXT.     STREET BEHIND THE HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Wesley pulls the car out back behind the fire escape and screeches to a halt. He's got Fred, Gunn, and Lorne in the car with him. Angel jumps in the car, in the front seat beside Fred.

ANGEL
Drive.

The mob, followed by Jasmine, approaches the car. Wes puts it in reverse, screeching the tires as he pulls away. Jasmine watches them go.

Cut to:

7     INT.     JASMINE'S ROOM AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Jasmine is talking on the phone at a desk in her room. Connor is standing nearby.

CONNOR
I'll bring them down, I promise.

JASMINE
This world is about to kneel before me.

Cut to:

8     INT.     SEWER - NIGHT
Angel's leading the others through the sewers.

FRED
I doubt anyone under her control knows these tunnels better than you.

ANGEL
Where's Wes?

Cut to:

9     INT.     DEMON LAIR - NIGHT
The creature that snatched Wesley drops him on the floor and looks at him. The demon is gray and skinny and makes an insect-like clicking noise. It has pincers for hands, and four legs and two arms. It walks up to Wesley

DEMON
We loved her first! (clicks angrily)

WESLEY
Jasmine?

Cut to:

10     INT.     JASMINE'S ROOM AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Jasmine is talking on the phone at a desk in her room. Connor is standing nearby.

JASMINE
Soon you'll go out with all of my strength behind you.

Cut to:

11     INT.     DEMON LAIR - DAY
Wesley's lying on the floor, backing away from the angry demon.

WESLEY
She has a name, and it has power over her! That's why she keeps it a secret!

While the demon is screaming at Wesley, Angel picks up the pincer he cut off the demon and stabs the demon in the neck with it. The demon screams in agony and falls to the floor.

WESLEY
Angel, that creature, it came from a world that's worshipped jasmine for millennia, a world that we can reach through this. (holds up the blue sphere)

FRED
(running into the lair with Angel, Gunn, and Lorne) Connor. He's here.

ANGEL
I know. (shuts the door behind them)

Wesley touches a wound on his head, then touches the bloody fingers to the sphere. The sphere glows and sends out lightning bolts to open a portal nearby.

WESLEY
Angel, I got it! (helps hold the door) Someone who knows the truth has to live through this. Angel, that's you.

Angel runs toward the portal while the others hold the door shut. Angel walks into the portal carrying the sphere.

GUNN
Time for the big fight scene.

Cut to:

12     EXT.     DEMON WORLD - NIGHT
Angel looks around as the harsh landscape on the demon world is covered with hundreds of creatures like the demon who Angel killed. Angel looks around in astonished horror at the demons as they encircle him, clicking angrily.

ANGEL
Oh, hell.

Fade to black.

The Start Of EpisodePrologue:

13     INT.     SEWER - DAY
Connor and his band of Jasmaniacs have located the room where Wesley, Gunn, Fred and Lorne were hiding, and they've charged in fighting. Wesley and Gunn have taken loose pipes and used them as makeshift weapons against their attackers. Fred elbows a man in the face. Lorne uses his hockey stick to push an aggressor away. A man points a gun at Fred and cocks it.

FRED
Charles!

Gunn looks over his shoulder at Fred. He fights off the people attacking him while he tries to get to her, but someone knocks him down. Fred is pushed to the ground, and a man points a gun in her face. Another person knocks Lorne in the head, and Lorne falls to the ground. Wesley is the only one still fighting back—he is definitely holding his own against the attackers until he's face-to-face with Connor. Connor knocks Wesley halfway across the room. When Wesley looks up, Connor's standing over him with a sword.

CONNOR
Angel.

Cut to:

14     EXT.     DEMON WORLD - NIGHT
Angel is standing on a cliff in a demon world holding the blue orb as a horde of insect creatures surround him. Angel stares at the creatures, then glances at the orb. He raises it threateningly in his hand, and the insects screech as they back away from him. Angel turns around to see a bridge to a city of sorts. There's a high mesa-like mountain in the middle of the city, and there's a temple atop the mountain. Angel walks toward the bridge.

Fade to black.

Opening credits.

ACT I:

15     INT.     SEWER - DAY
Connor has all four of Angel's gang—Wes, Gunn, Fred, Lorne—lined up on their knees in front of him. He paces in front of them angrily as his people point guns at their captives.

CONNOR
What did you think you could do? Poison the whole city with your hate? Your tricks? Now I have no choice but to kill you.

WESLEY
Connor—

CONNOR
(points the tip of his sword at Wesley's face) Shut up. (scoffs) All your talk about saving the world. Well... now somebody's gone and done it. Made everything right... and good. (angrily) And you can't stand it because you're all so full of yourselves. (whispers in Wesley's ear) Don't you get it? You're all alone now. All of you. You're the ones left out in the cold. You... don't... belong.

GUNN
If belonging means following some bogus god and killing in her name, then you're damn right we don't.

CONNOR
I'm not listening to your lies.

WESLEY
Jasmine's the lie. You've no idea what she is.

CONNOR
Yes, I do. She's mine. (raises his sword, ready to strike)

GUARD
(in Jasmine's voice) Connor, wait. Bring them to me.

CONNOR
Why?

GUARD
(in Jasmine's voice) Has it become necessary to explain my wishes to you?

CONNOR
No, just—

GUARD
(in Jasmine's voice) Then be a sweet boy and bring them. Intact. (Connor puts down his sword) Thank you, Connor.

Cut to:

16     EXT.     DEMON WORLD - NIGHT
Angel struggles to climb the sheer cliff sides of the mountain in the middle of the demon city. Using no equipment, only his fingers and toes, Angel has made substantial progress as the camera pans out to show he's more than half way to the top, where the temple is.

Cut to:

17     INT.     JASMINE'S ROOM AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Jasmine is talking to a group of her followers.

JASMINE
There's a long road before us, and there's still much to do, but we've made a wonderful start, thanks to all of you. Your devotion and sacrifice have made a difference. (crowd thanks her) Now if you'll join the others in the banquet room, I'll be with you all shortly.

GIRL
Thank you, Jasmine.

BOY
Thank you so much.

The small crowd of followers leaves her room as Connor brings in Wesley, Gunn, Fred, and Lorne. Angel's gang is still bloodied from their battle in the sewers.

JASMINE
(to Angel's gang) So much pain, suffering...must hurt so terribly.

GUNN
Don't get all gloaty. Not the worst beating we've ever taken.

JASMINE
I meant the pain you've caused yourselves—letting go of me.

LORNE
Oh, by giving up absolute tranquility and perfect happiness? (chuckles) No loss. Right, guys? (looks at the others) Guys?

JASMINE
I only wish it was within my power to take you back.

FRED
Nobody asked.

JASMINE
Where's Angel?

WESLEY
You're omniscient. You tell us.

Connor punches Wesley in the face.

JASMINE
Connor, please. I don't want to see that.

WESLEY
The creature in the sewer. You recognized it, didn't you?

JASMINE
Yes.

WESLEY
Just another one of your zealots?

JASMINE
A sentient, living being wanting what's best for his own. Is that so wrong? A few millennia ago, his world was not unlike yours. Full of hatred and fear, wars scarring its landscape.

GUNN
Until—let me guess—you came along and made it a paradise.

JASMINE
Well, as much of a paradise as one could with a bunch of insects to work with. I helped them along. Kicked their evolution up a few ticks.

LORNE
And how'd that work out for 'em?

JASMINE
It was a trial run, an early experiment to work out the bugs, so to speak. I won't make that mistake again. I know where Angel is, and I know what he's looking for. He's wasting his time.

WESLEY
If you really believed that, you'd have killed us already.

JASMINE
Patience.

PATIENCE
(walks into the room) Yes, ma'am?

JASMINE
The news people have started to arrive. Please ask them to set up in the lobby. I'll be ready to speak with them after I've eaten.

PATIENCE
Mm-hmm. (walks out)

WESLEY
So it's time, is it?

GUNN
Time for what?

WESLEY
Too much trouble conquering a primitive dimension, wasn't it, Jasmine? Or whatever your name is. Must be nice for you that we have satellites to beam your message to the rest of the world.

JASMINE
You're not wrong.

FRED
Oh, God. Connor, you can't let her do this. She'll enslave everyone.

CONNOR
She'll bring them together.

FRED
You don't— She's not what she pretends to be! She's—

GUNN
A monster.

FRED
Yeah. Cordy's blood that we put in you, it was supposed to break the spell. Show you what she really looks like.

CONNOR
I know what she looks like. (show Jasmine with bloody, maggoty, rotting flesh) She's beautiful.

JASMINE
Gentlemen, please show our guests to their accommodations.

Guards escort Wesley, Gunn, Fred, and Lorne out of the room.

WESLEY
Save us the euphemisms. We're bargaining chips to keep Angel quiet.

CONNOR
Quiet about what?

JASMINE
Connor, this address is going to be very draining for me. While I'm feasting to build up my strength, I'm going to be out of touch with you, with everything. You'll be my eyes and ears. You understand?

CONNOR
Yeah.

JASMINE
I want you to stand guard over them, make sure they don't escape. If Angel so much as shows his face—

CONNOR
What is he looking for? Angel?

JASMINE
The unattainable.

Cut to:

18     INT.     TEMPLE IN DEMON WORLD - NIGHT
An oversized statue of Jasmine stands in an alcove inside a temple, lit only by burning torches. Angel walks inside when someone talks to him.

VOICE (O.S.)
A long way to come, dead thing, only to fail. Don't worry. The way down will be much, much quicker.

ANGEL
Thanks for the tip. Maybe I can use your body to cushion the blow.

VOICE (O.S.)
I doubt if my form would provide you much protection, but you're welcome to try.

A creature walks out from the shadows. Its body is shaped more or less like a human's, but it has little one-inch spikes all over its head and yellow-green skin. It's wearing a robe and necklaces.

ANGEL
You. You're the—

HIGH PRIEST
High priest, guardian of the word, caretaker of her most blessed temple.

ANGEL
Well, blessed temple's kind of empty, padre. So where are the other true believers? Or are you it?

HIGH PRIEST
(chuckles) Betrayers, blasphemers. Centuries of waiting for her return have caused most to doubt.

ANGEL
But, not you, her faithful P.R. flak.

HIGH PRIEST
She is the light. She is the way.

ANGEL
She is not coming back.

HIGH PRIEST
She will when she's through with your world.

ANGEL
You know, maybe we're not talking about the same person here. What's the name of yours again?

HIGH PRIEST
(laughs) That's why you're here, dead thing. What you've come for. The word. The name.

ANGEL
Good. You got that. So I don't have to ask it again. (grabs the priest by the throat, lifting him off the ground; the priest chokes) What is it?

HIGH PRIEST
Fool. You can take away her power, but you've already lost... everything.

Cut to:

19     INT.     BASEMENT AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Connor closes Wesley, Gunn, Fred, and Lorne inside the cage they built in the basement for Angelus. Connor starts to walk away, but Lorne calls after him.

LORNE
I just gotta know one thing. The reason our little blood ritual didn't raise any veils for you. You've always seen Jasmine's true appearance, haven't you?

GUNN
(scoffs) You gotta be kidding me. You know what maggot-face looks like, and you're still big with the worship?

CONNOR
(walks back toward the cage, sits in a chair) I grew up in Quor-Toth—a hell dimension full of all sorts of things you can't even imagine. So, you know, appearance? Not that important to me.

FRED
What is important to you, Connor?

GUNN
Not us, apparently. Or his own father.

FRED
What about Cordelia? She needs help, medical attention. I mean, who knows what that coma's doing to her?

CONNOR
She's fine.

FRED
Are you sure? Have you checked on her? Connor, if you don't care for her, then—

CONNOR
She isn't—she's been moved.

GUNN
Moved? What do you mean?

CONNOR
Someplace safe, OK? She's taken care of, so just quit—

WESLEY
Connor, what does Jasmine eat?

CONNOR
What?

WESLEY
The creature in the sewer. It called her the "devourer." Devourer of what?

CONNOR
(shakes head) I don't know.

WESLEY
Don't you? The followers she randomly chooses to come to her room. The ones she sent to meet her in the banquet hall.

LORNE
They're the banquet.

GUNN
Wait. People? She eats people?

FRED
Oh, no.

GUNN
"To Serve Man." It's "To Serve Man" all over again.

FRED
And now she's going global.

GUNN
You don't think Cordy's—

WESLEY
I hope not, but we really have no way of knowing, do we? (looks at Connor)

Cut to:

20     INT.     TEMPLE IN DEMON WORLD - NIGHT
Angel is holding the high priest up by his neck.

HIGH PRIEST
I know all about you, dead thing. She who brought us up out of the mud and molded us into what we are has given me sight into the hearts and minds of others. I see you. I know all about— (Angel squeezes harder) Aah!

ANGEL
Then you know I'm kind of in a hurry. Give me her name.

HIGH PRIEST
(choking) Keeper!

ANGEL
(lets the priest go) That's it? Caper?

HIGH PRIEST
The true name is known only by the keeper of the name.

ANGEL
Right. (grabs the priest's neck again) That's you!

HIGH PRIEST
No, I am the guardian of the word!

ANGEL
You said the word is the name.

HIGH PRIEST
Yes, and I guard the keeper of it.

ANGEL
So you're the keeper's keeper?

HIGH PRIEST
I am the Guardian of the Word!

ANGEL
Yeah, OK, so where's this Keeper of the Name? (the priest glances toward the corner where another creature is kneeling; Angel lets the priest go) Swell.

HIGH PRIEST
The keeper will not be forthcoming. Only with its last breath will it divulge the true name of the blessed devourer.

ANGEL
(walks up to the keeper) Ok, big guy, you got a name I need. So we can either do this the easy way or the hard way. (the keeper stands) But you're gonna give me her name or— (the keeper growls menacingly at Angel) Right. The hard way.

Fade to black.

ACT II:

21     INT.     BANQUET HALL AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Connor walks into the banquet hall teeming with people in various stages of undress. He walks purposefully toward Jasmine who's talking to some of her followers.

JASMINE (O.S.)
I'm so glad you're here.

NAKED GIRL
Thank you. Thank you so much. Before you came, my life was a mess. I had no job, I was being evicted...

JASMINE
It's all right, Susan. You'll never be burdened with those worries again.

NAKED GIRL
The emptiness, the weight I've been carrying all my life—it's gone. All I feel now—

JASMINE
(whispers as Connor comes up to her) Connor, is everything—

CONNOR
I need to talk to you.

JASMINE
(to the girl) Excuse us a moment.

NAKED GIRL
Of course, Jasmine. (leaves)

JASMINE
Can we do this later? I really hate to keep these lovely people waiting.

CONNOR
(softly) I'm sorry. I was— I was just wondering. I, uh... I wanted to know—

JASMINE
Cordelia.

CONNOR
Yeah. What did you do with her...exactly?

JASMINE
I told you. She's exactly where I need her to be, out of harm's way.

CONNOR
Yeah. I think I should know.

JASMINE
(sweetly) But there's no reason for you to know. Just take comfort in my words. She's safe, and... (grimaces) You think I ate her.

CONNOR
What? No! No.

JASMINE
(smiles) It's all right, Connor. I'm not offended. But who would put such a ridiculous idea in your head?

CONNOR
No one. I never thought— So, no, then... about the eating?

JASMINE
I could never hurt Cordelia Chase any more than I could you. You're my parents, my tether to this world. It was your love that brought me here. (nods) I understand. You miss her.

CONNOR
So she's still here. She's not in some alternate dimension?

JASMINE
Of course not. I had a few of my faithful move her to a secure location for her protection.

CONNOR
Who? Who took her?

JASMINE
It doesn't matter. Just know she's alive and...well, comatose. And under constant guard, much as our guests downstairs are supposed to be. (Connor nods and walks toward the door) Thank you, Connor. Shut the door on your way out.

Cut to:

22     INT.     TEMPLE IN DEMON WORLD - NIGHT
Angel fights the keeper while the High Priest watches.

HIGH PRIEST
What is it you think you fight for, dead thing? Valor? What you call justice? Your friends are dead... most likely. Or so you believe, so it's not for them you fight.

ANGEL
(still fighting) I'm trying to save my world.

HIGH PRIEST
Your world?! A world that doesn't care for you? Doesn't want you.

ANGEL
(still fighting) It needs me.

HIGH PRIEST
So your Powers That Be tell you, and maybe they're right, but it's not why you're here.

Angel throws the keeper across the room, knocking him out.

ANGEL
Ok, bugsy, you want to tell me what I'm fighting for?

HIGH PRIEST
Him.

ANGEL
(looks at the keeper) Him?

HIGH PRIEST
The boy. The woman you've already lost. The boy is what you're fighting for. But you're going to fail. You're going to lose him, too.

The keeper wakes and attacks Angel from behind.

Cut to:

23     INT.     LOBBY AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Connor walks slowly, purposefully through the lobby while newsmen and women set up for Jasmine's press conference.

NEWS PRODUCER
(to the technician) How's the satellite feed coming?

TECHNICIAN
(writing on his PDA) Uh, Moscow's on-line in 20. Paris and Nairobi little longer.

NEWS PRODUCER
I almost envy 'em. First time you see Jasmine—nothing like it.

TECHNICIAN
Yeah.

WOMAN
I just feel so much more alive since I've been here, you know what I mean?

CONNOR
(smells the woman from behind, she turns around) Sorry. You kind of smell like, uh...

WOMAN
Cordelia. (Connor walks away) Yeah, I read this was her favorite perfume.

FEMALE REPORTER
(cuts off Connor) Hi. Tracy Bellows, KTLA. Could I get you to say a few words? This is such a special day, and as Jasmine's father, you must be so proud—

CONNOR
(continues walking away) Bursting.

FEMALE REPORTER
(smiling into camera) Ok, back to you, Hal.

Cut to:

24     EXT.     GARDEN AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Connor follows one of the people from the lobby out into the garden.

CONNOR
(to two people standing on the steps) Hey. Reporter's looking to interview local followers inside.

FOLLOWERS
Oh, great. Thanks. (walk inside)

Connor walks up to the two men still in the garden—one of them is whom he followed from the lobby.

MAN 1
(holding a flower sprig, talking to his friend) The gu—guy in there says the Lakers just disbanded. Evidently, the players needed more time to devote to her. (notices Connor) Hi, Mr...

MAN 2
(holding a bunch of flowers) Jasmine's dad.

CONNOR
Connor.

MAN 1
Connor?

MAN 2
(gestures to his flowers) Jasmine for the press conference.

CONNOR
Right, 'cause she needs more of that. Listen, you're the guys who moved Cordelia, right? I kind of need to know where she is.

MAN 1
You must have got your wires crossed. Right, Brent?

MAN 2 / BRENT
We didn't do anything with the transcendent mother.

CONNOR
(puts his hand on the man's shoulder) Hey, it's OK. Jasmine told me you two helped move her. I mean, how else would I know, right?

MAN 1
Sorry, Connor. You're just gonna have to ask Jasmine.

CONNOR
(pushes the man against the wall, holding his forearm to the man's neck) I'm asking you. (pushes Brent away, knocking him to the ground) I can smell her on you. So tell me, and I'll crush your windpipe.

MAN 1
You mean "or," right? Or you'll crush my windpipe?

CONNOR
Where's Cordy?

Cut to:

25     INT.     TEMPLE IN DEMON WORLD - NIGHT
The keeper is choking Angel, holding him off the ground by his neck.

HIGH PRIEST
So much effort, always struggling, trying to make things right for the boy, for Connor, but it's never enough. Why do you bother?

ANGEL
(struggling, choking) I can see you never had kids.

Angel breaks free of the keeper's grasp and they begin to fight.

HIGH PRIEST
The boy should not even exist. He was only a device to bring forth the blessed she—
a means to an end.

ANGEL
Yeah, well, people get born for all sorts of reasons.

HIGH PRIEST
He will never love you.

ANGEL
It doesn't matter.

The keeper grabs a torch and swings it like a baseball bat at Angel.

HIGH PRIEST
Foolish dead th—

Angel ducks, and the keeper misses him, knocking the High Priest into spikes on the wall instead.

ANGEL
Oh. Oh, that'll work.

The keeper grabs Angel from behind and lifts him off the ground over its head.

Cut to:

26     INT.     BASEMENT AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Fred, Lorne, Wesley and Gunn are still locked inside the cage in the basement. Wesley is standing, leaning against the wall, Lorne is sitting on the floor, leaning against the wall, Fred is pacing nervously in the corner, and Gunn is kicking the door to the cage.

FRED
I mean, starting not to look so good for us. Not that I'm giving up or anything.

Gunn kicks the door again.

LORNE
You can stop that anytime now.

GUNN
I will... (kicks the door) just as soon as somebody comes up with a better idea... (kicks the door) to get us out of here.

LORNE
And then what, Kato? The anti-Jasmine crowd's about to become a staggering minority on this planet.

GUNN
Yeah, well, first things (kicks the door) first. We'll worry about that when the time comes.

LORNE
Bell's rung, babe. Time's come.

FRED
Weird—Connor walking out like that, you know? Leaving us unguarded.

LORNE
Yeah. If he's not careful, we might move about freely in our impervious 10 by 9 steel cage.

GUNN
Maybe we were getting to him.

LORNE
More than likely, her godliness summoned him for a little tender-lovin'—

WESLEY
Blood.

FRED
Is that some kind of ritual she has him doing? 'Cause...ew.

WESLEY
What? Oh, no, I was just thinking. Cordelia's blood, it had the same power as Jasmine's to break the thrall she had over us.

FRED
So I figured. Mother and daughter, they share the same blood.

WESLEY
And now she's been moved—Cordelia. Why?

GUNN
Guess so people like us don't use Cordy's blood against Jasmine.

WESLEY
(paces) There are no people like us. Not anymore. We're it. She had us on the run. And if Cordelia's so dangerous to her, why not kill her and be done with it?

FRED
Because maybe she can't.

WESLEY
Exactly. I think Jasmine may be dependent on Cordelia. She can't hurt her, not without hurting herself. But maybe Cordelia can hurt Jasmine.

GUNN
That's a whole lot of maybes.

WESLEY
Maybe, but if I'm right, Cordelia might be our only hope to stop Jasmine.

LORNE
If we can wake her up.

FRED
Wake her? We have to find her first.

Cut to:

27     EXT.     CATHEDRAL - DAY
A massive cathedral has a new message on its sign out front: "God is nowhere. Jasmine is the way." Connor walks up to the sign, looks around, then walks up to the front door and goes inside.

Cut to:

28     INT.     CATHEDRAL - DAY
Connor walks inside the cathedral to see the doors to the sanctuary are boarded up. The place looks abandoned. Then two uniformed police officers walk up to him and shine flashlights in his face.

CONNOR
Hi.

OFFICER 1
Hi.

CONNOR
Hi.

OFFICER 2
Sorry, but, um, you're not supposed to be in here.

CONNOR
(shrugs) Really? I had no idea.

OFFICER 1
(smiling) Yeah, nobody is allowed in. Jasmine's order.

OFFICER 2
(shrugs) Well, not "order" per se. More like a request really. I mean, it's not like she actually gives orders. It's not in her nature. It's one of the things I love about her. (chuckles) She treats everyone with equal—

CONNOR
I need to get in here.

OFFICER 2
Ok, friend... we're not communicating. You can't, so turn around and leave now, or my partner and I are gonna have to get rough.

OFFICER 1
(to his partner) Please.

OFFICER 2
Oh, right. (to Connor) Please.

Connor throws the two officers through the sanctuary door. They land on the floor. When they try to get up, Connor knocks them out. He looks up the center aisle and sees someone laid out on the table, draped in see-through white tulle fabric.

CONNOR
Found you. (walks toward the altar)

Cut to:

29     INT.     BANQUET HALL AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
A bright yellow-green light glows in the room. The light shrinks and shrinks until it reveals a creature at the center with a tentacle or two sticking out. After the sound of rearranging flesh, the light disappears completely, revealing Jasmine at the center. She sits up on the couch, rubs her belly and smiles.

JASMINE
Mmm... there. Time for my close-up.

Fade to black.

ACT III:

30     INT.     CATHEDRAL - DAY
Connor is standing beside the person laid out on the altar, talking softly.

CONNOR
I wanted to see you again. I had to, to know that you're still here... with me. (close-up to show the person on the altar is Cordelia) I'm sorry I haven't— (sits on altar beside Cordelia) It's started, Cordy. The new beginning. Just wish you'd wake up and see it. Just what you wanted. (looks down) I mean... (stands, paces) it is what you wanted, right? Why you came to me? You know...what this was all about? Protecting our baby—Jasmine—so she can...be, and make this world the... the kind of place you wanted. And it is better. Not harsh and cruel—the way that angel likes it so he has a reason to fight. (walks away, angrily) 'Cause you know that's what he's about, him and the others. Finding reasons to fight. Like that's what gives their lives any meaning. The only damn thing! (punches the lectern, smashing it) I'm not like them. I just... (walks back toward Cordelia) I want to stop. Stop fighting. I just want to rest. God, I want to rest. But I can't. (looks at Cordelia with tears in his eyes) It's not working, Cordy. I tried. I tried to believe. I wanted it. Went along with the... the flow. (paces) Jasmine, she's...she's bringing peace to everyone, purging all of their hate and anger. But not me. (chuckles, then angrily) Not me! I know she's a lie. Jasmine. My whole life's been built on them. I just... I guess I thought this one was better than the others.

Cut to:

31     INT.     LOBBY AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
The female reporter is talking into the camera as the crowded lobby-full of supporters awaits Jasmine's press conference.

FEMALE REPORTER
I can tell you, Hal, there is a feeling of terrific anticipation in the room as I'm sure there is for our countless brothers and sisters across the globe watching this broadcast.

MALE REPORTER
Many of us have already been touched by her power and her glory. And for those who've yet to experience the sublime benevolence of Jasmine, this will easily be the most momentous day in recorded history.

TELEMUNDO REPORTER
(speaking spanish) La bendita Jasmine entregará su mensaje en todos los idiomas conocidos. Dependiendo de sus comentarios, esta transmisión, podrá continuar durante este fin de semana.
(NOTE: Translation: Holy Jasmine will give her message in all known languages. Depending on her comments, this transmission might continue until next weekend.)

Cut to:

32     INT.     HALLWAY IN HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Jasmine's assistant, Patience, runs after the man Connor attacked in the garden as he forces his way toward Jasmine's room.

PATIENCE
I told you she can't be disturbed.

MAN 1
But I need to tell her. She has to know—

JASMINE
(walks out of her room) Know what?

PATIENCE
(smiling) This young man says he was attacked.

JASMINE
Jeremy? Why would anyone—

MAN 1 / JEREMY
(kneels) He forced me to tell him where I took her—your mother.

JASMINE
Connor.

PATIENCE
Um, I'm sorry, ma'am, but your press conference.

JASMINE
Yes. Thank you, Patience. (walks away)

Cut to:

33     INT.     LOBBY AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
The crowd oohs as Jasmine walks out toward the lobby.

FEMALE REPORTER
Oh, I believe that... Yes, she may be... Yes, yes, Jasmine. She's primed. (supporters kneel as Jasmine walks to the balcony) Isn't she beautiful.

CROWD
Jasmine...

JASMINE
(smiling) Please. Please stand. (crowd stands) This is a moment to cherish, and I want everyone to share it with me, heads held high. Welcome. And to all those people of this remarkable world who are meeting me for the first time...(blows a kiss to the crowd) mmwah. I want to thank you for allowing me to speak with you. I come to you not as a leader or divinity, but as your partner in a venture to make this the best of all possible worlds, without borders, without hunger, war, or misery. A world built on love, respect, understanding, and, well, just enjoying one another. Doesn't that sound nice? (smiles)

CROWD
Yeah. (applauds)

Jasmine is being broadcast on television. All the cameras are on her.

Cut to:

34     INT.     BASEMENT AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Gunn is still kicking at the cage door. They can hear the crowd cheering in the lobby.

FRED
What's that?

WESLEY
Jasmine's world debut, I expect.

GUNN
So...we're alone. It's just us now.

LORNE
(stands) That's all, folks.

Cut to:

35     INT.     LOBBY AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Jasmine addresses the lobby full of reporters.

JASMINE
Now I know you have lots of important questions for me—difficult questions—and I want you to know everything, so I'm going to open up the floor. (reporters raise their hands) Yes, Tracy?

FEMALE REPORTER
Uh— (shocked) uh, you know my name?

JASMINE
That's right. You have a question?

FEMALE REPORTER
(still shocked) You know my name.

JASMINE
Anyone else?

MALE REPORTER
Uh, excuse me, Jasmine. What can we do to show our love for you?

JASMINE
You don't have to do anything except love one another. (smiles broadly) Although a temple would be nice. Something massive and awe-inspiring, yet warm and nurturing, celebrating the gentle pleasures of a peaceful, precious coexistence where violent behav—

The crowd gasps as bright blue lightning erupts in the center of the lobby. It's a portal opening up. Angel steps out, holding the blue orb in one hand and the keeper's head in another.

JASMINE
Kill him! All of you, kill him now!

The crowd mobs Angel angrily, but he holds out the head threateningly, and they back away.

ANGEL
I'm sorry.

JASMINE
Don't.

Angel takes out a knife and cuts the threads that held the keeper's lips closed. A sound escapes its mouth, but it's not like any word known to mankind. It sounds more like a long breath. As soon as the keeper utters the word, Jasmine's face starts glowing green. Her spell to hide her true appearance begins to falter, and her rotten, maggoty appearance can be seen by everyone. The people panic and scream.

JASMINE
No! (glows white for a moment, improving her appearance slightly, so now her face is rotting, but the maggots are gone) Please. Pay no attention. It's a lie. See? I—I'm not— (everyone leaves the room in panic, screaming) Wait! Please! Don't leave me!

Angel just stares up at Jasmine who tries to find a way out. Angel follows her.

Cut to:

36     INT.     BASEMENT AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - DAY
Gunn, Lorne, Wesley, and Fred are still locked inside the cage as they hear the screaming in the lobby above.

LORNE
What in the hell is goin' on up there?

FRED
It didn't sound good. I don't know what—

GUNN
(kicks at the door) I'll tell you what it was. The devourer chowing down, (kicks at the door) and I bet you we're dessert.

WESLEY
Gunn, will you stop wasting your—

GUNN
(kicks at the door, and this time it opens; Gunn sighs proudly) Never give up, never surrender.

WESLEY
Let's go. (walks out, the others follow)

GUNN
That's it? No thank you?

FRED
Thanks, Charles.

GUNN
I just want my props is all.

Cut to:

37     EXT.     STREETSIDE - NIGHT
Jasmine walks around the streets that once were peaceful, but now are chaotic. People are screaming, there's panic and traffic jams and fires in the streets now.

WOMAN
(frightened when she sees Jasmine) Oh! Oh, my God! No!

JASMINE
Don't be afraid! It's still me! I'm— (someone throws a rotten tomato at her) listen to me! (closes her eyes) Connor...

Cut to:

38     INT.     CATHEDRAL - NIGHT
Connor's sitting by Cordelia's body, hanging his head in his hands, thinking, when one of the cops speaks in Jasmine's voice.

OFFICER 2
(in Jasmine's voice) Father, I need you. Help me. Please.

Connor runs out of the cathedral as fast as he can, without hesitation.

Cut to:

39     EXT.     BRIDGE - NIGHT
Jasmine walks down the center of a street on a bridge as cars pass in both directions.

ANGEL
(from behind her) Jasmine, it's over. You've lost.

JASMINE
(turns to face Angel) I've lost? Do you have any idea what you've done?

ANGEL
What I had to do.

JASMINE
No. No, Angel. There are no absolutes. No right and wrong. Haven't you learned anything working for the Powers? There are only choices. I offered paradise. You chose this!

ANGEL
Because I could. Because that's what you took away from us. Choice.

JASMINE
And look what free will has gotten you.

ANGEL
Hey, I didn't say we were smart. I said it's our right. It's what makes us human.

JASMINE
But you're not human.

ANGEL
Working on it. (Jasmine turns to walk away) Where you going?

JASMINE
(walking away) Leave me alone.

ANGEL
Sorry, but... can't do that.

JASMINE
What? You've taken everything. You're gonna try to kill me now, as if you could.

ANGEL
Maybe not. But I'll die before I let you hurt anyone else.

JASMINE
You're already dead!

ANGEL
You know what I mean. It ends right here.

JASMINE
(crying) Why do you hate me so much?

ANGEL
Let's run down the list, huh? Rain of fire, blotting out the sun, enslaving mankind, and, yeah, oh, yeah, hey, you eat people!

JASMINE
Like you never have?

ANGEL
Thousands of people are dead because of what you've done.

JASMINE
(walks up to Angel) And how many will die because of you? I could've stopped it, Angel. All of it. War, disease, poverty. How many precious, beautiful lives would've been saved in a handful of years? Yes, I murdered thousands to save billions. (walks to the edge of the bridge) This world is doomed to drown in its own blood now.

ANGEL
The price was too high, Jasmine. Our fate has to be our own, or we're nothing.

JASMINE
Like me?

ANGEL
(walks up to her, stands beside her) Look, we've all done horrible things. All we can do is try and make up for it. So, OK, you know, it's not the world that you wanted, but maybe you can still help us make it better, even if you have lost your powers.

JASMINE
(looks down, then at Angel) Not all of them.

Jasmine punches Angel so hard that it sends him flying over the edge of the bridge. He lands on a car hood.

Fade to black.

ACT IV:

40     EXT.     BRIDGE - NIGHT
Resume. Angel has just landed on top of a car after Jasmine punched him off of the bridge. Jasmine, still on the bridge, picks up a station wagon.

ANGEL
(to car driver) Run. (the driver runs away)

JASMINE
(yelling from the bridge) Think the price was too high? You haven't begun to pay!

Jasmine throws the station wagon over the bridge, it snaps a power line before crashing into the street and exploding. Jasmine jumps off the bridge, lands on her feet, and walks menacingly toward Angel.

JASMINE
Maybe you're right. Maybe I can still make this world a better place. (punches Angel across the street) One body at a time. I loved this world. I sacrificed everything I was to be with you.

ANGEL
So you could rule us?

JASMINE
Because I cared. The other Powers don't. Never really did. You know that's true in your heart. Shame now I gotta rip it out.

Jasmine reaches for Angel, but he grabs the end of the power line and electrocutes Jasmine with the live end. The electricity sends her back a few feet, but doesn't hurt her. She walks back toward Angel.

JASMINE
I was forged in the inferno of creation, vampire. Do you really think a little electricity would destroy me?

ANGEL
Worth a shot.

Angel punches Jasmine, but she's unfazed. She picks him up and throws him into a lamp post, snapping it in two. Jasmine walks over to Angel who's crawling on the ground coughing.

JASMINE
Remember the prophecy, Angel? The one that says in the time of the apocalypse, you'd play a major part? How you never knew whether you'd be on the side of good or evil? Well, now you know. (grabs Angel's face) Thanks to you, this frail, little Power That Was has just enough strength in her to wipe out your whole species. And it's all on your hands.

ANGEL
(punches her) This isn't my fault! (she grabs his throat) Go to hell.

JASMINE
You first, baby. (forces Angel into a kiss)

CONNOR
(walks up to Jasmine and Angel) Always the same, dad. I get a girl, you gotta make a play for her.

Jasmine lets up on the kissing.

ANGEL
(gasping) Connor.

JASMINE
(smiling) Connor.

Cut to:

41     INT.     LOBBY AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Wesley and Lorne are walking through the empty lobby. Gunn comes downstairs and Fred comes in from the garden.

WESLEY
Find anyone?

GUNN
We got ourselves a ghost hotel.

FRED
Garden's empty. This is incredibly creepy.

LORNE
Only in a post-apocalyptic "Night of the Comet" kind of way.

FRED
(picks up someone's purse from the floor) Do you think they're all—

LORNE
Dead. (holding the remote control) Dead air. TV stations going off line. Something big went down.

GUNN
(picks up the keeper's head) Yeah. And here's its head.

WESLEY
Angel.

FRED
You sure?

Wesley heads toward the door, and the others follow.

GUNN
Where we goin'?

WESLEY
We have to find him and Cordelia before Jasmine does.

Wesley opens the door and stops still in his tracks. Everyone stares out the front door at the same thing.

FRED
Oh, my god.

Cut to:

42     EXT.     BRIDGE - NIGHT
Connor has come to the bridge where Angel and Jasmine were fighting. Jasmine stands beside Connor, touching his shoulder. Angel's panting, weakly, staring at them.

JASMINE
Connor, I still have you. Angel's ruined everything. But he can't defeat both of us. You still believe in me, don't you? You still love me?

CONNOR
Yes. (punches Jasmine in the head so hard that his fist goes right through her skull)

Jasmine falls to the ground, dead. Connor looks at her body, saddened.

ANGEL
Connor... It's OK. It's over. (Connor looks up at Angel) Look, I know this is difficult for you. I'm just— I'm just happy to have you. (Connor walks away; a weakened Angel tries in vain to follow him) Connor. Connor? Connor. Connor!

Connor runs off.

Cut to:

43     INT.     LOBBY AT HOTEL / ANGEL INVESTIGATIONS - NIGHT
Weakly, Angel stumbles in through the front door. The rest of the gang is in the office. When they hear him come in, they all go out to the lobby.

FRED
Angel.

ANGEL
Oh, my God. You're alive.

WESLEY
Angel.

ANGEL
Jasmine's dead. I brought back her name and her powers were destroyed. (sits) Connor killed her.

FRED
Connor?

WESLEY
Um, there's something—

ANGEL
I've never seen him like this. He wasn't hurt or angry, he just... killed her. And his face, it—it was just blank, like he had nothing left.

WESLEY
(shakes his head) Angel, you really—

ANGEL
I've got a bad feeling. He's just...given up. I think he's gonna do something. You know, he might—

LILAH
End world peace? (Angel looks over to see her standing in the office doorway) Well, you already took care of that. Congratulations.

Cut to:

Closing credits.

Kikavu ?

Au total, 74 membres ont visionné cet épisode ! Ci-dessous les derniers à l'avoir vu...

Aloon33 
01.06.2018 vers 19h

Cariejam78 
12.05.2018 vers 15h

Emmalyne 
28.02.2018 vers 14h

Annaelle19 
05.02.2018 vers 16h

jujume80 
22.01.2018 vers 14h

Candyshy 
15.01.2018 vers 16h

Vu sur BetaSeries

Derniers commentaires

Avant de poster un commentaire, clique ici pour t'identifier.

Sois le premier à poster un commentaire sur cet épisode !

Contributeurs

Merci aux 4 rédacteurs qui ont contribué à la rédaction de cette fiche épisode

Bannière de l'animation HypnoTrésor

Ne manque pas...

Participe au jeu HypnoChance pour gagner un coffret DVD ou Blu-Ray de la saison 1 de Victoria sorti chez Koba Films & L'Atelier d'Images !
Tirage au sort le 28/06 | Participation gratuite

Activité récente

Qui Est-ce ?
31.05.2018

Acteurs
25.04.2018

Calendriers
09.04.2018

Acteurs
Hier à 10:42

L'épreuve
04.06.2018

Darla
04.06.2018

Nouveau sondage
17.05.2018

Actualités
Information : centralisation des acteurs secondaires

Information : centralisation des acteurs secondaires
Je vous informe que tous les acteurs secondaires sont passés à l'accueil d'Hypnoweb.Ca change rien...

Alexa Davalos

Alexa Davalos
Aujourd'hui, c'est l'anniversaire d'Alexa Davalos alias Gwen Raidenqui fête ses 36 ans! Joyeux...

Joyeux anniversaire Laurel !

Joyeux anniversaire Laurel !
Aujourd'hui mercredi 23 mai 2018, Laurel Holloman, alias Justine Cooper, fête ses 47 ans. Encore...

Amy Acker à la Fox Network Upfront 2018

Amy Acker à la Fox Network Upfront 2018
Ce lundi 14 mai 2018, Amy Acker était présente à la Fox Network Upfront 2018. En effet, l'actrice...

The Gifted : ce qui nous attend dans la saison 2

The Gifted : ce qui nous attend dans la saison 2
Alors que la première saison de The Gifted s'est achevée depuis tout juste 4 mois aux Etats-Unis, ...

Newsletter

Les nouveautés des séries et de notre site une fois par mois dans ta boîte mail ?

Inscris-toi maintenant

Sondage
HypnoRooms

juju93, Hier à 22:19

Jane Lynch ou Cybill Shepherd ? Quelle est la meilleure chanteuse ? C'est le duel de la semaine sur The L Word. On attend vos votes ! Merci.

grims, Aujourd'hui à 06:18

c'est la fête de la musique sur les quartiers Sons of anarchy, The Tudors, et vikings !

grims, Aujourd'hui à 06:18

c'est la fête de la musique sur les quartiers Sons of anarchy, The Tudors, et Vikings !

grims, Aujourd'hui à 06:21

Venez voter aux sondage BO de séries !

serieserie, Aujourd'hui à 09:16

Le concours d'OS de CPD joue les plongations! On vous attend!

Viens chatter !

Change tes préférences pour afficher la barre HypnoChat sur les pages du site